Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2007, 20:41
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Juice schreef op 29-07-2007 @ 18:33 :
Ik niet. 'Me' in plaats van 'mijn' is één van de lelijkste taalfouten aller tijden, veel erger nog dat 'n8' enzo. Je hebt het idee dat je tekst leest van een mongool of een klein kind, of zo iemand uit een SBS-probleemwijk.
Eens, me is echt zo ontzettend lelijk.

Bij m'n sms'jes van afgelopen nacht had ik een paar keer in de laatste zin alle spaties weggelaten, zodat het wel net paste
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2007, 20:44
Zanyman
Avatar van Zanyman
Zanyman is offline
Die taal kan ik dus echt niet begrijpen, ik gebruik alleen wat standaart afkortingen die iedereen wel kent, zoals ff, en dingen zoals w8
__________________
Reality is just an illusion caused by lack of alcohol.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2007, 20:47
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik kort wel veel af ja, in smsjes. Simpelweg omdat ik het allemaal graag in zo min mogelijk smsjes wil proppen. Maar niet op de manier als die in dat bericht wordt genoemd. Meer dingen als:

hij = ie
mijn = mn
het = t
ik = k
idd = inderdaad
iig = in ieder geval
ff = even

Maar nooit met getallen. Daar moet ik zelf al veel te hard over nadenken.
Verder kan ik me er niet druk om maken als mensen fouten maken in smsjes. Het is maar een sms. Wel vind ik het jammer als mensen niet weten hoe het eigenlijk zou moeten, zoals je vaak bij de kinderen van 11/12 ziet tegenwoordig.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2007, 20:57
Verwijderd
Hmm? Bijna niemand weet hoe het hoort want Nederlands is een totaal onbegrijpelijke, onlogische taal. Als je alleen al stam plus tee neemt, dan valt al 95% af.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2007, 21:19
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Ik gebruik nooit sms taal en afkortingen. Ik schrijf altijd van alles volluit waardoor m'n berichten meestal meer dan 150 tekens bevatten. Ik snap zelf niet echt veel van sms taal, ben wat dat betreft een ouderwetse tante.
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2007, 21:34
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 29-07-2007 @ 21:39 :
Dat is een vorm van beleefdheid. Ik ben beleefd opgevoed, dus als ik iemand schrijf volg ik naar best vermogen alle spellingsregels, als ik praat doe ik dat met mijn mond leeg in plaats van te mompelen met een warme aardappel in mijn mond, als ik sms lukt het me nog steeds om mooie volzinnen te produceren en als ik iemand groet zal ik tegelijkertijd oogcontact maken met die persoon.
Het weglaten van leestekens en hoofdletters zie ik niet als een vorm van beleefdheid.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2007, 21:45
Bongalientje
Avatar van Bongalientje
Bongalientje is offline
Ik gebruik punten, komma's en hoofdletters maar ik kort vaak dingen af omdat mijn smsjes te lang worden. Ik haal vooral 'heel' 'erg' en 'veel' weg omdat het overbodige woorden zijn. Maar soms ook de n in een werkwoord. Ik schrijff bijna altijd idd of iig en gewone afkortingen zoals zsm, ipv en dat soort dingen.
__________________
infusió de fruites assocciades al desig sexual i l'amor passional. Gust dolç i amb cos
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 01:40
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Vice schreef op 29-07-2007 @ 22:34 :
Het weglaten van leestekens en hoofdletters zie ik niet als een vorm van beleefdheid.
Het moet goed begrijpbaar blijven. En ik neem aan dat je het met me eens bent dat een tekst zo als ik nu typ een stuk 'beleefder' overkomt dan zonder hoofdletters, punten en andere interpunctie?


het moet goed begrijpbaar blijven en ik neem aan dat je het met me eens bent dat een tekst zo als ik nu typ een stuk minder beleefd over komt dan met hoofdletters punten en andere interpunctie



(wtf, 't kost me gewoon moeitte om zonder interpunctie te typen )
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 09:42
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Hoofdletters gebruiken geen extra tekens ofzo,dus die gebruik ik wel altijd.En in plaats van een leesteken weglaten,laat ik meestal de spatie weg bij het leesteken.Zoals nu dus.Kost evenveel tekens op die manier.En tuurlijk leest het minder prettig als wanneer de spatie er wel gestaan had,maar voor een sms is het duidelijk genoeg.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 12:18
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Balance schreef op 30-07-2007 @ 10:42 :
Hoofdletters gebruiken geen extra tekens ofzo,dus die gebruik ik wel altijd.En in plaats van een leesteken weglaten,laat ik meestal de spatie weg bij het leesteken.Zoals nu dus.Kost evenveel tekens op die manier.En tuurlijk leest het minder prettig als wanneer de spatie er wel gestaan had,maar voor een sms is het duidelijk genoeg.
Dit doe ik dus ook, maar alleen als ik net over mijn aantal tekens heen ga. Dan wil ik mijn tekst niet inkorten, en laat ik een spatie weg ergens.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 12:25
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Ik heb nog nooit een SMS gestuurd en ik vind deze "taal" achterlijk.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 20:19
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 30-07-2007 @ 02:40 :
Het moet goed begrijpbaar blijven. En ik neem aan dat je het met me eens bent dat een tekst zo als ik nu typ een stuk 'beleefder' overkomt dan zonder hoofdletters, punten en andere interpunctie?


het moet goed begrijpbaar blijven en ik neem aan dat je het met me eens bent dat een tekst zo als ik nu typ een stuk minder beleefd over komt dan met hoofdletters punten en andere interpunctie



(wtf, 't kost me gewoon moeitte om zonder interpunctie te typen )
Mens, dat is juist mijn punt. Is dat nou zo moeilijk om te begrijpen?
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2007, 07:43
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik gebruik vooral erg algeme afkortingen. Scheelt wat tikwerk en komt niet storend over voor de ander. Als ik echt moet inkorten schrap ik de spaties na komma's en punten wel
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Msn-taal, Slechte invloed op de Nederlandse taal?
xLesleyy.
34 23-10-2007 17:33
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Breezah taal
Thinus
56 07-10-2006 10:43
Algemene schoolzaken SMS'jes van jongens aan jongens needed!
carlijnoudelaar
112 22-11-2004 14:34
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Msntaal?!
Crienie
25 07-06-2004 16:04
De Kantine Opstel in sms-taal - toekomst of gewoon triest?
Verwijderd
59 13-03-2003 18:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.