Oud 08-02-2013, 15:41
GebruikersBob
GebruikersBob is offline
Hoe komen mensen (en dan met name jongeren) aan geld? Je ziet het nogal vaak buiten. Jongeren van een jaar of 20 in een eigen auto, jongeren met zaken vol dure, net gekochte kleding, en nog veel meer. Ik heb het vooral over de jongeren. Waar doen ze het van?
  • Werken ze na studie keihard?
  • Lenen ze al het geld van DUO
  • Krijgen ze bij een andere instantie misschien een lening losgepeuterd? Bij de bank?
  • Verdienen ze hun geld met pokeren?
  • Hebben ze rijke ouders?

Waar doen ze het van? Waar leven ze van? Wie betaalt de auto? Wie betaalt het uitgaan, de kleding, het eten, etc.?

Lenen ze maximaal bij de IB groep, zoals hier is te lezen: http://www.trouw.nl/tr/nl/4556/onder...e-schuld.dhtml

of werken ze gewoon elke dag keihard? Lijkt me sterk, je moet immers ook iets aan je studie doen na schooltijd.

Als ze zoveel te besteden hebben door het lenen, dan zitten ze na hun studie mooi met de gebakken peren met een schuld van 2000-3000 euro. Met een salaris van een MBO'er is dit niet terug te betalen, lijkt mij.

Share your thoughts!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2013, 16:37
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Een schuld van 3000 euro is niet zo veel hoor. Zeker met de voordelige voorwaarden van de DUO kan zelfs een MBO-er dat terugbetalen!!

En ik denk een combinatie van wat jij noemt: bijbaantje, lening + stufi, bijdrage van de ouders, huur/zorgtoeslag etc. dan kun je prima rondkomen.

En ik denk dat je wat overdrijft. De gemiddelde 20er zal best wel wat kunnen veroorloven, maar een auto wordt vaak gesponsord door ouders en is een tweedehandsje (of wordt geleend van oma en opa), iemand koopt wel vaak nieuwe gadgets maar is gewoon zuinig met de boodschappen of gaat niet zo vaak stappen etc. etc. en bij de H&M verkopen ze ook kleding die er leuk uitziet (maar weinig kost). Daarnaast wonen veel 20-jarigen ook nog gewoon bij hun ouders en hoeven daar vaak geen kost en inwoning te betalen. Niet alle jongeren hebben het even breed, de een zal iedere vaak nieuwe kleren kunnen kopen en drie keer op vakantie kunnen gaan, de ander zal hard moeten werken om zijn collegegeld te kunnen betalen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 08-02-2013, 17:05
GebruikersBob
GebruikersBob is offline
Bedankt voor je reactie.

Een schuld van 3000 vind ik nogal wat voor iemand van 18-25 jaar. Jij niet? Ja, je kan het bedrag in weet-ik-hoeveel-jaar terugbetalen (10 jaar? 15? langer?), maar dan blijft het nog de hele tijd aan je broek hangen, ook al los je maar 50 euro p/m af.

Stel dat je op een bedrag van 3000 euro elke maand 50 euro aflost. Doe je er zestig maanden over, oftewel, 5 volle jaren. Dat is op zich wel redelijk, maar je bent wel elke maand een extra 50 euro kwijt op een startersinkomen van zo'n 1100-1300 netto per maand.

Citaat:
En ik denk een combinatie van wat jij noemt: bijbaantje, lening + stufi, bijdrage van de ouders, huur/zorgtoeslag etc. dan kun je prima rondkomen.
Jeetje, die jongeren hebben het goed, zeg!

Kijk maar eens:

Stufi: 575 per maand (hoef je niets eens wat van terug te betalen, alleen als je gaat lenen!)
Bijbaantje: 1 dag werken is 30 euro? In 2 dagen 60 euro verdienen? 60 euro per week x 4 wkn is 240 euro extra in de maand
Lening: max 165 euro per maand lenen
Bijdrage ouders: 50 euro?
Huurtoeslag: krijg je niet op kamers
Zorgtoeslag: moet naar de zorgverzekeraar

Subtotaal:
575 pm
240 pm
165 pm
50 pm
------
1030,00 euro per maand maximaal
Als men niet gaat lenen, dan 865 euro per maand
Krijgt men niets van pappie of mammie, dan 815 euro per maand
Ben je als jongere te lui om te werken, dan "verdien" je 575 euro per maand
Laten we zeggen, dat een gemiddelde MBO jongere gewoon af en toe een bijbaan heeft
en totaal zo'n 700 euro te besteden heeft.

Flink pak geld joh als je kijkt wat je ervoor moet doen. Is dan 60-70% van wat je gaat verdienen wanneer je klaar bent met je MBO studie. Er zijn volwassenen die het met 650 euro p/m moeten doen (bijstandsuitkering).
Met citaat reageren
Oud 08-02-2013, 17:08
Verwijderd
Wat is je punt hier helemaal? Ik heb ook over het algemeen genoeg geld om prima kleding van te kopen en om leuke dingen van te doen. Mijn ouders dragen bij, ik krijg een basisbeurs en ik werk. Dus nee, niet iedereen leent en heeft dan een enorme schuld terug te betalen. Overigens vind ik 3000 euro bij DUO aan schuld ook niet ze extreem veel. Al helemaal niet voor HBO/universitaire studenten.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2013, 17:12
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
De basisbeurs voor iemand die naar het mbo gaat is geen 575 euro, maar € 251,76 voor uitwonenden en € 77,15 voor thuiswonenden. Alleen mensen van wie de ouders weinig verdienen, hebben recht op een (deel van de) aanvullende beurs.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2013, 19:21
Verwijderd
Verschilt per jongere.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2013, 19:39
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Ben je als jongere te lui om te werken, dan "verdien" je 575 euro per maand
Laten we zeggen, dat een gemiddelde MBO jongere gewoon af en toe een bijbaan heeft
en totaal zo'n 700 euro te besteden heeft.
Wat. Mijn stufi is iets van 95, dan heb ik 88 zorgverzekering (waar 72 vanaf gaat, omdat ik niet minder aan zorgtoeslag kon bestalen) - dat is nog eens 16 euro over (of nou ja 'over', ik moet hier ook weer een pil van €5/maand van betalen + tandarts + andere eventuele medische kosten tot een totaal van €850/jaar als ik pech heb). Totaal inkomen is daaruit dan €111/maand.

Als ik uit huis ga, krijg ik geloof ik €270 stufi, maar dan worden mijn kosten ook ineens een stuk hoger (circa €400 aan huur). Misschien moet je je getallen even controleren.

Ik doe WO trouwens, geen MBO, daar zijn de bedragen geloof ik eerder lager dan hoger. Zeker omdat je ook met reiskosten zit.

En wat is precies het doel van je topic? Je klinkt verontwaardig dat jongeren zoveel geld hebben (en jij niet?). Maar je getallen kloppen niet helemaal en het is nu eenmaal zo dat de één heel veel van z'n ouders krijgt en de ander het zelf moet betalen.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 08-02-2013, 20:09
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Hoe komen mensen (en dan met name jongeren) aan geld? Je ziet het nogal vaak buiten. Jongeren van een jaar of 20 in een eigen auto, jongeren met zaken vol dure, net gekochte kleding, en nog veel meer. Ik heb het vooral over de jongeren. Waar doen ze het van?
  • Werken ze na studie keihard?
  • Lenen ze al het geld van DUO
  • Krijgen ze bij een andere instantie misschien een lening losgepeuterd? Bij de bank?
  • Verdienen ze hun geld met pokeren?
  • Hebben ze rijke ouders?

Waar doen ze het van? Waar leven ze van? Wie betaalt de auto? Wie betaalt het uitgaan, de kleding, het eten, etc.?
De meeste jongeren van 20 hebben geen eigen auto, die zijn vaak toch wel 23 of ouder; wanneer ze net afgestudeerd zijn. Overigens valt qua kleding ook wel mee, een broek kost 17 euro, schoenen 14 euro. Dat is goedkoop, maar het kan prima. Ook een fiets van minder dan 80 euro is prima te doen. Zo af en toe wat duurs is dan bijvoorbeeld voor verjaardag oid. Studenten kopen ook vaak het huismerk in de supermarkt, wat snel tot 50% goedkoper is dan het A-merk. B-Boter kost 59 cent, Campina health and care bother kost snel 1,19? Tjah, zo gaat dat met alles en dat scheelt nogal.

Als student leer je goedkoop leven. Je weet wanneer in elke kroeg bier een euro kost in plaats van 2,30.

Ze hebben natuurlijk stufi, Thuiswonendend krijgen ca 90 euro, maar er wordt van ouders verwacht dat ze dit aanvullen tot 230 euro. Immers;kinderen waarvan de ouders niks verdienen en dat dus niet kunnen doen krijgen het ook aangevuld tot 230 euro.

Veel die ik ken lenen inderdaad ook, dat kan tot 300 euro per maand, maar kan ook 0. Ik ken ook mensen die opzettelijk lenen, omdat in de schulden zitten veel voordelen heeft. Zo is de rente op de stufi lening extreem laag. Sterker nog: als je al het geld dat je leent van duo meteen op een spaarrekening zet maak je er winst op. De aflossing begint extreem laat (pas 2 jaar na stoppen met lenen) en de aflossing is extreem laag. Lukt dat alles toch nog niet dan schelden ze de lening kwijt. Ook het krijgen van huursubisidie en in aanmerking komen voor bepaalde goedkope woningen wordt erger als je 'slecht' met geld om spring (dan heb je weinig, en je hebt weinig als je veel schuld hebt; welkom in Nederland, waar je beloond wordt door pruts met je geld om te gaan?).

Studenten kunnen niet zomaar ergens een lening lospeuteren, dat heeft vrijwel niemand. Wel kunnen studenten (op aanvraag) tot 1000 euro in het rood staan bij hun bank. Banken doen dit omdat het te compenseren valt met de stufi die op dezelfde rekening wordt gestort.

Ze verdienen het niet met pokeren, dat kost over het algemeen meer geld dan het oplevert, en het als ze om geld spelen gaat het vaak om centenwerk.

Rijke ouders zou kunnen.

Een student heeft vaak een bijbaantje, afhankelijk van de leeftijd zal dat ook tussen de 100 en 800 euro per maand opleveren.

Het eten wordt meestal door de ouders betaald, die ene keer snacken of een biertje is echt niet extreem duur.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2013, 21:11
Verwijderd
Oh, overigens kan pokeren heel goed hoor. Vriendje van een huisgenoot verdient er ontzettend prima mee.

En verder 'eten wordt door de ouders betaald'? Lol, wat? Ik ken volgens mij daadwerkelijk niemand van wie de ouders het eten betalen, tenzij ze nog thuis wonen. Maar ik ken niet zo heel veel thuiswonende studenten.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 10:14
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Oh, overigens kan pokeren heel goed hoor. Vriendje van een huisgenoot verdient er ontzettend prima mee.

En verder 'eten wordt door de ouders betaald'? Lol, wat? Ik ken volgens mij daadwerkelijk niemand van wie de ouders het eten betalen, tenzij ze nog thuis wonen. Maar ik ken niet zo heel veel thuiswonende studenten.
Op hbo woont meer dan 75% thuis.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 12:06
Verwijderd
Dan ken ik kennelijk die andere 25% . Maar dan nog, dan wordt het niet "meestal" door de ouders betaald, maar alleen in de gevallen waarbij ze thuiswonen. Dan noem ik 75% niet meestal.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 12:27
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Op hbo woont meer dan 75% thuis.
Hoe kom je aan dat getal? Want ik vind het eerlijk gezegd wat weinig, zo heb ik het iig niet ervaren.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 15:54
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:
Ik doe WO trouwens, geen MBO, daar zijn de bedragen geloof ik eerder lager dan hoger. Zeker omdat je ook met reiskosten zit.
Hmm, dit betwijfel ik eerlijk gezegd, een kappersopleiding of ict opleiding zit in elke stad wel, maar genoeg mbo opleidingen zijn niet altijd even dichtbij en dat zijn vaak de opleidingen voor de beroepen waar juist echt mensen nodig zijn. MBO'ers beginnen meestal op hun 16de met een opleiding en betalen dan nog twee jaar hun reiskosten zelf.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 22:36
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Hmm, dit betwijfel ik eerlijk gezegd, een kappersopleiding of ict opleiding zit in elke stad wel, maar genoeg mbo opleidingen zijn niet altijd even dichtbij en dat zijn vaak de opleidingen voor de beroepen waar juist echt mensen nodig zijn. MBO'ers beginnen meestal op hun 16de met een opleiding en betalen dan nog twee jaar hun reiskosten zelf.
Mijn punt was meer dat je als mbo'er geen gratis OV hebt (toch?) en als hbo'er/wo'er wel. De afstand zelf doet er niet zoveel toe.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 00:03
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Dan ken ik kennelijk die andere 25% . Maar dan nog, dan wordt het niet "meestal" door de ouders betaald, maar alleen in de gevallen waarbij ze thuiswonen. Dan noem ik 75% niet meestal.
Noujah, ik denk dat bij elke student die thuis wordt het eten betaald wordt, dat is dus bij 75% van de hbo studenten. Of we dat nu meestal noemen, vaak, ruimschootsemeerderheid maakt dan weinig uit. Van de 4 studenten die je tegen komt is het voor 3 geregeld, slechts 1 betaald dan zelf

Citaat:
Hoe kom je aan dat getal? Want ik vind het eerlijk gezegd wat weinig, zo heb ik het iig niet ervaren.
Duo.
Als je uni zit kan het anders zijn, daar is het ongeveer precies andersom. totaal gemiddelde geeft nog steeds meer dan de helft die thuiswonend is.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 07:32
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Volgens DUO is ongeveer 175900/(175900 + 137800) * 100 ≈ 56 procent van de hbo-studenten thuiswonend.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 07:57
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
En dan heb je natuurlijk nog jongeren die bijverdienen met wiet plukken, drugs runnen, loverboy spelen, oude mannen verwennen, frauderen met een webshop of gewoon jongeren die bijverdienen door bijvoorbeeld internet sites te ontwerpen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 08:16
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Volgens DUO is ongeveer 175900/(175900 + 137800) * 100 ≈ 56 procent van de hbo-studenten thuiswonend.
ojah lol, verkeerd gelezen. Zal het beroeps onderwijs als hoger beroeps onderwijs. Onvolledige benaming en wisselende woordkeuzes zijn zo'n drama voor dyslectici : (.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-02-2013, 09:30
Verwijderd
Nou, dan is het zeker niet "meestal" zo.

Overigens geldt zeker ook voor de thuiswonende studenten dat die vaak bij studiegenoten en verenigingsgenootjes zullen eten waar ze natuurlijk wél zelf voor betalen . Dat moet je ook niet vergeten. Tuurlijk is "die enkele keer" (vaker 1 of 2 keer per week voor zover ik het hoor/meemaak van andere huisgenoten die gaan eten met mensen die dan nog wel thuis wonen) niet zo duur, maar er gaat wel geld naartoe!

Maar wat is nu het doel van je topic? Gewoon random vertellen dat mensen zo meteen met een enorme schuld zitten? Ik bedoel, hoeveel studenten te besteden hebben ligt gewoon ontzettend aan de persoon, waar ze wonen etc. Er is niet 1 ding wat je kan zeggen waardoor studenten veel geld te besteden hebben
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 15:50
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:
Mijn punt was meer dat je als mbo'er geen gratis OV hebt (toch?) en als hbo'er/wo'er wel. De afstand zelf doet er niet zoveel toe.
Ah op die manier, ik dacht dat je bedoelde dat de kosten voor WO lager waren.
Als mbo'er heb je inderdaad geen recht op gratis ov. Tot je 18de betaal je alles zelf.
Zelfs mensen die vanuit havo besluiten mbo te gaan doen krijgen het pas op hun 18de.
Er zijn wel veel provincies die speciale abonnementen hebben voor mbo'ers. Zo komt er in mijn provincie(noord brabant) een abonnement voor 16 en 17 jarigen die minimaal 12,5 kilometer van hun school wonen, die kunnen dan voor 40 euro per maand onbeperkt met de bus van maandag t/m vrijdag.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 15:05
Heer Wil
Heer Wil is offline
Ik kan makkelijk 300 in de maand zelf verdienen en dan nog die 575 claimen voor zover mijn ouders die neit zelf meoten lappen vanwege hun inkomen,
Daarnaast denk ik dat sommigen een appartement/ huisje zouden kunnen betalen met een hypotheek waarvoor de overheid garant staat tot de 350000 euro? Of anders ouders? Waar ik hopelijk twee kamers kan verhuren voor 300 per maand, wat dan alweer de kosten dekt omdat de rest in aanmerking komt voor de hypotheekrente-aftrek bij mijn ouders? Dan hoef ik dus geen huur zelf te betalen maar claim ik wel mooi extra stufi omdat ik wel uitwonend ben.
Dan heb je dus gewoon 875 over, maar dan moet je wel krap wonen omdat je niet teveel hypotheek wilt afbetalen en toch kamers moet verhuren, maar met 875 kun je makkelijk de kosten van een auto betalen, daarnaast nog uitgaan en kleding betalen. Nog andere manieren om aan geld te komen? rente is vaak maar weinig, misschien kunnen ze met die auto af en toe iemand wegbrengen voor een beetje geld, of uitlenen voor een klein bedrag? Stel dat iemand geen auto heeft en even weg wilt kan die toch makkelijk 20 euro betalen en als je zo vijf mensen hebt is het ook alweer 100 euro, commercieel denken als je studeert, en je komt wel tot de 1000


Ik weeet het, je ouders moeten wel in staat zijn nog een extra hypotheek op hun naam te zetten, en je stufi is afhankelijk van het inkomen van je ouders, en als je ouders de rest niet bijdragen, ben je dus gwn genaaid.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 15:13
Heer Wil
Heer Wil is offline
En dan nog iets... ik vind een schuld onder de 10000 niet veel als je daar jarenlang over mag doen, en dan ook nog eens tegen ontzettend lage tot geen rente. Dan kost een lening eigenlijk niets, sterker nog, als je het op de bank zou zetten tegen rente zou je erop verdienen... Maar zelf ga ik ook naar de universiteit en verwacht ik bij het afstuderen ook minstens 2000 per maand, terwijl ik dan natuurlijk niet meteen een groter huis koop, maar gewoon nog een jaar of twee op mijn kamer blijf, dan is dat toch zo afbetaald?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2013, 22:01
joey10076
joey10076 is offline
werken werken en nog eens werken.
denk aan krantenwijk.
marktplaats staan vaak gratis spullen en dat verkopen of een fiets van een 5 euro kopen en dan verkopopen voor 30.
ik heb ooit een gratis mountainbike gekocht voor 25 euro en verkocht voor 150
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 09:43
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
werken werken en nog eens werken.
denk aan krantenwijk.
marktplaats staan vaak gratis spullen en dat verkopen of een fiets van een 5 euro kopen en dan verkopopen voor 30.
ik heb ooit een gratis mountainbike gekocht voor 25 euro en verkocht voor 150
Maar.. een auto? Voor een 20-jarige? Dat doet 'ie niet van een krantenwijk..
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 10:26
joey10076
joey10076 is offline
nou ik moet als ik ga werken 50% inleveren voor later wat stom klinkt maarja alsd ik dalijk 18 ben heb ik wel een auto het is geen bmw ofzo maar een auto
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2013, 10:53
Heer Wil
Heer Wil is offline
Citaat:
ik heb ooit een gratis mountainbike gekocht voor 25 euro
Ik koop altijd gratis dingen voor 0 euro...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 10:58
Heer Wil
Heer Wil is offline
Oja en dan heb ik nog even bedacht hoe je een auto goedkoop kan aankomen:

De auto zelf is niet duur, die koop je tweedehands, voordat je gaat studeren heb je daar vaak voor gespaard.
- koop een auto waarover je weinig wegenbelasting betaalt, dan is dat maar 20 euro per maand
- zet de auto op naam van je ouders, die hebben no-claimkorting waarschijnlijk, dan bouw je zelf niets op maar dat hoeft ook nog niet per se, dus dan is een wa-verzekering nog maar 20 euro per maand, daarbij kan dan nog aanvullende verzekering, maar dat is vaak niet veel.
- benzine kost ook maar 50 euro per maand, dus voor 100 per maand heb je een kleine auto.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 11:07
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
- zet de auto op naam van je ouders, die hebben no-claimkorting waarschijnlijk, dan bouw je zelf niets op maar dat hoeft ook nog niet per se, dus dan is een wa-verzekering nog maar 20 euro per maand, daarbij kan dan nog aanvullende verzekering, maar dat is vaak niet veel.
Ik wil even opmerken dat dit verzekeringsfraude is. Wanneer de verzekeringsmaatschappij erachter komt (bijv. door buren te ondervragen na een ongeval), kun je een flink probleem hebben: verzekering zal niet uitkeren c.q. alle kosten op jou (en je ouders) verhalen.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 12:07
Heer Wil
Heer Wil is offline
Het is gewoon toegestaan in de auto van je ouders te rijden, idd als je er altijd in rijdt zou het kunnen dat het niet mag, maar de kans dat er iets gebeurt is al klein, de kans dat ze daarachter komen nog veel kleiner. Ik denk dat veel jongeren dit daarom toch zo hebben geregeld
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 12:29
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Het is gewoon toegestaan in de auto van je ouders te rijden, idd als je er altijd in rijdt zou het kunnen dat het niet mag, maar de kans dat er iets gebeurt is al klein, de kans dat ze daarachter komen nog veel kleiner. Ik denk dat veel jongeren dit daarom toch zo hebben geregeld
Het gaat er om wie er het vaakst in die auto rijdt.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2013, 05:52
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Het is gewoon toegestaan in de auto van je ouders te rijden, idd als je er altijd in rijdt zou het kunnen dat het niet mag, maar de kans dat er iets gebeurt is al klein, de kans dat ze daarachter komen nog veel kleiner. Ik denk dat veel jongeren dit daarom toch zo hebben geregeld
Als jij degene bent die het meest in de auto gaat rijden die op naam van je ouders staat, moet je je officieel laten registreren als hoofdbestuurder. Dan vervalt een deel van het voordeel wat je ouders waarschijnlijk zouden krijgen, maar doe je het wel legaal en je bouwt schadevrije jaren op.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2013, 09:24
Heer Wil
Heer Wil is offline
Dan zal ik het nog een keer duidelijk zeggen. De TS vroeg hoe het kon dat al die studentjes in een auto rijden. DAn zeg ik dat ze dat op bovengenoemde wijze doen, waarbij ik zeg dat het misschien niet mag, maaar ze doen het toch en het gaat niet fout. Dat het niet mag weet ik ook wel, maar dit is een van de manieren om goedkoop auto te rijden.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2013, 10:10
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Als jij degene bent die het meest in de auto gaat rijden die op naam van je ouders staat, moet je je officieel laten registreren als hoofdbestuurder. Dan vervalt een deel van het voordeel wat je ouders waarschijnlijk zouden krijgen, maar doe je het wel legaal en je bouwt schadevrije jaren op.
Ik denk dat in alle gevallen dat dat wordt toegepast, en dat best vaak is, er afgelopen 10 jaar ongeveer 0 keer op gestraft is door middel vane en boete of wat dan ook
Met citaat reageren
Oud 14-02-2013, 14:44
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Hoe weet je dat zo zeker?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 15-02-2013, 10:38
Heer Wil
Heer Wil is offline
DAt is gewoon niet te controleren, dan zouden ze er maandenlang vanuit de bosjes naar moeten hebben gekeken. Een verklaring van de buren dat de auto er nooit staat is geen bewijs, en wordt zeker niet geaccepteerd door de rechter, daarom zal de verzekering daar niet aan beginnen. Zelfs al zou de auto een maand niet bij je ouders staan, dan kan het nog gewoon, omdat jij de auto dan gewoon een maandje leende omdat je die even hard nodig had, en omdat je vader of moeder hem even niet nodig had omdat ze weinig weg moest.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2013, 12:11
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
DAt is gewoon niet te controleren, dan zouden ze er maandenlang vanuit de bosjes naar moeten hebben gekeken. Een verklaring van de buren dat de auto er nooit staat is geen bewijs, en wordt zeker niet geaccepteerd door de rechter, daarom zal de verzekering daar niet aan beginnen. Zelfs al zou de auto een maand niet bij je ouders staan, dan kan het nog gewoon, omdat jij de auto dan gewoon een maandje leende omdat je die even hard nodig had, en omdat je vader of moeder hem even niet nodig had omdat ze weinig weg moest.
De verzekeraar zou buren kunnen (laten) ondervragen: wie zien zij het vaakst in de auto rijden? En is de auto vaak weg terwijl degene die verzekering heeft afgesloten thuis is? Daarnaast zou de verzekeraar jou en je ouders onder ede kunnen laten verhoren.

In eerste instantie heb je niet te maken met een strafproces, maar met een proces tussen de verzekeraar en jezelf (en je ouders): kort door de bocht gezegd gaat het er dan niet om of de verzekeraar het kan bewijzen, maar of jij zelf voldoende tegenbewijs kan leveren.

Mede gelet op de hoge proceskosten van dit soort procedures is het een risico dat ik niet snel zal willen lopen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-02-2013, 09:46
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Mede gelet op de hoge proceskosten van dit soort procedures is het een risico dat ik niet snel zal willen lopen.
Dat geldt ook voor de verzekering..... De man-uren, kosten en vaak beperkte capaciteit en kennis maken het onmogelijk voor verzekeringen zoiets te doen en er winst uit te slaan.

Waarom denk je dat je iemand die in een rolstoel zit en aan het infuus hangt over het algemeen gewoon kan verzekeren? Het is voor zorgverzekeringen niet te doen bij iedereen een soort check te doen; dat kost simpelweg te veel.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2013, 09:59
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dat geldt ook voor de verzekering..... De man-uren, kosten en vaak beperkte capaciteit en kennis maken het onmogelijk voor verzekeringen zoiets te doen en er winst uit te slaan.

Waarom denk je dat je iemand die in een rolstoel zit en aan het infuus hangt over het algemeen gewoon kan verzekeren? Het is voor zorgverzekeringen niet te doen bij iedereen een soort check te doen; dat kost simpelweg te veel.
Enig idee hoeveel een ongeluk de verzekering kan kosten? Die tienduizenden tot miljoenen euro's betalen ze als het even kan liever niet

Voor de basisverzekering geldt een acceptatieplicht. En voor bepaalde aanvullende verzekeringen worden wel degelijk eisen gesteld.

Ik zeg nergens dat verzekeraars alles en iedereen van tevoren controleren, wel dat dat sneller gebeurt bij een ongeval/uitkering.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2013, 00:27
Richkid
Avatar van Richkid
Richkid is offline
ik mag de auto altijd lenen als ik wil.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2013, 09:31
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Enig idee hoeveel een ongeluk de verzekering kan kosten? Die tienduizenden tot miljoenen euro's betalen ze als het even kan liever niet

Voor de basisverzekering geldt een acceptatieplicht. En voor bepaalde aanvullende verzekeringen worden wel degelijk eisen gesteld.

Ik zeg nergens dat verzekeraars alles en iedereen van tevoren controleren, wel dat dat sneller gebeurt bij een ongeval/uitkering.
Yeah true, maar naar mijn weten checken bijv zorgverzekeringen alleen tandheelkunde aanvullende verzekeringen extra. Op elk ander gebied is het mogelijk om een brandend huis te verzekeren.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2013, 15:30
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Bijna alle verzekeraars doen voor alle aanvullende zorgverzekeringen een check hoor, dat kan bijvoorbeeld ook een vragenlijst zijn. Lijkt simpel, maar als ze er achter komen dat je gelogen hebt heb je een flink probleem.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 17:28
Verwijderd
Citaat:
As je gwn rijke ouders hebt " als ik maar k wil niet opscheppen ofzo maar misschien zwart geld ofzo
Waar heb je het over.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2013, 19:23
SemD
SemD is offline
Citaat:
MBO'ers beginnen meestal op hun 16de met een opleiding en betalen dan nog twee jaar hun reiskosten zelf.
Ben inderdaad ook op mijn 16e begonnen en kreeg pas na mijn 18e studiefinanciering. Kan ik straks nog meenemen als ik hbo ga doen.
Momenteel verdien ik geld via internet, zoals iemand hier eerder noemde. Sites opmaken en verkopen. Afhankelijk van hoeveel ik per maand eraan besteed, verdien ik er best aardig van. Maar goed, is dan ook mijn richting
Met citaat reageren
Oud 12-04-2013, 12:48
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:
Ben inderdaad ook op mijn 16e begonnen en kreeg pas na mijn 18e studiefinanciering. Kan ik straks nog meenemen als ik hbo ga doen.
Momenteel verdien ik geld via internet, zoals iemand hier eerder noemde. Sites opmaken en verkopen. Afhankelijk van hoeveel ik per maand eraan besteed, verdien ik er best aardig van. Maar goed, is dan ook mijn richting
Toevallig, bij mij precies hetzelfde.
Ik zit nu in eerste jaar van mbo en wordt pas 18 in het derde jaar(wel handig dat dat een stagejaar is dus dan kan ik stageplaatsen ook verder weg zoeken) en ik doe de richting mediavormgeving.
Hierna wil ik ook naar hbo(kunstacademie) en dan kan ik dus nog ruim 2 jaar meenemen.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 15:45
wesleypotterman
wesleypotterman is offline
Er zijn zat manier om snel geld te verdienen toch? Ook genoeg op legale manieren hoor. Je hoort zo vaak dat internetmarketeers duizenden euros per maand verdienen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2013, 15:08
SemD
SemD is offline
Citaat:
Er zijn zat manier om snel geld te verdienen toch? Ook genoeg op legale manieren hoor. Je hoort zo vaak dat internetmarketeers duizenden euros per maand verdienen.
Ja, dat kan zeker. Het is niet zo dat je alleen maar geld kunt verdienen door voor een baas te werken en je uren in te ruilen voor geld. Zelf werk ik als webontwerper en verdiende ik afgelopen maand € 1500 aan één website (mag helaas niet zeggen welke). Die opdrachtgever houdt me vast en heeft morgen een nieuwe taak voor me, dus het is zeker mogelijk. Je moet alleen niet denken dat voor niks de zon opgaat. Je zult ervoor moeten werken, net als voor een baas. Het is alleen lekker om vrij te zijn en zelf je tijden te bepalen
Met citaat reageren
Oud 06-06-2013, 16:24
MilanoJ
Avatar van MilanoJ
MilanoJ is offline
Jullie praten alleen maar over StudieFinanciering lening de helft van die boy's die auto rijden hebben
wat illegaals gedaan om indie auto te rijden

Ik zelf moest 3 boy's kantelen om een Zanotti schoen te halen van 475 te halen
Met citaat reageren
Oud 07-06-2013, 05:54
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Ik zelf moest 3 boy's kantelen om een Zanotti schoen te halen van 475 te halen
Kantelen? Als in omleggen?
En.. wat moet je nog doen om die andere schoen te halen?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2013, 08:28
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:

Kijk maar eens:

Stufi: 575 per maand (hoef je niets eens wat van terug te betalen, alleen als je gaat lenen!)
Bijbaantje: 1 dag werken is 30 euro? In 2 dagen 60 euro verdienen? 60 euro per week x 4 wkn is 240 euro extra in de maand
Lening: max 165 euro per maand lenen
Bijdrage ouders: 50 euro?
Huurtoeslag: krijg je niet op kamers
Zorgtoeslag: moet naar de zorgverzekeraar
het deel van de stufi klopt niet helemaal. ten eerste krijg je echt niet zomaar 575 euro van ze. de meeste jongeren krijgen volgens mij rond de 100 euro stufi in de maand. ik krijg rond de 400 omdat mijn ouders gescheiden zijn en ik niet wil dat het inkomen van mijn vader meegerekend wordt. en de lening bij duo gaat maar tot het maximale wat je kan krijgen van duo dus ik zou in principe nog 175 euro bij kunnen lenen.
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 11-06-2013, 22:48
hanky123
hanky123 is offline
Die gasten van 20 die in een gloednieuwe BMW rondrijden komen daar echt niet aan door DUO of vakken vullen bij de appie. Puur vanuit mijn eigen ervaring van jonge mensen met money.

- drugsdealen
Ze hebben bijvoorbeeld ergens een wietplantage en als de juiste mensen kent kun je goed drugs inkopen en met omzet verkopen.

- andere vormen van criminaliteit
Denk aan loverboys, overvallen, in een bende zitten. Klusjes oplossen. Er valt ontzettend veel te verdienen in de onderwereld.

- rijke ouders
Die heb je zeker.

- eigen onderneming
Sommige jongeren hebben daar talent voor en weten een succesvol onderneeminkje te runnen. Of ze hebben een onderneming gesponsord door rijke ouders.

- werken in de porno industrie
Ken een paar chicks die daarin werken, en damn die hebben cash.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Vrije tijd de mooiste sportuitspraken
tinus11
146 26-07-2005 15:47
Verhalen & Gedichten [verhaal] Strijd van binnen (deel 1)
Man of Chrome
23 26-12-2004 14:12
Lifestyle gucci-assecoires
Verwijderd
55 09-12-2003 10:32
Lifestyle Aankoop
BlackInside
45 27-02-2003 08:33
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie jongeren en geld
5 12-05-2002 12:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39.