Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Als je zou mogen gaan stemmen in Amerika, (voor wie) zou je stemmen?
John Kerry 101 73.72%
George Bush 23 16.79%
iemand anders (Ralph Nader, ...) 8 5.84%
geen mening/ik zou gewoon niet gaan stemmen 5 3.65%
Aantal stemmers: 137. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2004, 19:39
Odin
Avatar van Odin
Odin is offline
Omdat dit topic dicht is.

Gaan we maar lekker verder in een nieuwe thread met een verse poll want misschien zijn er wel mensen die van mening veranderd zijn.

Huidige peiling: Kerry 247 Bush 285

Bron: http://www.electoral-vote.com/

Edit: Als je zegt 'Alles is beter dan Bush' probeer dat dan ook een beetje te beargumenteren.

Laatst gewijzigd op 25-10-2004 om 20:26.
Advertentie
Oud 25-10-2004, 20:12
Stephan1234
Stephan1234 is offline
John Kerry
Oud 25-10-2004, 20:23
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ik zou eigenlijk zowel niet op Bush als niet op Kerry willen stemmen, maar aangezien het toch geen enkel nut heeft om een "onbekendere" kandidaat te kiezen zou ik toch voor Kerry gaat, onder het motto alles beter dan Bush.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Oud 25-10-2004, 20:25
Daevrem
Daevrem is offline
Nader, ook in een 'swinging state'.

Moeten de democraten maar wat 'gematiger' worden.

Ik zou het echt niet over m'n geweten krijgen voor 'Bush-lite' te stemmen.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Oud 25-10-2004, 20:47
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Overal behalve in een swing state Nader. Anders Kerry
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 25-10-2004, 20:48
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 25-10-2004 @ 20:25 :
Nader, ook in een 'swinging state'.

Moeten de democraten maar wat 'gematiger' worden.

Ik zou het echt niet over m'n geweten krijgen voor 'Bush-lite' te stemmen.
Nouja, dan zou Nader ook gewon beter zn best kunnen doen om in de primaries linksere kandidaten verkozen te krijgen en zo de democratische partij om te vormen
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 25-10-2004, 20:49
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
George W. Bush.
Oud 25-10-2004, 21:02
meisje
meisje is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 25-10-2004 @ 20:49 :
George W. Bush.
Die gaat winnen, let maar op.

Zelf ga ik voor Kerry.
Oud 25-10-2004, 21:08
Verwijderd
uff, bush is slecht, kerry is slecht
ze doen beiden alles voor stemmen
en ik denk niet dat Kerry iets positiefs voor het land of de wereld gaat doen

als amerikaan zou ik toch maar 2x nadenken, maar goed, om toch te stemmen -> kerry
Oud 25-10-2004, 21:09
Oni Shikio
Avatar van Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 25-10-2004 @ 20:49 :
George W. Bush.
Oud 25-10-2004, 21:11
Verwijderd
Ik zou op kerry stemmen niet dat hij nou zo veel beter is dan Bush maar hij is nou eenmaal de enige alternatief.
Oud 25-10-2004, 21:12
Daevrem
Daevrem is offline
Er zijn honderden mensen die zich opgegeven hebben voor de presidentverkiezingen.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Oud 25-10-2004, 21:15
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik zou Kim Jong vragen om een paar nukes op dat apenland te laten vallen.
Oud 25-10-2004, 21:18
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 25-10-2004 @ 20:23 :
Ik zou eigenlijk zowel niet op Bush als niet op Kerry willen stemmen, maar aangezien het toch geen enkel nut heeft om een "onbekendere" kandidaat te kiezen zou ik toch voor Kerry gaat, onder het motto alles beter dan Bush.
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 25-10-2004, 21:27
Verwijderd
Kerry, bij gebrek aan een redelijk alternatief. (en nee, Nader is dat niet, de VS heeft nu eenmaal een tweepartijenstelsel)
Oud 25-10-2004, 21:34
Verwijderd
Kerry, omdat die het enige alternatief is.
Oud 25-10-2004, 21:35
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
kerry en bush zijn net als coca cola en pespi cola
Oud 25-10-2004, 21:35
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 25-10-2004 @ 21:02 :
Die gaat winnen, let maar op.

Zelf ga ik voor Kerry.
Ads door Google
Oud 25-10-2004, 21:38
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik denk dat ik nog liever op gebroken glas ga kauwen dan dat ik deze keuze zou moeten maken.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 25-10-2004, 21:56
~Hadiya~
Avatar van ~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
bush
__________________
Puur het feit dat jij te dom bent om het bovenstaande te begrijpen maakt het nog niet onjuist. || ~jan-e-man!~ || Ik ben een knuffel-allogtoon
Oud 25-10-2004, 22:03
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 25-10-2004 @ 21:38 :
Ik denk dat ik nog liever op gebroken glas ga kauwen dan dat ik deze keuze zou moeten maken.
veel plezier
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 25-10-2004, 22:23
Slobber
Slobber is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 25-10-2004 @ 21:38 :
Ik denk dat ik nog liever op gebroken glas ga kauwen dan dat ik deze keuze zou moeten maken.
Ik zou liever op de bahama's liggen, omringd door mooie vrouwen dan dat ik deze keuze zou moeten maken. Ieder zijn wensen dus.

Ik zou op Kerry stemmen, omdat ik links ingesteld ben en die Nader niet ken. Waar staat die in de politiek?
__________________
Shit happens = Poep gebeurt.
Oud 25-10-2004, 22:37
Verwijderd
Citaat:
Slobber schreef op 25-10-2004 @ 22:23 :
Ik zou op Kerry stemmen, omdat ik links ingesteld ben en die Nader niet ken. Waar staat die in de politiek?
Dat is eigenlijk niet eens relevant. Het is gewoon oogkleppenwerk om je niet te realiseren dat de VS een tweepartijensysteem heeft en dat Nader stemmen dus zinloos is - als het al niet onwenselijk is indien je anders Kerry zou stemmen.
Oud 25-10-2004, 22:39
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Nader zou zich natuurlijk ook als democraat of republikaan kandidaatkunnen stellen .
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 25-10-2004, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 25-10-2004 @ 22:39 :
Nader zou zich natuurlijk ook als democraat of republikaan kandidaatkunnen stellen .
Net zo zinvol.
Advertentie
Oud 25-10-2004, 22:42
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-10-2004 @ 22:40 :
Net zo zinvol.
Lijkt me enigzins zinvol ja .
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 25-10-2004, 22:46
Daevrem
Daevrem is offline
De VS heeft geen twee partijen systeem.

Mensen die zeggen dat er geen alternatief voor Kerry en Bush is zijn onwetend.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Oud 25-10-2004, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 25-10-2004 @ 22:46 :
De VS heeft geen twee partijen systeem.

Mensen die zeggen dat er geen alternatief voor Kerry en Bush is zijn onwetend.
De VS heeft wel een tweepartijensysteem. Je kunt niet als onafhankelijke kandidaat aan een enorm campagnebudget komen, wat in de VS onontbeerlijk is.
Oud 25-10-2004, 22:50
Daevrem
Daevrem is offline
Dat is wat anders.

Als niet blanke, niet-man, niet christen kun je ook geen president worden. Dat wil nog niet zeggen dat vrouwen, joden, atheisten, zwarten, aziaten, latinos enz zich niet kandidaat kunnen stellen en geen stemmen kunnen krijgen.


Of hebben jullie het "Ik moet op een winnaar stemmen"-virus?
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Oud 25-10-2004, 22:51
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 25-10-2004 @ 22:46 :
De VS heeft geen twee partijen systeem.

Mensen die zeggen dat er geen alternatief voor Kerry en Bush is zijn onwetend.
Ehm, in theorie zijn er meer partijen mogelijk, maar de logica van het kiesstelsel zorgt ervoor dat in de practijk maar twee partijen en serieuze gooi kunnen doen naar hjte leiderschap
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 25-10-2004, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 25-10-2004 @ 22:50 :
Dat is wat anders.

Als niet blanke, niet-man, niet christen kun je ook geen president worden. Dat wil nog niet zeggen dat vrouwen, joden, atheisten, zwarten, aziaten, latinos enz zich niet kandidaat kunnen stellen en geen stemmen kunnen krijgen.


Of hebben jullie het "Ik moet op een winnaar stemmen"-virus?
Met tweepartijenstelsel bedoel ik niet dat alleen mensen van twee partijen zich verkiesbaar kunnen stellen, ik bedoel ermee dat alleen mensen van twee bepaalde partijen serieus kans maken om verkozen te worden.
Oud 25-10-2004, 23:11
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
meisje schreef op 25-10-2004 @ 21:02 :
Die gaat winnen, let maar op.

Oud 25-10-2004, 23:14
Verwijderd
eigenlijk op Nader, helaas is hij echter kansloos...

dan zou ik maar voor Kerry gaan..
Oud 26-10-2004, 00:48
Oni Shikio
Avatar van Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-10-2004 @ 21:15 :
Ik zou Kim Jong vragen om een paar nukes op dat apenland te laten vallen.
En ook gelijk Israel erbij
Oud 26-10-2004, 03:56
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Heb het niet op zowel Kerry als Bush, al ben ik beter af onder de laatste (en vond ik hem erg cool overkomen toen ik hem een paar weken geleden zag). Maar ik heb nog 8 dagen om te beslissen, tenminste wat tijd.

Citaat:
Die gaat winnen, let maar op.
Ben ik zelf niet zeker van, als je kijkt hoe de democraten massaal nieuwe mensen registreren. Vraag me trouwens af: als de Boston Red Sox volgende week de World Series winnen, of dat een positief effect zal hebben voor Kerry aangezien hij daarmee te loop kan gaan.

Iig geval denk ik niet dat het prettig zal verlopen.
__________________
So a baby seal walked into a club...
Oud 26-10-2004, 04:18
Gornetsnoaker
Avatar van Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-10-2004 @ 21:15 :
Ik zou Kim Jong vragen om een paar nukes op dat apenland te laten vallen.
Muhahaha

Ik ben denk ik degene die voor allebei de kandidaten is (de rest is tegen allebei of voor 1)

Tjah.. Het is niet zozeer dat de Amerikanen het met het beleid van Bush eens zijn.. maar ik heb pas een leuk artikel gelezen (in het Engels) en dat gaf een beetje de gedachte weer die ze hier hebben "You shouldn't change horses at midstream". Het komt er ongeveer op neer dat Amerika volgens hen gezichtsverlies zou leiden als ze ineens van president veranderen. Klinkt dat jullie vaag in de oren? Jah.. maar denk er maar eens over na.. Als je midden in een "war on terrorism" je leider laat vallen zorgt dat voor gezichtsverlies van je land.

Een paar jaar terug hebben de Amerikanen ook ineens hun troepen terug getrokken uit een Afrikaans land (ik weet het land niet meer, Somalie?) omdat er iets van 20 soldaten waren afgeslacht. Daardoor hebben terroristen in de gaten gekregen dat de Amerikanen niet onkwetsbaar zijn en dat ze zich terugtrekken als je ze maar hard genoeg raakt. "This made us see that the US soldiers are just a paper tiger" aldus Osama B in Times Magazine. Dat is natuurlijk ook wel waar.. Als de Amerikanen zich nu terugtrekken uit Irak zal dat hun uitstraling niet ten goede komen.. *komt binnekort met het artikel*

Maar we zullen het zien volgende week dinsdag Ik geloof dat om 9 uur s'avonds hier de stemlokalen sluiten en dan zullen we het gaan zien
Ads door Google
Oud 26-10-2004, 07:40
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 25-10-2004 @ 21:12 :
Er zijn honderden mensen die zich opgegeven hebben voor de presidentverkiezingen.
alsof die kans maken
Oud 26-10-2004, 09:06
Block Party.
Block Party. is offline
John Kerry, Wie anders?
__________________
And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon you."
Oud 26-10-2004, 09:51
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Als ik Amerikaan zou zijn, zou ik, bij gebrek aan beter, stemmen op Michael Badnarik. Hij is de presidentskandidaat van de libertariërs. Ikzelf ben geen libertariër, maar deze partij is de enige die pleit voor zowel meer persoonlijke als voor economische vrijheden.

Als ik zou moeten kiezen tussen John Kerry of George Bush, kies ik voor John Kerry.
Oud 26-10-2004, 11:59
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
makelville schreef op 26-10-2004 @ 07:40 :
alsof die kans maken
Nader maakt genoeg kans om Kerry niet verkozen te laten worden.

Daarmee dwingt Nader Kerry naar links.

Meer macht kun je bijna niet krijgen.

En WTF boeit het of de persoon kans maakt of niet? Je hebt dus gewoon last van het totaal irrationele "Ik moet op een winnaar stemmen"-virus. Je moet helemaal niet op een winnaar stemmen, dat heb je helemaal zelf bedacht.

Het is zelfs een gedachte die gevaarlijk is voor de democratie. Je moet stemmen op diegene die jouw het beste vertegenwoordigd. 'Strategisch stemmen' is ondemocratisch.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Oud 26-10-2004, 12:45
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Levrancier schreef op 26-10-2004 @ 09:06 :
John Kerry, Wie anders?
Bush.
Oud 26-10-2004, 12:47
MH
Avatar van MH
MH is offline
Kerry uiteraard. Bush heeft geen hersenen of hij gebruikt ze niet, maar helaas is het overgrote deel van deze wereld dom en behoren bijna alle Amerikanen daartoe (en eigenlijk ook de rest van de wereld, maar dat wil niemand horen).

Citaat:
Nader maakt genoeg kans om Kerry niet verkozen te laten worden.

Daarmee dwingt Nader Kerry naar links.
Bush maakt genoeg kans om Kerry niet verkozente laten worden. Daarmee dwingt Bush Kerry naar rechts.
Kortom, pak je boeken en kom terug als je wel wat weet.
Oud 26-10-2004, 12:49
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
MH schreef op 26-10-2004 @ 12:47 :
Kerry uiteraard. Bush heeft geen hersenen of hij gebruikt ze niet,
Oud 26-10-2004, 12:53
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Inderdaad Mac, het is overduidelijk dat Bush een geniaal persoon is die diep over sociale, politieke, en ethische vraagstukken heeft nagedacht. Verder ziet hij als enige in dat het de plicht van de VS is binnen eigen land het geloof op te dringen aan iedereen, en in het buitenland dat de armen democratie moeten worden gebracht, het liefst door het gooien van bommen, hetgeen nog nooit eerde rin de geschiedenis is gelukt. Ik snap niet hoe mensen het met hem oneens kunnen zijn.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 26-10-2004, 13:14
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 26-10-2004 @ 12:49 :
Wat nou? Als je als staatshoofd niet eens aan je eigen land kunt denken, stomme fouten maakt als je aan het woord bent en zelfs een coalitie nodig hebt om een ander land aan te vallen terwijl je je land diplomatiek onschendbaar gemaakt hebt, dan getuigt dat imo van een IQ waar het vriesvak van mijn ijskast jaloers op wordt.
Oud 26-10-2004, 14:44
Verwijderd
Kerry, omdat het Bush niet is.
Oud 26-10-2004, 14:50
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Citaat:
Joostje schreef op 26-10-2004 @ 12:53 :
Inderdaad Mac, het is overduidelijk dat Bush een geniaal persoon is die diep over sociale, politieke, en ethische vraagstukken heeft nagedacht. Verder ziet hij als enige in dat het de plicht van de VS is binnen eigen land het geloof op te dringen aan iedereen, en in het buitenland dat de armen democratie moeten worden gebracht, het liefst door het gooien van bommen, hetgeen nog nooit eerde rin de geschiedenis is gelukt. Ik snap niet hoe mensen het met hem oneens kunnen zijn.


Kerry dus.
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Oud 26-10-2004, 14:52
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Het schijnt dat veel Amerikanen denken dat de VS een door God gegeven taak hebben om andere landen the American way door de strot te persen.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 26-10-2004, 14:55
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 26-10-2004 @ 14:52 :
Het schijnt dat veel Amerikanen denken dat de VS een door God gegeven taak hebben om andere landen the American way door de strot te persen.

de onderdrukten der wereld moeten worden gered van dictaturen om zelfbeschikkingsrecht te krijgen over hun bestaan.

__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 26-10-2004, 14:55
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Joostje schreef op 26-10-2004 @ 14:55 :

de onderdrukten der wereld moeten worden gered van dictaturen om zelfbeschikkingsrecht te krijgen over hun bestaan.

Precies, en dat is een opdracht van God.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016
maxyt10
120 20-06-2016 13:58
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie De Amerikaanse presidentsverkiezingen
Obama
2 05-03-2008 07:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Kieskompas Amerikaanse presidentsverkiezingen
Supreme Dutch
288 25-02-2008 16:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap VS: Neoconservatief presidentskandidaat Gingrich verklaart Wereldoorlog III
sander23
117 18-09-2006 22:13
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Amerikaanse Presidentsverkiezingen deel IV: the plot thickens!
Verwijderd
206 12-11-2004 01:08
De Kantine [gouweouwe]Wat staat er onder jouw ctrl+v?
fractuur
500 14-09-2004 20:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:54.