Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2002, 15:03
Morphia
Avatar van Morphia
Morphia is offline
Gisteren begon het weer:

- Je bent dik.

* Ik ben niet dik.

- Je bent verschrikkelijk dik, kijk zelf maar.

* Ik kijk niet, ik ben mager en dat is jouw schuld.

- Je houdt jezelf voor de gek.

* Nee, jij houdt mij voor de gek en daar hou je nu mee op. Ik ga iets anders doen.

- Je houdt jezelf voor de gek, net als altijd..

* Hou op..

- Wat jij wil..


Ik word er zo gek van. Ik probeerde te slapen en toen ging hij als een gek springen en doen en ik ben zo moe.

Ben ik nu gek? Ben ik de enige?

__________________
I hide my soiled hands behind my back.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2002, 15:30
Verwijderd
neej helemaal niet! tenminste, dat hoop ik toch niet want dan ben ik dus ook helemaal gek...
ik herken ut zow goed...
de ene keer zit ze me uit te schelden, de andere keer troost ze me en dan wordt ze weer es goede vrienden met me en dan vertrouw ik haar en zegt ze me dat ik moet snijden enzow... en nja, als ik het met anderen over haar gehad heb wordt ze heel er boos en moet ik dus snijden... dus nja, zal strax dan ook wel weer gebeuren, begin er schijt aan te krijgen.
ff een vraag he, als je op haar reageert, zeg je het dan hardop, of in jezelf zeg maar?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 15:38
Verwijderd
Zoek hulp
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 15:48
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
wat moet ik verstaan onder springen
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 15:56
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
wat moet ik verstaan onder springen
Jij bent de slimste niet, hè? (Blijkt uit meer van je reacties) Geeft niet. Er moeten ook minder slimme mensen zijn om de slimme beter tot hun recht te laten komen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 16:12
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Jij bent de slimste niet, hè? (Blijkt uit meer van je reacties) Geeft niet. Er moeten ook minder slimme mensen zijn om de slimme beter tot hun recht te laten komen.
Nee ik ben inderdaad de slimste niet. en jij al helemaal niet. Zullen we on topic blijven?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 16:18
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Morphia,

Lach die stem uit. Zeg dat je toch niet wilt en zal luisteren. Dat je niet geinteresseerd bent in zijn/haar mening en dat hij/zij op moet rotten
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 16:18
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
je bent iig niet de enige
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 18:08
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
TefnachT schreef:


1) Nee ik ben inderdaad de slimste niet.
2) Zullen we on topic blijven?
1) Precies.
2) Begrijp je wel wat je zegt? Op verschillende plaatsen heb je bewezen dat jij zeker niet in staat bent om ontopic te blijven.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 18:23
lady of the dark
Avatar van lady of the dark
lady of the dark is offline
Ik denk dat je het beste hulp kunt zoeken, iemand die ik heel goed ken heeft hetzelfde gehad en nadat zij hulp zocht is het overgegaan.
__________________
Ik Heb Gelijk!!!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 19:03
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Morphia, waar is dat sterke meisje gebleven? Ga tegen die stem in, hoeveel moeite het ook zal kosten. Uiteindelijk stelt die stem niet veel voor en ben JIJ veel belangrijker! Probeer dat in te zien, alsjeblieft!
Believe me, ik praat niet zomaar alsof ik er niets vanaf weet, want ik heb precies hetzelfde (gehad). Dan lig je in bed, probeer je in slaap te vallen zónder te piekeren en dan begint er een vage stem tegen je aan te praten (je negatieve gedachten ofzo), waardoor je weer de rest van de nacht wakker ligt.
Je voert een letterlijke, innerlijke oorlog, maar zoals het altijd met oorlogen is, is er 1 winnaar en dat zul jij zijn, dat weet ik zeker!
Knuf, me xxx

PS heb je m'n mailtje ontvangen?
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 19:17
°Mel°
°Mel° is offline
Nee meid, je bent niet de enige...
Ik heb er ook al een hele tijd last van,de stemmen in mijn hoofd (waar ik me zelfs een beeld van kan vormen) zeggen negatieve dingen tegen mij en zetten me ertoe aan om te automutileren (tegenwerken lukt bij mij absoluut niet). Morgen moet ik naar de psychologe en daarna naar de psychiater en dan krijg ik waarschijnlijk medicatie om die stemmen te onderdrukken.

Liefs, van mij
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 19:37
Morphia
Avatar van Morphia
Morphia is offline
Citaat:
nare man schreef:
Zoek hulp
Heb ik (natuurlijk) al.
__________________
I hide my soiled hands behind my back.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 19:39
Morphia
Avatar van Morphia
Morphia is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Morphia, waar is dat sterke meisje gebleven? Ga tegen die stem in, hoeveel moeite het ook zal kosten. Uiteindelijk stelt die stem niet veel voor en ben JIJ veel belangrijker! Probeer dat in te zien, alsjeblieft!
Believe me, ik praat niet zomaar alsof ik er niets vanaf weet, want ik heb precies hetzelfde (gehad). Dan lig je in bed, probeer je in slaap te vallen zónder te piekeren en dan begint er een vage stem tegen je aan te praten (je negatieve gedachten ofzo), waardoor je weer de rest van de nacht wakker ligt.
Je voert een letterlijke, innerlijke oorlog, maar zoals het altijd met oorlogen is, is er 1 winnaar en dat zul jij zijn, dat weet ik zeker!
Knuf, me xxx

PS heb je m'n mailtje ontvangen?
Dankjewel meiske.. Ja, ik heb je mail ontvangen. Ik ben de laatste tijd haast niet in staat om terug te mailen, er zit een blokkade en ik vind het kut voor iedereen die me met goede bedoelingen mailt. Ik waardeer het zo en ik heb er ook echt iets aan. Sorry. (l)
__________________
I hide my soiled hands behind my back.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 19:40
Morphia
Avatar van Morphia
Morphia is offline
Heel erg bedankt iedereen. Ik heb er echt veel aan.

(F)
__________________
I hide my soiled hands behind my back.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 19:40
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Morphia schreef:
Dankjewel meiske.. Ja, ik heb je mail ontvangen. Ik ben de laatste tijd haast niet in staat om terug te mailen, er zit een blokkade en ik vind het kut voor iedereen die me met goede bedoelingen mailt. Ik waardeer het zo en ik heb er ook echt iets aan. Sorry. (l)
Maakt niet uit, ik snap het ook wel. (L) (F) Take care!
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 19:41
Morphia
Avatar van Morphia
Morphia is offline
Het gaat nu trouwens alweer veel beter. Ik heb redelijk normaal gegeten, wel vooral groente, maar toch een bord vol en het voelt goed. Mijn moeder gaat me zo Alice in Wonderland lezen en ik heb weer goede moed, geloof ik.

Tnx.
__________________
I hide my soiled hands behind my back.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 19:45
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Morphia schreef:
Het gaat nu trouwens alweer veel beter. Ik heb redelijk normaal gegeten, wel vooral groente, maar toch een bord vol en het voelt goed. Mijn moeder gaat me zo Alice in Wonderland lezen en ik heb weer goede moed, geloof ik.

Tnx.


Oh ja, ik mag niet chatten, maar: you've got mail!
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-06-2002, 12:44
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Morphia schreef:
Het gaat nu trouwens alweer veel beter. Ik heb redelijk normaal gegeten, wel vooral groente, maar toch een bord vol en het voelt goed. Mijn moeder gaat me zo Alice in Wonderland lezen en ik heb weer goede moed, geloof ik.

Tnx.
Gelukkig... ik hoop dat je ook mijn mail hebt ontvangen? Ik zal je wel nog keer mailen...

Het is niet gek zijn. Het is een soort discussie tussen gevoel verstand. Ik hoop dat de hulp beter gaat helpen... *knuf*
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 12:49
Verwijderd
En van mijn mail moet je je maar niet teveel aan trekken. Ik snap het nu wel (lees dit nu pas), laat dus maar waaien ofzo. Ajb. Hoop dat het beter blijft gaan. (L)
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 13:19
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Morphia schreef:
Heel erg bedankt iedereen. Ik heb er echt veel aan.

(F)
bloemutje terug

eva -xx-
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 15:55
Verwijderd
heb ik ook last van,
ze zeggen dat ik lelijk en dik ben, dat niemand mij aardig vind, dat ik beter zelfmoord kan plegen...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 19:32
Morphia
Avatar van Morphia
Morphia is offline
Citaat:
Dark Girl! schreef:
heb ik ook last van,
ze zeggen dat ik lelijk en dik ben, dat niemand mij aardig vind, dat ik beter zelfmoord kan plegen...
Dat is flink kut. Bij mij is het soms dat het mijn gedachtenstem wordt, zeg maar, dat het lijkt of ik denk: Ik wil dood.. Maar dan denk ik het echt niet, heb er geen controle over.

---

Vandaag weer kut, ben nu hevig aan de/het Sint Janskruid en ontspannende kruidenthee, misschien helpt het..

Take Care
__________________
I hide my soiled hands behind my back.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 20:32
CodeName Egg
Avatar van CodeName Egg
CodeName Egg is offline
hellow Morphia.
Ik heb er ook wel eens last van. Ik weet ook niet goed wat ik ertegen moet doen en het irritante is dat mn psych de komende maand zwaar onbereikbaar is door ziekte enz. dus daar kan ik niet mee praten. Jah, ik kan wel via huisarts een extra doorverwijzing krijgen maar als ik daar mee ga praten weten mn ouders er weer van enzo omdat ik daar niet ongemerkt kan komen. Najah ik zal jou niet lastig vallen met mijn shit, je hebt het druk genoeg met het jouwe. Sterkte enzo en ik denk dat je er wel overheen komt.

Jenneke
__________________
"ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun"
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 21:36
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Bij mij zijn het geen stemmen maar het is alsof een wild beest in mij tekeer gaat, een beest die me ongelukkig maakt hoewel ik weet dat ik er geen reden toe heb. Het komt eigenlijk op hetzelfde neer. Je moet je er gewoon tegen proberen verzetten, en denken aan iets anders of gewoon denken dat het belachelijk is om naar die innerlijke stem te luisteren. Ik weet het, het is moeilijk, maar je moet jezelf bovenop stellen, bij mij lukt het maar soms dan ook niet..
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2002, 23:55
I_GenesisII
I_GenesisII is offline
Ik herken het wel, maar ik heb het maar zelden. En ik controleer deze stemmen volledig, als ik zeh heb. Zal dus wel niet hetzelfde wezen. In ieder geval suc6
__________________
Kernkijker
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 07:58
iamre18
iamre18 is offline
Meis 't lijkt mij erg moeilijk en vermoeiend, met zulke stemmen in je hoofd. Ik heb er zelf (volgens mij) geen last van, maar wel steeds van die oneindeloze gedachten. Dat als ik niet oppas, die mij volledig gaan beheersen. Gelukkig kan ik ze af en toe wel rationaliseren. Ik schrijf het dan wel eens op. Misschien zou jij dat ook kunnen doen?. Wanneer je overladen wordt met die stemmen, dat je ze dan opschrijft en meteen ter discussie gaat stellen. Dit doe je ook al wat in je hoofd, maar als je het opschrijft is het misschien nóg iets indringerder en confronterender en kan je deze ter discussie gestelde gedachten een andere keer weer langs gaan om te kijken of je steeds dat soort gedachten hebt. En dat het eigenlijk een soort automatisme is geworden. Ik heb zelf deze tip gehad van een pschycholoog en heel soms lukt het mij om die gedachten daadwerkelijk aan de kant te zetten, omdat ik ze realistisch maak en ik inzie dat het mijn gedachten zijn die mij weer volledig in de hand hebben. Meid, ik hoop dat je er wat aan hebt!.
Heel veel sterkte er mee, want dit is allemaal niet makkelijk voor je!

Veel liefs,
Mariamne
__________________
~Tigerlily Deepdelver~,~Tári Calaelem~
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 08:03
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Ik heb ze nu een beetje onder controle...als ze er zijn probeer ik niet alleen te zijn...soms ga ik schrijven of gewoon iemand lastig vallen (praten, over iets of over niets)...of ik ga eten... Of juist weer niet...maar goed... Ze zijn er nu minder, hoe dat gekomen is weet ik eigenlijk niet echt. Ik denk door mijn vriend... Hier heb je niet echt iets aan... Als ik iets voor je kan doen, let me know.

En nee, je bent niet gek. Alles behalve dat.

(l)
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 14:11
Verwijderd
tis gewoon klote, maar je moet er proberen niet naar te luisteren ofzo, zo probeer ik ze weg te krijgen, maar dat wil eigelijk niet echt lukken,want ik hoor ze steeds vaker, nou zit ie bijv ook weer:
'je lult'
'je stel je aan en je moet niet zo zeiken'
.....
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 15:18
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dark Girl! schreef:
tis gewoon klote, maar je moet er proberen niet naar te luisteren ofzo, zo probeer ik ze weg te krijgen, maar dat wil eigelijk niet echt lukken,want ik hoor ze steeds vaker, nou zit ie bijv ook weer:
'je lult'
'je stel je aan en je moet niet zo zeiken'
.....
Helpt het niet als je de stemmen als je vrienden ziet in plaats van vijanden?
Dat je ze niet benaderd als: jee, het is klote dat jij er bent, maar "oh, leuk... hoe meer zielen hoe meer vreugd" en dat ze dan uit verveling ofzo vanzelf wel weggaan?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:


Helpt het niet als je de stemmen als je vrienden ziet in plaats van vijanden?
Dat je ze niet benaderd als: jee, het is klote dat jij er bent, maar "oh, leuk... hoe meer zielen hoe meer vreugd" en dat ze dan uit verveling ofzo vanzelf wel weggaan?
nouw, ik heb ze een hele tijd als vrienden gezien, met als gevolg dat ik alles deed wat ze zeiden...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 15:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
me blackrose schreef:

nouw, ik heb ze een hele tijd als vrienden gezien, met als gevolg dat ik alles deed wat ze zeiden...
Erm,.. maar je doet toch niet alles wat vrienden je zeggen? Je moet natuurlijk wel kritisch blijven (dit even in het algemeen gezegd).

Dus,.. het beste is gewoon ze uitschelden en zeggen dat ze waardeloos zijn e.d.?

Sorry voor mijn onwetendheid...
Heb ooit eens last gehad van een stem die me uitlachte ofzo... of zware stemmen die onverstaanbaar door elkaar heenpraatte voor het slapen gaan. SLechts een paar keer gebeurd en ik was een jaar of 6 of 7. Volgens mij besefte ik dat ik het zelf was die deze stemmen creeerde en ze op deze manier versloeg.
Weet het anders ook niet.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:


Erm,.. maar je doet toch niet alles wat vrienden je zeggen? Je moet natuurlijk wel kritisch blijven (dit even in het algemeen gezegd).

Dus,.. het beste is gewoon ze uitschelden en zeggen dat ze waardeloos zijn e.d.?

Sorry voor mijn onwetendheid...
Heb ooit eens last gehad van een stem die me uitlachte ofzo... of zware stemmen die onverstaanbaar door elkaar heenpraatte voor het slapen gaan. SLechts een paar keer gebeurd en ik was een jaar of 6 of 7. Volgens mij besefte ik dat ik het zelf was die deze stemmen creeerde en ze op deze manier versloeg.
Weet het anders ook niet.
neej, ik deed niet alles wat ze zeiden. maarja, ik vertrouwde ze... ze gaven me allerlei argumenten waarom het zo was enzo... en ja, dan sneed ik maar weer oid. maar op een gegeven moment werd ze (1meisje) heel erg kwaad op me, omdat ik haar naam genoemd had zonder dat ik het door had... ik was met haar aan het praten, maar zonder dat ik het door had hardop!
sindsdien begin ik in te zien dat ze soms fout zit enzo... maar ik wil ook wel weer graag vrienden met haar worden, ik bedoel, wie wil er nou niet een vriendin die altijd bij je is.
maar goed, om misverstanden te voorkomen, ik heb nog niet zo lang last van stemmen, misschien 2 maanden nu ofzo... tenminste zo lijkt het, een hulpverlener denkt dat die er misschien onbewust al langer zitten... mja
een heel zeikverhaal over mijn problemen waar niemand iets aan heeft geloof ik...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 17:45
LeClerc
LeClerc is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Jij bent de slimste niet, hè? (Blijkt uit meer van je reacties) Geeft niet. Er moeten ook minder slimme mensen zijn om de slimme beter tot hun recht te laten komen.
Heb jij daar een opleiding voor gehad omdat je alles zo goed weet ?
__________________
Nobody is perfect so what am I ?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 18:11
lady of the dark
Avatar van lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
LeClerc schreef:
Heb jij daar een opleiding voor gehad omdat je alles zo goed weet ?
Laat hem maar, zo doet 'ie tegen iedereen.
__________________
Ik Heb Gelijk!!!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 18:48
Verwijderd
nou dat weet ik niet hoor, als ik 'aardig' ga doen tegen een stem die zegt dat ik zelfmoord moet plegen, hem te vriend houden... nou ik weet niet, verder heb ik al vanalles geprobeert,
ik heb er mee gepraat, of jah, tegen gepraat alleen hij zei nix trug, en ik heb geprobeerd te negeren, maar jah dat lukt ook niet zo makkelijk....
maar nou heb ik het vertel tegen de psygologe dus als het goed is gaan we daar aan werken, al denk ik niet dat dat zo goed zal gaan, mjah...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-06-2002, 11:36
JJzD
JJzD is offline
je ben t NIET de enige
bij mij probeert ie me te doden

heb je al hulp??
grtz
JJ
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 15:18
Verwijderd
Citaat:
JJzD schreef:
je ben t NIET de enige
bij mij probeert ie me te doden

heb je al hulp??
grtz
JJ
ik?
jah, heb nou gesprekken bij een GGZ, maar dat helpt ook niet veel en ik krijg nou ook seroxat voorgeschreven (donderdag)...
en nou sta ik ook voor de keuze om naar een klinische psygotherapie te gaan, maar ik weet zelf niet eens wat ik daar van moet denken, word van er aan denken alleen als somber enz...

en ik weet dat ik niet de enigste ben...jammer genoeg, wat ik bedoel, er lopen veel te veel mensen rond die stemmen horen die er niet zijn...
hoe probeert ie je te doden?
bij mij zegt ie dingen zodat ik me ga snijden of zelfmoordpoging doe...
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 16:34
Verwijderd
zit je niet in een psychotische fase?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 20:07
Verwijderd
ik?
weet niet eens wat dat is...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 19:33
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Dark Girl! schreef:
ik?
weet niet eens wat dat is...
Kijk voor mijn uitleg over het begrip psychose maar op http://forum.scholieren.com/showthre...light=psychose
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 14:06
kleine wicca
kleine wicca is offline
eej eej,
nope, je bent niet de enige
ik was een keer heel ver gezakt, zag et niej meer zitten en had het mes op één pols gezet en lope snijden, maar ik durfde niet
Toen kreeg ik ook van die gesprekke met mezelf ik wil dood...nee je wil niet dood, anders had je wel alletwee je polsen doorgesneden en helemaal...........ik ging et ook opschrijven, daar wor je dus helemaal geschift van he
zat ik daar uren met mezefl te lullen...........
VERMOEIEND

dus..............ik denk dat je op die manier meer over jezelf te weten komt en leert, dusssss

sterkte
__________________
SHIT HAPPENS
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Stemmen in m'n hoofd?
Verwijderd
9 01-06-2012 10:40
Psychologie stemmen in mn hoofd
nahatertje
23 08-02-2006 18:33
Muziek You have been Scholieren.com'd!
HenkMul
17 07-03-2005 21:58
Verhalen & Gedichten In de wachtrij voor een komkommer
Shitonya
3 22-04-2004 18:00
Psychologie Stemmen.
freakinaround
12 05-08-2003 18:36
Psychologie Een stem in je hoofd?
Eend
24 04-05-2002 12:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:13.