Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2012, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Nou, leg uit.
Waarom denk je dat zo'n beetje 90% van alle woorden in het Engelse woordenboek die met de marine/zee/visserij te maken hebben een Nederlandse oorsprong hebben? Nederland en Engeland waren beide enorm machtige zeenaties. Cultureel hebben we met Engeland en Spanje meer dan met Frankrijk.
Advertentie
Oud 03-10-2012, 11:27
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Is dit nu een grap, Miekje?
Ja, ligt eraan waar je dat ding voor nodig hebt, natuurlijk. Ik had wenkbrauwen in gedachten, maar als je je bakkenbaarden ermee wilt bijwerken, dan is een pincet misschien niet zo'n goed optie
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 03-10-2012, 11:31
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja, ligt eraan waar je dat ding voor nodig hebt, natuurlijk. Ik had wenkbrauwen in gedachten, maar als je je bakkenbaarden ermee wilt bijwerken, dan is een pincet misschien niet zo'n goed optie
Ik heb nog steeds het gevoel dat je me in het ootje neemt, maar ik heb het over een vergiet, ik weet niet waar jij het over hebt?
__________________
you're not my demographic
Oud 03-10-2012, 11:31
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ja, ligt eraan waar je dat ding voor nodig hebt, natuurlijk. Ik had wenkbrauwen in gedachten, maar als je je bakkenbaarden ermee wilt bijwerken, dan is een pincet misschien niet zo'n goed optie
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 03-10-2012, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Ja, ligt eraan waar je dat ding voor nodig hebt, natuurlijk. Ik had wenkbrauwen in gedachten, maar als je je bakkenbaarden ermee wilt bijwerken, dan is een pincet misschien niet zo'n goed optie
Citaat:
Ik heb nog steeds het gevoel dat je me in het ootje neemt, maar ik heb het over een vergiet, ik weet niet waar jij het over hebt?
Oud 03-10-2012, 11:41
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Oh god Ik heb het over dat ontharingsapparaatje van LP to self
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 03-10-2012, 11:47
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Oh gelukkig, het lag dus niet aan mijn gevoel voor humor
__________________
you're not my demographic
Oud 03-10-2012, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Tja, veel doen met wiskunde bepaald ook een manier van denken; zo zou je zou kunnen zeggen dat dat logisch leren redeneren meer waard is gezien je dan niet vast zit in culturele aannames en whatnot.
Ik denk nu niet dat wiskunde antwoord heeft op alle vragen. Zo zal wiskunde geen antwoord kunnen geven op de vraag wat nu een rechtvaardige samenleving is.

Citaat:
Waarom denk je dat zo'n beetje 90% van alle woorden in het Engelse woordenboek die met de marine/zee/visserij te maken hebben een Nederlandse oorsprong hebben?
Voor deze bewering wil ik graag fatsoenlijk bewijs zien.

Citaat:
Nederland en Engeland waren beide enorm machtige zeenaties. Cultureel hebben we met Engeland en Spanje meer dan met Frankrijk.
Dit zegt niet alles; culturele invloed wordt niet alleen bepaald door het gegeven dat een land zich met vergelijkbare activiteiten bezighoudt. Overigens had ook Frankrijk nog wel wat in de melk te brokkelen als het op activiteiten op zee aankwam. Vlak daarnaast de invloed van bijvoorbeeld de Franse revolutie niet uit, die heeft door heel West-Europa, en daarbuiten, grote invloed gehad. Verder hebben zijn ook veel ideeën die uit Duitsland afkomstig waren, door heel West-Europa verspreid geraakt. En dan is er tot slot natuurlijk nog de geografische nabijheid van Duitsland.

P.S. Bij de V.O.C. werkten trouwens veel mensen uit het Duitse taalgebied.
Oud 03-10-2012, 11:55
Verwijderd
Ik snap niet waarom je moet gaan zwetsen over culturele waarden terwijl je gewoon op een taal/land geilt. De culturele waarden krijg je meer binnen als je als buitenlandse student er gaat wonen, al spreek je de taal niet en doe je dat ook nooit. Zoveel krijg je niet mee van de cultuur op deze manier (duits leren en duitse tv kijken en af en toe een dag erheen en steeds dezelfde bronnen raadplegen), misschien wat ergerlijke clichebeelden die we hier toch al kenden. Daarnaast is de duitse cultuur niet significant verschillend van die van Nederland. Wil je echt wat doen met culturele waarden, verdiep je dan in iets aziatisch. Of afrikaans. Maar dit is gewoon argumenten verzinnen bij je fetisj terwijl dat nergens voor nodig is. We steunen je obsessie zo ook wel.
Oud 03-10-2012, 12:01
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Dat vergietdingie ken ik trouwens echt al jaaaaaren Ik was in de veronderstelling dat iedereen die wel in de keukenla had liggen.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 03-10-2012, 12:26
Verwijderd
Rage-Lusi killed the topic.


Ik ga appelflappen maken!
Oud 03-10-2012, 12:31
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik denk nu niet dat wiskunde antwoord heeft op alle vragen. Zo zal wiskunde geen antwoord kunnen geven op de vraag wat nu een rechtvaardige samenleving is.


Spoiler
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 03-10-2012, 12:52
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Uiteindelijk is alles terug te leiden tot wiskunde
__________________
you're not my demographic
Oud 03-10-2012, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Voor deze bewering wil ik graag fatsoenlijk bewijs zien.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dutch_l...on_naval_terms onder andere.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...f_Dutch_origin
Willem de Veroveraar much?

Citaat:
Dit zegt niet alles; culturele invloed wordt niet alleen bepaald door het gegeven dat een land zich met vergelijkbare activiteiten bezighoudt. Overigens had ook Frankrijk nog wel wat in de melk te brokkelen als het op activiteiten op zee aankwam. Vlak daarnaast de invloed van bijvoorbeeld de Franse revolutie niet uit, die heeft door heel West-Europa, en daarbuiten, grote invloed gehad. Verder hebben zijn ook veel ideeën die uit Duitsland afkomstig waren, door heel West-Europa verspreid geraakt. En dan is er tot slot natuurlijk nog de geografische nabijheid van Duitsland.

P.S. Bij de V.O.C. werkten trouwens veel mensen uit het Duitse taalgebied.
Wat heeft de Franse revolutie met cultuur te maken
Oud 03-10-2012, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Ik snap niet waarom je moet gaan zwetsen over culturele waarden terwijl je gewoon op een taal/land geilt. De culturele waarden krijg je meer binnen als je als buitenlandse student er gaat wonen, al spreek je de taal niet en doe je dat ook nooit. Zoveel krijg je niet mee van de cultuur op deze manier (duits leren en duitse tv kijken en af en toe een dag erheen en steeds dezelfde bronnen raadplegen), misschien wat ergerlijke clichebeelden die we hier toch al kenden. Daarnaast is de duitse cultuur niet significant verschillend van die van Nederland. Wil je echt wat doen met culturele waarden, verdiep je dan in iets aziatisch. Of afrikaans. Maar dit is gewoon argumenten verzinnen bij je fetisj terwijl dat nergens voor nodig is. We steunen je obsessie zo ook wel.
Oud 03-10-2012, 13:32
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
zo
__________________
you're not my demographic
Oud 03-10-2012, 13:44
Verwijderd
Wie had ooit gedacht dat ik nog eens een bakkwastje zou kopen.
Oud 03-10-2012, 13:50
Verwijderd
Bij de Action?
Oud 03-10-2012, 13:52
Verwijderd
Haha nee, anders moest ik daar door de regen wéér helemaal heenfietsen dus gewoon bij de Hema.

Als ik binnenkort besluit meer te gaan koken/bakken ga ik daar wel al m'n bakspullen kopen, nu al zin in
Oud 03-10-2012, 13:53
Verwijderd
Ik ben nu de keuken aan het herorganiseren.
Oud 03-10-2012, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Wat heeft de Franse revolutie met cultuur te maken
Heel veel: o.a. politieke cultuur, (politieke) filosofie is eveneens cultuur, maar de totale invloed van de Franse revolutie is nog veel groter geweest.

Let wel: ik hanteer normaalgesproken een brede definitie van het begrip cultuur.
Oud 03-10-2012, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Als ik binnenkort besluit meer te gaan koken/bakken ga ik daar wel al m'n bakspullen kopen, nu al zin in


Citaat:
Ik ben nu de keuken aan het herorganiseren.
Goede zaak. Alles valt of staat met een propere mise en place, dat kan alleen in een omgeving waar ORDNUNG IST

Citaat:
Let wel: ik hanteer normaalgesproken een brede definitie van het begrip cultuur.
Zo, zo.
Oud 03-10-2012, 14:11
Verwijderd
Zo, scriptie is ingeleverd voor de laatste tussendoorcheck, en daarna ben ik er voor eeuwig vanaf Nu heb ik iig een paar dagen "vrij" tot de volgende bespreking.
Oud 03-10-2012, 14:11
Verwijderd
En ik ben MOE want maar drie uurtjes slaap gehad.
Oud 03-10-2012, 14:12
Verwijderd
Dat rode siliconen bakkwastje van de Hema is zo leuk om mee over je handpalm te kriebelen
Oud 03-10-2012, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Dat rode siliconen bakkwastje van de Hema is zo leuk om mee over je handpalm te kriebelen
handpalm huh?
Oud 03-10-2012, 14:24
Verwijderd
Citaat:
handpalm huh?
die had ik aan moeten zien komen. moeten zien aankomen. zien moeten aankomen.
Oud 03-10-2012, 14:24
Verwijderd
Klaverhap, jij bent een van de baksters hier op het forum, heb je nog tips voor een beginnende bakster?
Dingen die makkelijk zijn om mee te beginnen?

Ik hoop niet dat dit weer een tijdelijke bevlieging is zoals met dat kleuren en tekenen (HAHA), want dan zit ik straks tussen de springvormen en doe ik er na een week niks meer mee.
Oud 03-10-2012, 14:25
Verwijderd
Oke, de Euroshopper-energydrink werkt ook, Schrödinger naamzoek.
Oud 03-10-2012, 14:27
Verwijderd
Ik ga zo dus appelflappen maken, daar kan niet zoveel aan misgaan.
Oud 03-10-2012, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Klaverhap, jij bent een van de baksters hier op het forum, heb je nog tips voor een beginnende bakster?
Dingen die makkelijk zijn om mee te beginnen?

Ik hoop niet dat dit weer een tijdelijke bevlieging is zoals met dat kleuren en tekenen (HAHA), want dan zit ik straks tussen de springvormen en doe ik er na een week niks meer mee.
Mja ik heb een keukenkast vol bakspullen waar ik nog zelden wat mee doe
Wat zoek je? Taart, koek, cake?

NY Cheesecake: http://www.okokorecepten.nl/recept/b...ork-cheesecake (klinkt niet zo lekker, is het wel)
Oud 03-10-2012, 14:28
Verwijderd
Oh en banoffee pie, dat is helemaal supermakkelijk en GODDELIJK.
Oud 03-10-2012, 14:29
Verwijderd
*boodschappenlijstje bijwerk* ik heb ook wel banoffee pie verdiend dit weekend <3
Oud 03-10-2012, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Mja ik heb een keukenkast vol bakspullen waar ik nog zelden wat mee doe
Wat zoek je? Taart, koek, cake?
Nah, weet eigenlijk niet. Ik denk eigenlijk dat ik het voorlopig maar hou bij de bladerdeegdingetjes en een indicentele brownie ofzo, want ten eerste heb ik niet eens veel met zoete baksels, en ik ben forever alone, dus ik kan dan wel fijn een taart gaan bakken, maar dan zit ik hier met een hele taart. :')
En bovendien loop ik altijd te klagen dat ik dik ben, dan helpt het bakken van dingen ook niet mee

/liep even te hard van stapel

Hee, maar, ik dacht dat jij toch wel heel regelmatig dingen bakte?
Oud 03-10-2012, 14:29
Verwijderd
Recept: http://www.ah.nl/kookschrift/verzame...&userid=269524
Oud 03-10-2012, 14:31
Verwijderd
Citaat:
Hee, maar, ik dacht dat jij toch wel heel regelmatig dingen bakte?
Ja, maar de laatste tijd eigenlijk nooit meer. Teveel kinderen die in de weg lopen, teveel studiewerk, teveel calorieën.
Oud 03-10-2012, 14:31
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar de laatste tijd eigenlijk nooit meer. Teveel kinderen die in de weg lopen, teveel studiewerk, teveel calorieën.
Hm, oke.
Oud 03-10-2012, 14:33
Verwijderd
Nou ben ik op dreef, dus nog één recept aanraden aan wie het maar horen wil: Bosbessenmuffins met een krokant kaneelkruimellaagje deze zijn echt te lekker. En als je gewoon de helft van alle ingr neemt heb je een goede hoeveelheid muffins voor een forever aloner.
Oud 03-10-2012, 14:34
Verwijderd
Nou lieg ik eigenlijk come to think of it. Ik denk dat ik nog wel minstens eens per twee weken iets bak, zoals de drie bovenstaande items, maar nooit meer marsepeinmeuk en versierde shit (waar dus al die zooi in mijn kastje voor is).
Oud 03-10-2012, 14:36
Verwijderd
Marsepein is dan ook tedentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend.
Oud 03-10-2012, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Nou ben ik op dreef, dus nog één recept aanraden aan wie het maar horen wil: Bosbessenmuffins met een krokant kaneelkruimellaagje deze zijn echt te lekker. En als je gewoon de helft van alle ingr neemt heb je een goede hoeveelheid muffins voor een forever aloner.
Amg, er zit een filmpje bij <3<3

Ik hou daar altijd zo van hè /downer
Oud 03-10-2012, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Marsepein is dan ook tedentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend.
Hear hear.
Oud 03-10-2012, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Marsepein is dan ook tedentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend.
Laster! Nah, het is niet zo heel boeiend nee, maar je kunt er wel mooie dingen mee maken. En het oog wil ook wat!
Oud 03-10-2012, 14:39
Verwijderd
Oh, ik eet wel graag marsepein.
Oud 03-10-2012, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Laster! Nah, het is niet zo heel boeiend nee, maar je kunt er wel mooie dingen mee maken. En het oog wil ook wat!
Haha, ik ging een tijdje geleden taarten/cupcakes versieren met wat vriendinnen en toen wist ik van gekkigheid ook niet wat ik allemaal met die marsepein moest doen, want zoveel kleuren en mooi, maar ik lust het verder niet.
Oud 03-10-2012, 14:41
Verwijderd
Ohja nog een vraagje:

ik wil een aantal appelflappen maken, maar een paar daarvan pas later afbakken. Maar hoe kan ik ze ongebakken het beste bewaren? In folie in de koelkast?
Oud 03-10-2012, 14:42
Verwijderd
Klaverhap is een koekenbakker
Oud 03-10-2012, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Laster! Nah, het is niet zo heel boeiend nee, maar je kunt er wel mooie dingen mee maken. En het oog wil ook wat!
Smaakpapillen > ogen
Oud 03-10-2012, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Ohja nog een vraagje:

ik wil een aantal appelflappen maken, maar een paar daarvan pas later afbakken. Maar hoe kan ik ze ongebakken het beste bewaren? In folie in de koelkast?
hmm ik zou ze dan niet nu al maken, want dan wordt het deeg zo zompig van het appelvocht
Oud 03-10-2012, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Smaakpapillen > ogen
Zou jij plezier hebben in het beffen van een meisje dat allemaal smeerkaas op haar edele delen gesmeerd heeft? Met je ogen open. Je weet wel dat het smeerkaas is.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:27.