Oud 09-12-2002, 22:23
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Voordat iedereen het wegknikkert van L&R naar Seksualiteit, liefde is een belangrijk, misschien zelfs belangrijker, deel van onze voortplanting en ik wil het over het geheel hebben.

En voordat dit naar kantine of onzin gaat, ik wil hier toch een wat serieuzere discussie ofzo van maken.

-------------------------------------------

Nu ontopic

Persoonlijk zie ik eigenlijk weinig leuks meer in dat hele thema voortplanting (dus ook liefde). Het is zo simpel, zo dom, zo primitief, en in egocentrische perspectieven nutteloos.

Ik heb meer interesse in kennis, begrijpen en een verlangen naar macht om wereld een beetje te kunnen controleren. Maar wellicht heb ik die macht nu al maar kan ik het nog niet gebruiken. (vertaalt: ik heb rechten die me toestaan macht uit te oefenen maar ik weet nog niet hoe ik dat moet doen).

Seks is een klein beetje anders. Het geeft op korte termijn een grote voldoening. In dat opzicht zou ik daar weinig 'tegen' hebben. Maar seks is eigenlijk niks waard omdat het zéér korte voldoening is. Zoiets korts is niet een streven van een paar maanden waard. Bovendien vind ik niet dat je het iemand kan 'aandoen?' alleen maar een relatie te willen om de seks.

Maar zijn er andere mensen met overeenkomende gedachtes en/of mensen die dingen DE promotieslogan voor voortplanting te hebben?
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2002, 22:38
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Op school: Dat je et 1 jaartje heb bij verzorging ofsow is prima, maar nu heb je het elk jaar...en dat is LAME!

praktijk: Ik vintet nogal nutteloos op dit moment....de wereld is zwaar overbevolkt, dus het is niet nuttig.....ook het feit dat het 'cool' is als je 'het' doet of blote personen ziet ofsow....nogal nutteloos...et is maar vlees/huid....en idd het korte plezier (geen ervaring aan mijn kant, omdat et me nix interesseert, ik ga uit van wat ik hoor) is ook nietecht nuttig...ik haal mijn plezier uit andere dingen...
Dat veel pubers aan niets anders denken irriteert me gewoon....het houd je zo dom....iedereen uit mn omgeving volgt puur zn hormonen...en dan doen ze de domste dingen...
maargoed...wie ben ik...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 13:07
Verwijderd
Wat is er mis met genot? Ik probeer liever ergens van te genieten, ook al is het nog zo banaal, dan dat ik overal het nut achter ga zoeken. Daar word je namelijk uiterst depri van (en ja, dat laatste weet ik uit eigen ervaring).
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 14:12
dream-chaser
Avatar van dream-chaser
dream-chaser is offline
Citaat:
D@mien schreef:
praktijk: Ik vintet nogal nutteloos op dit moment....de wereld is zwaar overbevolkt, dus het is niet nuttig.....
Daar zijn voorbehoedsmiddelen voor uitgevonden......

Seks geeft wel voldoening, maar een relatie opzich ook. Nu is het misschien niet zo noodzakelijk meer maar vaste relaties hebben een en gevolg van evolutie en dit lieg ik niet. Op een gegeven moment in de verre geschiedenis bleek dus dat het nuttiger was voor de mens om een vaste relatie te hebben. Kinderen van de mens zijn in tegenstelling tot veel andere dieren niet gelijk zelfstandig. Ze kunnen niet eens staan. De man had een vrouw nodig om die te verzorgen. laat maar ff dit ouwe gelul......
bij mij is het niet de seks waarvoor ik een relatie heb maar het gaat om een relatie. Seks is daar een (misschien wel een heel leuke) bijkomstigheid van.

En dan nog iets zonder voortplanting zou jij er waarschijnliujk ook niet geweest zijn....bevolking zou dan best snel weg zijn.
__________________
Allow yourself to slide into a world as real as you want it to be.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 15:06
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
******** schreef:
Wat is er mis met genot? Ik probeer liever ergens van te genieten, ook al is het nog zo banaal, dan dat ik overal het nut achter ga zoeken. Daar word je namelijk uiterst depri van (en ja, dat laatste weet ik uit eigen ervaring).
alicia?

maar ff ontopic: nut is idd niet alles. op gebied van voortplanting: dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.


Eva ( estheet/bourgondiër )
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 18:16
Snow
Avatar van Snow
Snow is offline
Ik denk persoonlijk dat er absoluut niets mis is met seks, maar het hangt dan ook af van de manier waarop je benadert. Je kunt het zien als: klaar, afrollen, pitten of je kunt het zien als een hogere vorm van het delen van je liefde voor elkaar (for the record: ik beschouw het als het laatste). Het onder 1 noemer scharen van voortplanting, seks en liefde vind ik dan ook nogal voorbarig...

Ik ben het absoluut niet eens met je stelling dat voortplanting en liefde (ten eerste) simpel zouden zijn. Liefde is niet simpel en voorplanting kun je als simpel beschouwen als je uitgaat van het primitieve geneuk (vergeef mij de uitdrukking).
Ook vind ik het (ten tweede) niet dom. Het lijkt mij een fijn idee om (niet op korte termijn overigens) een kind op deze wereld te zetten en vervolgens een deel van jouw gedachtengoed door te geven en het opvoeden van een kind lijkt mij behoorlijk zwaar en moeilijk (wat een zelfkennis ).
Of het primitief is of niet (derde mening) hang er van af hoe je seks en liefde beschouwt, zoals hierboven beschreven staat.
En (tenslotte) egocentrisch? In hoeverre draait het om jezelf bij liefde en seks? Als je uitgangspunt is dat enkel jij er iets aan over moet houden en dat de rest je niets kan schelen, in hoeverre is er dan sprake van liefde en in hoeverre is er dan sprake van lust als uitgangspunt voor seks? Het draait toch bij deze twee dingen niet puur om de eigen ik?
__________________
I vote maybe.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 21:16
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Geen relatie om de sex alleen? Wat is daar mis mee dan, als alle betrokkenen het prima vinden?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 01:14
Your NME
Your NME is offline
Seks=macht
__________________
De wereld is mijn creatie. Jullie zijn in mijn hoofd.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 10:45
Snow
Avatar van Snow
Snow is offline
Citaat:
Your NME schreef:
Seks=macht
Dat is een fijne uitspraak, maar wellicht dat je deze ietwat toe kunt lichten zodat ik (en/of anderen) er nog zinnig commentaar op kunnen leveren ook. Hiermee bedoel ik dan vooral verduidelijken in het licht van het verhaal van de forumstarter...
__________________
I vote maybe.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 20:45
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
sorry dat ik nog niet had gereageerd. Mijn internet is kapot en ik zit nu ff achter een andere computer (to keep topics alive).

Om te beginnen bedoelde ik alles wat we om voortplanting heen hebben met (veel) meer nadruk dan de voortplanting zelf.

Citaat:
Snow schreef:
1) Ik denk persoonlijk dat er absoluut niets mis is met seks, maar het hangt dan ook af van de manier waarop je benadert. Je kunt het zien als: klaar, afrollen, pitten of je kunt het zien als een
2) hogere vorm van het delen van je liefde voor elkaar (for the record: ik beschouw het als het laatste).
3) Het onder 1 noemer scharen van voortplanting, seks en liefde vind ik dan ook nogal voorbarig...
1) Op zich niks mis mee, als het dat wel was kwam het niet in evolutie voor of werd iedereen bij geboorte gecastreerd.
2) Wat is die liefde voor elkaar? Wat is daar zo mooi aan? (note: als vraag bedoeld, niet als opmerking)
3) Ik niet. Seks is het middel om je voort te planten, liefde is de methode die de moderne mens aanzet tot seks. Een interessante combinatie van evolutie (20%) en sociaal bepaald gedrag (60%) en eigen inzichten (20%)

Citaat:
Ik ben het absoluut niet eens met je stelling dat voortplanting en liefde (ten eerste) simpel zouden zijn.
Liefde is niet simpel en voorplanting kun je als simpel beschouwen als je uitgaat van het primitieve geneuk (vergeef mij de uitdrukking).

Voortpanting is niet relevant (primitief neuken totdat er een kind uit komt, ruw gezegd)
Liefde is eigenlijk ook simpel. Het lijkt niet meer te zijn dan het voldoen aan een behoefte om met die persoon samen te zijn. Gewoon simpel handelen naar je behoeften.

Citaat:
Ook vind ik het (ten tweede) niet dom. Het lijkt mij een fijn idee om (niet op korte termijn overigens) een kind op deze wereld te zetten en vervolgens een deel van jouw gedachtengoed door te geven en het opvoeden van een kind lijkt mij behoorlijk zwaar en moeilijk (wat een zelfkennis ).

Het is dom omdat er basicly geen nadenken bij nodig is. Sterker nog, het moet vooral in het begin, voordat je je in de nesten hebt gewerkt (lees huwelijksbootje (soort van titanic dus)), zo veel mogelijk afwezig zijn. Het is beslist geen toeval dat ons rationele verstand erg wordt verzwakt en onze 'handelen-op-liefde-behoefte' wordt versterkt. Verliefdheid maakt je dom omdat de kans dat je er dan mee door gaat en je voortplant groter is dan wanneer je niet dom wordt gemaakt.
Citaat:
Of het primitief is of niet (derde mening) hang er van af hoe je seks en liefde beschouwt, zoals hierboven beschreven staat.
En (tenslotte) egocentrisch? In hoeverre draait het om jezelf bij liefde en seks? Als je uitgangspunt is dat enkel jij er iets aan over moet houden en dat de rest je niets kan schelen, in hoeverre is er dan sprake van liefde en in hoeverre is er dan sprake van lust als uitgangspunt voor seks? Het draait toch bij deze twee dingen niet puur om de eigen ik?
De basispunten draaien om jezelf. Als jij niks erin wenst te zoeken dan komt er geen ander. Als je niet goed zoekt komt er ook geen ander.
Het is egocentrisch totdat je iets hebt bereikt. Daarna eigenlijk ook nog wel maar er komen dan zo veel meer psychologische systemen bij kijken dat je het kunt 'afronden' naar niet egocentrisch.
Ow, en egocentrische perspectieven die ik bedoelde: wat heb jij eraan dat je nakomelingen hebt, vooral als je dood bent?

Hoofdoorzaak van deze stelling is dat ik zegmaar ben vergeten wat liefde is. Vervolgens probeerde ik door middel van analyse nieuwe inzichten te verkrijgen maar dit is de uitkomst. Daarom deze stelling dus ook...
Twee potentiële doelen:
1) Medestanders vinden of maken
2) Overtuigd worden van 'liefde is niet [alleswatikzei]' - (iedereen lijkt er lol mee te hebben dus het zou op zich wel leuk zijn)

hmm....
punt 1 en 2 hebben opvallende overeenkomsten met algemene doelen van discussies
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 11:14
vrolijkevlinder
Avatar van vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Jammer dat je het zo ziet.
Seks is lekker, en niemand heeft er last van, dus waarom niet. Je moet niet vergeten dat je een mens bent. Seks is iets waar enorm veel gevoel bij komt kijken. En dat is iets wat je net moet onderdrukken. Zorg dat je gevoel en je kennis in evenwicht blijven. Het is echt niet goed ofzo om alleen maar over dingen na te denken. Je mag ook wel n's genieten. Je eet toch ook vlees. Da's ook niet nodig, je kan prima zonder, genoeg alternatieven tegenwoordig. En toch eet je het. Waarom, je wilt van dingen genieten.

p.s. Ik weet niet of je ooit wel eens seks gehad hebt, maar ik begin het me nu toch wel af te vragen.
__________________
Life is beautiful, it really is, without it, you're dead.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 19:50
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
vrolijkevlinder schreef:
1) Jammer dat je het zo ziet.
2) Seks is lekker, en niemand heeft er last van, dus waarom niet. Je moet niet vergeten dat je een mens bent. Seks is iets waar enorm veel gevoel bij komt kijken. En dat is iets wat je niet moet onderdrukken.
3) Zorg dat je gevoel en je kennis in evenwicht blijven. Het is echt niet goed ofzo om alleen maar over dingen na te denken. Je mag ook wel n's genieten.
4) Je eet toch ook vlees. Da's ook niet nodig, je kan prima zonder, genoeg alternatieven tegenwoordig. En toch eet je het. 5) Waarom, je wilt van dingen genieten.

6) p.s. Ik weet niet of je ooit wel eens seks gehad hebt, maar ik begin het me nu toch wel af te vragen.
1) Vind ik op sommige momenten ook. Vooral als ik moe ben... dit gecombineerd met dat rationele verstand zwakker is als je moe bent...
2) Lekker en alles begrijp ik enz. Maar het duurt niet langer dan een uur. Daarna is het weg. Voor jongens is het daarna zelfs nog meer weg dan voor meisjes door die postorgasmische fase.
Een dergelijke korte-termijnsiets is niet veel waard op langetermijnsagenda... maar ik las wel weer dat sex leid tot grotere testosteronproductie en dat leidt tot toename in spiermassa = klein langetermijnsbelang
3) Wat bereik je met genieten behalve emotionele voldoening?
4) Weet ik. Je hebt btw wel een klein beetje vlees nodig, rest kan erg goed vervangen worden door vleesvervangers. 6 dagen in de week fake-vlees en 1 dag in de week real-vlees is gezondst. Ik eet elke dag normaal vlees vooral omdat ik niet degene ben die kookt en uitmaakt wat er gegeten wordt.
5) Hmm... weinig tegenin te brengen - maar sex als bijkomstigheid wil ik wel. Alleen vind ik het te kort om een doel te mogen zijn.

6) - nu al? -
op zich irritant dat ik het niet heb gehad maar recentelijk kan ik er rationeel weinig zin meer achter zien. (ik ben btw nog niet zo ver dat ik nee zeg... maar ik 'jaag' voorlopig niet meer).


Toevoeging volgt in de loop van de avond.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 22:43
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Sinds ik weet dat ik niet (meer) weet wat liefde is en wat de zin is van een verliefdheidsrelatie heb ik al wel weer wat lopen bedenken.

enkel vage ideeën wat liefde is (qua gevoel dus)

zin van verliefdheidsrelatie... totnutoe 2 punten ontdekt.
1) sex, zoals eerder toegelicht, het nastreven niet waard als doel op zich
2) met diegene kan je hoogstwaarschijnlijk dingen doen die jullie beiden interesseren. Het doen van die dingen is op zich al leuk maar is nu versterkt door de emotionele voldoening die het geeft om in de aanwezigheid van die persoon te zijn.


maar 2) kan ook op de emotionele voldoening na met iemand die gewoon zelfde interesses heeft dus nog steeds geen (rationele?) motieven gevonden voor liefde nastreven.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 11:47
Nyrvana
Avatar van Nyrvana
Nyrvana is offline
Jij hebt wel aan dat 'domme gedrag' van je ouders te danken dat jij hier rondloopt..

Coole sig. heb je
__________________
de wereld draait door :)
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 16:47
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
sorry dat ik nog niet had gereageerd. Mijn internet is kapot en ik zit nu ff achter een andere computer (to keep topics alive).
Om te beginnen bedoelde ik alles wat we om voortplanting heen hebben met (veel) meer nadruk dan de voortplanting zelf.
1) Op zich niks mis mee, als het dat wel was kwam het niet in evolutie voor of werd iedereen bij geboorte gecastreerd.

in sommige landen worden meisjes wel besneden, dat lijkt er op.
Citaat:
2) Wat is die liefde voor elkaar? Wat is daar zo mooi aan? (note: als vraag bedoeld, niet als opmerking)
geen idee, het is een positief gevoel daarom is het mooi denk ik.
ik vind seks absoluut geen hogere van van liefde uiten iig. eerder de laagste vorm ervan.
Citaat:
3) Ik niet. Seks is het middel om je voort te planten, liefde is de methode die de moderne mens aanzet tot seks. Een interessante combinatie van evolutie (20%) en sociaal bepaald gedrag (60%) en eigen inzichten (20%)
ik hou van planten en bomen en dieren en kinderen.
toch wil ik geen seks met ze hebben.
Citaat:
Citaat:
Voortpanting is niet relevant (primitief neuken totdat er een kind uit komt, ruw gezegd)
Liefde is eigenlijk ook simpel. Het lijkt niet meer te zijn dan het voldoen aan een behoefte om met die persoon samen te zijn. Gewoon simpel handelen naar je behoeften.
oook terwijl ik van de natuur hou hoef ik er niet altijd in te zijn... lliefde is geen gehechtheid.
Citaat:
[/b]
Het is dom omdat er basicly geen nadenken bij nodig is. Sterker nog, het moet vooral in het begin, voordat je je in de nesten hebt gewerkt (lees huwelijksbootje (soort van titanic dus)), zo veel mogelijk afwezig zijn. Het is beslist geen toeval dat ons rationele verstand erg wordt verzwakt en onze 'handelen-op-liefde-behoefte' wordt versterkt. Verliefdheid maakt je dom omdat de kans dat je er dan mee door gaat en je voortplant groter is dan wanneer je niet dom wordt gemaakt.
is voortplanten dom?
Citaat:
De basispunten draaien om jezelf. Als jij niks erin wenst te zoeken dan komt er geen ander. Als je niet goed zoekt komt er ook geen ander.
Het is egocentrisch totdat je iets hebt bereikt. Daarna eigenlijk ook nog wel maar er komen dan zo veel meer psychologische systemen bij kijken dat je het kunt 'afronden' naar niet egocentrisch.
Ow, en egocentrische perspectieven die ik bedoelde: wat heb jij eraan dat je nakomelingen hebt, vooral als je dood bent?
daar hou je van als moeder of vader.
Citaat:
Hoofdoorzaak van deze stelling is dat ik zegmaar ben vergeten wat liefde is. Vervolgens probeerde ik door middel van analyse nieuwe inzichten te verkrijgen maar dit is de uitkomst. Daarom deze stelling dus ook...
Twee potentiële doelen:
1) Medestanders vinden of maken
2) Overtuigd worden van 'liefde is niet [alleswatikzei]' - (iedereen lijkt er lol mee te hebben dus het zou op zich wel leuk zijn)

hmm....
punt 1 en 2 hebben opvallende overeenkomsten met algemene doelen van discussies [/B]
liefde is gewoon als je de evolutietheorie gelooft een manier om jezelf zo goed mogelijk te voelen en voor je nakomelingen te zorgen.
Citaat:
Ik denk meer dan jij, dus ik besta ook meer dan jij.
ik denk eigenlijk dat jij net als ik weinig gevoel hebt. en ik besta zeker niet meer doordat ik zoveel denk en niks voel.
positieve gevoelens zorgen dat je je levend voelt.
niet denken.

Laatst gewijzigd op 12-02-2003 om 16:50.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 10:33
Kip187
Avatar van Kip187
Kip187 is offline
sex is niet alleen sex.... als je eerst liefde voelt komt sex vanzelf....ooit, als het daar tijd voor is..
als je je er voor afsluit omdat je bang bent gekwetst te worden of bang bent te falen, ja dan krijg je dat het niet wil...

het intereseert me niet, is lekker makkelijk om te zeggen, je doet dat net alsof de mensen die het wel doen minder zijn dan jij. Lekker veilig hoef je er niks bij te voelen, sluit je je af.
Das dikke crap er zijn ook mensen die er wel gevoel bij hebben en er helemaal in op gaan. in sex dan. Niet zo van oow mijn lul is stijf en ik kom.

het kan ook echt mooi zijn,

Wat je wel vaak ziet is dat mensen die vaak neuken, niet meer zien dat het een gezamelijke en intieme gebeurtenis is, waarbij je allebei volledig vertrouwen moet hebben. Die zien het als in je behoeftes voorzien.... dat vind ik sad....
__________________
Een appel is geen peer.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 10:35
Kip187
Avatar van Kip187
Kip187 is offline
nog één ding.

die sig is niet kool

ik voel meer dus ik besta meer.

denken bestaat uit stroompjes en uit gecondioneerde redenaties,
aangeleerde logica, gevoel is je zijn.
__________________
Een appel is geen peer.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 20:56
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
Nyrvana schreef:
1) Jij hebt wel aan dat 'domme gedrag' van je ouders te danken dat jij hier rondloopt..

2) Coole sig. heb je
1) Ja, dat is zo. Maar strict genomen is dankbaarheid overbodig, ook is het niet nodig dat ik hetzelfde doe om zelf te blijven leven. - Ik moet wel zeggen dat ik het mijn ouders nooit had vergeven hadden ze me niet gemaakt... maar dat kan niet dus het is geen relevant punt. - Bovendien hebben ze me gemaakt uit eigenbelang, kinderen zien hun ouders als het beste en geven hun ouders overdaden aan liefde, daarom willen mensen kinderen, om geliefd te worden, niet om nieuw leven te creeëren (behalve dan de kick van dat het kan). Kinderen verwekken is geen onbaatzuchtig iets.

2) bedankt - ookal delen anderen de mening niet
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
1) in sommige landen worden meisjes wel besneden, dat lijkt er op.
2) geen idee, het is een positief gevoel daarom is het mooi denk ik.
3) ik vind seks absoluut geen hogere van van liefde uiten iig. eerder de laagste vorm ervan.
4) ik hou van planten en bomen en dieren en kinderen.
toch wil ik geen seks met ze hebben.
5) oook terwijl ik van de natuur hou hoef ik er niet altijd in te zijn... lliefde is geen gehechtheid.
6) is voortplanten dom?
7) daar hou je van als moeder of vader.
8) liefde is gewoon als je de evolutietheorie gelooft een manier om jezelf zo goed mogelijk te voelen en voor je nakomelingen te zorgen.
9) ik denk eigenlijk dat jij net als ik weinig gevoel hebt. en ik besta zeker niet meer doordat ik zoveel denk en niks voel.
positieve gevoelens zorgen dat je je levend voelt.
niet denken.
1) Je mist om te beginnen het punt; mijn punt was dat als sex onnodig was men kinderen direct bij geboorte al castreerde. - met als doel voortplanting onmogelijk maken, vrouwenbesnijding maakt voortplanting niet onmogelijk, het ontdoet seks alleen 'maar' van de sensatie. (vrouwenbesnijding vind ik zeer slecht maar topic gaat er niet over...)
2) liefde is de verzamelnaam voor alles wat we dan voelen... - nee dat zei je niet... - wil je zeggen dat er nog een gevoel: 'liefde' is?
3) toch is liefde bij de mens alleen maar ontwikkeld omdat de mens anders niet aan seks zou doen. - en ik vind dat we ons wel eens van die standaardprogrammering mogen ontdoen
4) met liefde bedoel ik verliefdheid; - ik neem aan dat je niet bedoelde dat je verliefd op bomes was.
5) volgens mij slaat dit niet op het verhaal dat je quote.
6) lees het stuk dat je quote nog eens. - verliefdheid (zie ook gezegde: liefde maakt blind) zet je verstand op een lager pitje, het maakt je dommer, zodat je veel gemakkelijker doorgaat met de liefde en minder snel rationele bezwaren maakt
7) Ik zal waarschijnlijk ook minstens zoveel van hen houden als van vader en moeder... - erg veel lager kan volgens mij ook niet
8) nee, zoals ik al zei is het een methode om je zo dom te maken dat je geen bezwaar meer maakt. (en hoe kan je iemand vrijwillig dom maken? - inderdaad door het mooi te maken)
9) Ik neem aan dat jij jezelf hoger acht dan een willekeurig dier. Dat dier heeft alleen maar gevoel, het denkt niet, het werkt direct met alle emoties die het heeft. - Wij mensen blijken gewoon hoger te zijn dan dieren (in ons eigen denken iig), enige cognitieve verschil is dat wij veel meer denken dan zij (echt veel meer). Op een gegeven moment vroeg ik me af of je dat door kon trekken, bestaat iemand meer als hij meer denkt? - ik vind eigenlijk van wel dus maakte ik er een uitspraak van.

Citaat:
Kip187 schreef:
1) sex is niet alleen sex.... als je eerst liefde voelt komt sex vanzelf....ooit, als het daar tijd voor is..
als je je er voor afsluit omdat je bang bent gekwetst te worden of bang bent te falen, ja dan krijg je dat het niet wil...

2) Het intereseert me niet, is lekker makkelijk om te zeggen, je doet dat net alsof de mensen die het wel doen minder zijn dan jij. Lekker veilig hoef je er niks bij te voelen, sluit je je af.
Das dikke crap er zijn ook mensen die er wel gevoel bij hebben en er helemaal in op gaan. in sex dan. Niet zo van oow mijn lul is stijf en ik kom.

3) het kan ook echt mooi zijn,

4) Wat je wel vaak ziet is dat mensen die vaak neuken, niet meer zien dat het een gezamelijke en intieme gebeurtenis is, waarbij je allebei volledig vertrouwen moet hebben. Die zien het als in je behoeftes voorzien.... dat vind ik sad....
1) dat sex niet meer binnen een week komt is door de toenemende macht die ons verstand krijgt opgedrongen door omgeving... de omgeving beperkt de macht van de liefde steeds meer.... - bedankt voor je opmerking. Het heeft mij wat meer positieve inzichten gegeven.
2) Je valt me hierbij echt aan - maar ik ben het er niet mee eens... ik sluit me niet af. Ik onderzoek het juist, alleen niet met mijn gevoel maar met mijn verstand. Gezien het verstand alleen duidelijke inzichten en de beste keuzes kan geven. Gevoel is er alleen maar om jezelf blij te kunnen maken omdat wij mensen blijkbaar minder efficient werken als we niet blij zijn.
3) sex; ja. - Ik doe af en toe 'simulaties' om te kijken waar ik gevoelens bij krijg. Maar bij alle simulaties kan ik het object 'vriendin' ook vervangen door een willekeurig persoon van willekeurig geslacht of soms ook groep personen (important note: deze simulaties zijn niet sex-georiënteerd)
4) ja; hun geesten zijn nog zwakker dan die van de doorsnee mens.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-02-2003, 21:59
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
1) Ja, dat is zo. Maar strict genomen is dankbaarheid overbodig, ook is het niet nodig dat ik hetzelfde doe om zelf te blijven leven. - Ik moet wel zeggen dat ik het mijn ouders nooit had vergeven hadden ze me niet gemaakt... maar dat kan niet dus het is geen relevant punt. - Bovendien hebben ze me gemaakt uit eigenbelang, kinderen zien hun ouders als het beste en geven hun ouders overdaden aan liefde, daarom willen mensen kinderen, om geliefd te worden, niet om nieuw leven te creeëren (behalve dan de kick van dat het kan). Kinderen verwekken is geen onbaatzuchtig iets.
2) Je mist om te beginnen het punt; mijn punt was dat als sex onnodig was men kinderen direct bij geboorte al castreerde. - met als doel voortplanting onmogelijk maken, vrouwenbesnijding maakt voortplanting niet onmogelijk, het ontdoet seks alleen 'maar' van de sensatie. (vrouwenbesnijding vind ik zeer slecht maar topic gaat er niet over...)
3) toch is liefde bij de mens alleen maar ontwikkeld omdat de mens anders niet aan seks zou doen. - en ik vind dat we ons wel eens van die standaardprogrammering mogen ontdoen
4) met liefde bedoel ik verliefdheid; - ik neem aan dat je niet bedoelde dat je verliefd op bomes was.
5) volgens mij slaat dit niet op het verhaal dat je quote.
6) lees het stuk dat je quote nog eens. - verliefdheid (zie ook gezegde: liefde maakt blind) zet je verstand op een lager pitje, het maakt je dommer, zodat je veel gemakkelijker doorgaat met de liefde en minder snel rationele bezwaren maakt
7) Ik zal waarschijnlijk ook minstens zoveel van hen houden als van vader en moeder... - erg veel lager kan volgens mij ook niet
8) nee, zoals ik al zei is het een methode om je zo dom te maken dat je geen bezwaar meer maakt. (en hoe kan je iemand vrijwillig dom maken? - inderdaad door het mooi te maken)
9) Ik neem aan dat jij jezelf hoger acht dan een willekeurig dier. Dat dier heeft alleen maar gevoel, het denkt niet, het werkt direct met alle emoties die het heeft. - Wij mensen blijken gewoon hoger te zijn dan dieren (in ons eigen denken iig), enige cognitieve verschil is dat wij veel meer denken dan zij (echt veel meer). Op een gegeven moment vroeg ik me af of je dat door kon trekken, bestaat iemand meer als hij meer denkt? - ik vind eigenlijk van wel dus maakte ik er een uitspraak van.
10) Je valt me hierbij echt aan - maar ik ben het er niet mee ens... ik sluit me niet af. Ik onderzoek het juist, alleen niet met mijn gevoel maar met mijn verstand. Gezien het verstand alleen duidelijke inzichten en de beste keuzes kan geven. Gevoel is er alleen maar om jezelf blij te kunnen maken omdat wij mensen blijkbaar minder efficient werken als we niet blij zijn.

11) ja; hun geesten zijn nog zwakker dan die van de doorsnee mens.
1.mensen maken toch echt kinderen niet omdat ze geliefd willen worden maar omdat ze ervoor willen zorgen. tenminste vrouwen.
Waarom spelen ze anders heen hun jeugd met poppen?
daar leren ze mee hoe een goede moeder te zijn.
kick vind ik niet echt het juiste woord.
2.mensen vinden net als jij besnijding slecht dus zelfs als seks onnodig was denk ik dat veel mensen hun kinderen echt niet laten castreren, mensen willen complete kinderen.
3.ach, als het plezierig is waarom dan wegdoen. ik denk trouwens dat het niet mee zal vallen ons te ontdoen van evolutionair gegroeide dingen zoals verliefdheid, ten eerste omdat veranderingen in evolutie heel lang duren naar onze maatsstaven en ten tweede omdat er nu nog geen enkele reden is om verliefdheid weg te doen aangezien het ons nog steeds helpt bij ons overleven.
4.Dat is inderdaad iets anders dan mijn liefde voor bossen en dieren en kinderen ja. hoewel, heeft die vertedering die ik en veel mensen met mij voelen bij jonge kinderen en puppies niet iets gemeen met verliefdheid?
5.wel, jij gaat ervanuit dat liefde altijd te maken hefet met behoeftebevrediging, samenzijn met een ander, ik niet. nouja, als je verliefdheid bedoelt eigenlijk weer wel, we hadden het over 2 soorten liefde. Verliefdheid is idd een behoefte en niet meer.
6.Elke sterke emotie zal op den duur de ratio overwinnen.
niet alleen liefde, maar ook woede. ik heb er al die keren dat ik woedend werd en in staat was een ruit in te gooien niks mee opgeschoten dat ik in mijn woede iemand uitschold.
toch deed ik het, tegen mijn verstand in. dus kunnen we de conclusie trekken dat sterke emoties, en niet alleen verliefdhied, je dom maken?
7.erg veel lager kan niet?
8.denk dat dat maar een bij effect is. dat gebeurt gewoon omdat de emotie zo sterk is, zie punt 6.
9.Qua intelligentie acht ik mezelf hoger dan een dier.
maar mijn punt is dat intelligentie niks zegt over hoeveel je leeft of bestaat. een inzicht is niks, gevoelens zijn alles, Zij zorgen ervoor dat je 'levend' bent. een logische beredenering heeft mij nooit levendiger of meer bestaand gemaakt. adrenalinekicks wel, want die zorgen ervoor dat mijn zenuwstelsel optimaal werkt, zodat ik meer dingen voel en waarneem. (zo heb ik gehoord op Discovery of NGC)
10. als mensen blijdschap niet kenden hadden ze geen drijfveer om iets te ondernemen. mensen willen zo goed mogelijk blij worden door macht of groepsgevoelens want daardoor overleven ze beter.
11.neuh, die mensen hebben gewoon een sterkere behoefte aan
voortplanting. dat zit gewoon in hun zenuwen en daar kunnen zij ook niks aan doen. wie weet hebben sommigen ervan wel een IQ van 140

Laatst gewijzigd op 13-02-2003 om 22:02.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 20:56
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
1.mensen maken toch echt kinderen niet omdat ze geliefd willen worden maar omdat ze ervoor willen zorgen. tenminste vrouwen.
Waarom spelen ze anders heen hun jeugd met poppen?
daar leren ze mee hoe een goede moeder te zijn.
kick vind ik niet echt het juiste woord.
2.ach, als het plezierig is waarom dan wegdoen. ik denk trouwens dat het niet mee zal vallen ons te ontdoen van evolutionair gegroeide dingen zoals verliefdheid, ten eerste omdat veranderingen in evolutie heel lang duren naar onze maatsstaven en ten tweede omdat er nu nog geen enkele reden is om verliefdheid weg te doen aangezien het ons nog steeds helpt bij ons overleven.
3.wel, jij gaat ervanuit dat liefde altijd te maken hefet met behoeftebevrediging, samenzijn met een ander, ik niet. nouja, als je verliefdheid bedoelt eigenlijk weer wel, we hadden het over 2 soorten liefde. Verliefdheid is idd een behoefte en niet meer.
4.Elke sterke emotie zal op den duur de ratio overwinnen.
niet alleen liefde, maar ook woede. ik heb er al die keren dat ik woedend werd en in staat was een ruit in te gooien niks mee opgeschoten dat ik in mijn woede iemand uitschold.
toch deed ik het, tegen mijn verstand in. dus kunnen we de conclusie trekken dat sterke emoties, en niet alleen verliefdhied, je dom maken?
5.erg veel lager kan niet?
6.Qua intelligentie acht ik mezelf hoger dan een dier.
maar mijn punt is dat intelligentie niks zegt over hoeveel je leeft of bestaat. een inzicht is niks, gevoelens zijn alles, Zij zorgen ervoor dat je 'levend' bent. een logische beredenering heeft mij nooit levendiger of meer bestaand gemaakt. adrenalinekicks wel, want die zorgen ervoor dat mijn zenuwstelsel optimaal werkt, zodat ik meer dingen voel en waarneem. (zo heb ik gehoord op Discovery of NGC)
7.neuh, die mensen hebben gewoon een sterkere behoefte aan
voortplanting. dat zit gewoon in hun zenuwen en daar kunnen zij ook niks aan doen. wie weet hebben sommigen ervan wel een IQ van 140
1) Ok, nog een punt om kinderen te willen maar dat is nog steeds uit eigenbelang. Omdat ze opvoeden leuk vinden. - kinderen krijgen is niks ideologisch aan. - je maakt een individu om je behoeften te dienen.
2) Ik zou best een alternatief weten. - om te beginnen planten we nu toch echt teveel voort. wat dat betreft kan het weg, en als het echt te weinig wordt dan betalen we mensen gewoon om kinderen te krijgen (baan: kinderverwerkker)
3) Die tweede die veel mensen 'houden van' noemen is nieteens liefde. http://forum.scholieren.com/showthre...kelijke+liefde - al mijn posts, de rest is niet relevant.
4) Ok, alle sterke emoties kunnen je dom maken. - maar wel sommigen sneller dan anderen... - een prettige emotie hoeft minder sterk te zijn om aan toe te geven dan een onprettige emotie.
5) Ik houd niet van mijn ouders, meer de andere kant op... - het is in principe dus niet erg waarschijnlijk dat ik minder van iets houd dan van hen. - ookal heb ik me een tijdje geleden al ontdaan van al mijn 'houden van' banden (zie ook link).
6) Mijn denken heeft mij wel levendiger gemaakt. - Denken is eigenlijk onnatuurlijk. Als je denkt leer je hoe de natuur in elkaar zit en kan je op den duur ook nieuwe dingen maken.
Met denken genereer je kennis en jouw kennis is het enige unieke dat je hebt, de rest komt verder overal ook voor. Kennis = macht, hoe beter je kennis is hoe meer mensen je ermee kunt bereiken... mensen op jouw manier laten denken.
Je kunt het dus ook in macht schetsen. Een wezen zijn bestaansrecht staat gelijk aan de hoeveelheid daadkracht waarover deze macht heeft. Als je op de juiste manier veel denkt dan krijg je macht meer dan je eigen lichaam... denk je niet na dan raak je zelfs de macht over je eigenlichaam kwijt. Zo zijn dieren vaak meer een ecosysteem dan een eigen wezen.
7) Ik had het niet over IQ - je hebt gasten met een superhoog IQ die niet voor zichzelf opkomen uit zwakheid. - ik doel op doorzettingsvermogen van de geest.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 00:37
Verwijderd
ik zou zeggen, word priester...
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 13:05
Kip187
Avatar van Kip187
Kip187 is offline
"- kinderen krijgen is niks ideologisch aan. - je maakt een individu om je behoeften te dienen. "

zegt wie, dat is misschien voor jou zo, er zijn ook degelijk mensen die het als een klein wonder zien, iets van hunzelf, iets wat zij gemaakt hebben kunnen liefhebben. Iemand die met hun zal opgroeien van ze zal leren, en van ze zal houden.

"wat dat betreft kan het weg, en als het echt te weinig wordt dan betalen we mensen gewoon om kinderen te krijgen (baan: kinderverwerkker) "

Het zijn juist dit soort dingen die me beangstigen. Ik denk wel dat je je afsluit. Als je zo over de mens denkt heb je weinig zelfrespect en liefde voor jezelf. Zoals er veel gezegd word: houd eerst van jezelf en dan van anderen. Je kan nog zoveel denken en zoveel mensen willen beivloedden willen overtuigen van je gelijk. Jij noemt kennis macht. Maar macht is de angst om los te laten, je wil niet dat je dingen niet in je macht hebt. Dood is niet tegen te houden dus dat zegt meteen da we eigenlijk geen macht hebben.

Gedachten zijn niet uniek en de jouwe al helemaal niet, wat jij zegt heb ik zelf ook lange tijd gedacht, Het probleem is echter dat je altijd aan het denken kan blijven en nooit het antwoord zult vinden. Telkens krijg je weer nieuwe inzichten, nieuwe mensen die hun manier van denken, zo duidelijk en rationeel over kunnen brengen dat je het ook aannemelijk vindt. ...tot je weer anderen inzichten hoort.

Liefde bestaat niet volgens jou, en toch zijn mensen eenzaam.


Het lijkt wel of je geen waarde aan het leven hecht.
alleen aan je iegen denken, en de gedachte dat je superieur bent,


Een wezen zijn bestaansrecht staat gelijk aan de hoeveelheid daadkracht waarover deze macht heeft.

Het feit dat jij zo praat zegt erg veel, bestaansrescht..... je wilt dus zeggen dat sommige mensen meer recht hebben om te bestaan...... dit gaat echt de zieke kant op..... zij zijn bruin dus minder......zij denken minder dus hebben minder bestaansrecht...

Mijn broer was geestelijk gehandicapt en ik heb nog nooit zo'n gelukkig en lief iemand gezien. hij zou niet veel na gedacht hebben. Sex was voor hem een niet te controleren drift, maar de liefde en genegenheid die hij ons als familie schonk was wel degelijk echt. Je kon het letterlijk voelen.


Ik val je verder niet aan ofzo , mijn mening is alleen sinds 2 maanden precies omgedraaid.
Je kan best zo redeneren, goed gevoel is er om je goed te doen voelen...en dan voeg jij toe: om je werk beter te doen....
Waarom zou je je werk beter moeten doen.... vroeger kon je alleen eten zoeken, dieren jachen daar hoefde je toch niet voor te lachen?????muziek te maken, te trouwen...



liefde alleen zodat je je gaat voortplanten: waarom leer je dan van je partner, en als je van partner verandert neem je (als je jezelf open hebt gesteld!!!!) veel ervaring en nieuw geleerde dingen mee naar je volgende relatie. Die dan vaak toch nog moeilijk is, in die relatie leer je open te stellen voor weer andere dingen. Dat is de kennis van liefde... ik denk dat dat jou gebrek is, of jou doel is om te leren.... stel je open....



Ik vind het trouwens een vette discussie....no hard feelings what so ever.... lekkere test voor mij, kijken of erop terugkom
__________________
Een appel is geen peer.

Laatst gewijzigd op 15-02-2003 om 13:13.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 13:11
Kip187
Avatar van Kip187
Kip187 is offline
ow ja nog iets................ je zegt dat dieren slechts de3el uitmaken van een ecologisch systeem....

het is maar hoe je dat systeem ziet. Is het niet een wonderlijk schoon iets. Dat iedereen elkaar nodig heeft en met elkaar in "harmonie" leeft. Het is ons denken dat dat verstoort heeft.


Dat zegt ook weer meteen dat we allemaal eigenlijk evenveel waard zijn. Een deel van het geheel zijn, dat is juist wat je moet onthouden. Een deel van het geheel klinkt in jou oren slecht.. mij geeft het een goed gevoel, je bent niet alleen iedereen is mens.
__________________
Een appel is geen peer.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 13:23
Kip187
Avatar van Kip187
Kip187 is offline
niet alleen liefde, maar ook woede. ik heb er al die keren dat ik woedend werd en in staat was een ruit in te gooien niks mee opgeschoten dat ik in mijn woede iemand uitschold.
toch deed ik het, tegen mijn verstand in. dus kunnen we de conclusie trekken dat sterke emoties, en niet alleen verliefdhied, je dom maken?


mooi stukje. Je was woedend je wou een ruit ingooien. Dat is agressie die voortkomt uit gevoel, en dat is goed dat wil echter niet zeggen dat je mensen pijn moet gaan doen. Of een ruit moet ingooien. Ik zou als ik jou was eens gaan denken waar die woede vandaan komt. Er met die persoon overgaan praten, op die manier leer je die woede te accepteren. er over te praten en het te verwerken.

Als je bijvoorbeeld woedend bent om een verlies van iemand, komt dat vaak doordat je het niet eerlijk vind. Je vind het niet eerlijk omdat jij er pijn van hebt . Niet omdat je het vervelend voor die ander vind. Die woeden komt dan dus voort uit het feit dat je je verdriet niet goed kan uiten en delen.
__________________
Een appel is geen peer.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 13:34
Kip187
Avatar van Kip187
Kip187 is offline
Nog maar één,

wat is beter

natuur: een systeem een samenhang van levens dat zichzelf in balans houd. "Een oneindige cirkel", die samenwerkt.

mensen: denken en dingen uitvinden maar niet nadenken over gevolgen, zelfvernietiging. Omdat de gevolgen een rot gevoel geven scharen we ons achter andere kleinere pleziertjes die we bedacht hebben. SEx is daar bij sommige een voorbeeld van ja.


Ik krijg dan zoeits van, misschien is denken wel overschat. een boel zelfs. wat bereiken we er nou mee als we ons gevoel niet laten zeggen wat goed en fout is......

We kunnen zelfs zo goed nadenken dat we elkaar kunnen opblazen, laten we nu ons gevoel erbij komen en iets bedenken om elkaar te helpen

OEEEW nu kom ik over als idealist..... ach ja


PUNK!
__________________
Een appel is geen peer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2003, 17:45
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Hedonisten gedragen zich nog altijd consequentst, mits aangenomen wordt dat het leven zinloos is.

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 21:15
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
ik zou zeggen, word priester...
Zou wel heel erg zielig zijn als alleen priesters zouden mogen filosoferen en tot standpunten komen waar ze tegen liefde en sex zijn.

Citaat:
Kip187 schreef in beslist meer dan 15 minuten:
zegt wie, dat is misschien voor jou zo, er zijn ook degelijk mensen die het als een klein wonder zien, iets van hunzelf, iets wat zij gemaakt hebben kunnen liefhebben. Iemand die met hun zal opgroeien van ze zal leren, en van ze zal houden.
- je herhaalt eigenlijk wat ik erover zei. zoals je wel kunt begrijpen zijn al deze dingen leuk voor de ouders.
1. een klein wonder - de kick van nieuw leven maken
2. iets van hunzelf - nieuw zeer bijzonder eigendom
3. liefhebben - liefde geven kost niks, liefde krijgen is fantastisch. ze geven kind liefde zodat ze terugkrijgen (= leuk (voor primitievelingen )) - ik vind het op zich denk ik wel leuk... maar het individu kan problemen geven. En een individu dien je te respecteren tenzij er ernstige eigenbelangen in het spel zijn (meer dan 'ik wil me lekker voelen')
4. van ze zal leren - iemand jouw denkbeelden over laten nemen is leuk (daarom ben ik hier ook)
5. van ze zal houden - het liefde geven dus, dat zoals al gezegd leuk is

zie je? - alles is toch weer om ouders blij te maken. - niet dat hier iets mis mee is, maar het is gewoon domweg behoeftevervullen en geen ideologisch onbaatzuchtig iets.

Citaat:
Het zijn juist dit soort dingen die me beangstigen. Ik denk wel dat je je afsluit. Als je zo over de mens denkt heb je weinig zelfrespect en liefde voor jezelf. Zoals er veel gezegd word: houd eerst van jezelf en dan van anderen. Je kan nog zoveel denken en zoveel mensen willen beivloedden willen overtuigen van je gelijk. Jij noemt kennis macht. Maar macht is de angst om los te laten, je wil niet dat je dingen niet in je macht hebt. Dood is niet tegen te houden dus dat zegt meteen da we eigenlijk geen macht hebben.
Ik deed deze uitspraak met een flauwe glimlach op mijn gezicht. - want tenzij we opeens zeer goed worden in genetica is het gewoon geen mogelijkheid; - maar als ik mens genetisch mocht herschapen zou ik dit wel overwegen... maar (jullie punt), 'the pursuit of love' (verliefdheid) is misschien toch wel een leuke afwisseling van everyday life. - ik denk dat het beste gewoon is om trouwen en houden van te ontmaskeren en mens terug te laten vallen op verliefdheidsrelaties. Afhankelijk van de vraag naar kinderen krijg je geld voor het maken van een kind. Dit onderdrukt het individu niet meer en is volgens mij over het geheel leuker.
Ik heb zelfrespect, ik respecteer denken en ik denk.

Dood bestaat effectief niet. - De dood is er je hele leven niet en als hij er is is je leven er niet meer en kan je het ook niet meemaken dus bestaat dood niet voor je. Daarom is mijn idee erover gewoon leven alsof het niet bestaat en dan ga je nooit dood (je verdwijnt opeens, midden in je poging tot meer macht).
Maar licht even toe waarom macht angst om los te laten zou zijn.

Citaat:
Gedachten zijn niet uniek en de jouwe al helemaal niet, wat jij zegt heb ik zelf ook lange tijd gedacht, Het probleem is echter dat je altijd aan het denken kan blijven en nooit het antwoord zult vinden. Telkens krijg je weer nieuwe inzichten, nieuwe mensen die hun manier van denken, zo duidelijk en rationeel over kunnen brengen dat je het ook aannemelijk vindt. ...tot je weer anderen inzichten hoort.
Gedachten zijn wel uniek anders werd er niet gediscusseerd. Als je een groep filosofen(denken veel) hebt met dezelfde standpunten dan kunnen ze nog steeds wekenlang discusseren omdat ze het toch niet overal met elkaar eens zijn. - zolang tussen twee mensen discussie mogelijk is dan zijn gedachten uniek.
Je denken ontwikkeld inderdaad. Daarom is er met mij te discusseren, ik sta open voor betere inzichten. [ga eens naar mystiek forum en probeer er daar één van te overtuigen dat iets dat bestaat bewezen kan worden] Als jij dit eerder hebt gedacht dan ben je hier dus terechtgekomen, tegengestelde van mij. - toch is dit geen verspilde tijd. Omdat je ooit zo dacht weet je er meer over en heb je zodanig meer macht in deze conversatie. Vooral omdat er uiteindelijk nieuwe standpunten met betere argumenten kwamen die deze standpunten uit jou 'verdreven'.

Citaat:
Liefde bestaat niet volgens jou, en toch zijn mensen eenzaam.
Eenzaamheid bestaat ja, maar houden-van relatie is niet enige remedie. Als iemand je irriteert (metafoor voor alleen zijn) hoef je hem toch ook niet meteen neer te schieten waardoor je in de gevangenis komt?(metafoor voor houden-van relatie)


Citaat:
Het lijkt wel of je geen waarde aan het leven hecht.
alleen aan je iegen denken, en de gedachte dat je superieur bent,
Ik hecht wel waarde aan leven, als ik immers niet meer leef kan ik niet meer denken.
ow, dat zei je
De gedachte dat je superieur bent is volgens mij buitengewoon gezond (protection vs. depression) zolang je je ermaar niet naar gedraagt

Citaat:
Het feit dat jij zo praat zegt erg veel, bestaansrescht..... je wilt dus zeggen dat sommige mensen meer recht hebben om te bestaan...... dit gaat echt de zieke kant op..... zij zijn bruin dus minder......zij denken minder dus hebben minder bestaansrecht...
Ik heb geen zin dit te ontkennen; - ja, sommigen hebben meer recht te bestaan. - en nu daag ik jouw ook uit om te ontkennen dat jij sommige mensen ook boven anderen acht. - het enige verschil is dat ik de discriminatie (=onderscheiding) wel bloot heb gelegd en het proces bewust gadesla en jij het nog op gevoel doet.

Citaat:
Mijn broer was geestelijk gehandicapt en ik heb nog nooit zo'n gelukkig en lief iemand gezien. hij zou niet veel na gedacht hebben. Sex was voor hem een niet te controleren drift, maar de liefde en genegenheid die hij ons als familie schonk was wel degelijk echt. Je kon het letterlijk voelen.
Als je minder denkt gedraag je je inderdaad zo. - zie je nu dat je graag zulke mensen/...kinderen... hebt die je zo ontzettend blij maken? - jij zou hem nu eigenlijk niet de geestelijke vermogens willen geven die van hem een denker maken... omdat je van dit veel meer genot hebt. - hetzelfde met kinderen. Ouders onderdrukken het individu zolang mogelijk om maar die liefde te blijven krijgen, en het individu uit zich door minder liefde te geven en 'eigenwijs' te doen.


Citaat:
Ik val je verder niet aan ofzo , mijn mening is alleen sinds 2 maanden precies omgedraaid.
Je kan best zo redeneren, goed gevoel is er om je goed te doen voelen...en dan voeg jij toe: om je werk beter te doen....
Waarom zou je je werk beter moeten doen.... vroeger kon je alleen eten zoeken, dieren jachen daar hoefde je toch niet voor te lachen?????muziek te maken, te trouwen...
Je moet je goed voelen om goed te functioneren, op alle punten.
de rest is inderdaad onnodig

and in case you didn;t notice: ik vind trouwen ook onzin

Citaat:
liefde alleen zodat je je gaat voortplanten: waarom leer je dan van je partner, en als je van partner verandert neem je (als je jezelf open hebt gesteld!!!!) veel ervaring en nieuw geleerde dingen mee naar je volgende relatie. Die dan vaak toch nog moeilijk is, in die relatie leer je open te stellen voor weer andere dingen. Dat is de kennis van liefde... ik denk dat dat jou gebrek is, of jou doel is om te leren.... stel je open....
Je leert niet van je partner. Je leert van alle mensen met wie je kunt communiceren. Dat invidu dat toevallig met jouw gerelateerd is als partner is een mens.
En het probleem is.... die volgende relatie die komt er niet.

Citaat:
Ik vind het trouwens een vette discussie....no hard feelings what so ever.... lekkere test voor mij, kijken of erop terugkom
Helemaal mee eens.

[op de rest reageer ik later]
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 09:47
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
1) Ok, nog een punt om kinderen te willen maar dat is nog steeds uit eigenbelang. Omdat ze opvoeden leuk vinden. - kinderen krijgen is niks ideologisch aan. - je maakt een individu om je behoeften te dienen.
2) Ik zou best een alternatief weten. - om te beginnen planten we nu toch echt teveel voort. wat dat betreft kan het weg, en als het echt te weinig wordt dan betalen we mensen gewoon om kinderen te krijgen (baan: kinderverwerkker)
3) Die tweede die veel mensen 'houden van' noemen is nieteens liefde. http://forum.scholieren.com/showthre...kelijke+liefde - al mijn posts, de rest is niet relevant.
4) Ok, alle sterke emoties kunnen je dom maken. - maar wel sommigen sneller dan anderen... - een prettige emotie hoeft minder sterk te zijn om aan toe te geven dan een onprettige emotie.
5) Ik houd niet van mijn ouders, meer de andere kant op... - het is in principe dus niet erg waarschijnlijk dat ik minder van iets houd dan van hen. - ookal heb ik me een tijdje geleden al ontdaan van al mijn 'houden van' banden (zie ook link).
6) Mijn denken heeft mij wel levendiger gemaakt. - Denken is eigenlijk onnatuurlijk. Als je denkt leer je hoe de natuur in elkaar zit en kan je op den duur ook nieuwe dingen maken.
Met denken genereer je kennis en jouw kennis is het enige unieke dat je hebt, de rest komt verder overal ook voor. Kennis = macht, hoe beter je kennis is hoe meer mensen je ermee kunt bereiken... mensen op jouw manier laten denken.
Je kunt het dus ook in macht schetsen. Een wezen zijn bestaansrecht staat gelijk aan de hoeveelheid daadkracht waarover deze macht heeft. Als je op de juiste manier veel denkt dan krijg je macht meer dan je eigen lichaam... denk je niet na dan raak je zelfs de macht over je eigenlichaam kwijt. Zo zijn dieren vaak meer een ecosysteem dan een eigen wezen.
7) Ik had het niet over IQ - je hebt gasten met een superhoog IQ die niet voor zichzelf opkomen uit zwakheid. - ik doel op doorzettingsvermogen van de geest.
8)Een tijdje geleden ontdekte ik dat ik niet wist wat liefde was en hebt het onderozcht; vragen aan mensen wat het is enzo. Wat vaak als antwoord werd genoemd bij wat een erg belangrijk gevoel is was het gevoel zonder die persoon niet meer te kunnen leven. Maar ik vermoedde al dat dat buitengewoon schadelijk kon zijn, als je denkt dat die persoon je leven is...
9)Ik vind dit een buitengewoon gevaarlijk iets. Je zit in een soort roes, je bent verblind. En als je het niet ontdekt; of niemand je bevrijdt; dan zit je erin gevangen voor de rest van je leven... terwijl je denkt dolgelukkig te zijn.
Het werkt volgens mij als volgt. Je wordt verliefd op elkaar, en gaat dan met elkaar om. Dan verstrijkt er tijd terwijl meer van je korte en langetermijnsgeheugenherinneringen door haar worden gevuld. Als dat tot op een zeker punt heeft plaatsgevonden is je voorstellingsvermogen aangetast.
Als je je iets voorstelt dan baseer je je op dingen. Omdat de dingen voor haar al zo ver weg zijn vergeet je ze te herinneren waardoor je voorstellingsvermogen door haar wordt gelimiteerd. Hierdoor kan je je geen leven zonder die persoon meer voorstellen, en om te voorkomen dat je je leven verliest (denk je dus) moet je er dus alles aan doen om haar te houden...
10)...[is weer realisatieniveau gestegen... en er stil van...] ( )
bevrijding is ook verre van nabij... - ... in het begin... ja, in het begin heb je nog mensen die zeggen kom eruit... ze heeft je te pakken... enz... - je omgeving probeert je te redden uit de klauwen van de vampier... (no offense ladies).
Maar later... je wilt zo snel mogelijk trouwen... wat meer zekerheid; en die krijg je, terwijl je dat eigenlijk niet zou hebben gewild. Als je getrouwd bent dan verwacht je omgeving van je dat je alles om haar doet... er wordt van een soort van het eerdere mechanisme uitgegaan.
Trouwen blokkeert de omgeving. Je bent niet meer een te obsessieve vriend maar een getrouwde man... - and you're trapped for life... ... enige wat ik hier zo snel als eigen reactie op zou kunnen bedenken is FUBAR
Echte liefde bestaat niet! Er zijn maar twee soorten van liefde!
1) vriendschap
2) een emotioneel mechanisme dat je een sterk verlangen geeft tot een bepaalde persoon dat is ontwikkeld om mens (die anders te slim is om het konijnen-stijl te doen) aan het voortplanten te krijgen.
wat ... jij/jullie WARE liefde noemen is... heeft niet eens een fuck met liefde te maken.
Het is gewoon. Ja, ware liefde is niet meer dan het verlies van voorstellingsvermogen. Ware liefde is een mentaal falen waarbij.. je hele leven wordt opgezogen door een vampier.
Ware liefde is drijfzand of een vampier! Beslist GEEN 'ideaal' om met alle geweld na te streven en te willen!
1.Wat dat aangaat zou je alles wat ideologisch iswel eigenbelang kunnen noemen:mensen gaan strijden bij natuurorganisaties omdat ze graag een schone aarde zien=bevrediging van eigen behoeften.
2.De wereld is niet overbevolkt. Het probleem zit 'm daar dat mensen in westerse landen p.p. een ruimte innemen waar in Afrika 50 mensen wonen. Verliefdheid heeft zeker wel een doel;het word mede veroorzaakt door een 'compatible' genenpakket, die elk feromonen afscheiden zodat we onbeust weten of we geschikt voor elkaar zijn.
Hierdoor krijg je de beste nakomeling omdat de nakomeling dan veel verschillende genen krijgt.
(gehoord op discovery channel)
bovendien zorgt verliefdheid ervoor dat mensen bij elkaar blijven, dat is wel zo handig als je kinderen hebt.
mensen betalen voor kinderenverwekking? brr, wat klinkt dat nazi-achtig. lebensbornproject nr. 2. wie gaat die kinderen dan allemaal opvoeden? wat dat betreft kun je beter ervoor zorgen dat die kinderverwekkers meteen maar door hun ma verzorgd en opgevoed worden. En dat kan beter als je een kind krijgt omdat je dat wilt ipv. het doel om cash in het handje te krijgen.
3.ik zal later naar die link kijken, nu ff verder reageren.
4.Prettige emoties zijn sowieso meestal minder sterk dan onprettige emoties. Maar dit hangt ook geheel van de persoonlijkheid af.
En ook al maken sommige emoties je dom, andere emoties zijn heel erg nuttig.
5.Houd je niet van je ouders? Niet bijster slim IMHO. Je moet je ontdoen van gehechtheid, maarniet van liefde. Juist door alles lief te hebben ,ook problemen, kun je makkelijker door het leven heen gaan.
6.Denken is niet onnatuurlijk van de natuur heeft het geschapen.
Macht? Ik vind niet dat macht en leven(digheid) gelijk staan. integendeel. Om macht over je lichaam te hebben moet je veel mediteren en inbeelden en je emoties de positieve richting op sturen, want lichaam en geest zijjn met elkaar verbonden. Logisch erover denken heeft niet veel zin.
Wel interresant allemaal.
7.EQ dan. daar valt doorzettingsvermogen ook onder.
8.Inderdaad, want dat leid tot teleurstelling en andere negatieve emoties. Je moet daarom jezelf ontdoen van gehechtheid
maar niet van emoties, zolang een emotie niet schadelijk is waarom dan niet volgen?
9.Gelukkige mensen stellen concentreren zich op de positieve aspecten in hun leven en depressieve neigen zich te focussen op de negatieve dingen.
Allebei tasten ze de je voorstellign avn de wereld aan. Zo ook verliefdheid.
Er is geen objectieve voorstelling.
10.Je overdrijft het wel. Een ideaal om na te streven is het inderdaad niet maar het is wel iets wat je kunt volgen zonder er schade aan te beleven, als het er eenmaal is.
Je emoties negeren is het slechtste wat een mens kan doen als je het hebt over jezelf geestelijk gezond houden.

Laatst gewijzigd op 16-02-2003 om 09:56.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 11:37
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
Kip187 schreef:
mooi stukje. Je was woedend je wou een ruit ingooien. Dat is agressie die voortkomt uit gevoel, en dat is goed dat wil echter niet zeggen dat je mensen pijn moet gaan doen. Of een ruit moet ingooien. Ik zou als ik jou was eens gaan denken waar die woede vandaan komt. Er met die persoon overgaan praten, op die manier leer je die woede te accepteren. er over te praten en het te verwerken.

Als je bijvoorbeeld woedend bent om een verlies van iemand, komt dat vaak doordat je het niet eerlijk vind. Je vind het niet eerlijk omdat jij er pijn van hebt . Niet omdat je het vervelend voor die ander vind. Die woeden komt dan dus voort uit het feit dat je je verdriet niet goed kan uiten en delen.
Mooi toch? – aan woede heb je veel meer. Je kunt het opslaan en later op iemand of iets richten als je extra kracht nodig hebt. Woede, haat en agressie kun je opslaan voor later gebruik. Doe ik al erg lang… maar… het kan zijn (ben ik nog niet over uit) dat die langdurige opslag als het ware wat van die haat & woede lekt zodat het in je kop komt en je hatelijker maakt.

Maar ik merk weinig van controlegebrek.

Citaat:
wat is beter

1. natuur: een systeem een samenhang van levens dat zichzelf in balans houd. "Een oneindige cirkel", die samenwerkt.

2. mensen: denken en dingen uitvinden maar niet nadenken over gevolgen, zelfvernietiging. Omdat de gevolgen een rot gevoel geven scharen we ons achter andere kleinere pleziertjes die we bedacht hebben. SEx is daar bij sommige een voorbeeld van ja.

3. Ik krijg dan zoeits van, misschien is denken wel overschat. een boel zelfs. wat bereiken we er nou mee als we ons gevoel niet laten zeggen wat goed en fout is......

4. We kunnen zelfs zo goed nadenken dat we elkaar kunnen opblazen, laten we nu ons gevoel erbij komen en iets bedenken om elkaar te helpen

5. OEEEW nu kom ik over als idealist..... ach ja
1. ik zou het: “een oneindige cirkel van stilstand noemen”. Een cirkel is oneindig ja, en zoals altijd al blijkt… - als je ergens wilt komen dan moet je niet in cirkels rondlopen.

2. Er wordt beslist gedacht aan de gevolgen, alhoewel de economische punten ze wel een beetje naar de achtergrond verplaatsen, een beetje dus. <== deze ga ik voor.

3. Ons gevoel van goed en fout is erg onbetrouwbaar vanaf onze standpunten. – als de juiste dingen plaatsvinden heb je het gevoel dat het goed is om een kernbom op dat land te gooien, je denkt dat het goed is om van die rijke gast te jatten. – Gevoel van goed en fout komt voort uit de omgeving en een beetje uit persoonlijke ervaring allemaal. – kan ik niet betrouwbaar noemen.
Terwijl rationeel denken tamelijk onveranderd blijft. Ik denk dat je het nu fout zou noemen op gevoel, maar als er het een en ander mis gaat dan noem je het opeens goed, en als het dan nog weer misgaat noem je het fout (doorgeschoten goed).

4. Zie jij amerikaantjes als buitengewoon rationele personen?
Nee, ze zijn klompen hypocrite emoties. En toch willen ze Irak opblazen.

5. Geen idealist. – milde doemdenker met teveel vertrouwen in menselijk gevoel

Citaat:
Kenny McCormick schreef:
1.Wat dat aangaat zou je alles wat ideologisch iswel eigenbelang kunnen noemen:mensen gaan strijden bij natuurorganisaties omdat ze graag een schone aarde zien=bevrediging van eigen behoeften.
2.De wereld is niet overbevolkt. Het probleem zit 'm daar dat mensen in westerse landen p.p. een ruimte innemen waar in Afrika 50 mensen wonen. Verliefdheid heeft zeker wel een doel;het word mede veroorzaakt door een 'compatible' genenpakket, die elk feromonen afscheiden zodat we onbeust weten of we geschikt voor elkaar zijn.
Hierdoor krijg je de beste nakomeling omdat de nakomeling dan veel verschillende genen krijgt.
(gehoord op discovery channel)
bovendien zorgt verliefdheid ervoor dat mensen bij elkaar blijven, dat is wel zo handig als je kinderen hebt. mensen betalen voor kinderenverwekking? brr, wat klinkt dat nazi-achtig. lebensbornproject nr. 2. wie gaat die kinderen dan allemaal opvoeden? wat dat betreft kun je beter ervoor zorgen dat die kinderverwekkers meteen maar door hun ma verzorgd en opgevoed worden. En dat kan beter als je een kind krijgt omdat je dat wilt ipv. het doel om cash in het handje te krijgen.
3.Prettige emoties zijn sowieso meestal minder sterk dan onprettige emoties. Maar dit hangt ook geheel van de persoonlijkheid af.
En ook al maken sommige emoties je dom, andere emoties zijn heel erg nuttig.
4.Houd je niet van je ouders? Niet bijster slim IMHO. Je moet je ontdoen van gehechtheid, maarniet van liefde. Juist door alles lief te hebben ,ook problemen, kun je makkelijker door het leven heen gaan.
5.Denken is niet onnatuurlijk van de natuur heeft het geschapen.
Macht? Ik vind niet dat macht en leven(digheid) gelijk staan. integendeel. Om macht over je lichaam te hebben moet je veel mediteren en inbeelden en je emoties de positieve richting op sturen, want lichaam en geest zijjn met elkaar verbonden. Logisch erover denken heeft niet veel zin.
Wel interresant allemaal.
6.EQ dan. daar valt doorzettingsvermogen ook onder.
7.Inderdaad, want dat leid tot teleurstelling en andere negatieve emoties. Je moet daarom jezelf ontdoen van gehechtheid
maar niet van emoties, zolang een emotie niet schadelijk is waarom dan niet volgen?
8.Gelukkige mensen stellen concentreren zich op de positieve aspecten in hun leven en depressieve neigen zich te focussen op de negatieve dingen.
Allebei tasten ze de je voorstellign avn de wereld aan. Zo ook verliefdheid.
Er is geen objectieve voorstelling.
9.Je overdrijft het wel. Een ideaal om na te streven is het inderdaad niet maar het is wel iets wat je kunt volgen zonder er schade aan te beleven, als het er eenmaal is.
Je emoties negeren is het slechtste wat een mens kan doen als je het hebt over jezelf geestelijk gezond houden.
1. inderdaad, vrijwel alles is eigenbelang.
2. als hitler ergens zo en zo over dacht is het aan anderen niet verboden er op enigszins gelijke wijze over te denken. ik denk uiteraard niet overal hetzelfde over als Hitler – en het boeit me niks hoe die gast wel niet over deze punten dacht. Zo denk ik erover en Hitler die heeft hier niks mee te maken.
De ouders gaan het opvoeden, ze krijgen immers geen geld voor geboorte maar ze krijgen een ruime kinderbijslag per maand zolang ze het kind opvoeden. Geen geld voor geboorte maar voor opvoeden.

En ik weet hoe het zit met al die mechanismen, o.a. van discovery. Maar liefde is alleen ontwikkeld om mensen voort te laten planten, mensen leefden in groepen en iedereen zorgde voor alle kinderen – familie was niet eens bekend, alleen de vrouwen wisten dat dat kind van hen was, de mannen wisten dat niet. De leider van de groep mag eigenlijk als enige met de vrouwen voortplanten (relic from the past), maar bij mensen ontwikkelde er anonimiteit. Wij zijn een van de weinige soorten waar de vrouw niet weet wanneer ze vruchtbaar is, waar de man niet kan ruiken welk kind van hem is. Door dit systeem werd voortplanting steeds vrijer. Vrouw & man worden verliefd op elkaar en als leider ff niet kijkt gaan ze krikken, hierdoor is denk ik slechts 25% van de kinderen van de leider en de andere 75% van de rest. – als deze anonimiteit niet bestond dan zorgde de leider dat hij de vruchtbare vrouwtjes direct bevruchtte en hij zou niet-eigen kinderen verbannen of vermoorden.
Wij werden echter slimmer, en konden stapten af van jagers/verzamelaars en gingen landbouw bedrijven op 1 plaats en huizen bouwen. Gezien we niet echt torenflats konden bouwen waar iedereen in ging werden het dus meerdere huizen en doordat telkens maar een beperkte hoeveelheid mensen in 1 huis zaten begon een man-vrouw systeem te ontstaan dat leidde tot trouwen.
We hebben nu echter weer een technologisch peil bereikt waarbij het trouwen niet meer nodig is. We hoeven niet meer constant te werken om voor ons voedsel te zorgen, we kunnen tijd ‘verspillen’ aan plezier en tijd investeren in wetenschap. – denken en plezier gaat veel beter zonder vaste partner. – een bewijs ervoor is ook dat er steeds meer wordt vreemdgegaan. Mensen laten zich meer leiden door lol dus gaan ze vreemd. Gezien mens nu op peil is van lol & wetenschap… - en wetenschap is ook gediend bij relatievormen die die lol met zich mee brengt.

3. Ze zijn in emotionele beleving minder sterk, in termen van overheersing ratio zijn ze wel sterker.
4. Nee, ze zijn zulke *piep*… - suffice it to say, I hate them for what they do.
5. Wel, de behoeften zijn emotioneel (100% rationalist: die denkt, verder niks, doet ook niks met kennis). Logisch nadenken is middel, het leert je hoe je die doelen beter kunt bereiken.
6. EQ denk ik ook niet, want onder EQ vallen ook weer erg veel andere dingen die ik niet bedoel. – Ik bedoel gewoon uitsluitend alleen maar hoe sterk jij je opstelt tegen invloeden, hoe groot je weerstand is tegen emoties e.d. – hoe hard je (intellectueel) voor jezelf op komt.
7. Ik ontdoe me niet van emoties. Ik verzwak ze alleen zodanig dat ze mijn rationele denken niet meer beïnvloeden. Of dat ik hun invloed kan detecteren en omzeilen.
8. [dit gaat niet adequaat in op mijn punt 9. – die heb ik nog van je tegoed] Wat je stelt dat klopt ja, maar door een sterkere geest en de emoties die je beschreef af te zwakken wordt je voorstelling van de wereld minder aangetast. – een gedeeltelijke loskoppeling van ratio van emoties geeft ook een sterke bonus tegen die emoties voor je ratio.
9. excuses… jij beschouwt ‘being trapped for life’, sterke degradatie van mogelijkheden eigenbelang na te streven, en sterke degradatie van mogelijkheden alleen te zijn NIET als schadelijk?
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 14:31
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Mooi toch? – aan woede heb je veel meer. Je kunt het opslaan en later op iemand of iets richten als je extra kracht nodig hebt. Woede, haat en agressie kun je opslaan voor later gebruik. Doe ik al erg lang… maar… het kan zijn (ben ik nog niet over uit) dat die langdurige opslag als het ware wat van die haat & woede lekt zodat het in je kop komt en je hatelijker maakt.
Maar ik merk weinig van controlegebrek.
je bent wel erg goddeloos bezig zeg. weg met positieve dingen als liefde en haat en agressie opslaan? ik kies liever voor een harmonische geest die niet belemmerd word door haat en agressie. eentje die zich niet laat belemmerren door vijandige nutteloze gevoelens, maar die vrede en gemak uitstraalt waar mensen zich beter bij voelen, en die zelf daardoor al zijn zaakjes op orde heeft en zijn problemen effectief en zonder agressie en gezeur aanpakt.
Citaat:

1. ik zou het: “een oneindige cirkel van stilstand noemen”. Een cirkel is oneindig ja, en zoals altijd al blijkt… - als je ergens wilt komen dan moet je niet in cirkels rondlopen.
je loopt niet in een cirkel rond simpelweg door harmonisch samen te werken.
Citaat:

3. Ons gevoel van goed en fout is erg onbetrouwbaar vanaf onze standpunten. – als de juiste dingen plaatsvinden heb je het gevoel dat het goed is om een kernbom op dat land te gooien, je denkt dat het goed is om van die rijke gast te jatten. – Gevoel van goed en fout komt voort uit de omgeving en een beetje uit persoonlijke ervaring allemaal. – kan ik niet betrouwbaar noemen.
Terwijl rationeel denken tamelijk onveranderd blijft. Ik denk dat je het nu fout zou noemen op gevoel, maar als er het een en ander mis gaat dan noem je het opeens goed, en als het dan nog weer misgaat noem je het fout (doorgeschoten goed).

Kan ratio dan wel goed of fout bepalen?
Citaat:

1. inderdaad, vrijwel alles is eigenbelang.
en daar ben ik het dus niet mee eens. misschien in jouw geval wel, in mijn geval gelukkig niet.
Citaat:

2. als hitler ergens zo en zo over dacht is het aan anderen niet verboden er op enigszins gelijke wijze over te denken. ik denk uiteraard niet overal hetzelfde over als Hitler en het boeit me niks hoe die gast wel niet over deze punten dacht. Zo denk ik erover en Hitler die heeft hier niks mee te maken.
op zich niet, ik zie alleen een gleijkenis.
Citaat:

De ouders gaan het opvoeden, ze krijgen immers geen geld voor geboorte maar ze krijgen een ruime kinderbijslag per maand zolang ze het kind opvoeden. Geen geld voor geboorte maar voor opvoeden.
Met als gevolg dat kinderen weten dat ze alleen maar bestaan voor het geld van de ouders. nee, ik heb liever dat dat soort ouders helemaal geen kiddos krijgen.
Citaat:

En ik weet hoe het zit met al die mechanismen, o.a. van discovery. Maar liefde is alleen ontwikkeld om mensen voort te laten planten, mensen leefden in groepen en iedereen zorgde voor alle kinderen – familie was niet eens bekend, alleen de vrouwen wisten dat dat kind van hen was, de mannen wisten dat niet.
dat maakt niet uit, als er maar veel liefde en vooral 1 moeder bij is. wat dat bereft waren de vroegere omgevingen ideaal om op te groeien.
Citaat:

De leider van de groep mag eigenlijk als enige met de vrouwen voortplanten (relic from the past), maar bij mensen ontwikkelde er anonimiteit.
Wij hebben ons nooit zo gedragen. Dat doen wolven, wij niet.
Citaat:

Wij zijn een van de weinige soorten waar de vrouw niet weet wanneer ze vruchtbaar is, waar de man niet kan ruiken welk kind van hem is. Door dit systeem werd voortplanting steeds vrijer.
Vrouw & man worden verliefd op elkaar en als leider ff niet kijkt gaan ze krikken, hierdoor is denk ik slechts 25% van de kinderen van de leider en de andere 75% van de rest. – als deze anonimiteit niet bestond dan zorgde de leider dat hij de vruchtbare vrouwtjes direct bevruchtte en hij zou niet-eigen kinderen verbannen of vermoorden.
Wij werden echter slimmer, en konden stapten af van jagers/verzamelaars en gingen landbouw bedrijven op 1 plaats en huizen bouwen. Gezien we niet echt torenflats konden bouwen waar iedereen in ging werden het dus meerdere huizen en doordat telkens maar een beperkte hoeveelheid mensen in 1 huis zaten begon een man-vrouw systeem te ontstaan dat leidde tot trouwen.
Ik denk dat trouwen al veel eerder bestond, misschien niet met al die poespas dvan het naar de ker gaan enzo... maar wel in de vorm van een verbintenis.
Citaat:

We hebben nu echter weer een technologisch peil bereikt waarbij het trouwen niet meer nodig is. We hoeven niet meer constant te werken om voor ons voedsel te zorgen, we kunnen tijd ‘verspillen’ aan plezier en tijd investeren in wetenschap. –
Kinderen hebben is ook plezierig.
Citaat:

denken en plezier gaat veel beter zonder vaste partner. – een bewijs ervoor is ook dat er steeds meer wordt vreemdgegaan.
Dat komt door het verzwakken van de moraal.
Citaat:

Mensen laten zich meer leiden door lol dus gaan ze vreemd. Gezien mens nu op peil is van lol & wetenschap… - en wetenschap is ook gediend bij relatievormen die die lol met zich mee brengt.
ik zie niet in hoe de wetenschap daarvan gediend is. De wetenschap is gediend van stabiele persoonlijkheden die alles op orde hebben en daardoor rationeel kunnen denken.
Citaat:

3. Ze zijn in emotionele beleving minder sterk, in termen van overheersing ratio zijn ze wel sterker.
4. Nee, ze zijn zulke *piep*… - suffice it to say, I hate them for what they do.
als je mensen gaat betalen om kids te krijgen (pt. 2) dan krijg je veel meer van dat soort ouders.
Citaat:

5. Wel, de behoeften zijn emotioneel (100% rationalist: die denkt, verder niks, doet ook niks met kennis). Logisch nadenken is middel, het leert je hoe je die doelen beter kunt bereiken.
n dat middel kan best samengaan met emotie.
Citaat:

6. EQ denk ik ook niet, want onder EQ vallen ook weer erg veel andere dingen die ik niet bedoel. – Ik bedoel gewoon uitsluitend alleen maar hoe sterk jij je opstelt tegen invloeden, hoe groot je weerstand is tegen emoties e.d. – hoe hard je (intellectueel) voor jezelf op komt.
weerstand tegen emoties? Ik wil helemaal geen weerstand hebben tegen mijn emoties. Ik doe alles om juist alle delen van mezelf zo harmonisch mogelijk samen telaten werken. door ijvoorbeeld www.bwgen.com te downloaden.
Citaat:

7. Ik ontdoe me niet van emoties. Ik verzwak ze alleen zodanig dat ze mijn rationele denken niet meer beïnvloeden. Of dat ik hun invloed kan detecteren en omzeilen.
En wat als die invloed nou positief is?
Het is bv. nieuwsgierigheid die leid tot wetenschap.
Citaat:

8. [dit gaat niet adequaat in op mijn punt 9. – die heb ik nog van je tegoed]
ik vind eigenlijk van wel. waar ga ik niet op in?
Citaat:

Wat je stelt dat klopt ja, maar door een sterkere geest en de emoties die je beschreef af te zwakken wordt je voorstelling van de wereld minder aangetast. – een gedeeltelijke loskoppeling van ratio van emoties geeft ook een sterke bonus tegen die emoties voor je ratio.
aangetast? je moet je volgens mij inleven in andere mensen wil je een werkelijk objectief beeld verkrijgen.

Citaat:

9. excuses… jij beschouwt ‘being trapped for life’, sterke degradatie van mogelijkheden eigenbelang na te streven, en sterke degradatie van mogelijkheden alleen te zijn NIET als schadelijk?
ik beschouw verliefdheid niet als being trapped for life.
verliefdheid nastreven is ook eigenbelang en idd soms kun je maar beter ervoor zorgen dat mensen niet de mogelijkheid krijgen teveel eigenbelang na te streven, dan schep je amerikanen. en alleen zijn beschouw ik al helemaal niet als schadelijk. wat is daar schadelijk aan? de mens is geen solitary animal. als het aan mij lag bouwden we huizen zo groot dat de hele familie erin past. Ik zie graag kinderen door meerdere mensen opgevoed worden.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 20:08
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Voortplanting is helemaal niet nodig. Het is eigenlijk helemaal niet goed, om jezelf voort te planten. Hebben wij, mensen, ons ontketend van de evolutieladder, of zijn wij er nog een deel van? En als we er nog een deel van zijn, waar is onze natuurlijke "huishouding" gebleven? Want om nou niet te spreken van een overschot aan mensen is wel erg kortzichtig.

Zeg nee tegen voortplanting.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:59.