Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2005, 11:38
Verwijderd
Hopelijk staat er nergens zo'n topic

eum hajah, gisteren hebik voor het eerst gerookt... op mijn ééntje, zndr aandringen v iemand. het was jah speciaal maar ook ni
had wel last van stinkende adem achteraf en ben nog niet verslaafd.
Wat zijn jullie ervaringen. Zou ik doordoen?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 11:53
Verwijderd
En nu in abn. Waarom zou je doorgaan? Vind je het wérkelijk lekker zonder jezelf te bedonderen, ik betwijfel het. Waarom? Omdat iedereen bij de eerste (paar) keren kots en kotsmisselijk wordt.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 12:07
Verwijderd
Belg zeker

Stoppen, natuurlijk. Het is duur, ongezond, slecht voor je huid en tanden en op lange termijn dodelijk.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 12:10
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-07-2005 @ 13:07 :
Belg zeker

Stoppen, natuurlijk. Het is duur, ongezond, slecht voor je huid en tanden en op lange termijn dodelijk.
Of Brabander.

Agree.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 12:17
Jolene
Avatar van Jolene
Jolene is offline
Het lijkt nu wel spannend om te roken en stoer.Maar geloof me als je verslaafd bent kan je jezelf wel voor je kop slaan dat je ooit begonnen bent.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 12:25
Yerli
Avatar van Yerli
Yerli is offline
Waarom zou je uberhaubt doorgaan?
__________________
Better than witnessing newborn nebulas in bloom
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 12:27
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-07-2005 @ 13:07 :
Stoppen, natuurlijk. Het is duur, ongezond, slecht voor je huid en tanden en op lange termijn dodelijk.
__________________
Volgens mij snap je het niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 12:28
Verwijderd
btw ben west vlaming; sry vo zo te typen;
heb niet moeten kotsen hoor; Raad je mij dan weed of zo aan
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 12:30
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Simmke schreef op 23-07-2005 @ 13:28 :
btw ben west vlaming; sry vo zo te typen;
heb niet moeten kotsen hoor; Raad je mij dan weed of zo aan
't Is niet omdat je kotsmisselijk wordt, dat je ook daadwerkelijk moet kotsen.

En nee, wij raden geen wiet aan aan kleine kindertjes.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 12:32
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Simmke schreef op 23-07-2005 @ 13:28 :
btw ben west vlaming; sry vo zo te typen;
heb niet moeten kotsen hoor; Raad je mij dan weed of zo aan
Waarom wil je roken? Om stoer te doen, om mee te doen? Het is nu stoerder om niet te roken... het is stoerder om genoeg geld te hebben om leuke dingen mee te doen.

Het lijkt me alleen nadelig. Zoals andere al zeiden met alle gevolgen van dien. Je kan er zelfs onvruchtbaar van worden of andere persoonlijke probleempjes.... en dat is lijkt me niet erg leuk voor je straks.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 12:51
Vitamintje
Vitamintje is offline
stoppen
of
doorgaan

maar dan geen aanklacht indienen als je last van je longen krijgt
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 13:04
ythguaN
Avatar van ythguaN
ythguaN is offline
Citaat:
Simmke schreef op 23-07-2005 @ 12:38 :
eum hajah, gisteren hebik voor het eerst gerookt.
ben nog niet verslaafd.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 13:11
DutchGirl
Avatar van DutchGirl
DutchGirl is offline
lolzorzen !
__________________
| Pannekoeketrut | Je bent, en je hebt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 14:08
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Ge zoet nog n bitje vrji stom zin vo deure te doene! K smore ol 7 joar en ieder joar probeer uk te stopn, nie oljinne vo t geld dak der mee kun utwin, wok vo de kiezige rimpels te vermijden, de slichte adem, de afhankelijkheid van die peukn, de skjivu blikn van de niet-rokerkes, men conditie (longen kun echt nietn mjir an...) en nog vele mjir...

Vat je men punt? Ge zyt n kieken oj deuredoet.

Ik dacht... misschien is het beter verstaanbaar in zijn eigen dialect.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 15:22
jet
Avatar van jet
jet is offline
ik zou doorgaan
roken is stoer
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 15:28
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-07-2005 @ 13:07 :
Stoppen, natuurlijk. Het is duur, ongezond, slecht voor je huid en tanden en op lange termijn dodelijk.
Vooral dat "duur" gaat je later parten spelen
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 16:26
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-07-2005 @ 13:07 :
Stoppen, natuurlijk. Het is duur, ongezond, slecht voor je huid en tanden en op lange termijn dodelijk.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 16:35
Cosa_nostra
Avatar van Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
gewoon doorroken
__________________
Consider me fuckin' Willy fuckin' Wonka! This is my fucking chocolate factory! You got it? My factory!... the devil rejects
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 16:59
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
phensicske schreef op 23-07-2005 @ 15:08 :
Ge zoet nog n bitje vrji stom zin vo deure te doene! K smore ol 7 joar en ieder joar probeer uk te stopn, nie oljinne vo t geld dak der mee kun utwin, wok vo de kiezige rimpels te vermijden, de slichte adem, de afhankelijkheid van die peukn, de skjivu blikn van de niet-rokerkes, men conditie (longen kun echt nietn mjir an...) en nog vele mjir...

Vat je men punt? Ge zyt n kieken oj deuredoet.

Ik dacht... misschien is het beter verstaanbaar in zijn eigen dialect.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 17:10
Verwijderd
Ik vind het een beetje een zielig topic.

Maar om je dan toch een wijs advies te geven zou ik stoppen. Roken is
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 18:03
Vejji
Avatar van Vejji
Vejji is offline
ik heb het ff gedaan, ik zou het niet aanbevelen, het gaf mij wel altijd een lekker gevoel, maar het geld en de stank achteraf zijn het gewoon niet waard

bovendien je conditie vliegt achteruit
__________________
Woei!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 18:39
bindmiddel
Avatar van bindmiddel
bindmiddel is offline
Citaat:
phensicske schreef op 23-07-2005 @ 15:08 :
Ge zoet nog n bitje vrji stom zin vo deure te doene! K smore ol 7 joar en ieder joar probeer uk te stopn, nie oljinne vo t geld dak der mee kun utwin, wok vo de kiezige rimpels te vermijden, de slichte adem, de afhankelijkheid van die peukn, de skjivu blikn van de niet-rokerkes, men conditie (longen kun echt nietn mjir an...) en nog vele mjir...

Vat je men punt? Ge zyt n kieken oj deuredoet.

Ik dacht... misschien is het beter verstaanbaar in zijn eigen dialect.
ik kan het ook nog lezen ook, dit is eng....

OT: Niet doen, slecht voor jezelf en je beurs.
__________________
wooptiediddleyf*ckingdoo
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 19:38
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik zou je levensverwachtig inderdaad van een geel forum laten afhangen.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 20:06
Choke
Avatar van Choke
Choke is offline
Citaat:
Roos schreef op 23-07-2005 @ 20:38 :
Ik zou je levensverwachtig inderdaad van een geel forum laten afhangen.
Jaaaaa
__________________
Je leeft maar 1 keer
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 20:22
althea
Avatar van althea
althea is offline
Als je nou eens nadenkt dan weet je het antwoord toch?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 20:48
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Stoppen lijkt me he..je helpt jezelf de vernieling in en vaak ook nog een ander.
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 21:07
Vejji
Avatar van Vejji
Vejji is offline
best wel geinig dat we ook nog serieus op de ts ingaan
__________________
Woei!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 00:23
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
doorgaan. roken doe je voor jezelf en niet voor anderen . en als er anderen toevallig bij zijn, staat het tegelijkertijd ook nog eens heel stoer man
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 00:36
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Chandis schreef op 24-07-2005 @ 01:33 :
Roken doe je omdat je verslaafd bent... Stoppen doe je voor jezelf.
roken doe je voor je vaderland, weetje hoeveel nederland verdient aan die accijns
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 09:42
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-07-2005 @ 13:07 :

Stoppen, natuurlijk. Het is duur, ongezond, slecht voor je huid en tanden en op lange termijn dodelijk.
Agree. Roken vind ik not-done, zou je er dan nog wat mee opschieten.. Maar helaas. Kettingrokers met een huid vol 'stalen zenuwen', dat vind ik nog het lelijkste van alles: Soms ziet het er serieus ongezond uit.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 16:05
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 23-07-2005 @ 12:53 :
Omdat iedereen bij de eerste (paar) keren kots en kotsmisselijk wordt.
I didn't.

Nee, ik had nergens last van. En ja, het kán heel lekker zijn. Af en toe. Je kunt er rustig eens ééntje opsteken (of twee), als je maar zorgt dat je niet verslaafd raakt. Dat heb je echt zélf in de hand. Ik heb twee maanden of langer met één pakje gedaan. Soms rook ik weken niet en soms 4 peuken op een avond. Maar je kunt zelf het best bepalen of je ermee door moet gaan. Het ligt eraan wat voor type je bent. Ben je een type dat zichzelf in de hand kan houden? Kun je voor jezelf grenzen leggen en je daaraan houden?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 20:04
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-07-2005 @ 17:05 :
I didn't.

Nee, ik had nergens last van. En ja, het kán heel lekker zijn. Af en toe. Je kunt er rustig eens ééntje opsteken (of twee), als je maar zorgt dat je niet verslaafd raakt. Dat heb je echt zélf in de hand. Ik heb twee maanden of langer met één pakje gedaan. Soms rook ik weken niet en soms 4 peuken op een avond. Maar je kunt zelf het best bepalen of je ermee door moet gaan. Het ligt eraan wat voor type je bent. Ben je een type dat zichzelf in de hand kan houden? Kun je voor jezelf grenzen leggen en je daaraan houden?
Klopt, een paar sigaretten zijn zelfs best goed!
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 20:49
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 24-07-2005 @ 21:04 :
Klopt, een paar sigaretten zijn zelfs best goed!
Nou, om te kalmeren zijn ze uiterst geschikt.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 22:10
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-07-2005 @ 17:05 :
(...) Kun je voor jezelf grenzen leggen en je daaraan houden?
Met sigaretten heb je dat echt niet altijd zelf in de hand...
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 22:19
Verwijderd
Sigaretten stinken en zoenen met iemand die rookt is vies

Stoppen dus! Hoewel er niet van stoppen te spreken is als je pas 1 sigaretjes hebt gerookt.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 23:29
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
M@rco schreef op 24-07-2005 @ 23:10 :
Met sigaretten heb je dat echt niet altijd zelf in de hand...
Als je zwak bent niet, nee. Dat zeg ik. Daarom moet je jezelf die vraag stellen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 23:51
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Ach je rookt toch wel door anders maakte je dit topic niet dus geniet er van je komt er nog wel achter hoe moeilijk stoppen is. Dan zul je terugdenken aan het domme moment dat je jezelf uberstoer vond met je saffie in je klep toen je voor het eerst rookte, krampachtig bezig om maar niet te hoesten. En hoe je doorrookte omdat je de ellende van de verslaving nog niet kende en dacht dat je er wel mee weg kon komen.

En dán, dan schaam je je diep voor jezelf. Have fun, asfalteren is een lang proces maar het gaat je lukken.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 00:39
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-07-2005 @ 00:29 :
Als je zwak bent niet, nee. Dat zeg ik. Daarom moet je jezelf die vraag stellen.
Je bent verslaafd voordat je het echt door hebt
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 06:46
11568
11568 is offline
Valt volgens mij best mee ^

Ik heb een jaartje of 2, 3 gerookt...soms 3 maanden fulltime en dan weer een tijd helemaal niet. Ja ok, laatste jaar ben ik wel degelijk verslaafd geweest, maar dat heeft wel even geduurd. En zo moeilijk vond ik het niet om te stoppen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 10:48
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Simmke schreef op 23-07-2005 @ 13:28 :
btw ben west vlaming; sry vo zo te typen;
heb niet moeten kotsen hoor; Raad je mij dan weed of zo aan
Dus je wil persé roken? Of sigaretten of wiet? Luister ik ben zo'n 2 jaar geleden begonnen met mijn eerste joint. Ik rookte nog niet toen. Na de eerste joint volgden er meer en meer, tot ik op een dag een sigaret op stak. Ik rookte alleen mee van vrienden van me, bijna iedereen rookt, maar ik ging steeds meer en meer roken.
Tot ik bijna een jaar na mijn eerste joint zelf pakjes begon te kopen. Ik rook nu een pakje per dag en ik ben niet van plan om te stoppen, maar ik weet wel dat het veel geld kost en dat ik beter niet had kunnen beginnen met roken.
Het enige motief om niet te stoppen met roken is, dat je er weliswaar longkanker van kán krijgen, maar dat je van in de zon zitten, rood vlees eten en allerlei vette eetgewoontes ook kanker of hartaandoeningen kan krijgen.
Ik rook wel, maar omdat ik niet zo snel bruin wordt heb ik minder kans op huidkanker door de zon omdat ik er eenmaal bijna nooit in zit.. Heb er toch weinig aan. Ik eet geen rood vlees en eet gezond dus dat scheelt alweer..

Natuurlijk is dit geen geldige reden om te zeggen: begin gewoon want het is relaxt.
Als je persé wilt roken, rook dan wiet en geen sigaretten. Je rookt namelijk geen 20 joints op een dag, en het geeft nog een relaxte, gezellige uitwerking ook. Maar je moet t wel met een paar mensen doen, niet in je eentje want das niet gezellig. Maar k vraag me wel af hoe je aan wiet denkt te komen als 15jarige, wonend in Belgie.. Ik loop hier gewoon de shop in als 20jarige en haal een jointje, maar voor jou is het een stuk moeilijker.

Ik blow de laatste tijd niet veel meer, was eerst elke dag maar is eigenlijk ook maar onzin.. Af en toe is veel leuker!

Sorry voor mijn halve preek/uitleg, ik geef alleen mijn mening over wat je het beste kan doen en de voor en nadelen..
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 13:54
Verwijderd
Citaat:
KiMZz schreef op 25-07-2005 @ 11:48 :
Als je persé wilt roken, rook dan wiet en geen sigaretten. Je rookt namelijk geen 20 joints op een dag, en het geeft nog een relaxte, gezellige uitwerking ook.
Ik dacht ook mijn rrokverslaving te kunnen temmen door alleen nog maar wiet te roken. Maar uiteindelijk rookte ik net zoveel joints als een ander sigaretten, dus dat gaat niet altijd op. En van dat relaxte gevoel is natuurlijk geen sprake meer van bij chronisch gebruik.
Plus dat een joint vele malen meer kankerverwekkend is dan een sigaret.

En de ervaring leert dat gelegenheidsrokers uiteindelijk altijd full time rokers worden. Kwestie van tijd.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 16:18
Built to last
Built to last is offline
stoppen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 17:10
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-07-2005 @ 21:49 :
Nou, om te kalmeren zijn ze uiterst geschikt.
Jah alcohol is ook uitstekend geschikt om je problemen te vergeten. Maar dat is toch niet de manier.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 17:23
Verwijderd
knap dat je nog niet verslaafd bent
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 06:28
Verwijderd
stop er maar meteen weer mee

eenmaal begonnen is het verrot lastig om er mee te stoppen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 10:45
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Katje schreef op 25-07-2005 @ 14:54 :
Ik dacht ook mijn rrokverslaving te kunnen temmen door alleen nog maar wiet te roken. Maar uiteindelijk rookte ik net zoveel joints als een ander sigaretten, dus dat gaat niet altijd op. En van dat relaxte gevoel is natuurlijk geen sprake meer van bij chronisch gebruik.
Plus dat een joint vele malen meer kankerverwekkend is dan een sigaret.

En de ervaring leert dat gelegenheidsrokers uiteindelijk altijd full time rokers worden. Kwestie van tijd.
Evenveel joints als iemand anders sigaretten op een dag is wel erg veel ja.. Maar het lijkt me niet dat een meisje van 15 20 joints op een dag gaat roken als ze net dr eerste sigaret op heeft...
Ik zit er btw aan te denken om te stoppen met roken en allleen nog te blowen, maar dan slechts 1 joint per dag, scheelt bijna een euro op een pakje sigaretten en is in dat geval minder verslavend..
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 11:14
a girl
a girl is offline
verslaving aan sigaretten komt bovendien al heel snel: na 2 weken roken al.

weed minder verslavend? ja, maar de gevolgen van de verslaving kunnen een stuk erger zijn (op sociaal vlak e.d.)
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 12:24
K-pax
Avatar van K-pax
K-pax is offline
als je, je lichaam wilt verzieken moet je dat zelf beslissen

(btw ik rook )
__________________
A righteous infliction of retribution manifested by an appropriate agent
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 17:44
FLuKee
FLuKee is offline
Citaat:
Simmke schreef op 23-07-2005 @ 13:28 :
btw ben west vlaming; sry vo zo te typen;
heb niet moeten kotsen hoor; Raad je mij dan weed of zo aan
Joints bevatten veel meer teer dan gewone sigaretten, en geven een groter risico op longemfyseem en aantasting van het korte termijngeheugen.

Nu, je moet het zelf weten natuurlijk. Ik vind het een domme gewoonte.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 19:18
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Ik ben net bezig met mezelf een beetje te pushen om te stoppen en er wordt hier door het overgrote deel gezegd dat je lekker door moet roken. Nee!!!
Ja, weet je wat: je bent 15, nog in de groei, niet verslaafd, een nog niet echt toereikende portemonnee en je wilt gezond blijven. Echt genoeg motivaties om te beginnen. (Ik ben ooit ook zo dom geweest, dus eigenlijk een beetje raar om te zeggen dat je moet stoppen maar goed)
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Clean air Nederland: 'Roken in eigen tuin moeten we niet meer willen'
df
124 05-10-2015 06:19
Lichaam & Gezondheid enquete roken
rare
51 20-06-2012 15:59
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Enquête over roken
LuCernaA
2 31-05-2008 08:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De strijd tegen roken
perfectme
500 25-04-2007 14:56
Lichaam & Gezondheid rokende ouders -> rokende kinderen?
Verwijderd
50 19-07-2003 20:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Anti-rook spotjes
Yamyam
77 30-10-2002 11:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.