Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2010, 22:55
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Onze hond is vanavond weggelopen van huis, waarschijnlijk achter een konijn aangerend ofzo. We zijn meteen gaan zoeken maar we hebben haar helaas niet kunnen vinden

Als iemand met een slecht geweten haar meegelokt heeft dan zien we haar waarschijnlijk nooit meer terug, maar aan die optie wil ik nog even niet denken.

Ik denk ook niet dat iemand hier haar gezien heeft, want we wonen in een erg klein ***gehucht, maar nu hoop ik maar dat iemand haar gevonden heeft en probeer ik me te verplaatsen in iemand die haar zou vinden.

Ik heb een blog op hyves aan de vermissing van mijn hond gewijd, deze is ook op de dorpshyves gezet en de hyves van het naburige dorp. Ik heb een advertentie op marktplaats gezet en amivedi gemaild. Verder ben ik van plan om morgen de asiels en dierenambulances in de omgeving te gaan bellen.

Wat kan ik verder nog doen en wat zou jij zelf doen als je een hond gevonden had? Ik heb nu wel mooi Amivedi gemaild, maar wat als de vinder dat nou niet kent?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2010, 23:08
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Is ze gechipt? Dan brengen asiels, dierenambulances e.d. haar meteen weer terug.

Zet voer buiten met iets van een deken oid waar ze vaak op ligt, iets met haar eigen geur. Je handelt iig goed door zoveel mogelijk instanties in te schakelen, maar vergeet de buurtbewoners ook niet! Maak een affiche, liefst met foto, en met zoveel mogelijk gegevens en herkenningspunten van je hond. Zet erbij hoe ze haar kunnen "vangen" of wat ze moeten doen. Dat ze absoluut niet bijt (tenzij ze natuurlijk wel eens hapt) en een telefoonnummer wat ze kunnen bellen als ze haar hebben. Zet er ook bij dat ze je moeten bellen als ze denken dat ze haar ergens hebben zien lopen, dat weet je iig waar ze heen is gegaan. Dikke kans dat je hond nu gewoon verdwaalt is, dus ga kijken op punten waar je vaak met haar loopt of waar ze graag is. Heel erg veel succes want het voelt vreselijk als je een huisdier kwijt bent!
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 14-01-2010, 23:29
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Nee ze is niet gechipt Hadden we dat nou maar wel gedaan...

We hebben net 4 uur lopen zoeken....ik ga morgenochtend weer zoeken, dan kan ik ook in het bos zoeken, dat kon nu niet want daar was het pikkedonker...

Daarna ga ik de dierenambulance bellen en de asiels hier in de omgeving, mochten die ook niets weten dan ga ik hier in het dorp maar posters ophangen...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2010, 23:41
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Mijn moeder riep direct dat ze waarschijnlijk ontvoerd is, komt dat veel voor?

We wonen wel bij 5 (!!) vakantieparken in de buurt, het is natuurlijk niet zo moeilijk om haar een nachtje in je vakantiehuisje te verbergen en er dan mee naar het westen oid af te reizen...voila een gratis hond.

Wat dat betreft hadden ze dan beter onze andere hond mee kunnen nemen, die vindt iedereen lief door wie ze geaaid wordt. Deze is nogal wantrouwig naar andere mensen toe, behalve als ze wat lekkers te eten hebben zoals leverworst ofzo.

Mocht iemand haar ontvoerd hebben dan hoop ik dat ze letterlijk flink van zich af bijt
Met citaat reageren
Oud 14-01-2010, 23:51
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
ik zou me daar niet direct zorgen om maken! Het kan, natuurlijk, maar ik heb daar nog niet zoveel van gehoord. Is het een rashond?
Het zou ook nog kunnen dat iemand haar voor de nacht binnen heeft gelaten en morgen een asiel belt, ofzo. Laten we het hopen! Dat is ze iig binnen vannacht.
Honden worden vaak wel weer teruggevonden, omdat ze niet alleen op straat horen te lopen in NL dus dat alarmeert mensen meestal wel. Bij katten is dat veel minder, natuurlijk. Morgenochtend meteen alle asiels afbellen in de buurt in ieder geval! En vannacht proberen te slapen, je kunt nu niet veel meer doen, dan kun je beter morgen om half 9 meteen aan de telefoon hangen!
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 15-01-2010, 00:23
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
ik zou me daar niet direct zorgen om maken! Het kan, natuurlijk, maar ik heb daar nog niet zoveel van gehoord. Is het een rashond?
Het zou ook nog kunnen dat iemand haar voor de nacht binnen heeft gelaten en morgen een asiel belt, ofzo. Laten we het hopen! Dat is ze iig binnen vannacht.
Honden worden vaak wel weer teruggevonden, omdat ze niet alleen op straat horen te lopen in NL dus dat alarmeert mensen meestal wel. Bij katten is dat veel minder, natuurlijk. Morgenochtend meteen alle asiels afbellen in de buurt in ieder geval! En vannacht proberen te slapen, je kunt nu niet veel meer doen, dan kun je beter morgen om half 9 meteen aan de telefoon hangen!
Het is een Friese Stabij. Ze is sinds 18.00 weg, in wat voor straal rond ons huis zou ik dan moeten zoeken? Hoe ver kan zo'n beest lopen?

Mijn vader heeft ook nog in de buurt rond gewandeld met onze andere hond maar die snapte natuurlijk niet dat ze de andere hond moest zoeken... Maar dan ruikt ze in ieder geval een bekende geur als ze daar langs komt
Met citaat reageren
Oud 15-01-2010, 04:21
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Ze is terug!!

Ze lijkt alleen niet hongerig, dorstig en moe, dus we vermoeden dat ze wel bij iemand binnen heeft gezeten, maar dat die haar eenkennigheid en gejank om het baasje halverwege de nacht wel zat was ofzo?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2010, 12:21
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Yes! Dat is mooi, honden kunnen makkelijk een paar dagen zonder eten, en drinken heeft ze misschien ergens uit een sloot/plas/vijver gedaan. Ik denk dat ze gewoon rond heeft gelopen dan. Wel even laten chippen nu hè! Kost maar éénmalig iets van 30 euro en dan ben je ervan af!
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 15-01-2010, 12:21
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Oh, en vergeet niet de instanties in te lichten dat ze weer terug is!
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 17-01-2010, 11:09
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
En nog een tip: geef haar een penning met je telefoonnummer erop. Mijn hondje loopt ook regelmatig haar eigen ronde (komt altijd weer terug gelukkig), maar als ze dan echt de weg kwijt is, kunnen andere mensen je bellen om te zeggen dat ze gevonden is.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2010, 11:50
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Nog een tip: Je woont in een gehucht, die hond komt heus wel terug, het duurt nooit langer dan een halve dag. Dus het lijkt me niet uiterst noodzakelijk je zorgen te maken als het beest een paar uurtjes weg is. Als het echt lang duurt is het inderdaad verstandig een asiel/ de dierenambulance te bellen.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 23:00
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Inderdaad, honden weten meestal de weg terug naar huis wel te vinden (door geur en herkenning van de omgeving). Onze hond knijpt er ook wel eens tussenuit, maar is nooit langer weggebleven dan een paar uur.
Misschien toch eens laten chippen? Mocht het nog eens gebeuren scheelt dat al een hele hoop, mocht de hond dan bij een asiel o.i.d. worden gebracht, dan scannen ze hem sowieso om te kijken of hij gechipt is. Mocht dat zo zijn, brengen ze hem vrijwel meteen weer terug
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Hoe asociaal ben jij?
Verwijderd
100 28-03-2009 12:46
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Bush: 'vermindering rechten van verdachten'
Verwijderd
27 04-12-2002 20:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55.