Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2007, 12:05
infrasoft
Avatar van infrasoft
infrasoft is offline
Lerares Nederlands tanden uit mond geslagen
AMSTERDAM - Een lerares Nederlands in Lokeren die reageerde toen ze voor 'hoer' werd uitgescholden, is in elkaar getrapt door een allochtone tiener.



De 52-jarige Christine de Brauwer vertelt in Het Laatste Nieuws dat ze zonder aanleiding in elkaar getrapt is. De lerares Nederlands-Engels liep van school de gemeente in om documenten te halen toen haar plots de weg werd versperd. 'Omdat ik ze aanmaande me door te laten, schold er één me uit voor hoer'.

Even later gebeurde hetzelfde. Toen De Brauwer zei: 'Dat zegt veel over je opvoeding', werd ze aangevlogen. 'Hij ga me zonder meer een vuistslag in het gezicht. Ik hoorde mijn tanden breken. Het werd me helemaal zwart voor de ogen.' Na de tweede klap ging ze onderuit en begon de tiener minutenlang op haar in te schoppen. Zonder iets te zeggen. Drie gebroken tanden en een hersenschudding zijn het resultaat. Over de aanleiding kan ze alleen maar gissen. 'Ik droeg een topje zonder mouwen. Misschien vond hij dat te bloot?'. De burgemeester erkent dat een groep van 20 allochtonen Lokeren terroriseert.

De Brauwer is bang om terug te gaan naar de klas waar ze al tientallen jaren lesgeeft. 'De sfeer in de gangen van de school kan je nu nog het best vergelijken met die in en voetbalstadion bij een risicomatch', zegt ze in Het Laatste Nieuws.

De krant meldt verder dat de lerares is getrouwd met de hoofdcommissaris van Lokeren. Na een eerder incident, waarbij een verpleger schoot op een allochtoon, is de sfeer tusen autochtoon en allochtoon gespannen in Lokeren.
-------------------------------------------------------------------------------

ik wist niet zeker waar ik dit moest plaatsen dus plant ik het maar hier...
stelling: allochtonen die zoiets flikken moeten een enkeltje naar de woestijn krijgen!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2007, 12:25
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
-> n&a
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 12:28
Verwijderd
Citaat:
infrasoft schreef op 07-06-2007 @ 13:05 :
ik wist niet zeker waar ik dit moest plaatsen dus plant ik het maar hier...
Daar is een tiswah-topic voor op N&A.
Citaat:
stelling: allochtonen die zoiets flikken moeten een enkeltje naar de woestijn krijgen!!
Naar alle waarschijnlijkheid gaat het niet om eerste generatie allochtonen, dus zijn het gewoon autochtonen van buitenlandse afkomst (net zoals de rest van de Belgische bevolking, minus degenen die niet in België zijn geboren).

Stelling 1: autochtonen van buitenlandse afkomst die zo iets flikken, moeten berecht worden.
Stelling 2: extreemrechts inferieur plebs moet preventief geruimd worden.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 12:31
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
-> N&A
En als ze daar vinden dat het in het tiswah hoort, dan sluiten zij het maar.
__________________
Hoi! - Soija.nl

Laatst gewijzigd op 07-06-2007 om 12:36.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 12:36
jompo
Avatar van jompo
jompo is offline
Citaat:
infrasoft schreef op 07-06-2007 @ 13:05 :


ik wist niet zeker waar ik dit moest plaatsen dus plant ik het maar hier...
stelling: allochtonen die zoiets flikken moeten een enkeltje naar de woestijn krijgen!!
eens!

leraren moeten allochtonen ook beter in de gaten houden, zij zijn namelijk altijd de probleemzoekers, dus ook zwaarder straffen dan autochtone leerlingen!
__________________
Watchin' the ships roll in, then you watch them roll away againnnn, Liliannn
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 12:39
Verwijderd
Citaat:
jompo schreef op 07-06-2007 @ 13:36 :
eens!

leraren moeten allochtonen ook beter in de gaten houden, zij zijn namelijk altijd de probleemzoekers, dus ook zwaarder straffen dan autochtone leerlingen!
1. Het zijn geen allochtonen waarschijnlijk.
2. Voor dezelfde acties moet je mensen hetzelfde straffen, ongeacht hun afkomst. Beter in de gaten houden lijkt me wel handig.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 12:40
Frankrijk
Avatar van Frankrijk
Frankrijk is offline
Ach ja, Philip Dewinter is ook niet voor niets zo populair in Belgie.
__________________
Montaigne: ''Que sais-je?''
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 12:42
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
infrasoft schreef op 07-06-2007 @ 13:05 :
stelling: allochtonen die zoiets flikken moeten een enkeltje naar de woestijn krijgen!!
Net alsof er geen volledig autochtoon gristentuig bestaat die uit religieuze overtuigingen op allerlei mensen neerkijken.

Überhaupt iedereen die zich schuldig maakt aan dergelijk geweld moet streng bestraft worden.

Dergelijke achterlijk tradtioneel opgevoede figuren zijn tevens exact diegene die bendes vormen en mislukken in de samenleving. Alle reden om ze dus hard aan te pakken op een manier waarbij afkomst een rol speelt (want de kans dat een niet-islamiet asociaal wordt door een extremistisch islamitische opvoeding is nul, dat zal zelfs de grootste apologist moeten erkennen) maar niet de bepalende factor is (evident, want we hebben gekozen voor een samenleving waar iedereen van elke levensovertuiging, en zelfs achterlijke patriarchale holbewoners mogen leven zolang ze niemand kwaad doen).

Als bijkomend effect los je het probleem van een aantal jeugdbendes, draaideurcriminelen, potentiële terroristen en professioneel uitkeringstrekkers op.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 12:52
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Tiswah.

Ach, het went. Niet echt tactvolle reactie van haar btw.
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 12:57
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 07-06-2007 @ 13:52 :
Tiswah.

Ach, het went. Niet echt tactvolle reactie van haar btw.
dus dan had ze haar mond maar moeten houden?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Rooster schreef op 07-06-2007 @ 13:57 :
dus dan had ze haar mond maar moeten houden?
Nee tuurlijk niet, het is heel slim om hangend tuig te provoceren.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 13:00
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
infrasoft schreef op 07-06-2007 @ 13:05 :

stelling: allochtonen die zoiets flikken moeten een enkeltje naar de woestijn krijgen!!
Eens
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 13:01
Verwijderd
Zwaar straffen. En van school schoppen.

Wel of niet allochtoon.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 13:06
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Hallo, we hebben het wel over een vrouw van 52 in een topje met korte mouwen hoor. Volkomen terecht dat die gasten pissig werden.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 13:07
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-06-2007 @ 13:59 :
Nee tuurlijk niet, het is heel slim om hangend tuig te provoceren.
is wat zíj doet provoceren?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 13:07
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Juice schreef op 07-06-2007 @ 14:06 :
Hallo, we hebben het wel over een vrouw van 52 in een topje met korte mouwen hoor. Volkomen terecht dat die gasten pissig werden.
misschien is het wel een milf?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 13:25
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
ik mag aanneme dat ze aangifte gedaan heeft? Nouja, haar man is hoofdcommissaris,......dus
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Rooster schreef op 07-06-2007 @ 14:07 :
is wat zíj doet provoceren?
Nee, tegen iemand zeggen dat ze slecht zijn opgevoed is geen provocatie hoor.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-06-2007, 13:30
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
infrasoft schreef op 07-06-2007 @ 13:05 :

stelling: allochtonen die zoiets flikken moeten een enkeltje naar de woestijn krijgen!!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 13:33
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
Citaat:
jompo schreef op 07-06-2007 @ 13:36 :
eens!

leraren moeten allochtonen ook beter in de gaten houden, zij zijn namelijk altijd de probleemzoekers, dus ook zwaarder straffen dan autochtone leerlingen!
dus als een witte autochtone leerling een lerares de tanden uit de mond slaat moet hij minder streng gestrafd worden?

''minutenlang op haar ingeschoppen'' lijkt me wat overdreven gezien het feit dat ze ''maar'' 3 gebroken tanden en een hersenschudding heeft.

verder zwaar straffen natuurlijk.
__________________
Nothing is just satire
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 13:35
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-06-2007 @ 14:29 :
Nee, tegen iemand zeggen dat ze slecht zijn opgevoed is geen provocatie hoor.
de kans was groot genoeg dat ze het grapje niet zouden snappen

maar even wat anders dan:
ik ben ooit bedreigd met een mes nadat ik vroeg "waar is dat nou voor nodig joh" aan een groepje allochtone jongeren dat bezig was iedere scholier op het fietspad van zn fiets af te duwen.
Provoceerde ik dan ook?
(dit is niet flamen, ik ben benieuwd naar de scheidingslijn)
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 13:35
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
lawallan schreef op 07-06-2007 @ 14:33 :
dus als een witte autochtone leerling een lerares de tanden uit de mond slaat moet hij minder streng gestrafd worden?

''minutenlang op haar ingeschoppen'' lijkt me wat overdreven gezien het feit dat ze ''maar'' 3 gebroken tanden en een hersenschudding heeft.

verder zwaar straffen natuurlijk.
Ik denk dat daar enige vorm van ironie in aanwezig was.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 13:37
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
lawallan schreef op 07-06-2007 @ 14:33 :
dus als een witte autochtone leerling een lerares de tanden uit de mond slaat moet hij minder streng gestrafd worden?
iedere leerling die een lerares de tanden uit de mond slaat zou naar een militaire school moeten.
en dat geldt ook voor andere jongeren met soortgelijk gedrag
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 13:38
Verwijderd
Citaat:
lawallan schreef op 07-06-2007 @ 14:33 :
''minutenlang op haar ingeschoppen'' lijkt me wat overdreven gezien het feit dat ze ''maar'' 3 gebroken tanden en een hersenschudding heeft.
Als je iemand tegen de buik of de rug schopt krijgt diegene daar niet zo veel van (behalve pijn en blauwe plekken), of je moet schoenen met stalen neuzen dragen.

En verder is het natuurlijk niet goed om je lerares in elkaar te slaan (nee meen je dat nou?) en hoop ik dat deze jongen hier bestraft voor wordt.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Rooster schreef op 07-06-2007 @ 14:35 :
de kans was groot genoeg dat ze het grapje niet zouden snappen

maar even wat anders dan:
ik ben ooit bedreigd met een mes nadat ik vroeg "waar is dat nou voor nodig joh" aan een groepje allochtone jongeren dat bezig was iedere scholier op het fietspad van zn fiets af te duwen.
Provoceerde ik dan ook?
(dit is niet flamen, ik ben benieuwd naar de scheidingslijn)
Tuurlijk is dat provoceren. Dat bedoel ik alleen niet negatief, met provoceren bedoel ik gewoon: "een negatieve reactie uitlokken". Of die negatieve reactie dan beleefd/gerechtvaardigd is, is natuurlijk een heel ander verhaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2007, 13:50
Melpomene
Melpomene is offline
Lol a haar kortzichtige beschuldigingen Misschien heeft ze het wel uitgelokt

Beter dat ze wat aan die gespannen sfeer daar dan gaan doen anders kun je toch op je vingers natellen dat de bom eens gaat barsten.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 13:55
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Erg partijdig nieuwbericht moet ik zeggen!

Een lerares die er vanuit gaat dat ze 'zonder aanleiding' in elkaar geslagen is en helemaal niet naar haar eigen gedrag kijkt, ze heeft nog geluk gehad dat zo'n incident niet veel eerder is voor gekomen!

Tuurlijk is het gedrag van die jongen niet goed te praten, maar als docent moet je boven het geven van persoonlijke aanvallen kunnen staan, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 14:05
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-06-2007 @ 14:49 :
Tuurlijk is dat provoceren. Dat bedoel ik alleen niet negatief, met provoceren bedoel ik gewoon: "een negatieve reactie uitlokken". Of die negatieve reactie dan beleefd/gerechtvaardigd is, is natuurlijk een heel ander verhaal.
dat vind ik een beetje een scheve betekenis aan provoceren.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Rooster schreef op 07-06-2007 @ 15:05 :
dat vind ik een beetje een scheve betekenis aan provoceren.
Is gewoon een normale definitie hoor.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 14:17
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
jompo schreef op 07-06-2007 @ 13:36 :
eens!

leraren moeten allochtonen ook beter in de gaten houden, zij zijn namelijk altijd de probleemzoekers, dus ook zwaarder straffen dan autochtone leerlingen!
Belachelijk. Juist daarmee kweek je haat. Ik snap niet dat je zoiets kan zeggen, juist als je ziet dat dit soort dingen gebeuren. Die jongen moet gwn gestraft worden, maar niet meer of minder dan wanneer het een blanke was. Waarom vindt men huidskleur altijd zo belangrijk
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 14:21
TheCreator
Avatar van TheCreator
TheCreator is offline
Citaat:
Rooster schreef op 07-06-2007 @ 14:07 :
misschien is het wel een milf?
52 en een mouwloos topje. Dat ze uberhaupt denkt dat het daardoor zou kunnen komen zeg.
Ze heeft zichzelf wel hoog in het vaandel

Neh.. Ze was gewoon een trut, klappen geven, klaar.
Ze zal die opmerkingen voortaan wel laten denk ik.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 14:26
TheCreator
Avatar van TheCreator
TheCreator is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 07-06-2007 @ 15:17 :
Belachelijk. Juist daarmee kweek je haat. Ik snap niet dat je zoiets kan zeggen, juist als je ziet dat dit soort dingen gebeuren. Die jongen moet gwn gestraft worden, maar niet meer of minder dan wanneer het een blanke was. Waarom vindt men huidskleur altijd zo belangrijk
Omdat het stiekum altijd gaat om huidskleur.
Ze zoeken alleen goede argumenten om hun daden te rechtvaardigen.
De meest belachelijke argumenten komen nog wel van die ene haagse trut.
Hoe heet ze nou ook alweer. Dat mens dat wou invoeren dat iedereen op straat ongeacht tijd en plaats Nederlands moest praten.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 15:01
Verwijderd
Citaat:
TheCreator schreef op 07-06-2007 @ 15:21 :
52 en een mouwloos topje. Dat ze uberhaupt denkt dat het daardoor zou kunnen komen zeg.
Ze heeft zichzelf wel hoog in het vaandel

Neh.. Ze was gewoon een trut, klappen geven, klaar.
Ze zal die opmerkingen voortaan wel laten denk ik.
Doe eens niet zo dom.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 15:07
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 07-06-2007 @ 15:17 :
Belachelijk. Juist daarmee kweek je haat. Ik snap niet dat je zoiets kan zeggen, juist als je ziet dat dit soort dingen gebeuren. Die jongen moet gwn gestraft worden, maar niet meer of minder dan wanneer het een blanke was. Waarom vindt men huidskleur altijd zo belangrijk
Omdat het 9/10 keer de mensen met huidskleur zijn die herrie schoppen? Duh...
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 15:07
Daevrem
Daevrem is offline
Dit soort gedrag heeft niets te maken met of je ouders een ander paspoort hebben of dat je een licht getinte huid hebt.

Dit is gewoon gedrag van iemand die sociaal totaal dysfunctioneel is. En als deze persoon in Nederland geboren en opgegroeit is is dit dus een Nederlands, of misschien wel typisch Nederlands, probleem.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 15:08
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
TheCreator schreef op 07-06-2007 @ 15:21 :
52 en een mouwloos topje. Dat ze uberhaupt denkt dat het daardoor zou kunnen komen zeg.
Ze heeft zichzelf wel hoog in het vaandel

Neh.. Ze was gewoon een trut, klappen geven, klaar.
Ze zal die opmerkingen voortaan wel laten denk ik.
Was je zelf niet 1 van die allochtonen? Je houdt er eenzelfde houding op na.
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-06-2007, 15:08
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 07-06-2007 @ 16:07 :
Dit soort gedrag heeft niets te maken met of je ouders een ander paspoort hebben of dat je een licht getinte huid hebt.

Dit is gewoon gedrag van iemand die sociaal totaal dysfunctioneel is. En als deze persoon in Nederland geboren en opgegroeit is is dit dus een Nederlands, of misschien wel typisch Nederlands, probleem.
Alleen, het is vaak een allochtoons probleem
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 07-06-2007 @ 16:07 :
Dit soort gedrag heeft niets te maken met of je ouders een ander paspoort hebben of dat je een licht getinte huid hebt.

Dit is gewoon gedrag van iemand die sociaal totaal dysfunctioneel is. En als deze persoon in Nederland geboren en opgegroeit is is dit dus een Nederlands, of misschien wel typisch Nederlands, probleem.
Het enige probleem aan die redenatie is dat het vaak wél te degenen zijn met een licht getinte huid die dat sociaal disfuntionele gedrag vertonen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 15:14
Verwijderd
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 07-06-2007 @ 16:08 :
Alleen, het is vaak een allochtoons probleem
Nee, het is een probleem van de lagere sociale klasse, waar autochtonen van buitenlandse afkomst relatief zijn oververtegenwoordigd.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 15:14
Melpomene
Melpomene is offline
Volgens mij is de probleem in deze redeatie'' dat wat donkerder pigment ervoor zou zorgen dat ze vaker herrie schoppen.'' Zulke reacties verwacht je van FOkvolk maar.......oftwel

Ik ben Makaveli ze zal het wel uitgelokt hebben met haar houding vooral gezien haar domme uitlatingen achteraf.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Melpomene schreef op 07-06-2007 @ 16:14 :
Volgens mij is de probleem in deze redeatie'' dat wat donkerder pigment ervoor zou zorgen dat ze vaker herrie schoppen.'' Zulke reacties verwacht je van FOkvolk maar.......oftwel

Ik ben Makaveli ze zal het wel uitgelokt hebben met haar houding vooral gezien haar domme uitlatingen achteraf.
Dat is lezen wat er niet staat. Het donkere pigment zorgt er niet voor. Het gebrek aan opvoeding/normen/waarden wel. En dat gebrek komt nou eenmaal vaker voor bij jongerne met dat donkere pigment.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 15:58
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Ik vind dat straffen afhankelijk moeten zijn van afkomst, niet van misdaad.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 16:08
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Als je kan stellen dat een bepaalde opvoeding en achtergrond voor langere tenen, een kort lontje en daardoor onverwacht snel aggressief gedrag zorgt, moet daar over die hele groep sterk corrigerend worden opgetreden, ook naar de ouders.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 16:09
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-06-2007 @ 15:13 :
Is gewoon een normale definitie hoor.
proˇvoˇceˇren (ov.ww., ook abs.)
1 tarten, uitdagen

proˇvoˇceˇrend (bn.)
1 erop uit om reactie, verzet op te wekken => uitdagend

ze doet dit echter niet
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-06-2007 @ 16:14 :
Nee, het is een probleem van de lagere sociale klasse, waar autochtonen van buitenlandse afkomst relatief zijn oververtegenwoordigd.
Sorry, maar dat is gewoon echt niet waar. Hoezeer ik ook gekant ben tegen discriminatie, het is wel een feit dat de opvoeding van jongeren van allochtone afkomst vaak gebrekkiger verloopt dan bij autochtone jongeren.

Laten we overduidelijke feiten niet onder het tapijt schuiven.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 16:19
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Poggy schreef op 07-06-2007 @ 16:10 :
Het enige probleem aan die redenatie is dat het vaak wél te degenen zijn met een licht getinte huid die dat sociaal disfuntionele gedrag vertonen.
Die persoon had vast nog wel meer eigenschappen. Misschien luisterde de persoon na bepaalde muziek. Misschien was de lievelingskleur van die persoon groen, etc.

Er is gewoon geen verband tussen huidskleur en gedrag. De pigmentcellen in je huid hebben gewoon geen effect op je hersenen.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 16:21
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Sylph schreef op 07-06-2007 @ 17:15 :
Sorry, maar dat is gewoon echt niet waar. Hoezeer ik ook gekant ben tegen discriminatie, het is wel een feit dat de opvoeding van jongeren van allochtone afkomst vaak gebrekkiger verloopt dan bij autochtone jongeren.

Laten we overduidelijke feiten niet onder het tapijt schuiven.
Is deze slechter omdat dat jongeren zijn met twee ouders met een paspoort waar geen 'Nederland' in staat, wat de definitie van allochtoon is.

Of hebben die jongeren een slechte opvoeding gekregen vanwege een andere rede?
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 16:21
Verwijderd
Het is een kwestie van cultuur. Een biologische oorzaak aangeven als oorzaak van deze probleem is ronduit racistisch.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 07-06-2007 @ 17:21 :
Is deze slechter omdat dat jongeren zijn met twee ouders met een paspoort waar geen 'Nederland' in staat, wat de definitie van allochtoon is.

Of hebben die jongeren een slechte opvoeding gekregen vanwege een andere rede?
De jongeren krijgen geen slechtere opvoeding omdat ze allochtone ouders hebben, maar wel omdat deze ouders vaak aan hun cultuur vasthouden terwijl de jongeren zelf vernederlandsen, wat tot conflicten leidt.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 07-06-2007 @ 17:19 :
Er is gewoon geen verband tussen huidskleur en gedrag. De pigmentcellen in je huid hebben gewoon geen effect op je hersenen.
Er is wel een verband tussen huidskleur en opvoeding. En daarmee indirect tussen huidskleur en gedrag.

Uiteraard is dit generaliserend en zitten er zat 'goeden' tussen, blabla.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
Verhalen & Gedichten [verhaal] Tanja.
Vlooienband
47 12-10-2002 13:15
ARTistiek Verhaal: Twee werelden
Kapee
14 22-02-2002 23:49
ARTistiek De Rots
Hannibal
11 21-09-2001 20:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.