Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2003, 12:26
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joël schreef op 18-05-2003 @ 12:59:
Waar slaat dat nou weer op?

1/3 van de rokers haalt zijn levensverwachting (da's dan onder de mannen, maar bij vrouwen verschilt het denk ik niet echt). Rokers gaan dus eerder dood, en maken minder lang gebruik van de AOW en de zorg.
O, verkeerd opgevat


Niet lullig bedoelt, maar dat is eigenlijk wel beter dan toch?

Wat maakt t dan uit dat meer mensen van de AOW, de zorg en de rest van onze sociale zekerheid gebruik maken? Iedereen heeft er recht op, ook rokers. Iedereen betaalt zich er suf aan en elk jaar krijg je er steeds minder voor terug
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2003, 12:35
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 18-05-2003 @ 13:26:
O, verkeerd opgevat


Niet lullig bedoelt, maar dat is eigenlijk wel beter dan toch?

Wat maakt t dan uit dat meer mensen van de AOW, de zorg en de rest van onze sociale zekerheid gebruik maken? Iedereen heeft er recht op, ook rokers. Iedereen betaalt zich er suf aan en elk jaar krijg je er steeds minder voor terug
Die AOW blijft gewoon hetzelfde. Groeit zelfs mee met de inflatie en de welvaart, hoewel ook overworgen wordt om de AOW niet meer welvaartsvast te maken.

Rokers maken er dus iig minder lang gebruik van (denk ik), en in het licht van de toenemende vergrijzing de komende jaren is dat wel een goede zaak... Zolang ik maar niet hoef 'mee te roken'...
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 13:10
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joël schreef op 18-05-2003 @ 13:35:
Die AOW blijft gewoon hetzelfde. Groeit zelfs mee met de inflatie en de welvaart, hoewel ook overworgen wordt om de AOW niet meer welvaartsvast te maken.

Rokers maken er dus iig minder lang gebruik van (denk ik), en in het licht van de toenemende vergrijzing de komende jaren is dat wel een goede zaak... Zolang ik maar niet hoef 'mee te roken'...

Dat besluit is dus al gevallen, er is geen koppeling meer over een paar maanden.

Ja, juist door die vergrijzing is t handig als er wat meer jonge mensen bij zouden komen nu.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 13:27
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 18-05-2003 @ 14:10:
Ja, juist door die vergrijzing is t handig als er wat meer jonge mensen bij zouden komen nu.
't Is niet zo dat alle rokers jong sterven. De meeste kunnen heel wat jaren werken, en de overheid veel geld opleveren. Plaatje:

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/pr.JPG

Hoe jonger je sterft, hoe meer profijt de samenleving van je heeft. (Dat geldt iig als je oud genoeg wordt om een flink aantal jaren te kunnen werken).
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Verquote mijn kloot
Verwijderd
283 19-07-2007 00:51
Levensbeschouwing & Filosofie Jehova's getuigen
indie-gurl
348 10-04-2007 14:28
Verhalen & Gedichten De laatste keer..
PooW
83 02-12-2005 14:36
Algemene schoolzaken De meest belachelijke regel bij jullie op school?
Verwijderd
330 27-10-2004 19:37
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.