Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2006, 21:53
Atje85
Atje85 is offline
Hallo,

Ik heb bepaalde videobestanden in avi-formaat die ik op DVD wil branden. Ze zijn ongeveer 800-1000mb groot, maar ik wil ze zo branden (1 per dvd is ook geen probleem), dat ik ze gewoon kan afspelen op een 'normale' DVD-speler, dus niet alleen voor op de PC.
Nu zit ik in Nero te kijken, maar als DVD-film lukt het niet (aangezien het geen menu's etc hefet neem k aan), maar als VCD lukt het ook niet, omdat het er niet op past. De enige optie is een data-dvd, maar kan ik het dan wel gewoon afspelen op een normale dvd-speler?

Of is er een ander programma ofzo waarmee ik het zo kan branden dat ik het op een normale dvd-speler kan afspelen?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2006, 16:17
Verwijderd
Kijk hier eens:

http://www.techzine.nl/tutorials/245...titeling).html

Verder kan een DVD speler geen AVI bestanden lezen, enkel een computer DVD speler kan dat.

Sommige DVD spelers ondersteunen echter wel DIVX. Dus een AVI gecomprimeerd met de DIVX codec.

Laatst gewijzigd op 18-11-2006 om 16:19.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 18:55
Atje85
Atje85 is offline
Bedankt.

Had het ondertussen met VSO ConvertXToDVD gedaan, alles werkt perfect, alleen de beeldkwaliteit is VCD-vergelijkbaar, terwijl het avi-bestand 800mb is op de PC, zijn de DVD-files nog maar 500mb

Laatst gewijzigd op 18-11-2006 om 18:58.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57.