Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2003, 18:56
Verwijderd
kun je een blinde darm ontsteking krijgen doordat je teveel laxeerpillen hebt geslikt???
iemand beweerde nl dat ik mijn blinde darm ontsteking zou kunnen komen doordat ik aan de laxeerpillen was, maar ik vraag me af of dat wel waar is? ik weet dat het slecht is voor je darmen, maar ook voor je blinde darm?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 19:21
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Nooit van gehoord, maar het lijkt me dat je eerder een kleinere risico op blindedarm-ontsteking loopt als je laxeermiddel gebruikt, want je darmen zijn dan "schoner" en meer leeg ... ?
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 19:40
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Heb het ook gehad maar blindendarmontsteking is puur toeval, minder kans bij laxeermiddel.
(heb het btw ook gehad)

Wat er gebeurt is gewoon dat er een voedselpropje vast komt te zitten in ingang blinde darm waardoor het afgesloten is en dan kunnen bacteriën zich daarachter erg goed en snel verminigvuldigen zonder dat de kolonie binnen een paar uur door de toilet verdwijnt. Dat duurt een paar dagen en dan breken ze door de darm heen en prikkelen ze buikvlies (snel opkomende pijn). - dat is linkste van infectie; je hebt al een enorme hoop bacteriën voordat het lichaam ook maar iets vermoed.

Maar laxeermiddel zorgt voor slechtere vertering en snellere doorstroom dus ik denk minder kans.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 10:16
Verwijderd
tnx mensen!
ik vond het al zo raar, mja...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 10:29
michelle_flo
michelle_flo is offline
ff een vraag van mij die niet aan sluit op dit tipoc maar er wel bij past, Kun je wel een spastisch darm syndroom krijgen door laxeermiddelen ??

michelle
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 17:16
Dashja
Avatar van Dashja
Dashja is offline
Jep! Heeft een vriendin van mij.
Maar die gebruikte dan wel dagelijks een overdosis aan lax.
__________________
We are, each of us, angels with only one wing.. And we can only fly embracing each other..
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 17:34
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Dashja schreef:
Jep! Heeft een vriendin van mij.
Maar die gebruikte dan wel dagelijks een overdosis aan lax.
en waar is een OVERDOSIS voor nodig heeft ze anorexia ofzo??
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 10:41
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Teveel laxeermiddelen tasten de darmwand aan. Er is dus wel kans op darmonstekingen, lijkt me. Of dit ook voor de blinde darm geldt, weet ik niet.

Bij een blinde darm ontsteking is niet zozeer de blinde darm zelf, maar een klein wormvormig aanhangsel (appendix als mijn geheugen me niet in de steek laat) ontstoken.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit aanhangsel wordt beschadigd door laxeerpillen. Ik denk eerder dat de laxeerpillen invloed hebben op de dunne darm. Maar nogmaals, ik weet het niet zeker. Een blindedarmontsteking ontstaat doorgaans door bacterien, die zich ophopen in het aanhangsel.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 11:42
Dashja
Avatar van Dashja
Dashja is offline
Citaat:
Warsocket schreef:
en waar is een OVERDOSIS voor nodig heeft ze anorexia ofzo??
in 1x goed wil er alleen maar mee aangeven dat als je
teveel lax neemt, dat de kans er dan is op een spastische darm.
Met normaal gebruik lijkt het me geen probleem.

Groetjes,
Dashja
__________________
We are, each of us, angels with only one wing.. And we can only fly embracing each other..
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef:
Teveel laxeermiddelen tasten de darmwand aan. Er is dus wel kans op darmonstekingen, lijkt me. Of dit ook voor de blinde darm geldt, weet ik niet.

Bij een blinde darm ontsteking is niet zozeer de blinde darm zelf, maar een klein wormvormig aanhangsel (appendix als mijn geheugen me niet in de steek laat) ontstoken.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit aanhangsel wordt beschadigd door laxeerpillen. Ik denk eerder dat de laxeerpillen invloed hebben op de dunne darm. Maar nogmaals, ik weet het niet zeker. Een blindedarmontsteking ontstaat doorgaans door bacterien, die zich ophopen in het aanhangsel.
blinde darm is hetzelfde als de appendix
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 16:32
wondersbestaan
Avatar van wondersbestaan
wondersbestaan is offline
Citaat:
me blackrose schreef:
blinde darm is hetzelfde als de appendix
Dus echt niet he!! Vlak onder de overgang van dunne darm naar de dikke darm ligt de blindedarm. Aan de onderkant van de blindedarm zit een uitstulping, de appendix (wormvormig aanhangsel). Bij blindedarmontsteking is de appendix ontstoken, en niet de blindedarm zelf. De appendix wordt dan operatief verwijderd; de blindedarm blijft zitten.

Blinde darm en appendix zijn dus zeker niet hetzelfde!!
__________________
~~Ik hoef jou niets uit te leggen, het ligt hier open tussenin. En ik maak een laatste buiging, voor altijd~~
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 16:38
Cat
Avatar van Cat
Cat is offline
Citaat:
wondersbestaan schreef:
Dus echt niet he!! Vlak onder de overgang van dunne darm naar de dikke darm ligt de blindedarm. Aan de onderkant van de blindedarm zit een uitstulping, de appendix (wormvormig aanhangsel). Bij blindedarmontsteking is de appendix ontstoken, en niet de blindedarm zelf. De appendix wordt dan operatief verwijderd; de blindedarm blijft zitten.

Blinde darm en appendix zijn dus zeker niet hetzelfde!!
Idd
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 19:13
Verwijderd
Citaat:
wondersbestaan schreef:
Dus echt niet he!! Vlak onder de overgang van dunne darm naar de dikke darm ligt de blindedarm. Aan de onderkant van de blindedarm zit een uitstulping, de appendix (wormvormig aanhangsel). Bij blindedarmontsteking is de appendix ontstoken, en niet de blindedarm zelf. De appendix wordt dan operatief verwijderd; de blindedarm blijft zitten.

Blinde darm en appendix zijn dus zeker niet hetzelfde!!
sowwy... ik wist dat niet eens, dus de naam blindedarm ontsteking klopt niet eens?
wat een zooitje allemaal
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 20:04
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
me blackrose schreef:
sowwy... ik wist dat niet eens, dus de naam blindedarm ontsteking klopt niet eens?
De officiële term heet appendicitis omdat het om een ontsteking van het wormvormig aanhangsel (de appendix) gaat, maar omdat "ontsteking van het wormvormig aanhangsel" een nogal lange term is gebruikt men gemakshalve (maar eigenlijk dus ten onrechte) de term blindedarmontsteking.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.