Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2003, 20:18
Flipje het Kipje
Flipje het Kipje is offline
Of zal ik het einde hier neerplanten?

;-) Na goed, in ieder geval, ik ben van plan om met een vriendin een verhaal te gaan schrijven. Het moet gaan over twee totaal verschillende meiden die elkaar ontmoeten en doldwaze avonturen gaan beleven. Of iets in die richting. Wat vinden jullie van dit beginnetje. De 'ik' is dus 1 van die meisjes...

---

Vandaag gaat het gebeuren dacht ik resoluut bij mezelf. Ik stormde mijn kamer in en keek om me heen. Ik zocht mijn grote reistas. Vanuit de andere kamer hoorde ik mijn vader schreeuwen en tieren. Ik hoorde maar half van wat hij zei omdat hij zo verschrikkelijk dronken was. Jezus, die stumperd kon haast niet meer uit zijn woorden komen. En de woorden die ik wel verstond, raakte me niet meer ... ik kon wel ze dromen, zo vaak had ik ze nu al gehoord.
“Jij stomme trut, kom hier. Loop niet weg wanneer ik tegen je praat!” Opeens werd het even stil zodat het geschreeuw plaats kon maken voor een grote hoestbui. Ik pakte mijn tas en begon als een gek mijn spullen in te pakken. Broeken, truien, ondergoed, sokken, tandenborstel, geld. In mijn hoofd somde ik het lijstje op van alle dingen die ik mee moest nemen. Het gehoest hield maar niet op en ik werd er haast misselijk van. Ik hoorde mijn broertje de trap afkomen en de woonkamer ingaan. Hij kwam natuurlijk op het geschreeuw af. Ik hoorde hem tegen mijn vader zeggen: “Pa, gaat het wel? Zal ik wat water voor je…?” Zijn goedbedoelde voorstel werd abrupt onderbroken door mijn vader.
“Rot op joch. Maak je ergens anders onnuttig, ga weg.”
Ik rende als het ware door mijn kamer. Mijn wangen waren roodgloeiend en van binnen kookte ik. Hoe haalde die god kolere klootzak het in zijn hoofd dat wijf te naaien dacht ik bij mezelf. Ik wond me weer op wanneer ik erbij nadacht. Mijn gedachten dwaalden af naar een kwartier geleden. Ik kwam het huis binnengelopen en ik zag mijn vader op de bank liggen. Hij zoende een vrouw. Eerst had ik nog niet door wie het was maar toen ik goed keek kon mijn ogen haast niet geloven. Hij lag gewoon te zoenen met Elly, een oud schoolvriendinnetje. En ze leek het nog leuk te vinden ook! Ik stond een paar seconden in de deuropening aan de grond genageld. Mijn ogen switchten van mijn vader naar Elly, en van Elly naar mijn vader. Die vieze vuile teringslet. Ik dacht het en voor ik het wist hadden de woorden mijn mond verlaten. Ze keken beidde op, betrapt alsof ik hun moeder was, en in Elly haar ogen was schaamte te lezen.
Mijn vader begon gelijk te tieren. “Hóe noem je haar?” Aan zijn manier van praten merkte ik dat hij ladderzat was.
“Ik noem haar een vieze vuile teringslet. En jij bent nog veel erger. Hoe kan je dit doen klootzak. Zij is een vriendin van me.” Ik was even stil om mijn gedachten op een rijtje te krijgen. Aangezien zij ook niks zeiden maar afwachtend naar mij keken ging ik verder.
“En ik weet niet of je het weet hoor, maar Robbie zit boven. Stel dat hij naar beneden gelopen was en jullie zo bezig zag…”
“Kan hij nog wat van leren,” was het enige commentaar van mijn vader. Ik stond perplex en riep vervolgens venijnig uit: “Ik haat je. Ik haat je zo verschrikkelijk!” Mijn ogen spuwden zowat vuur. Dit was het sein voor Elly om op te staan en onze huiselijke probleempjes achter zich te laten. “Ja, tot ziens Elly!” riep ik haar quasi vriendelijk na.
Mijn vader was inmiddels opgestaan en wilde op mij afkomen. Ik ging zijn gestommel niet afwachten en rende mijn slaapkamer in. Klaar was ik. Helemaal klaar. Ik wilde weg.
__________________
Numb.

Laatst gewijzigd op 28-04-2003 om 20:41.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2003, 20:23
Verwijderd
ik vind het begin iig goed
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 20:43
Flipje het Kipje
Flipje het Kipje is offline
Oh ik zie wel al een ieniemienie foutje. Van dat naaien terwijl ze alleen nog maar lagen te zoenen. Nah, kijk daar maar ff overheen svp. =)
__________________
Numb.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 23:11
;-)cow:-)boeh
Avatar van ;-)cow:-)boeh
;-)cow:-)boeh is offline
vind het wel gaaf!!! komt er nog meer?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 22:55
maarte
Avatar van maarte
maarte is offline
leuk verhaal, vin ik
maar tege wie is vader in het begin aan het schreeuwen? elly is toch al weg? het zal aan mij liggen..
__________________
Assepoester, houd je muil!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten begin van verhaal
huntingyade
5 21-04-2010 11:11
Verhalen & Gedichten [ Begin van Verhaal ] Behold, and enjoy...
niam
14 04-01-2005 22:43
Verhalen & Gedichten Begin van een verhaal... meningen aub :) ??
Poziomka
6 11-08-2003 20:55
ARTistiek Begin van een verhaal
Sasbeest
6 02-07-2002 14:45
ARTistiek begin van een verhaal .."Dirk en zijn paranormaal begaafde dwergpanda"
de wijze jodokus
17 17-02-2002 15:10
ARTistiek Begin van iets
zand
5 07-11-2001 13:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.