Oud 27-02-2006, 17:23
GoodforNothing
Avatar van GoodforNothing
GoodforNothing is offline
Hallo daar! Ik kon dit zo snel even niet vinden, dus ik maak er even een bericht over aan.

Ik sta op dit moment enkele honderden euro's in het rood door verkeerd omgaan met mijn uitgaven en ik ben nog zoekende naar een baan. Ik wil een lening afsluiten van 1000 euro, maar waar kan ik dat het beste afsluiten?

Hebben jullie verder nog advies ofzo?
__________________
http://www.pimmy.tk !!! Its not about the story you wrote, its about the pencil that wrote it!
Advertentie
Oud 27-02-2006, 17:32
Go
Avatar van Go
Go is offline
Het lijkt me in eerste instantie het beste om geen lening af te sluiten, maar daar vraag je niet naar. Het beste lijkt mij de ouders, als dat mogelijk is.
Oud 27-02-2006, 18:30
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
en anders IB groep, mits je studeert.

maar daarmee los je je probleem met uitgaven nog niet op...
Oud 27-02-2006, 18:43
Verwijderd
Zo lang je geen inkomen en geen onroerend goed hebt, kun je waarschijnlijk geen lening krijgen.
Oud 27-02-2006, 19:55
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik persoonlijk vind het ZEER onverstandig om 1000 euro te lenen als je een paar 100 euro in het rood staat. Daarmee verplaats je je probleem alleen maar en komt er geen structurele oplossing. Ook maak je je probleem alleen maar erger omdat bijvoorbeeld de Postbank echt niet zo vreselijk moeilijk doet over een paar 100 euro (ik spreek uit ervaring) in tegenstelling tot een geldverstrekkende instantie die waarschijnlijk afspraken willen maken op wat voor termijn het geld terug moet zijn. Plus het feit dat je bij een lening meestal een belachelijk hoge rente betaald. Dit in tegenstelling tot de rente op je roodstand die dan nog wel mee valt.

Als je het na dit gelezen te hebben toch nog wilt doen raad ik je inderdaad ook aan om naar je ouders te stappen en het aan hun te vragen. Die vragen als ze een beetje redelijk zijn geen rente plus dat je niet gigantisch in de shit komt als je het een keer niet kan betalen.

Sowieso: Waar denk je je lening van terug te betalen als je geen baan hebt?
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 27-02-2006, 20:04
Verwijderd
Er is zon tvshow met Peter v/d vorst
Oud 27-02-2006, 20:05
Verwijderd
Ik vraag me af waarom je de ene lening met de andere wil oplossen? Ik begrijp dat je roodstaan vervelend vindt, maar een lening is net zo vervelend, lastiger volgens mij en ik vraag me af of het goedkoper is.

Citaat:
Mr Soija schreef op 27-02-2006 @ 21:04 :
Er is zon tvshow met Peter v/d vorst
Dat vind ik echt schitterend. Mensen die een doorlopend krediet van 7000 euro opgebruikt hebben en nog steeds 400 euro in de maand aan kleding, 200 aan roken en 150 aan uitgaan besteden. Die moet je gewoon heel hard wakker schoppen.
Oud 27-02-2006, 22:35
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 27-02-2006 @ 21:05 :
Ik vraag me af waarom je de ene lening met de andere wil oplossen? Ik begrijp dat je roodstaan vervelend vindt, maar een lening is net zo vervelend, lastiger volgens mij en ik vraag me af of het goedkoper is.


Dat vind ik echt schitterend. Mensen die een doorlopend krediet van 7000 euro opgebruikt hebben en nog steeds 400 euro in de maand aan kleding, 200 aan roken en 150 aan uitgaan besteden. Die moet je gewoon heel hard wakker schoppen.
Haha, ja onverstelbaar hoe sommige mensen met geld omgaan.

Ik werk zelf op het hoofdkantoor van een grote landelijke winkelketen die fietsen, fietsonderdelen, autoradio's etc verkoopt (ik zal geen reclame maken) en daar zie je dus dat klanten goederen van €150,00 op afbetaling kopen, tegen €49,95 administratiekosten!!! En dan mogen ze een half jaartje later betalen. Dan heb je toch echt een baksteen in je kop als je dit doet of niet?
__________________
Alles maximaal!!
Oud 28-02-2006, 00:01
Sacrilege
Avatar van Sacrilege
Sacrilege is offline
Citaat:
wammus schreef op 27-02-2006 @ 20:55 :
Ik persoonlijk vind het ZEER onverstandig om 1000 euro te lenen als je een paar 100 euro in het rood staat. Daarmee verplaats je je probleem alleen maar en komt er geen structurele oplossing. Ook maak je je probleem alleen maar erger omdat bijvoorbeeld de Postbank echt niet zo vreselijk moeilijk doet over een paar 100 euro (ik spreek uit ervaring) in tegenstelling tot een geldverstrekkende instantie die waarschijnlijk afspraken willen maken op wat voor termijn het geld terug moet zijn. Plus het feit dat je bij een lening meestal een belachelijk hoge rente betaald. Dit in tegenstelling tot de rente op je roodstand die dan nog wel mee valt.

Als je het na dit gelezen te hebben toch nog wilt doen raad ik je inderdaad ook aan om naar je ouders te stappen en het aan hun te vragen. Die vragen als ze een beetje redelijk zijn geen rente plus dat je niet gigantisch in de shit komt als je het een keer niet kan betalen.

Sowieso: Waar denk je je lening van terug te betalen als je geen baan hebt?
__________________
Hi Ha Hondenlul
Oud 28-02-2006, 11:09
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Dom dom dom om met een lening een ander probleem op te lossen. Je kijkt zeker wat veel tv: ''simpel, ik ben lenen. nl'' iod. Trap daar asjeblieft niet in want dan betaal je zoveel rente dat je er slecht van wordt.

Ik zou echt niet wakkerliggen van een paar hondert euro roodstaan. Vraag aan je ouders of zij je even uit de problemen kunnen helpen. Dan betaal je de lening iig geen 2x. anders de IBG als je nog studert.

Ik vraag me trouwens af hoe je aan die schulden komt. Als het komt door te veel kleding, roken ,uitgaan enz. dan minder je daar toch een beetje mee zodat je aan het eind van de maand geld overhoudt. Dat geld gebruik je dan weer om uit de rode cijfers te komen.
__________________
niet alleen =)
Oud 28-02-2006, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 27-02-2006 @ 23:35 :
Haha, ja onverstelbaar hoe sommige mensen met geld omgaan.
Vooral ook onvoorstelbaar dat kredietinstellingen zoveel geld lenen aan mensen waarvan ze wel kunnen aanvoelen dat die het ene gat met het andere aan het vullen zijn. Wat dat betreft mag er van mij veel strenger toezicht komen op allerlei leningbedrijfjes en moeten gegevens over iemands betalingsgedrag veel meer aan elkaar gekoppeld worden. Iemand die al een schuld heeft die zijn draagkracht te boven gaat (en dat gebeurt bij 'dat soort mensen' vrij snel) moet niet bij een bureau ergens anders in het land nog een nieuwe lening kunnen afsluiten.
Oud 28-02-2006, 12:58
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Die voorwaarden zijn ook echt wel streng. Zonder vast dienstverband e.d. krijg je echt geen lening.
Oud 28-02-2006, 13:51
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-02-2006 @ 13:11 :
Vooral ook onvoorstelbaar dat kredietinstellingen zoveel geld lenen aan mensen waarvan ze wel kunnen aanvoelen dat die het ene gat met het andere aan het vullen zijn. Wat dat betreft mag er van mij veel strenger toezicht komen op allerlei leningbedrijfjes en moeten gegevens over iemands betalingsgedrag veel meer aan elkaar gekoppeld worden. Iemand die al een schuld heeft die zijn draagkracht te boven gaat (en dat gebeurt bij 'dat soort mensen' vrij snel) moet niet bij een bureau ergens anders in het land nog een nieuwe lening kunnen afsluiten.
BKR in Tiel?
Oud 28-02-2006, 15:02
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Rood staan aanvragen? 1000 euro of 5000 euro.
Maandelijks lenen van de informatie beheer groep.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 28-02-2006, 15:16
Verwijderd
Citaat:
gerwin schreef op 28-02-2006 @ 14:51 :
BKR in Tiel?
Dat vind ik niet 'indringende toetsing'. Maar goed, als je bepaalde mensen echt tegen zichzelf in bescherming wil nemen zul je ze gewoon handelingsonbevoegd moeten maken. Maar dat gebeurt dan ook wel eens, er worden wel eens mensen wegens verkwisting onder curatele gesteld, maar dan moet je het wel heel bont maken.
Oud 28-02-2006, 23:53
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-02-2006 @ 13:11 :
Vooral ook onvoorstelbaar dat kredietinstellingen zoveel geld lenen aan mensen waarvan ze wel kunnen aanvoelen dat die het ene gat met het andere aan het vullen zijn (...) Iemand die al een schuld heeft die zijn draagkracht te boven gaat (en dat gebeurt bij 'dat soort mensen' vrij snel) moet niet bij een bureau ergens anders in het land nog een nieuwe lening kunnen afsluiten.
Gegevens worden al lang aan elkaar gekoppeld door BKR in Tiel. En geloof mij, die kredietbedrijven (Wehkamp, Frisia etc.) behalen juist hun winst van mensen die niet op tijd betalen! Als je al 1 dag te laat met betalen bent krijg je een boete van bijv. 10% van het geleende bedrag. En mensen moeten wel betalen, want anders volgt loonbeslag en in het uitsterste gaval ontruiming. Nee, bedrijven als Wehkamp en Frisia die gaan echt geen lening verstrekken als ze al weten dat ze nooit hun geld terug krijgen. Ze verdienen er juist goud geld mee...
__________________
Alles maximaal!!
Oud 15-07-2009, 16:24
T_OPDEKAMP
T_OPDEKAMP is offline
Hallo!
Ik kan je natuurlijk niet zeggen of geld lenen in jou geval een goed idee is, dat moet je zelf beslissen. Ik heb zelf geen ervaring met deze bank, maar op de website van <naam> kan je online berekenen hoeveel je mag lenen en hoeveel je dit zou kosten: <link>
Zo weet je alvast wat de mogelijkheden zijn.
Succes,
Tekla

Laatst gewijzigd op 16-07-2009 om 14:10.
Oud 15-07-2009, 17:32
Ivo
Ivo is offline
Reclame maken mag niet

En een topic van ruim 3 jaar oud omhoog schoppen is ook niet echt gewenst in de meeste gevallen.
Ads door Google
Oud 16-07-2009, 14:10
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Reclame maken mag niet

En een topic van ruim 3 jaar oud omhoog schoppen is ook niet echt gewenst in de meeste gevallen.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Geld tegoed van exvriend
pillbox tales
20 13-06-2009 15:23
Werk, Geld & Recht Geld lenen, advies?
Verwijderd
22 22-08-2008 13:31
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Folder van de SP: 'Een bende met Balkenende'
Verwijderd
110 14-07-2003 15:26
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Coma (drama)
Anne
13 11-11-2002 12:22
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De kettingzaag en de bejaardenflat; een episch drama.
Verwijderd
18 13-10-2002 20:03
Psychologie Dringend: uit huis gezet !
Captain
36 27-12-2001 22:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:00.