Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2004, 18:48
swolha
swolha is offline
Ik ga zaterdag naar Rotterdam toe om de opendag van de hoge school er te bezoeken.

Wat zijn handige vragen om te stellen. Zodat je een goed beeld krijgt van de school en de opleiding die je wilt gaan volgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2004, 18:51
DZHAW
DZHAW is offline
Ga vooral met ouderejaars praten
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 18:53
Verwijderd
Ligt er nogal aan wat je al weet en wat je nog wilt weten.
Algemeen praatje met oudere jaars kun je iig altijd maken.

Welke hogeschool ga je? De HRO? En naar opleiding ga je naar kijken?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 19:10
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
- Vakken die je kan verwachten
- Verhouding praktijk/theorie
- Stage lopen? Zo ja, wanneer en hoe lang?
- Hoeveel uur heeft een eerstejaars per week les
- Hoeveel tijd zou hij daarnaast thuis besteden als hij alles zou doen
- Wat valt er tegen
- Waarom hebben zij voor die opleiding/plaats gekozen
- Wat zijn de toekomstperspectieven
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 19:20
Verwijderd
"kun je dat verhaal nog een keer vertellen?"
vroeg een jongen achter me toen ik allemaal vragen had gesteld

qua vragen; wat balance zegt

een mogelijke aanvulling:
- welke werkvormen?
- worden veel mensen toegelaten tot de .... master/richting?
- de kans op werk wil ook nog wel 'ns verschillen per master etc
- verschil tussen dicht bij elkaar liggende studies
- hoeveel kennis van het Engels/du/fa moet je hebben

mja.. hier heb je denk ik niet echt veel aan.. Deze vragen en andere hadden veelal betrekking op 1 bepaalde studie.

Naar welke studie wil je gaan kijken?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 07:44
swolha
swolha is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-11-2004 @ 18:53 :
Ligt er nogal aan wat je al weet en wat je nog wilt weten.
Algemeen praatje met oudere jaars kun je iig altijd maken.

Welke hogeschool ga je? De HRO? En naar opleiding ga je naar kijken?
Hogeschool rotterdam. Pedagogiek, egotherapie, mwd. Wil later iest gaan doen met verstandelijk gehandicapte en/of mensen met het syndroom van down.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 10:36
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
eisen zijn inderdaad erg belangrijk om te weten,
zijn er verplichte aanschaffingen zoals een laptop,
werk je veel alleen of juist projecten,
rooster met vakken en vakkenbeschrijving van iig het eerste jaar!!
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 11:10
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Citaat:
swolha schreef op 03-11-2004 @ 08:44 :
Hogeschool rotterdam. Pedagogiek, egotherapie, mwd. Wil later iest gaan doen met verstandelijk gehandicapte en/of mensen met het syndroom van down.
(= Leonoor)



Ik doe pedagogiek daar en ekki doet er ergotherapie. Als je na de open dag nog vragen hebt (of ervoor, mag natuurlijk ook) , dan kun je ze ook altijd nog aan ons stellen.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 11:11
Verwijderd
Open dagen zuigen, vraag gewoon of je een keertje een volledige dag mee mag lopen, gewoon zonder speciale voorzieningen, echt een doorsnee dag uit het leven van zo iemand. Dan pas zie je waar je dag in dag uit mee bezig bent en daarvan krijg je een veel beter beeld dan van die promopraatjes.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 11:25
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-11-2004 @ 12:11 :
Open dagen zuigen, vraag gewoon of je een keertje een volledige dag mee mag lopen, gewoon zonder speciale voorzieningen, echt een doorsnee dag uit het leven van zo iemand. Dan pas zie je waar je dag in dag uit mee bezig bent en daarvan krijg je een veel beter beeld dan van die promopraatjes.
(= Leonoor)

De open dag van de HRO valt wel mee, die van pedagogiek dan iig...voor de rest weet ik het niet zo. Maar naast een open dag bezoeken is een dag mee lopen idd ook handig en ook leuk. En/of proefstuderen, kan ook nog op de HRO.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 11:54
Verwijderd
Ik zie het meest heil in proefstuderen, omdat je namelijk bij een open dag gewoon niet ziet wat studeren werkelijk inhoudt. Je krijgt promopraatjes over de inhoud van de studie, maar niet over het studeren zelf. Ja, hooguit een promopraatje over de geweldige studentenverenigingen.

Waar het om gaat is dat je op dagelijkse basis, dag-in-dag-uit met bepaalde stof, bepaalde mensen en een bepaalde lesmethode bezig wilt of kunt zijn. Dat is het belangrijkste. Daarom is het criterium 'een leuke studie' ook zo onzinnig.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 12:13
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-11-2004 @ 12:54 :
Ik zie het meest heil in proefstuderen, omdat je namelijk bij een open dag gewoon niet ziet wat studeren werkelijk inhoudt. Je krijgt promopraatjes over de inhoud van de studie, maar niet over het studeren zelf. Ja, hooguit een promopraatje over de geweldige studentenverenigingen.

Waar het om gaat is dat je op dagelijkse basis, dag-in-dag-uit met bepaalde stof, bepaalde mensen en een bepaalde lesmethode bezig wilt of kunt zijn. Dat is het belangrijkste. Daarom is het criterium 'een leuke studie' ook zo onzinnig.
maar dan moet je niet officieel proefstuderen, maar gewoon zelf een keer met college meegaan...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 12:16
Storm
Storm is offline
(= Leonoor)

Bij de meeste open dagen zijn ook studenten aanwezig en de meesten daarvan houden echt geen promopraatje als er gevraagd wordt wat ze van de opleiding vinden. Natuurlijk zullen ze niet 100% negatief zijn, maar dat lijkt me logisch, want anders gingen ze wel wat anders doen.

Ook door één dagje mee te lopen krijg je nog geen indruk van wat de complete opleiding inhoudt en dus ook niet echt of je dat op dagelijkse basis wilt. Door veel verschillende dingen te doen (open dag, proefstuderen, dagje meelopen) kun je alle indrukken ed samenvoegen tot een redelijk compleet beeld. Van één iets krijg je geen compleet beeld, wat dat iets ook is. Maar dat is mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 13:33
Omi0
Avatar van Omi0
Omi0 is offline
ik ga ook naar die open dag

dingen die ik zal vragen zijn:

-hoeveel mensen kappen met de studie?
-hoeveel uur ben je op school?
-hoeveel moet je daar naast er aan besteden?
-hoe zijn de stage's geregeld?
-heb je leuk contact met je jaargenoten?
-waarom heb je voor rotterdam gekozen?
-wat voor masters kun je er na gaan doen?
-wat doen de meeste afgestudeerden?

en verder nog wat vragen over het verkorte traject van 3 jaar
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 13:15
swolha
swolha is offline
Citaat:
Omi0 schreef op 03-11-2004 @ 13:33 :
ik ga ook naar die open dag

en verder nog wat vragen over het verkorte traject van 3 jaar
Ga Jij pabo doen dan? Thanks alvast 0voor jullie antwoorden!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 15:16
Verwijderd
Ben je nog geweest en heb je nog vragen gesteld + antwoorden gekregen?

Misschien heb je me nog wel gezien; ik was er stiekem ook.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 15:47
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
@nare man:
als je serieus overweegt om de studie te gaan doen is proefstuderen inderdaad wel een goede optie, maar als je nog niet weet wat je wil gaan doen lijkt het me handig om eerst naar een open dag te gaan en daar je vragen te stellen. Dan kun je daarna kiezen wat je het meest aansprak en vervolgens dat dagje meelopen om te kijken of het wel aan je verwachtingen voldoet.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 12:52
swolha
swolha is offline
Ik ben niet naar de opendag van de hogeschool van Rotterdam geweest omdat nijmegen op dezelfde dagt opendag had. En dichterbij ligt was het logischer dat ik daar ging kijken en het daar waarschijnlijk iets makkelijker is om aan een kamer te komen. Maar aangezien er een loting is in Nijmegen voor ergotherapie... Wil ik mijn vragen toch nog even stellen aan .... hier op het forum die pedagogiek en ergotherapie doet. Ik zie overal = leonoor is dat de juiste persoon in kwestie???

20 November ga ik naar Amsterdam om daar te kijken naar de opleidingen ergotherapie en pedagogiek. Na de opendag in Nijmegen is Mwd afgevallen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-11-2004, 12:57
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
swolha schreef op 12-11-2004 @ 13:52 :
Ik ben niet naar de opendag van de hogeschool van Rotterdam geweest omdat nijmegen op dezelfde dagt opendag had. En dichterbij ligt was het logischer dat ik daar ging kijken en het daar waarschijnlijk iets makkelijker is om aan een kamer te komen. Maar aangezien er een loting is in Nijmegen voor ergotherapie... Wil ik mijn vragen toch nog even stellen aan .... hier op het forum die pedagogiek en ergotherapie doet. Ik zie overal = leonoor is dat de juiste persoon in kwestie???
Leonoor doet pedagogiek en Ekki ergotherapie.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 12-11-2004 @ 13:57 :
Leonoor doet pedagogiek en ekki ergotherapie.
idd (Ik kan bij mijn ouders niet inloggen met Leonoor, dus post ik onder andere nicks, maar met (= Leonoor) er bij, zodat iedereen wel weet wie ik ben. )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:20.