Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2010, 18:55
Verwijderd
Een discussie die ik vandaag had, naar hier verplaatst.

Geval:
Kennissen van mijn ouders hebben al jaren een hond. Het is geen knuffelhond maar meer een waakhond, maar wel een rustige en brave hond die altijd goed luistert.
Hun kleinkind van twee jaar komt regelmatig op bezoek en probeert dan altijd met de hond te spelen, die daar niet aan meedoet maar het kind wel z'n gang laat gaan.
Dan gebeurt het een keer dat het kind het huis binnenkomt, de hond ziet en er meteen op afrent. De hond schrikt daarvan en bijt het kind in z'n gezicht. Diep genoeg om tandafdrukken tot op het bot te maken, maar hij scheurt er geen weefsel vanaf ofzo, het is alleen 'hap' en weer weg.

Mijn ouders vonden dat de hond dan maar afgemaakt zou moeten worden, omdat het 'een bijter is'.
Mijn vriend vond dat de hond er niets aan kan doen en dat het kind eerder had moeten leren om geen onverwachte dingen te doen bij dieren.
Ik denk zelf dat de hond niet afgemaakt moet worden, omdat hij niet vals is, maar dat het wel een goed idee is om de hond bv. een muilkorf om te doen als er jonge kinderen aanwezig zijn, omdat hij kennelijk onvoorspelbaar reageert als hij schrikt.

Dit vond ik een aanleiding om eens te kijken wat andere mensen hiervan vinden

Bedoeling van mijn topic is om gewoon eens een discussie te starten zónder dat er een oplossing gevonden moet worden (want die mensen lezen dit forum toch niet )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2010, 13:59
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Nou, ik vind het een beetje raar dat ze zo'n jong kind niet uit de buurt houden van dat beest. Ik bedoel, het is logisch dat dat kind op een gegeven moment iets doet waar de hond van schrikt. Het kind heeft nog helemaal niet geleerd hoe het met dieren om moet gaan. En als een hond niet meespeelt dan laat je je kind daar toch ook niet mee spelen?? Hond niet afmaken. Kind beter in de gaten houden. Desnoods de hond in een andere kamer als er kleine kinderen zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2010, 14:35
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Kinderen en honden is mij altijd geleerd die nooit alleen te laten.
Afmaken lijkt me hierbij zonde, het was geen aanval van de hond, dan was het waarschijnlijk slechter afgelopen met het kind. Zou er wel een oogje op houden en eventueel in een bench doen als er bezoek is?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2010, 18:44
Verwijderd
het kind werd ook keer op keer van de hond weggeplukt en uiteraard waren de ouders én grootouders erbij toen het kind het huis binnenkwam, kinderen van twee doen nog niet zelfstandig buitendeuren open

Een bench vind ik wel een goed idee inderdaad
Met citaat reageren
Oud 11-01-2010, 20:14
Verwijderd
Mja ons hondje zou ook kleine kinderen bijten als die hem plotseling grijpen, en ik vind niet dat hij daarom afgemaakt moet worden... Maar je moet hem wel uit de buurt van kinderen houden. Een muilkorf is misschien niet nodig, gewoon de kinderen bang maken voor het dier helpt vaak wel

Ik zou ook werkelijk nooit mijn kinderen alleen laten met hond, in ieder geval als ze zo klein zijn
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 12:23
Verwijderd
Ik zou mijn kinderen als ze die leeftijd hebben nooit laten spelen met een hond, of 't nu over het algemeen een speelse hond is of niet, kinderen doen soms dingen die een hond niet leuk vindt en iedere hond kan dan ineens gaan happen. Dus ik zou gaan voor óf hond in een andere ruimte als het kind er is óf muilkorf (of ze goed uit elkaar houden en dat kindje dus leren die hond écht met rust te laten). Afmaken gaat me echt te ver.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 15:47
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Wat de rest zegt, de hond in de gaten houden maar afmaken gaat zeker te ver.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 13-01-2010, 18:43
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Kinderen moet je naar mijn mening niet weghouden van dieren, maar leren om er respectvol mee om te gaan. En dan kan best als je 2 bent (oké, wel als je bijna 3 bent, maar ws nog niet als je net 2 bent). Dus; kind leren omgaan met dieren, als die hond dan niet bijterig is van zichzelf gebeurt er niks.
Wel natuurlijk er altijd bij blijven!
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-je-Hart-topic # 153
darkfairy
499 24-02-2010 15:17
Liefde & Relatie dilemma
~*kar*~
35 04-10-2005 21:58
Verhalen & Gedichten Zwingli de duivelse kannibaal
lilarcor
4 08-09-2004 17:05
De Kantine Wat is jouw fobie?
Multilot
150 22-12-2003 14:47
Drugs & Alcohol smokkelen
very drunk driver
62 06-04-2003 20:49
ARTistiek Until angels close my eyes
Internationalist
8 22-02-2002 09:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.