Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2003, 07:33
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Onze nieuwe labrador pup van 9 weken, heeft de neiging om al het eten dat ze tegen komt, op te eten.
Klinkt logisch natuurlijk...
Maar zo worden ook de brokken van onze andere 2 honden binnen 5 minuten naar binnen geschrokt (zonder te kauwen ),
en krijgt de rest niks meer te eten

Heeft iemand enig idee of dit af te leren is, en hoe enzo?
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2003, 08:25
Simca
Simca is offline
Bij hebben ook sinds 3 maanden een Labrador en hebben exact hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 08:39
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
En wat doe je eraan?
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 08:42
Verwijderd
Iig de honden een aparte bak met voer geven (iig die kleine)? Dan krijgen ze iig allemaal nog wat...wat je er verder aan kunt doen om het af te leren zou ik niet echt weten...ben geen hondenkenner. Misschien vragen op zo'n cursus, als jullie daar heen gaan of bij de dierenarts oid.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 08:54
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-12-2003 @ 09:42:
Iig de honden een aparte bak met voer geven (iig die kleine)? Dan krijgen ze iig allemaal nog wat...wat je er verder aan kunt doen om het af te leren zou ik niet echt weten...ben geen hondenkenner. Misschien vragen op zo'n cursus, als jullie daar heen gaan of bij de dierenarts oid.
Ja, ze krijgen nu ook al aparte bakken, maar de pup schrokt alles naar binnen en rent naar de andere bak
En onze andere hond (een herder ) is zo'n watje, die laat dat toe
Donderdag naar de dierenarts voor de laatste pupspuit, en ontwormingskuur, meteen even vragen ja
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 10:52
coco
Avatar van coco
coco is offline
Ik heb sinds een paar maanden een pup teckeltje (2) dj en gizmo
de eerst weken aten ze echt alles van straat zelfs poep?!!! echt te vies voor woorden maar zodra ze dat doen moet je ze op hun 'kop' geven of laten schrikken. Ik kan je vertellen daarna leren ze het echt wel af.
maar je moet blijven toekijken en er niets van zeggen want dan blijven ze bezig!!
nog heel veel plezier met je pup!

xx
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 10:58
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
coco schreef op 09-12-2003 @ 11:52:
Ik heb sinds een paar maanden een pup teckeltje (2) dj en gizmo
de eerst weken aten ze echt alles van straat zelfs poep?!!! echt te vies voor woorden maar zodra ze dat doen moet je ze op hun 'kop' geven of laten schrikken. Ik kan je vertellen daarna leren ze het echt wel af.
maar je moet blijven toekijken en er niets van zeggen want dan blijven ze bezig!!
nog heel veel plezier met je pup!

xx
Ja, dat heb ik ook gelezen, dat je ze moet laten schrikken.
Onze pup eet ook poep
Dat kan te maken hebben met een gebrek aan een stof in de spijsvertering ofzo, en als dat goed is, dan eten ze dat niet meer.
OF het kan vraatzucht zijn, en dan moet je ze inderdaad vaak waarschuwen enzo..
Maar mij gaat het er meer om, dat die pup gewoon het eten van een ander met rust laat.
Vanochtend was ik brood aan het eten, en opeens hangt ie aan de andere helft van de boterham
Ziet er wel komisch uit, maar is uitermate irritant, en vooral later een groot probleem
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Talon schreef op 09-12-2003 @ 11:58:
Ja, dat heb ik ook gelezen, dat je ze moet laten schrikken.
Onze pup eet ook poep
Dat kan te maken hebben met een gebrek aan een stof in de spijsvertering ofzo, en als dat goed is, dan eten ze dat niet meer.
OF het kan vraatzucht zijn, en dan moet je ze inderdaad vaak waarschuwen enzo..
Maar mij gaat het er meer om, dat die pup gewoon het eten van een ander met rust laat.
Vanochtend was ik brood aan het eten, en opeens hangt ie aan de andere helft van de boterham
Ziet er wel komisch uit, maar is uitermate irritant, en vooral later een groot probleem
Je moet boos worden en hem echt weg duwen. Toen onze hond ook zo jong was ging die gewoon van de tafel eten, meppe hehe nee gewoon weg duwen en laten zien dat het niet mag. Dan doet hij het echt niet meer.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 14:08
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Als een hond poep eet dan heeft ie te kort aan een bepaalde vitaminen, maar dat kan opgelost worden door af en toe een eierkoek te geven!
__________________
[geen inspiratie]
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 14:14
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 09-12-2003 @ 15:08:
Als een hond poep eet dan heeft ie te kort aan een bepaalde vitaminen, maar dat kan opgelost worden door af en toe een eierkoek te geven!
Ja, dat weet ik.
Maar het gaat me hier dus meer om het laten staan van het eten van de andere honden.... De rest komt wel goed

En syphon: sommige honden zijn best koppig
en meppen daar doe ik niet aan
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 14:30
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Kan je die pup dan niet even apart houden met eten geven?
__________________
[geen inspiratie]
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 14:40
Verwijderd
eh tja.. ik ben bang dat ik moet zeggen dat dit een beetje labrador's eigen is.
Wij hebben 2 labrador teefjes van 11 en van 8 en ja.. die eten allebei alles op wat ze tegen komen.
Prullebakken halen ze overhoop op zoek naar eten, vuilniszakken die klaar staan om naar buiten gezet te worden en zelfs de papierbak moet het ontgelden als daar nog kartonnetjes waar koekjes in hebben gezeten, in liggen.
En kunnen ze er niet op kauwen? Prima, geen probleem. Dan slikken ze het wel heel door.

Maar gek genoeg komen ze nooit aan elkáár's eten, ik denk dat je je hond dat gewoon moet leren.
En gewoon straffen als ie toch uit de bak van een ander eet. (NIET slaan dus!!!! Een hond mag je NOOIT slaan, omdat deze communicatie, die manier van corrigeren helemaal niet natuurlijk is bij honden. Dan kun je nog altijd beter even in het nekvel grijpen)
Als je je daar niet prettig bij voelt, omdat je dat bijv. zielig vindt ofzo, dan kun je het beestje ook idd apart te eten geven.
Alleen leert het dan niet dat het onderaan de roedel staat (laatste hond die erbij kwam) onze jongste hond die zou namelijk NOOIT het eten van haar moeder (de oudste) opeten en raakt helemaal in paniek als zij eerst eten krijgt ipv. haar moeder, dan eet ze het niet.
Ik zou de pup aan proberen te leren dat de andere honden eerst eten krijgen en dan hij/zij. Niet dat hij/zij een kwartier moet wachten daarop, maar gewoon eerst de andere brokken, dan de pup.

Oplossingen genoeg.
Maar houd er rekening mee dat als hij/zij dadelijk groter is, hij/zij ook als hij/zij op zijn/haar achterpoten staat, bij het eten wat op het aanrecht ligt, kan.
U bent gewaarschuwd

Laatst gewijzigd op 09-12-2003 om 14:45.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 14:49
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 09-12-2003 @ 15:40:
eh tja.. ik ben bang dat ik moet zeggen dat dit een beetje labrador's eigen is.
Wij hebben 2 labrador teefjes van 11 en van 8 en ja.. die eten allebei alles op wat ze tegen komen.
Prullebakken halen ze overhoop op zoek naar eten, vuilniszakken die klaar staan om naar buiten gezet te worden en zelfs de papierbak moet het ontgelden als daar nog kartonnetjes waar koekjes in hebben gezeten, in liggen.
En kunnen ze er niet op kauwen? Prima, geen probleem. Dan slikken ze het wel heel door.

Maar gek genoeg komen ze nooit aan elkáár's eten, ik denk dat je je hond dat gewoon moet leren.
En gewoon straffen als ie toch uit de bak van een ander eet. (NIET slaan dus!!!! Een hond mag je NOOIT slaan, omdat deze communicatie, die manier van corrigeren helemaal niet natuurlijk is bij honden. Dan kun je nog altijd beter even in het nekvel grijpen)
Als je je daar niet prettig bij voelt, omdat je dat bijv. zielig vindt ofzo, dan kun je het beestje ook idd apart te eten geven.
Alleen leert het dan niet dat het onderaan de roedel staat (laatste hond die erbij kwam) onze jongste hond die zou namelijk NOOIT het eten van haar moeder (de oudste) opeten en raakt helemaal in paniek als zij eerst eten krijgt ipv. haar moeder, dan eet ze het niet.
Ik zou de pup aan proberen te leren dat de andere honden eerst eten krijgen en dan hij/zij. Niet dat hij/zij een kwartier moet wachten daarop, maar gewoon eerst de andere brokken, dan de pup.

Oplossingen genoeg.
Maar houd er rekening mee dat als hij/zij dadelijk groter is, hij/zij ook als hij/zij op zijn/haar achterpoten staat, bij het eten wat op het aanrecht ligt, kan.
U bent gewaarschuwd
Hmm ja, dit is een handige reply
Maar toch moeten ze goed afgericht kunnen worden, en ook dat vreten zoeken moet niet hoeven.
Wat een uitdaging
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 15:06
Verwijderd
dat ze nog steeds vuilniszakken etc. openhalen, daar snappen wij ook niets van, want geloof me maar dat ze op hun kop krijgen als ze dat hebben gedaan.
(vooral de jongste, want we weten dat ze het meeste doet)

Het is zelfs zo erg, dat ze inmiddels in staat zijn ritsen van tassen open te maken, daar pakjes kauwgum uithalen, dan met een hele hoop beleid de kauwgum uit vissen, om vervolgens heerlijk kauwgum te gaan zitten eten!!!
(als het niet zo slecht voor ze was, die kauwgum, dan zouden we het nog best knap vinden, zeker als ze het gelukt is om een pakje kauwgum uit het iniemini vakje van mijn papa's laptop tas te vissen (eerst open maken dus) )
En dit dus ook met verdwaalde boterhammen die in tassen zitten etc.
En uiteraard allemaal als er niemand in de buurt is.

Het zou inderdaad niet nodig moeten zijn, maar we krijgen ze het niet afgeleerd, de jongste (kyra) is blijkbaar gewoon echt geobsadeerd door eten ofzo
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 16:13
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 09-12-2003 @ 16:06:
dat ze nog steeds vuilniszakken etc. openhalen, daar snappen wij ook niets van, want geloof me maar dat ze op hun kop krijgen als ze dat hebben gedaan.
(vooral de jongste, want we weten dat ze het meeste doet)

Het is zelfs zo erg, dat ze inmiddels in staat zijn ritsen van tassen open te maken, daar pakjes kauwgum uithalen, dan met een hele hoop beleid de kauwgum uit vissen, om vervolgens heerlijk kauwgum te gaan zitten eten!!!
(als het niet zo slecht voor ze was, die kauwgum, dan zouden we het nog best knap vinden, zeker als ze het gelukt is om een pakje kauwgum uit het iniemini vakje van mijn papa's laptop tas te vissen (eerst open maken dus) )
En dit dus ook met verdwaalde boterhammen die in tassen zitten etc.
En uiteraard allemaal als er niemand in de buurt is.

Het zou inderdaad niet nodig moeten zijn, maar we krijgen ze het niet afgeleerd, de jongste (kyra) is blijkbaar gewoon echt geobsadeerd door eten ofzo
hm ja, misschien is het gewoon speelsheid ofzo..
of is het gewoon een etter

ja, dat is wel tof een hond die kauwgum eet
onze herder die zocht eerst naar fishermansfriend bij mijn tante in de tas
en vanochtend moest ik dus vechten om mijn eigen brood

Hm, ja dat kan, het lijkt er bij die van ons ook op, een obsessie.
Maar sprak net met mijn moeder, en die had de dierenarts gesproken, die vertelde dat we meteen over moesten op ander voer, omdat de hond véél te weinig zou eten op de manier zoals het nu ging. (wat dus volgens de opgave van de fokker was!!)
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Talon schreef op 09-12-2003 @ 09:54:
Ja, ze krijgen nu ook al aparte bakken, maar de pup schrokt alles naar binnen en rent naar de andere bak
En onze andere hond (een herder ) is zo'n watje, die laat dat toe
Donderdag naar de dierenarts voor de laatste pupspuit, en ontwormingskuur, meteen even vragen ja
Zet die andere bak (of de pup ) dan ook ergens anders.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 17:11
Nuck
Nuck is offline
Wij hadden een teckel en toen die 8 was, vrat ze nog steeds alles op . Ook bijvoorbeeld boterhammen van ons die op tafel lagen .
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 22:31
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
Nuck schreef op 10-12-2003 @ 18:11:
Wij hadden een teckel en toen die 8 was, vrat ze nog steeds alles op . Ook bijvoorbeeld boterhammen van ons die op tafel lagen .
een teckel?
hoe laag is jullie tafel?
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-12-2003, 09:59
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Talon schreef op 11-12-2003 @ 23:31:
een teckel?
hoe laag is jullie tafel?
Een normale eettafel. Dat beest kon echt megahoog springen .
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 15:06
Thomas
Thomas is offline
Wij hebben ook een labrador, maar dan een blonde. Die eet ook alles op wat los en vast zit. Net alsof hij nooit genoeg heeft. Echt een typische schrok-op.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna algemene vragen over fretjes
Nyai
15 28-07-2004 20:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14.