Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2010, 16:38
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Mijn hond kan niet traplopen! En dat is niet altijd even handig. Hij weegt zo'n 40 kilo en tillen is dus ook geen optie. Hij lijkt er bang van te worden ofzo, want hij zet zich helemaal schrap en verzet geen poot. Hoe leer ik hem dat traplopen best oké is en helemaal niet eng?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2010, 09:02
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Misschien kan je een andere hond 'lenen' die wel kan traplopen, zodat die het voor kan doen?
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2010, 20:47
Verwijderd
misschien koekjes erop leggen?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2010, 22:46
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Wees blij, valt hij je boven iig niet lastig. Als de hond van mijn vriendin bang is wil ze nog wel eens op ons bed springen -_-
__________________
Godzijdank ben ik atheďst.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2010, 19:52
Rossantha
Rossantha is offline
Proberen je hond vrolijk aan te moedigen en met beloningskoekjes/brokjes lokken en belonen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2010, 21:18
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Wees inderdaad blij dat je hond niet kan traplopen, wist je niet dat dit echt ongelofelijk slecht is voor z'n gewrichten als hij dit vaak doet?! Een hond is er niet voor gebouwd om op die manier te lopen en hoe ouder hij wordt hoe meer last hij er uiteindelijk van zal krijgen.
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 21-02-2010, 21:28
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Dat weet ik, daarom is hij nu ook bijna 5 zonder dat hij kan traplopen Maar aangezien ik hem niet kan tillen en hij toch naar boven moet, zal hij het wel moeten leren nu!

Ik ga nog maar eens een middagje oefenen dan met een berg brokjes, en dan maar hopen dat zijn liefde voor eten het wint van de angst voor de trap
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 16:40
Saro Verhees
Avatar van Saro Verhees
Saro Verhees is offline
Is het een grote hond? Want ik raad je echt af om je hond trappen te laten lopen, verschrikkelijk slecht voor zijn heupen.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 17:02
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Zoals ik al zei: ja, ik weet dat het slecht is voor zijn heupen, maar het kan niet anders.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 17:40
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Onze golden retriever kan het gewoon... nooit iets aangeleerd of zo.
Soms is het inderdaad wel handig dat moet ik toegeven, voor als hij in bad moet of zo .

Maar bij het huis van m'n ouders is de trap echt enorm stijl. Altijd als ie dan weer naar beneden komt ben ik zo bang dat ie ergens gaat uitschuiven en recht naar beneden valt. Hij heeft zo weinig plaats om z'n poten neer te zetten en toch is hij nooit gevallen. *

Om het hem te leren misschien iets lekkers op een trede leggen net binnen z'n bereik (of waar ie maar 1 tree voor op hoeft) en dat steeds opbouwen zodat ie wel verder moet?
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 20:31
Saro Verhees
Avatar van Saro Verhees
Saro Verhees is offline
Niets moet, of heb je zijn hok op zolder gebouwd?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2010, 12:34
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
Is het een grote hond? Want ik raad je echt af om je hond trappen te laten lopen, verschrikkelijk slecht voor zijn heupen.
Valt mee. Kijk met een hond die HD-D heeft moet je dat soort geintjes niet uit halen. Maar een gewone hond die op een normaal tempo rustig!! en rechtlijnig!! een trap op en af loopt...mwah als de heupen dat niet kunnen hebben, kun je maar beter helemaal geen grote, zware honden meer fokken.

TS: misschien nog een idee om je hond aan te lijnen? Uiteraard niet als een idioot hem aan die riem omhoog trekken, maar dat de hond zich misschien net iets veiliger voelt als ie aangelijnd is en dan i.c.m. brokjes/koekjes/desnoods bolletjes mozzarella of biefstuk leren de trap op en af te gaan. Maar zoals ik hierboven ook al zei...rustig en rechtlijnig en dan is er niet zoveel aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2010, 22:46
Verwijderd
Ja idd, je hebt ook genoeg honden die dag in dag uit op steile bergpaden lopen en dat ook trekken... maar zou wel opletten iig.

Maar mijn idee was om het met kleine trapjes te proberen (buiten) zodat hij het systeem van die treden gebruiken doorkrijgt. Die zijn vast een stuk minder eng.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Puppie..
Ingetjuhh
77 28-03-2005 12:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35.