Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2005, 12:01
amnes
amnes is offline
hallo allemaal

mijn vriendin heeft totaal geen zin meer nadat ze is klaargekomen
nu is dat best wel lastig als ik nog niet klaar ben gekomen en nog bloedgeil ben

is er iemand die wat tips heeft of het zelfde probleem?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 12:14
Experiment
Experiment is offline
Dat is vrij asociaal van haar "

Praat eens met haar, vraag eens, hoe zij het zou vinden als jij stopte zodra je zelf was klaargekomen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 12:16
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Omdraaien. Jij eerst klaarkomen en dan zij. Of heb je zelf ook geen zin meer als je klaar bent gekomen?
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 12:18
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Konijn schreef op 22-10-2005 @ 13:16 :
Omdraaien. Jij eerst klaarkomen en dan zij. Of heb je zelf ook geen zin meer als je klaar bent gekomen?
haha ik dacht hetzelfde inderdaad. Zorgen dat ze later (of niet) klaarkomt.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 12:51
amnes
amnes is offline
Citaat:
Konijn schreef op 22-10-2005 @ 13:16 :
Omdraaien. Jij eerst klaarkomen en dan zij. Of heb je zelf ook geen zin meer als je klaar bent gekomen?
Ja daar komt het op dit moment soms wel op neer, maar als ze dan bij de tweede keer weer eerst klaarkomt, dan begint het echt wel frustrerend te worden.

Bovendien hopen dat je vriendin niet voor je klaarkomt geeft ook zo'n wrang gevoel.

Zelf heb ik geen probleem om na klaar te komen op een andere manier "de job te klaren", ik vraag het haar ook altijd direct. Het is ook niet zo dat ik van mezelf vind dat ik me dan moet pushen, heb er best wel nog energie genoeg voor.

Bijkomende vraag misschien, kennen meiden dit gevoel? Is "verderdoen" na klaarkomen voor een meisje echt zo lastig?

Laatst gewijzigd op 22-10-2005 om 12:57.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 12:57
Verwijderd
Voor zo ver ik had begrepen is het over het algemeen juist voor jongens lastiger. Maar mensen verschillen he

Heeft ze dan de rest van de dag geen zin meer? Of gewoon voor een kwartiertje niet? Je kunt ook best een kwartiertje gaan knuffelen en zoenen en daarna weer verder met de seks, nietwaar?
En is het niet gewoon zo dat ze daarna 'lui' is en niets meer wil doen, maar het nog wel goed vindt als jij haar zeg maar zou 'nemen' terwijl ze zelf gewoon redelijk stil ligt? Zou kunnen. Of dat ze zelf niets meer aan haar vagina wil (die is bij sommige meisjes te gevoelig na het klaarkomen, op een niet positieve manier), maar nog best even jou wil pijpen of aftrekken. Zijn ook oplossingen
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 13:13
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Bij mij hangt het van de intensiteit en de manier van klaarkomen af of ik daarna compleet uitgeput en verzadigd ben of dat ik zeker nog zin heb om lekker door te gaan (en wellicht nog een keer klaar kan komen). Onderhand heb ik heel goed inzicht in mijzelf om dat van te voren in te kunnen schatten, dus op basis daarvan en rekening houdend met hoever mijn partner is, 'beslis' ik of ik wel of niet op dat moment klaar wil komen en op welke manier.

Op die manier voorkom ik dus dat het gebeurd dat ik klaarkom en vervolgens geen zin meer heb (wat eigenlijk maar weinig voorkomt trouwens), terwijl mijn vriend nog volledig in het spel zit en nog geen afsluiting heeft gehad.

Dus, zorg dat je op seksueel gebied inzicht in elkaar hebt. Weet van elkaar en jezelf hoe je spanningsboog verloopt en welk effect klaarkomen op je heeft en op welke manier je hiermee kunt spelen en hoe je hierop kunt inspelen bij je partner

Maarja, dat vergt natuurlijk wel de nodige oefening, zelfreflectie en openstelling naar de beleving van je partner toe. Als je daar geen zin in hebt, begin er dan ook niet aan en los het voortaan gewoon op door tegelijk klaar te komen of haar klaar te laten komen nadat jijzelf je hoogtepunt hebt gehad.

Wil je wel de moeite doen om meer inzicht in elkaar te krjgen, dan is het dat zeker de moeite waard
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 13:39
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Heeft ze na 1 keer klaarkomen al geen zin meer, of na een paar keer? Dat namelijk al een heel verschil.
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 19:16
Zonnemeisje
Avatar van Zonnemeisje
Zonnemeisje is offline
Citaat:
amnes schreef op 22-10-2005 @ 13:51 :
Ja daar komt het op dit moment soms wel op neer, maar als ze dan bij de tweede keer weer eerst klaarkomt, dan begint het echt wel frustrerend te worden.

Bovendien hopen dat je vriendin niet voor je klaarkomt geeft ook zo'n wrang gevoel.

Zelf heb ik geen probleem om na klaar te komen op een andere manier "de job te klaren", ik vraag het haar ook altijd direct. Het is ook niet zo dat ik van mezelf vind dat ik me dan moet pushen, heb er best wel nog energie genoeg voor.

Bijkomende vraag misschien, kennen meiden dit gevoel? Is "verderdoen" na klaarkomen voor een meisje echt zo lastig?
Tussen door ff afkoelen, daarna beginnen met zoenen of iets dergelijks..
__________________
DOE DE DEUR DICHT..!!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 21:44
Mariekje*
Mariekje* is offline
Hoelang heb jij zelf nodig om nóg een keer te kunnen nadat je klaargekomen bent?

Juist ja, waarschijnlijk toch ook wel een paar minuten. Bij meisjes is dit heus niet anders, dit verklaart misschien ook wel waarom sommige van hen het hoogst onprettig vinden wanneer jij wel door wil gaan, mede omdat het daar beneden dan veelal ook heel erg gevoelig is. Wanneer jij dan bijv. nog even flink door stoot, zullen er waarschijnlijk maar weinig zijn die dit als prettig ervaren. En ja dat baseer ik voor een heel groot deel op ervaringen en verhalen die ik gehoord heb.
Even heel overdreven gezegd hoor, maar zij slaat jou toch ook niet met een hamer op je lul? Stel je het onprettige gevoel even voor en je hebt een antwoord over hoe het op zo'n moment bij sommige vlak na een orgasme kan/moet voelen wanneer ze door zouden gaan. Misschien is het bij je vriendin ook wel zo gevoelig dat het bijna pijn doet, wat er op z'n beurt weer voor zorgt dat zij even helemaal geen zin heeft om GELIJK door te gaan? Praten doet wonderen en een goed gesprek met haar zou waarschijnlijk al veel van jouw vragen kunnen beantwoorden.

Voor mij persoonlijk heeft het vooral met de hevigheid van dat ene orgasme te maken, daarmee hangt het dan ook samen of ik daarna nog zin heb ja of de nee. Over het algemeen kan ik wel gewoon in één keer door, maar stel dat het een keertje niet lukt lassen we gewoon een korte pauze in waarin ik weer even af kan koelen terwijl ik hem nog even bezig hou, of waar we gewoon eventjes rustig zoenen en aftasten om het verhaal als nog een vervolg te geven. Weg probleem..

Als je een beetje op elkaar bent ingespeeld, hebben jullie beide vast wel eens van het woord timing gehoord. Kwestie van elkaar een beetje kennen, en dan is het vrij gemakkelijk om tegelijkertijd klaar te komen. Je zou zelfs een teken af kunnen spreken; Bijvoorbeeld dat zij in jouw hand knijpt wanneer ze dichtbij haar orgasme is. Daar zou je ook nog eens een spelletje van kunnen maken, bedoel als jij haar zin graag wil behouden trek jij je even terug (of stopt waar je mee bezig bent) op het moment dat zij bijna denkt klaar te komen. Even wachten en weer verdergaan; randje fietsen dus. Zij langer zin, jij langer seks... maar zorg dan asjeblieft wel dat je haar dan op het einde alsnog gelegenheid bied alsnog te kunnen klaarkomen. Want anders zou het alsnog niet gelijk zijn aan elkaar natuurlijk...
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 22:02
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Tuurlijk, als je net een orgasme hebt gehad ben je niet direct in staat om meteen maar even door te gaan, dat heeft eventjes wat tijd nodig. Sommigen hebben maar 2 minuten nodig, sommigen een half uurtje. Is iets waar je mee zult moeten leren leven en dus een manier moet zien te vinden waarop jullie allebei aan jullie trekken komen.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 02:14
peerbanaan
peerbanaan is offline
Gewoon lekker lang de tijd er voor nemen.
Laat haar even bijkomen.
Als ik net ben klaargekomen ben ik ook niet meer zo in de mood.
Maar zin kan je maken en daar kan jij mee helpen.
Zorg dat ze weer zin krijgt, maak haar gek.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 07:42
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 22-10-2005 @ 14:13 :
Bij mij hangt het van de intensiteit en de manier van klaarkomen af of ik daarna compleet uitgeput en verzadigd ben of dat ik zeker nog zin heb om lekker door te gaan (en wellicht nog een keer klaar kan komen). Onderhand heb ik heel goed inzicht in mijzelf om dat van te voren in te kunnen schatten, dus op basis daarvan en rekening houdend met hoever mijn partner is, 'beslis' ik of ik wel of niet op dat moment klaar wil komen en op welke manier.
Precies mijn verhaal.

Ik kom makkelijk klaar dan mijn vriend. Ik moet mezelf dan ook echt inhouden tot op het punt dat mn vriend komt. Meestal gaat dat goed en komen we ongeveer tegelijk (ik meestal dan 2 of 3 seconden na mn vriend), maar soms kom ik dus eerder. En dan geldt dus het verhaal van hierboven. Ik kan het dan soms best wel lastig vinden als mn vriend dan nog een tijdje doorgaat, zeker dus als ik heel heftig ben gekomen. Maar eigenlijk komt het zeer zelden voor. En het is nooit zo dat ik er dan mee kap ofzo

Maar praat hierover met je vriendin. Misschien dat zij ook kan leren uitstelen en leren aan te voelen wanneer jij komt.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 10:27
juno
Avatar van juno
juno is offline
Wij hebben het opgelost door hem meteen te laten klaarkomen zodra ik ben klaargekomen. Hij kan het beter sturen dan ik, dus hij past zich makkelijker aan. Langer dan een paar stoten heeft hij niet meer nodig als hij het bij mij opeens voelt trekken van binnen. Doordat we het al heel lang zo doen is dat juist wat hem over het randje gooit.

We komen dus min of meer tegelijk. Ik een heel klein beetje eerder dan hij.

Ik vind het namelijk echt vervelend als hij nog een tijd wil doorstoten, het gaat dan pijn doen.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 20:12
Carrera
Avatar van Carrera
Carrera is offline
Ja ik ga akkoord met groot deel van het bovenstaande, ik kom meestal voor mijn vriend, afhankelijk van hoe erg ik gekomen ben hangt het ervan af of ik het nog kan verdragen, maar soms is het dan idd erg pijnlijk en vooral heel erg warm en daardoor pijnlijk ...

Praat met haar, en leer je op elkaar afstemmen. veel oefenen
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 21:57
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 24-10-2005 @ 11:27 :
Ik vind het namelijk echt vervelend als hij nog een tijd wil doorstoten, het gaat dan pijn doen.
Ja idem. Dat voelt niet echt lekker. Hem eerst laten klaarkomen vind ik ook niet echt altijd even leuk; dan lijkt het bij mij weer ineens te zijn weggetrokken. Daarnaast vind ik het niet echt lekker meer voelen als hij al is klaargekomen; het lijkt dan allemaal wat minder goed te glijden.

Er is dus maar 1 oplossing; (ongeveer) tegelijk komen. En dat moet je toch wel een beetje oefenen .
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 22:10
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
amnes schreef op 22-10-2005 @ 13:01 :
hallo allemaal

mijn vriendin heeft totaal geen zin meer nadat ze is klaargekomen
nu is dat best wel lastig als ik nog niet klaar ben gekomen en nog bloedgeil ben

is er iemand die wat tips heeft of het zelfde probleem?

Misschien moet je haar opnieuw stimuleren of zoiets dergelijks, zodat ze vanzelf weer zin krijgt
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 15:59
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Hm... samen komen, haar even laten bijkomen en dan weer verder gaan met 'het', het door haar af laten maken: manueel, oraal (eventueel met een kleine tussenpause) en als ze echt geen zin meer heeft, gewoon even zelf doen (En als je het dan niet te vlug doet lijkt de kans dat ze je na een tijdje even wil helpen me redelijk groot).
Heb er zelf nooit last van, als ik gekomen ben wil ik haar echt nog wel even laten komen, nadat ik heel even heb uitgerust (meestal door haar klaar te likken). Meestal heeft ze liever dat ik gewoon dicht tegen haar aankruip, ze heeft het orgasme niet heel erg nodig, ookal vindt ze het erg lekker.
Als zij is gekomen tijdens 'de daad' dan hoef ik zelf niet zo nodig meer, tenzij ik ook al op het punt van komen sta. Dan maken we het gewoon even af (zij vindt het zelfs wel lekker, bovendien kunnen we dan samen uitpuffen, dat is veel gezelliger). Maar als ik nog lang niet gekomen ben, of juist al wel een keer, dan vind ik het al fijn zat om haar dicht tegen me aan drukken en lekker kroelen. Bovendien neemt zij na een tijdje liggen altijd het initiatief om het even af te maken, of om het gewoon nog een keer te doen.
Denk ik een kwestie van veel oefenen, beetje timen en veel met elkaar paten: praten is namelijk in bed net zo belangrijk als in het gewone leven, dat vergeten veel mensen wel eens.
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 14:31
Renéetjehh
Avatar van Renéetjehh
Renéetjehh is offline
Misschien ben je gewoon zo'n geil beest, dat je d'r helemaal kapot hebt geneukt en ze er zo van heeft genoten, dat ze daarna gewoon zo vreselijk moe is?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 15:34
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
so God does have a sense of humor

tja, gewoon op je beurt wachten lijkt me (letterlijk en figuurlijk )
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 17:13
kenni
Avatar van kenni
kenni is offline
Naar mijn idee klinkt dat gewoon als een egoistische vriendin.. zeg het gewoon.. en dat meisjes niet meer verder kunnen als ze 1x zijn klaar gekomen is echt onzin.. eventjes een pauze tussendoor en je kan weer verder..
__________________
... it's driving me crazy...
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 18:22
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Zorgen dat je eerder klaarkomt en dan kappen met de sex zo leert ze het wel af.
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 20:23
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
adon1s schreef op 14-11-2005 @ 19:22 :
Zorgen dat je eerder klaarkomt en dan kappen met de sex zo leert ze het wel af.
Ga jij je nu gewoon maar eens verdiepen in het vrouwelijk lichaam, en lees vooral nog eens het verhaaltje van o.a. underthabridge nog eens door. Op jouw manier zou ik het inderdaad ook wel afleren ja: In het vervolg gewoon helemaal geen seks meer. En als ik dan seks heb, dan maar met iemand anders. Voila!
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 21:51
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Citaat:
weakasIam schreef op 14-11-2005 @ 18:13 :
Naar mijn idee klinkt dat gewoon als een egoistische vriendin.. zeg het gewoon.. en dat meisjes niet meer verder kunnen als ze 1x zijn klaar gekomen is echt onzin.. eventjes een pauze tussendoor en je kan weer verder..
bullshit. Als ik een heftig orgamse heb, wil je me ook lekker neervlijen op zijn schouder en in slaap vallen, in plaats van er dan nog bovenop te klimmen en hem even aan zijn trekken te laten komen.

neenee, net zoals een orgamse bij de man in veel gevallen het einde van de seks betekend, mag dat ook voor de vrouw gelden. En net zoals het bij vrouwen geld, moeten mannen dan naderhand maar gewoon wachten, en hun vriendin porren voor een tweede keer. Kijk en als ze dan NOG een keer dit gedrag vertoont, ja DAN valt er wat op aan te merken, anders: geniet van je prestatie.
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 11:19
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
meestal zorgt hij er voor dat ik eerts klaarkom, door bv beffen of vingeren en daarna ga ik verder aan hem ik moet ook even rusten, maar daarna heb ik toch wel zin om verder te gaan en dan uiteindelijk echt sexen
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 11:57
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Beter opvoeden.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 14:54
2B!
2B! is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 15-11-2005 @ 12:57 :
Beter opvoeden.
Hehe
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 00:05
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 22-10-2005 @ 13:57 :
Voor zo ver ik had begrepen is het over het algemeen juist voor jongens lastiger. Maar mensen verschillen he
Je gelooft het waars niet, maar er zijn ook jongens die 'hard blijven' nadat ze gekomen zijn ...

Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 01:07
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
ze heeft niets te willen
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 09:29
Verwijderd
Citaat:
Goes15 schreef op 29-11-2005 @ 01:05 :
Je gelooft het waars niet, maar er zijn ook jongens die 'hard blijven' nadat ze gekomen zijn ...

waarom zou ik dat niet geloven
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 10:56
Sasjeliefff
Avatar van Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Citaat:
amnes schreef op 22-10-2005 @ 13:01 :
hallo allemaal

mijn vriendin heeft totaal geen zin meer nadat ze is klaargekomen
nu is dat best wel lastig als ik nog niet klaar ben gekomen en nog bloedgeil ben

is er iemand die wat tips heeft of het zelfde probleem?
Dit had mijn eerste exvriendje altijd
Gewoon een paar minuten wachten en tegen haar zin in verdergaan Krijgt ze vanzelf wel weer zin
__________________
Zo niet, dan toch!!!! | Truth is beautiful, without doubt. So are lies.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 14:19
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Lijkt mij juist dat jongens daar meer last van hebben.

Maar ik zou het er met haar over hebben en zeggen dat ze niet moeilijk moet doen. Ik snap ook niet helemaal hoe zij zich niet schuldig kan voelen Praten dus.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 08:20
Verwijderd
Ik voel eigenlijk ook daarna wel de dringende behoefte om te slapen, maar weet het zo af en toe nog wel te onderdrukken.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 11:31
Monchoutaart
Avatar van Monchoutaart
Monchoutaart is offline
Ik kan me voorstellen dat ze na haar orgasme jou niet meer in zich wil hebben ofzo, maar dan kan ze je toch ook wel pijpen ofzo? dat heeft verder geen nadelen voor haar lijkt me, behalve dan dat ze er misschien geen zin meer in heeft. Anders kun je ook aan haar vragen of ze het aan wil geven als ze bijna klaarkomt en dan even wat anders gaan doen (bijvoorbeeld dat ze je pijpt ofzo) zodat jij wel gestimuleerd wordt en zij niet. Dat orgasme loopt echt niet weg, dat kan wel wachten. Dat is tenminste mijn ervaring, ik weet antuurlijk niet of dat bij haar zo is.
__________________
Voorheen VirginVampiress - Mrhanky mag in mijn sig :)
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 15:45
2B!
2B! is offline
Slapen is ook wel fijn dan hoor!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 15:44
Verwijderd
Bij ons is het meestal andersom
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 20:45
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
juno schreef op 24-10-2005 @ 11:27 :
Wij hebben het opgelost door hem meteen te laten klaarkomen zodra ik ben klaargekomen. Hij kan het beter sturen dan ik, dus hij past zich makkelijker aan. Langer dan een paar stoten heeft hij niet meer nodig als hij het bij mij opeens voelt trekken van binnen. Doordat we het al heel lang zo doen is dat juist wat hem over het randje gooit.

We komen dus min of meer tegelijk. Ik een heel klein beetje eerder dan hij.

Ik vind het namelijk echt vervelend als hij nog een tijd wil doorstoten, het gaat dan pijn doen.
Ik heb dan ook geen zin meer, en we hebben ervoor gezorgd dat bovenstaande van toepassing is. Meestal komen we tegelijk, of ik begin en hij volgt zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 23:28
lieverdje=x=
Avatar van lieverdje=x=
lieverdje=x= is offline
afstemmen probeer gelijk te komen is erg spannend
__________________
Sex is just like me (2 good 2 be true)
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Tinder: mijn eerste keer seks & hoe slecht het wel niet was
Verwijderd
17 13-03-2022 22:41
Seksualiteit De (cu2) sexvragenlijst
Some
41 25-04-2020 22:14
Seksualiteit Geen zin meer na klaarkomen
SparkZ
12 06-09-2018 11:18
Seksualiteit Irritatie na het klaarkomen
L_P
22 06-03-2008 17:07
Seksualiteit vrouwen even een vraagje.....
Rosalin_18
43 30-05-2002 11:28
Seksualiteit na de sex gelijk stoppen?
NCS
7 23-03-2002 11:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:51.