Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2011, 18:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn vriend en ik zijn de laatste tijd veel meer samen en slapen dan ook samen. Dat gaat op zich prima, vind het heerlijk om lekker bij hem te kruipen. Het probleem is alleen dat ik doordeweek erg vroeg op moet (6.15 uur meestal), veel slaap nodig heb en daarom vroeg naar bed ga (tussen 22.00 - 22.30 uur). M'n vriend studeert nog en heeft daardoor sowieso een onregelmatiger leef en slaapritme en moet vaak later op en slaapt moeilijker in dan ik. Hij gaat thuis als ik er niet ben meestal pas rond 0.00 uur naar bed en als hij voor die tijd naar bed gaat dan slaapt hij niet voor die tijd. Mijn huis is zo klein dat het niet heel eenvoudig is voor mij om al te gaan slapen als hij nog wakker is en nog bezig is met iets. Bovendien word ik vaak wakker of slaap ik niet tot hij bij me komt slapen. Eerst was het niet zo erg want dan waren we vaak in het weekend samen of een avondje doordeweek maar nu we vaker ook doordeweek samen zijn begint het irritant te worden want ik ga of veel te laat slapen of hij veel te vroeg waardoor hij niet in slaap valt en dan maar ligt te liggen, mij gaat plagen waardoor ik ook niet slaap. Heel vervelend dus. Zijn er mensen die dit herkennen en een oplossing gevonden hebben?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2011, 19:09
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik herken het helemaal. Wij hebben op een bepaald moment afgesproken dat als ik ga slapen het stil is. Dus tv kijken met koptelefoon of heel stilletjes internetten of lezen. Geen chips of dergelijke eten en eigenlijk vooral heel stil zijn. Het is namelijk zijn keuze om niet met mijn ritme mee te doen, dat kan hij makkelijk, ik kan dat niet omdat ik vast zit aan verplichtingen. En hoewel ik me in het begin ergerde aan het geklik van de muis kan ik daar tegenwoordig prima doorheen slapen. Mijn vriend is ook meester geworden in het stil doen als ik slaap.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 19:11
Verwijderd
Ik herken het. Ik heb momenteel heel veel slaap nodig, wil soms vroeg slapen, soms laat, hij moet praktisch altijd vroeg eruit, we zijn sowieso heel wisselvallig in slapen. Een paar dingen:
- Hij moet je sowieso niet plagen, als je plagen bedoelt in de vorm van wat ie niet zou moeten doen. Obvious ja bla.
- Je moet eraan wennen, leren slapen met wat geluiden. Eventueel geholpen door muziek te luisteren, oordopjes in doen, wat dan ook. Regelmaat is daarbij wel belangrijk.
- Wat wij weleens doen, is dat hij de laptop in bed neemt en nog een tijdje wakker is, terwijl ik al in slaap val.
Een echt definitieve oplossing hebben wij ook (nog) niet, hij is elke dag tussen half zes en zes aan het rommelen om te gaan werken, terwijl ik tot een uur of tien slaap.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 19:17
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Ik leef ook op een ander dagritme dan m'n vriendin. Als zij slaapt ben ik vooral erg stil. inderdaad hoofdtelefoon op of zachtjes achter de laptop.
Plagen als jij moet slapen moet 'ie vooral doen, pak jij 'm gewoon de volgende ochtend om 6:30 terug, zullewenoukrijge..
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 19:25
Verwijderd
Wij hadden dat probleem eerst ook heel erg, toen woonden we in een studiootje en als ik dan wilde slapen rond 22 uur, dan was hij nog klaarwakker. Toen hebben we afgesproken dat vanaf 22 uur slaaptijd geclaimd mag worden, wat betekent dat degene die nog niet wil slapen héél stil moet zijn. Dus geen getyp, geen tv aan (tenzij met koptelefoon), geen gerommel. Dat is natuurlijk een beetje behelpen, maar het ging. Nu wonen we groter en heb ik er geen last van als hij beneden nog tv kijkt als ik al slaap, als hij maar niet de lamp aanmaakt als hij naar bed komt. Ik vind het vaak wel lastig wanneer ik om 5.15 uur op moet en om 22 uur wil slapen, dan slaap ik sowieso vrij licht (want ik moet vroeg op, dus 'bang' dat ik me verslaap ) en als hij dan later naar bed komt, ben ik weer helemaal wakker. Mja, ik kan hem niet verplichten ook om 22 uur naar bed te gaan natuurlijk, dus ik moet er maar aan wennen.

Hij is trouwens veel erger, als hij op tijd wil slapen en ik nog niet, dan moet ik écht rond sluipen om 'm niet wakker te maken. Een geluidje te hard? Meneer VLIEGT op van schrik. Echt niet grappig eigenlijk Maar hij schrikt dus echt wakker ipv rustig een beetje soezerig wakker te worden. Hij vliegt niet alleen op, hij slaakt er ook een kreet bij, dus heb ik ook meteen een hartverzakking Maar gelukkig kan ik aardig sluipen. (Hij kan níet sluipen, alleen maar stampen, dus hij heeft weer geluk dat ik over het algemeen heel vast slaap.)
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 19:35
Verwijderd
Hahaha Andijvie omg Dat beeld van een verschrikte man zo in bed en jij zo in paniek ernaast

Bij ons niet zo heel erg problemen met inslapen, omdat we ons redelijk kunnen aanpassen aan elkaars ritme. Ik ben gemiddeld gneomen wel in staat om langer op te blijven dan hij, maar vind het juist wel prettig om met hem mee naar bed te gaan zodat ik ook enigszins op tijd slaap en dus ook op tijd weer wakker ben. Af en toe komt het wel voor dat de ene al in slaap valt en de ander niet, maar dan gaat die een boek lezen/beetje internetten in bed ofzo.

Bij ons is het probleem vooral dat als de een wakker wordt, de ander dat ook wordt. We slapen allebei vrij licht. Niet erg als je even wakker wordt bij het omdraaien, maar wel vervelend als hij bijvoorbeeld om 4 uur wakker wordt en niet meer kan slapen, terwijl ik nog doodop ben Daar hebben we nog niet echt een oplossing voor haha. Gelukkig komt het niet extreem veel voor.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 20:34
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
In ons appartement deed de een gewoon wat stiller als de ander al ging slapen; met de deuren dicht ging dat best. Wel werd de slaper vaak even wakker als de ander de slaapkamer in kwam, maar goed, daar valt mee te leven. 's Ochtends werd mijn vriend ook altijd (even) wakker van mijn wekker.

Nu wonen we tijdelijk in een kleine ruimte en gaan we dus tegelijk naar bed. Als mijn vriend dan nog geen slaap heeft, gaat hij lezen/laptoppen/oid in bed. En 's ochtends doe ik mijn best om zo stil mogelijk te zijn als ik al op moet staan en me om te kleden in de badkamer enzo, om hem niet te storen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 22:44
JustADreamer
JustADreamer is offline
M'n vriend vind het nooit erg als ik in bed nog wat lees/laptop of iets dergelijks, als het maar stil is, dus met koptelefoon op ofzo... Ik heb er wel meer moeite mee, hoewel dit wel ligt aan wat de planning van de volgende dag is, als ik het idee heb dat het niet heel erg uitmaakt als ik wat minder slaap dan mag hij z'n gang gaan, in een weekend vind ik het ook echt niet erg als hij tot 3 uur 's nachts naast me laptopt, en ik heb er dan gek genoeg ook geen last van. Maar als ik echt een drukke dag heb de volgende dag dan kan ik dus écht niet slapen als hij met zijn telefoon speelt, want dan is de druk om te gaan slapen al zo groot dat het me eigenlijk al meer moeite kost, want ik moet moet moet slapen en dan lukt lukt lukt het natuurlijk sowieso niet Meestal spreek ik dan met hem af dat hij z'n telefoon na half uurtje of iets dergelijks weg doet, en soms vraag ik of hij het ajb helemaal niet wil doen.

Als hij nog in de woonkamer z'n ding aan het doen is zorg ik altijd dat zijn bedlampje aan staat, zodat hij zonder stoten en vallen in z'n bed kan komen, ik heb geen last van dat licht omdat het constant is en niet flikkert ofzo, en het is ook niet heel fel. Helaasch vergeet hij dat nog wel eens te doen als ik dus nog bezig ben... En dan ga ik maar op goed geluk en op de tast op zoek naar m'n slaapkleding en kruip dan in bed... En soms kom ik er dan dus 's ochtends achter dat m'n pyjamabroek achterstevoren zit, maar ach
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Mijn eigen boeken
Demipet660
6 04-09-2015 06:41
Liefde & Relatie Problemen met vriendin ( en haar vriendje )
Darw
14 01-05-2013 09:51
Psychologie Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa
e-hazeleger
12 18-05-2011 17:09
Liefde & Relatie Hoe voel je je op relationeel gebied #107
Changshan
500 15-03-2010 16:25
Psychologie problemen met de vriendin van mn vader
Daantje_0705
17 03-07-2003 10:49
ARTistiek Verhaal - Joey en ik
U-NiQ
7 30-08-2001 17:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:30.