Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2012, 13:46
SamH
SamH is offline
Wie begint er allemaal (bijna) zeker in Fall Semester 2012 op de Roosevelt Academy? En wat voor vakken hebben jullie opgegeven?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2012, 14:02
SamH
SamH is offline
En wie heeft zich überhaupt voor RA opgegeven en wacht nog op antwoord?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2012, 10:02
Marjokleintje
Marjokleintje is offline
Ik heb deze week nog mijn interview...
Met citaat reageren
Oud 08-05-2012, 18:14
SamH
SamH is offline
Oeh spannend! heb je je alleen voor RA aangemeld? succes alvast.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2012, 21:50
Marjokleintje
Marjokleintje is offline
ook voor UCU, maar daar ben ik dit weekend afgewezen... Ze zochten een uitgebalanceerde groep en kennelijk viel ik daar net buiten. Volgens de brief lag het verder niet aan mijn kunnen. RA was trouwens wel mijn eerste keus.

Oh en er komt nog een extra open dag aan waarbij weer een verlengde deadline is ingesteld (nu alleen voor de mensen die de open dag bezoeken), dus er zullen nogal wat plaatsen open zijn.

Ik ben donderdagochtend in ieder geval in Middelburg, en vandaaruit kijken we wel verder.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2012, 11:00
SamH
SamH is offline
Voor UCU waren er ook enorm veel aanmeldingen heb ik gehoord.
Een extra open dag voor RA? Dat wist ik niet eens.
Donderdag dus je interview. Ben benieuwd. Het grote verschil met interviews op de andere UC's is volgens mij echt dat ze bij RA willen weten wie je bent en wat je interessant vind en dat ze er alles aan doen om je op je gemak te laten voelen. Bij UCM bijvoorbeeld had ik dit niet, en daar stelden ze echt de meest rare vragen.
Succes in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 16:53
Marjokleintje
Marjokleintje is offline
Extra open dag hoorde ik van iemand die er vorig jaar is begonnen, maar het staat ook al op de site.
Ik heb interview gehad, ze heeft gezegd dat ze een positief advies zou doorgeven, dus nu hopen dat daarnaar geluistert wordt.
Het verschilt trouwens echt heel erg per interviewer. Degene die mij interviewde focuste zich voor namelijk op kun je de druk je hier krijgt aan. En ze heeft ook nog wel wat over het internationale gevraagd, maar bijvoorbeeld niet over wat ik wou kiezen, dat had ze helemaal doorgelezen en ze zij aan het einde van het interview enkel dat ze dat een leuk/interessante combinatie vond. (terwijl ik ook iemand ken die het bijna alleen maar over de vakken die hij wilde doen heeft gehad.)
In Utrecht ging het voornamelijk over wat ik wilde studeren en hoezo en wat ik nu allemaal op school doe enzo. (en in 1 minuut uitleggen waarom ik aangenomen moest worden, hadden we het net een uur over gehad...)

Wat wil je als major gaan doen? en waar wil je gaan wonen? Ik denk dat ik voor Roggeveen ga als ik wordt aangenomen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 23:04
SamH
SamH is offline
Bij mij werd er ook gezegd dat ze een positief zouden geven en ik ben in ieder geval aangenomen.
ik denk dat ik social sciences als major wil al vind ik humanities ook interessant. jij?
ik heb me opgegeven voor de koestraat maar roggeveen zou ik ook prima vinden. Ik vond de smartcube alleen wel een positief punt omdat je kamer lichter en ruimer lijkt vond ik. maar uiteindelijk zal het me tussen die twee niet veel uitmaken. ben wel benieuwd... maar eerst maar die examens maken.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2012, 20:18
Marjokleintje
Marjokleintje is offline
Ik ga proberen een pre-med major te doen ( alhoewel ik even moet kijken of het echt haalbaar is met een E&M profiel, ze hadden er echter geen problemen mee bij mijn interview)
En dan een minor in linguistics of theology/philosophy .

Ik vond die smart cubes dus echt helemaal niets, maar dat kwam doordat ik nogal van koken houd en ik wil graag nog een oventje en zo(magnetron/cupcakemaker en andere kooktroep) in mijn keuken kwijt kunnen, en die smartcube heeft natuurlijk wel echt een minikeuken... Dus ik ga echt voor Roggeveen als het ook maar enigzins mogelijk is, ik vond de Bagijnhof en iets te druk. Maar misschien dat Driewegenhof wel iets voor mij zou zijn...

Veel succes morgen...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2012, 20:41
SamH
SamH is offline
Wel goed van je om de lat voor jezelf ook hoog te leggen, als je het wilt moet het lukken!
Driewegenhof is de nieuwste locatie of niet? Daar heb ik eigenlijk helemaal niet naar gekeken of iets over gehoord? Maar dat was ongeveer het zelfde concept als Bagijnhof of niet?
Ik vond de smartcubes vooral een voordeel omdat er dan ook licht de keuken invalt wat ik bij Roggeveen echt een minpunt vond maar misschien lag dat ook aan de kamer die ik heb bekeken toen.
Ga je nu ook je examenperiode in of niet? Zo ja, succes morgen ook!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2012, 19:05
Marjokleintje
Marjokleintje is offline
Driewegenhof was wat ik erover gelezen heb een plek waar je keuken, badkamer enzo met zijn 4 a 5en deelt. Dus niet zo druk als bagijnhof, maar je deelt een deel van je huis.
En ja ik snap best dat er weinig licht in de keuken valt bij Roggeveen, maar de keuken is wel iets groter ( al is het maar iets...) Ik zo het liefst een keuken hebben zoals in Bagijnhof, maar om die nou weer te delen (ik weet het ik ben kieskeurig).
En ach als het niet bevalt kun je na een half jaar alsnog verhuizen...

Ik wacht trouwens nog steeds in spanning af of ik aangenomen word...

En hoe ging nederlands bij jou? ( beetje offtopic maar toch)
Met citaat reageren
Oud 15-05-2012, 20:22
SamH
SamH is offline
Ja, wat de grootte van de keuken betreft heb je wel gelijk natuurlijk. Ik vind het het prettigst inderdaad om een eigen keuken en badkamer te hebben, vooral omdat als het een zooi is ikzelf de schuld ervan ben haha. Al zijn Bagijnhof en Driewegenhof wel gezellig en hoef je nooit bang te zijn om alleen te zijn. Maar bij AUC heb ik gezien bij iemand die ik ken die ook in een soort van koestraat appartement woont dat zij allemaal hun deuren open hebben staan zodat iedereen bij elkaar binnen kan lopen de hele dag door, zag er heel leuk uit.

Laat maar weten wanneer je bent aangenomen, het kon een aantal weken duren toch?

Nederlands was wel pittig vond ik, met name de samenvatting aangezien ik de punten vrij vaag vond en de tekst soms ook. Bij tekst 1 kan ik sommige antwoorden van het correctiemodel totaal niet plaatsen maargoed... Het zal wel. Wel mooi dat de schrijfster van die tekst zelf het er ook helemaal niet mee eens is! Hoe ging het bij jou?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 15:43
Marjokleintje
Marjokleintje is offline
Nederlands ging best goed een paar open vragen waar ik het niet mee eens dgen, maar ik denk dat de norm wel meer zal werken.

Roggeveen doen ze dat ook, deur openlaten.
Ik denk trouwens dat ik echt die van mij vaak dicht zal houden anders wordt het me veel te druk...

Ik moet binnen twee weken een brief ontvangen
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 18:22
Geertjexx
Geertjexx is offline
Driewegenhof is geen nieuwe locatie maar was tijdelijk. gaat dus hoogstwaarschijnlijk weg en een vreselijke plek om te wonen. Je woont daar veel te ver van RA af, dus je bent niet echt betrokken en je woont ook tussen allemaal enge mensen. Vaak ook drugdealers zien staan enzo daar. Was écht niet leuk (wss ook een van de redenen dat ik gestopt ben met RA hihi).

maar anyways je wordt 99% zeker wel aangenomen, volgens mij wijzen ze daar echt niemand af. De deadline wordt ook daarom steeds verlengt omdat er niet genoeg mensen zijn die naar RA willen...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 18:41
Fluxx
Fluxx is offline
Waarom ben jij gestopt Geertje?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 23:14
Geertjexx
Geertjexx is offline
Meerdere redenen en veelal ook persoonlijk. Wil RA niet zwart maken ofzo maar vond het niveau tegenvallen en de organisatie was nogal rommelig. Veel mensen zullen het met me oneens zijn maar persoonlijk vond ik wat ze je voorspiegelen niet in overeenstemming met wat je uiteindelijk krijgt.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2012, 14:05
SamH
SamH is offline
Ik snap niet hoe er niet genoeg mensen kunnen zijn want er worden maar 200 nieuwe studenten aangenomen van de duizenden scholieren die nu naar het WO gaan zullen er zeker wel 200 aanmeldingen zijn denk ik zo. Uiteindelijk vind je drugsdealers ook wel overal, geen ramp, wel niet echt prettig om het naast de deur te hebben.

Mag ik vragen naar welk niveau jij streeft Geertje? Of wat je had verwacht van RA? Want ik kan me niet voorstellen dat het niveau kan tegenvallen aangezien normale bachelors kwalitatief veel minder hoog scoren dan het onderwijs op een UC als RA. Wat is jou voorgespiegeld en wat heb je uiteindelijk gekregen? En als je bent gestopt weet je eigenlijk toch ook niet of je dat wat ze je hebben voorgespiegeld uiteindelijk misschien wel had kunnen bereiken?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2012, 22:12
Geertjexx
Geertjexx is offline
Was hier alleen om even te laten weten wat een klote locatie Driewegenhof is, niet om mijn beweegredenen om te stoppen te moeten verdedigen..

Die drugdealers waren niet het enige, het is gewoon geen veilige plek om studenten te stoppen.En dat er nauwelijks 200 aanmeldingen zijn leidt ik af uit het feit dat er eind augustus(!) nog mensen worden aangenomen, zeg maar gerust een week voor de intRA.

Maar zoals ik al zei, ik hoef me niet te verdedigen want ik heb een beetje het idee dat je me aanvalt (en natuurlijk zeg je dat dat niet zo is). Mede omdat ik van mezelf weet dat ik op dit moment nog niet objectief kan zijn..

Laatst gewijzigd op 21-05-2012 om 22:17.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-05-2012, 08:31
SamH
SamH is offline
Het is niet aanvallend, ik ben alleen kritisch. Als jij bent gestopt lijkt het mij dat je nog niet echt een heel goed idee hebt van wat je uiteindelijk met de studie kan bereiken, wel beter dan iemand die nog moet beginnen misschien, maar je weet het nooit. Van mij hoef je je ook zeker niet te verdedigen, ik vroeg me alleen enkele dingen af. Ik snap dat het niet prettig is om naast drugsdealers te wonen en dat dat de subjectieve veiligheid omlaag haalt.
Ik heb alleen vernomen dat de deadline is verschoven naar 1 mei en daarna niets meer gehoord over de applications, maar je zal vast en zeker gelijk hebben aangezien op alle UC's mensen nog bezig zijn met de toelatingsprocedures.
Sorry als ik aanvallend op je overkwam, het was niet zo bedoeld ik had alleen vragen bij je afgelopen post.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.