Oud 11-06-2003, 14:26
Mara
Mara is offline
Zie titel... en ben je er blij mee, of heb je er wel eens problemen mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2003, 14:29
Repsaj
Avatar van Repsaj
Repsaj is offline
ik doe een hogere opleiding en daar heb k geen last mee. Dus geen probleempies thuis.
__________________
Spreek tot ons,Wijze Weerboer uit Het Oosten - Want het leven duurt maar even, alle jdn....
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 14:31
Verwijderd
Mijn vader is hoogleraar, mijn moeder heeft zonder veel moeite cum laude haar HBO-diploma gehaald, mijn zus studeert en ik krijg vrijdag te horen of ik geslaagd ben voor mijn VWO, maar dat zal wel. Mjah, lijkt mij ongeveer hetzelfde niveau...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 14:32
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
tja ongeveer., ik denk dat ik de laagste ben qua opleiding maar wel ongeveer vergelijkbaar
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 14:35
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
Mijn vader heeft eerst hts, daarna TU gedaan.
Mijn moeder heeft mavo en meao gedaan.
Zusje is mongooltje, voor haar doen heel slim maar ja.. blijft anders.
Ik doe Havo, weet morgen of ik geslaagd ben.
Geen problemen verder thuis hoewel het weleens balen is dat ik niet 'op niveau' kan communiceren met m'n zusje.
__________________
a.k.a. Roze Lila
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 14:42
Vandal
Avatar van Vandal
Vandal is offline
Ik zit er ver boven en niemand begrijpt mij Neeehee...fllauw grapje ik doe HBO en m'n ouders zitten daar ook wel in de buurt alleen mn broer is een stuk slimmer maar die doet dan ook rechten aan de Uni in Utrecht met 14 vingers in de neus (wel met minder vingers hoor...)
__________________
: : I punched a lion in the throat : : Hey ya : :
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 14:47
Verwijderd
Geen problemen. Iedereen heeft academisch niveau bij ons thuis.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 15:04
Verwijderd
Ja.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 15:24
- DeJa - Vu -
Avatar van - DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Bloedverwanten, of ook aangetrouwde familie?


Mijn broer* en zus doen uni
Mijn broertje gaat naar havo
Ik ben zojuist geslaagd voor de havo, ik was de eerste (van de 'kinders') die naar havo ging.

Mijn vader en moeder* zijn volgens mij minder hoog opgeleid. Niveau is opzich wel hetzelfde, maar de interesses liggen redelijk uit elkaar binnen de familie...


* >> aangetrouwd
__________________
www.freemotion.nl ~ BBoying is a way of life...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 15:32
Verwijderd
Mijn moeder heeft eerst MBO gedaan, toen HBO,
Mijn vader... niets... volgens mij alleen z'n basisschool en toen is hij in een drukkerij gaan werken op z'n 13de.. Nu is hij werkloos.

Mijn zus zit nu op de uni, maar ja, ze heeft er vier jaar over gedaan om naar het derde jaar te kunnen, nu gaat ze ineens iets anders doen...

Ik doe VWO...

Mijn vriend is bezig te promoveren in bedrijfseconomie... Nog een jaartje ofzo, dan is hij daar wel klaar mee.

Mja, toch wel wat verschillen dus....
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 15:32
the tourist
the tourist is offline
Ja.

Mijn moeder heeft de mulo gedaan, maar kon hoger, mocht niet omdat ze boerendochter was ofzo :/ Maar door verschillende cursussen enzo zou ze nu wel naar de universiteit mogen.
Mijn vader heeft hbs gedaan, oude vwo.
En ik doe dus vwo.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 15:44
oeski
Avatar van oeski
oeski is offline
Ikzelf zit in 4 gym.
Mijn broer heeft eerst de havo geprobeerd wat niet zo erg lukte (deels door dyslectie) en heeft toen de mavo gedaan en doet nu een MBO opleiding.
Mijn vader en moeder hebben allebei de mulo gedaan, dat is denk ik ongeveer vergelijkbaar met het vmbo. Allebei leraar geworden.
Maar oke, verschil in niveau merk in niet echt hoor. Eigenlijk gewoon helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 16:00
Smartie
Avatar van Smartie
Smartie is offline
Mijn moeder heeft MAVO en MBO gedaan, mijn vader met heel erg veel moeite HAVO en daarna MBO. Mijn broertje doet het laagste niveau van VMBO en ook mijn zusje doet VMBO. Zelf slaag ik morgen voor mijn VWO.

Wel een verschil dus, maar geen problemen mee. Het enige is dat mijn ouders mij wel eens "benijden" omdat ik zo makkelijk kan leren ivm mijn broertje enz usje
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 16:41
Veenbes
Avatar van Veenbes
Veenbes is offline
Moeder atheneum en HBO, vader gymnasium en universiteit en mijn broertje zit in twee VWO. Ikzelf zit in 5 VWO dus we zitten allemaal wel op hetzelfde niveau.
__________________
Wat eenzaam leeft is levend dood.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 17:07
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Goeie vraag..
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 17:11
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
de meeste uitschieters krijg je als je 1 ouder hebt die slim is, en een ouder hebt die dat, kort gezegt, gewoon niet is. Genen combinaties maken het dan mogelijk dat er de ene keer een vrij inteligent kind word geboren en daarna een beetje een suffertje.
twee slimme ouders hebben over het algemeen ook slimme kinderen.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 17:17
Mara
Mara is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 11-06-2003 @ 17:11:
de meeste uitschieters krijg je als je 1 ouder hebt die slim is, en een ouder hebt die dat, kort gezegt, gewoon niet is. Genen combinaties maken het dan mogelijk dat er de ene keer een vrij inteligent kind word geboren en daarna een beetje een suffertje.
twee slimme ouders hebben over het algemeen ook slimme kinderen.
Hmz, mijn moeder heeft havo gedaan, vader LTS en broertje doet vmbo. Ik doe vwo.

Ben ik dan geadopteerd?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 17:48
Dark Psycho
Avatar van Dark Psycho
Dark Psycho is offline
mijn moeder heeft met de zwakste schakel meegedaan...en ze was nog met 2 man over (zonder zij erbij geteld) in het spel toen ze de zwakste schakel werd. ik vind dat ze redelijk veel weet ja.

mijn vader (thijs) heeft school niet eens afgemaakt, maar volges mij denkt hij dat van wel. we zeggen ook nie voor nix : "God weet alles, maar thijs weet beter.."

mijn oudste zus is geslaagd, en ze is nog wel blond .

mijn andere zus..sjah..die zit nu te wachten op de uitslag.....er is gezegt tegen haar dat ze geslaagd is maar dat ze voor de zekerheid nog maar even haar mentor moest bellen, die in gesprek is muh zus helemaal panisch aan het worden

en ik.....ehm.....zeg ehm....Quiana nieuw avatar?


*onschuldig fluitje*
__________________
No fear is my weakness I hear when faith has been denied
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-06-2003, 17:54
Verwijderd
hetzelfde.. of misschien iets eronder.. kweenie

M'n ouders hebben allebei gestudeerd (universiteit) en nou ja, ze weten veel. Als ik voor school iets wilde weten konden ze me altijd helpen. En m'n moeder weet veel van geneesmiddelen, dat vind ik erg leuk. Ze zijn ook altijd wel geinteresseerd als ik ergens over wil praten, vooral m'n moeder. Nou ja, als ik over iets "intelligents" wil praten dan.. als ik over jongens praat doen ze altijd erg vervelend..

Ze kunnen wel erg kinderachtig dom trouwens, maargoed

M'n broertje doet gymnasium en ik heb zelf atheneum gedaan.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 17:56
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 11-06-2003 @ 17:11:
twee slimme ouders hebben over het algemeen ook slimme kinderen.
is dat eigenlijk andersom ook zo?

ontopic: mijn moeder heeft 2 jaar mavo gedaan en daarna de huishoudschool, mijn vader heeft havo gedaan en is daarna gaan werken.
Ik zit nu in 4vwo. mijn opleidingsniveau is dus wel hoger, maar of mijn intelligentie-niveau dat ook is weet ik niet.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 17:57
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ik vind mezelf best slim vergeleken mn zussen.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 17:57
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 11-06-2003 @ 17:11:

twee slimme ouders hebben over het algemeen ook slimme kinderen.
Intelligentie is niet erfelijk.....

Maar het is natuurlijk wel zo dat opvoeding veel te maken heeft met algemene ontwikkeling..
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 18:00
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
M'n pa heeft geloof ik avond-MULO of zoiets gedaan, en m'n moeder heeft haar HAVO niet afgemaakt. Ik doe zelf VWO (gymnasium), maar ik heb er geen problemen mee ofzo... m'n ouders ook niet.

Intelligentie is dus idd niet erfelijk, lijkt me
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 18:33
Fuzzly
Avatar van Fuzzly
Fuzzly is offline
ja,ik heb het hoogste
__________________
Ik fluit jou eruit!!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 18:37
Piccola
Piccola is offline
Mijn vader heeft gymnasium gedaan.
Mijn moeder eerst Mavo, toen Havo.
Mijn broer eerst Mavo, toen Havo.
En ik doe VWO.

Komt allemaal wel redelijk overeen dus!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2003, 18:41
wissie
wissie is offline
Ik denk dat we allemaal ongeveer hetzelfde intelligentie niveau hebben, terwijl de opleidingsniveaus behoorlijk verschillen.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 18:42
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
hmmz kzit er flink boven
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 19:24
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee, ik denk dat ik wel ongeveer op hetzelfde niveau als mijn pa zit. Maar mijn ma en zusje zitten dus echt wel een niveau lager. Irriteer me er soms aan als ze een domme vraag stellen of als ze oppervlakkig met elkaar aan het praten zijn, maar van de andere kant denk ik dan: "Tja, iedereen is anders."

Opleidingen:
Pa: MAVO, maar is wel hoofd van een afdeling van een gemeente, in zijn beginjaren toen hij werkte heeft hij ook nog op hoger niveau 's avonds door moeten leren
Ma: Huishoudschool.
Zusje: Net geslaagd voor het VMBO, gaat nu MBO doen, Leeuwenborg opleidingen, ze wil opleiding secretaresse gaan doen.

En dan kom ik: HEAO
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 19:27
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Ik zit op ongeveer hetzelfde niveau als m'n zus en boven het niveau van m'n ouders. Ben daar tevreden mee
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 19:43
Verwijderd
Mijn vader is universitair geschoold, mijn moeder heeft een HBO-opleiding gedaan, mijn zus doet HEAO en ik zit in 5 Gym. We zitten dus wel bij elkaar in de buurt, al heeft iedereen zijn eigen dingen waar hij/zij beter in is. We vullen elkaar dus wel goed aan.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 20:21
Thomas
Thomas is offline
Mja, allemaal MAVO, MBO.

Ikzelf HBO. Kan me er persoonlijk niet echt druk om maken.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 20:37
City2000
Avatar van City2000
City2000 is offline
euhm.. nou denk t niet hoor..
hoewel wel bij mijn broer denk ik..
of misschien gelijk niet echt dat we discusieren ofzo zodat ik
dat zou kunnen oordelen..
maar goed ik maak me niet druk.. ik leer alles op mijn manier,
misschien heeft dat bij mij wat meer tijd nodig.. dat weet ik niet..
maar ik voel me niet dom.. als ik iets niet weet vraag ik het altijd gewoon, doe ik ook op mijn werk.. of word ook vaak wel gecorrigeerd door mijn vriendin.

CIAO
__________________
Hou van mijn Loontjuh
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 20:58
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
M'n vader en ik zitten redelijk op één niveau en m'n broer en moeder zitten daar net iets onder.
Ik heb er niet echt last van, tis meer dat ik last heb van hun karakter, maar dat heeft weinig met intelligentie te maken.
__________________
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 21:22
Duplo
Duplo is offline
Citaat:
miro schreef op 11-06-2003 @ 17:57:
Intelligentie is niet erfelijk.....
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahah

EN OF !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
__________________
Spa Rocks
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 21:40
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
Ik heb zelf qua school het hoogst, en doe havo 4, m'n broertje gaat naar de vakantie naar het vmbo en is al eens blijven zitten in groep vier, m'n moeder heeft mavo gedaan en m'n vader tuinbouwschool (maar die woont niet bij ons) Ik heb er niet zo'n last van niveau verschilt met m'n broertje wel veel, daar heb ik wel eens last van als hij iets zegt wat best wel dom klinkt..
__________________
■▲■▲■▲
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 23:39
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
Duplo schreef op 11-06-2003 @ 21:22:
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahah

EN OF !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tis wetenschappelijk bewezen dat t niet zo is.......
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-06-2003, 23:42
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
miro schreef op 11-06-2003 @ 23:39:
Tis wetenschappelijk bewezen dat t niet zo is.......
Het is ook idd niet zo. Wel kan het gestimuleerd worden door de ouders.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 23:45
Atje85
Atje85 is offline
vader, hbo
moeder, mbo
broertje is bezig met havo

ik ben bezig met vwo


niet echt dus volgens mij, maja zorgt niet voor problemen ofzo
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 23:46
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
mn vader heeft de mavo ofzo gedaan en is toen naar de marine gegaan. mn moeder MBO en doet zwakzinnigezorg, mijn broertje zit op het vmbo en ik op de havo. niet echte problemen mee...
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 23:54
PV
PV is offline
ik doe wel de hoogste opleiding, maar dat zegt niet zoveel..
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 10:34
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Mijn vader heeft de universiteit gedaan, mn zus is er mee bezig en ik ga het ook doen (als het goed is)

Ik ben wel iets intelligenter dan mn moeder. Dat is best gek om te merken trouwens
__________________
xxx
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 10:40
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-06-2003 @ 14:47:
Geen problemen. Iedereen heeft academisch niveau bij ons thuis.
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 10:44
punxnotdead
Avatar van punxnotdead
punxnotdead is offline
geen problemen
ik doe vwo en mijn broertje vmbo mijn moeder heeft hbo gedaan en mijn vader mbo omdat hij de hbo opleiding niet afgemaakt heeft.
__________________
"I've got a fever and the only prescription is MORE COWBELL"
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 10:56
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-06-2003 @ 17:17:
Hmz, mijn moeder heeft havo gedaan, vader LTS en broertje doet vmbo. Ik doe vwo.

Ben ik dan geadopteerd?
je past juist perfect in de theorie. Je hebt twee ouders die, om het zo te zeggen maar, niet slim maar zeker ook niet dom zijn.
simpel gezegt: jij het je slimme genen van allebei je ouders, en je broertje.. iets minder. Tis heel zwart-wit en opleidings niveau zegt soms ook niet altijd iets over je slimheid, maar toch.
Natuurlijk heeft je opvoeding ook invloed op je slimheid, maar genen hebben dat ook. Klein voorbeeldje: Slimme mensen hebben over het algemeen gewoon meer hersens dan anderen. Die extra hersens, is dat dan gewoon geluk hebben ofzo? Random embrionale ontwikkeling? Daar moeten genen voor verantwoordelijk zijn.
Het syndroom van Asperge, wist je dat dat 500x zo vaak voor komt bij twee hoogopgeleide ouders dan de gemiddelde bevolking? Je zou haast kunnen zeggen dat hoogopgeleiden stellen verantwoordelijk zijn voor alle kinderen met het syndroom van Asperge. Dit bewijst niet alleen dat het syndroom van asperge te maken heeft met slimheidsgenen maar ook dat die dus bestaan. Maar genoeg gelult.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 11:58
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
M'n vader heeft alleen basisschool
M'n moeder...?
M'n zus Mavo en toen een opleiding voor een pedagogisch(?) iets
M'n broer Mavo, LTS, HTS, Hogeschool, Universiteit, 2x ingenieur (o.a. industrieel ontwerper) (4 jaar gewerkt) en nu met een studie rechten bezig.

Ik: Mavo (niet afgemaakt)
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 12:27
Verwijderd
Ongeveer. Hoewel mijn vader LTS had, mijn moeder HAVO en mijn broertje MAVO zijn ze toch niet echt dommer dan ik, ze hadden gewoon allemaal geen zin in leren. Mijn broertje zou gemakkelijk HAVO hebben kunnen doen, VWO zelfs. Mijn moeder ook en ik denk mijn vader ook wel, maar in zijn tijd gingen ze niet doorleren, ze moesten werken.
Nou ja, ik leer wel gemakkelijker dan alledrie. Zij wilden allemaal niets ervoor doen en zijn daarom naar een gemakkelijker schooltype gegaan (mijn moeder van vwo naar HAVO, omdat daar leukere mensen waren , mijn broertje van HAVO naar mavo). Ik wil ook nergens iets voor doen, doe ook niks (wat leren betreft, maakwerk dat gemaakt moest worden, deed ik wel) en ik haal gymnasium gemakkelijk. Dus ik leer misschien wel gemakkelijker, maar ze zijn toch echt ongeveer even intelligent als mij.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 13:21
Verwijderd
Bij ons thuis is het sowieso een constante wisselwerking. Het leerproces duurt voort. Mijn vader en moeder hebben meer levenservaring en algemene kennis dan mijn broer en ik. Die dragen ze op ons over. Mijn broer en ik studeren andere dingen dan onze ouders (hij studeert technische natuurkunde en ik rechten) en de kennis die wij opsteken dragen we weer op onze ouders over en zo is de (kennis)cirkel weer rond.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 14:34
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
nee

m'n moeder is stukken slimmer

moeder: gymnasium afgestudeerd niet westese psychologie

vader: niet boeiend heeft ergens in mexico gestudeerd

zelf: MBO lang

Of ik er blij mee ben nee, m'n moeder verwacht veel te veel van me.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 14:38
Ichonama
Ichonama is offline
Het zit allemaal wel redelijk in de buurt van elkaar. Je merkt soms wel dat de een wat sneller overschakelt tussen dingen en een wat bredere intresse heeft. Maar last heb ik er zeker niet van.
__________________
Je volwassen gedragen. Is dat zoiets als doen waar je zelf zin in hebt?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 15:02
Duplo
Duplo is offline
quote: ik schreef gisteren:
hahahahahahahahahahahahahahah

en of...

Sorry, jullie hebben vast gelijk, toch wel opvallend want in
mijn omgeving is het vrijwel altijd zo dat slimmerts en
dommerts niet vaak familie zijn
__________________
Spa Rocks
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.