Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2006, 14:48
Welgemeend
Welgemeend is offline
Ik denk dat vdv links op het middenveld ook wel uit de weg kan, heel wat beter dan Kiki Musampa..

Het wordt ook tijd om afscheid te nemen van de generatie wk '
98 die zijn over 2 jaar echt te oud. Wellicht dat van der sar gewoon lekker tot zijn 38e doorgaat ofzo, dat zou wel geweldig zijn.

Waarom noemt niemand Luirink? Die speelde echt een geweldig EK, die is er over 2 jaar wel bij hoor.
Advertentie
Oud 04-07-2006, 17:21
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Qua keepers heb je met Stekelenburg (in mindere mate), Vermeer en Krul genoeg talent. Tiendalli, Emanuelson, Luirink, De Zeeuw, Vlaar, Greene, Huntelaar, Castelen, Medunjanin... Er zijn genoeg spelers met oranje-potentie dus het komt allemala wel goed.
Oud 07-07-2006, 22:06
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 02-07-2006 @ 16:37 :
waarom vd vaart thuis laten ?
hij heeft dit toernooi slecht gespeeld maar hij was ook nog niet fit
aan begin van het jaar wel tot beste speler van de bundes liga uitgeroepen zo iemand laat je niet zomaar thuis
Als ie nog niet fit was, had hem dan alsnog thuis gelaten!
Ik weet zeker, al was Huntelaar erbij had hij er zeker meer gemaakt.
Oud 02-09-2006, 14:27
Bob de Beer
Avatar van Bob de Beer
Bob de Beer is offline
Up

Vanavond eerste wedstrijd tegen Luxemburg
__________________
Wilde gij mijne rolneger worden?
Oud 02-09-2006, 15:33
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Sar

Heininga - Ooijer - Mathijsen - De Cler

Landzaat - Schaars - Janssen

Kuyt - Huntelaar - Van Persie

Ik heb een beetje twijfels over Heitinga en ben benieuwd hoe Janssen gaat functioneren...
__________________
Zuur...
Oud 02-09-2006, 15:49
Bertje B.
Bertje B. is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 02-09-2006 @ 16:33 :
Sar

Heininga - Ooijer - Mathijsen - De Cler

Landzaat - Schaars - Janssen

Van Persie - Huntelaar - Kuyt
Oud 02-09-2006, 16:51
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Bertje B. schreef op 02-09-2006 @ 16:49 :
Wat jij wil vriend...
Ze zullen toch wel gaan switchen tijdens de wedstrijd.
__________________
Zuur...
Oud 02-09-2006, 17:25
Bertje B.
Bertje B. is offline
Ja, dat wel
Oud 02-09-2006, 17:53
Verwijderd
wat een kutmiddenveld.
Geef me dan maar het nederlands B middenveld.

Seedorf - van Bommel - Davids
Oud 02-09-2006, 19:12
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik ben benieuwd hoe het middenveld gaat functioneren. Tegen de Ieren ging het prima, maar nu is het voor het eggie. Maja, Luxemburg uit is natuurlijk geen probleem.

Nulletje of 6 of meer, met minder ben ik niet tevreden. Gewoon meteen aan dat doelsaldo werken.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 02-09-2006, 19:59
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Ook al staan ze 1-0 voor, zo goed vind ik ze niet.
__________________
I did it for teh lulz
Oud 02-09-2006, 20:01
Bertje B.
Bertje B. is offline
Ja van Basten, over 2 jaar worden wij met dit elftal Europees kampioen, pf...
Oud 02-09-2006, 20:19
Verwijderd
Wat ontzettend slecht. Dat middenveld komt dus sowieso niet nuttig aan de bal. Het merendeel worden ze overgeslagen en als ze de bal hebben zie ik alleen janssen is iets proberen, maar de aanvallers worden niet goed ondersteund en aangespeeld. Er worden door dus bijna geen kansen gecreeerd. Wat ook te wijten is ook het ontbreken van een linkspoot op links. Die schaars grossiert in verdedigende passen als ze aanvallen, stuur die man naar huis of beter laat hem gaan rugby'en en haal van bommel terug. Tijd dat van basten is stopt met dat debiele beleid van hem. Ook die heitinga hoeven ze van mij niet meer op te stellen, ik heb hem nog nooit iets goeds zien dien, sterker nog nog nooit een wedstrijd zonder fouten.

Laatst gewijzigd op 02-09-2006 om 20:28.
Oud 02-09-2006, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 02-09-2006 @ 21:19 :
Wat ontzettend slecht. Dat middenveld komt dus sowieso niet nuttig aan de bal. Het merendeel worden ze overgeslagen en als ze de bal hebben zie ik alleen janssen is iets proberen, maar de aanvallers worden niet goed ondersteund en aangespeeld. Er worden door dus bijna geen kansen gecreeerd. Wat ook te wijten is ook het ontbreken van een linkspoot op links. Die schaars grossiert in verdedigende passen als ze aanvallen, stuur die man naar huis of beter laat hem gaan rugby'en en haal van bommel terug. Tijd dat van basten is stopt met dat debiele beleid van hem. Ook die heitinga hoeven ze van mij niet meer op te stellen, ik heb hem nog nooit iets goeds zien dien, sterker nog nog nooit een wedstrijd zonder fouten.
Ach, zeur niet, tegen van die schrale landen spelen ze toch nooit goed. Gewoon winnen, desnoods met 1-0 en dan op naar de echte wedstrijden.
Oud 02-09-2006, 21:29
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Als er zo gespeeld wordt mag er best geklaagd worden. Alles aan deze wedstrijd was een drama. De scheidsrechter, de regie maar bovenal het spel van het Nederlands elftal. Het ontbrak er maar aan dat Luxemburg scoorde. En dan hebben we mazzel hoe de andere wedstrijden in de poule zijn geeindigd.
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Oud 02-09-2006, 21:47
RodeKrab
Avatar van RodeKrab
RodeKrab is offline
Zelfs het volkslied klopte niet, of vergis ik mij hierin ?
Oud 02-09-2006, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Acromega schreef op 02-09-2006 @ 22:00 :
Ach, zeur niet, tegen van die schrale landen spelen ze toch nooit goed. Gewoon winnen, desnoods met 1-0 en dan op naar de echte wedstrijden.
Als je tegen luxemburg al geen kansen kan creeren en achterin open huis houdt, dan verwacht ik tegen sterkere teams niet veel beter. Dit is gewoon een amateurploeg met het niveau van de Baronie, dan mag je toch wel verwachten dat nederland er een stuk of 6 in legt
Oud 02-09-2006, 22:32
PV
PV is offline
Nou, dat wordt óf niet kwalificeren voor het EK, of op het nippertje. 1-0 tegen Luxemburg kom op zeg
Oud 03-09-2006, 00:18
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Het verschil met tegen de Ieren was duidelijk de linkerkant... Toen ging bijna elke aanval over die flank. Robben - De Cler - Van der Vaart vonden elkaar heel makkelijk.

Nu kwam De Cler weinig op omdat Kuyt amper ruimte voor hem maakte of de intentie had hem vrij te spelen. Daarnaast is Janssen ff een flinke maat kleiner dan Van der Vaart.

Teveel om op te noemen, maar ik maak me niet druk. In elke kwalificatie reeks zitten dit soort wedstrijden, en elke keer lijkt NL weer te worden verrast. We roepen nu al, Nederland kwalificeert zich nooit, wordt nooit Europees kampioen... Maar kijk naar bijvoorbeeld wereldkampioen Italie. Die spelen thuis gelijk tegen Litouwen!!! ("Die worden dus laatsten in hun poule")
__________________
Zuur...
Oud 03-09-2006, 00:47
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Wat een drama-wedstrijd was dat van vandaag zeg. Hoe slecht?!
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 03-09-2006, 09:05
Bell
Avatar van Bell
Bell is offline
van basten zei: als we zo slecht spelen en dan toch winnen, dat is toch bijzonder...

Oud 03-09-2006, 09:25
RodeKrab
Avatar van RodeKrab
RodeKrab is offline
Ik zat Luxemburg nog aan te moedigen ook
Oud 03-09-2006, 09:32
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Dit was echt drama

Ik kan me nog herinneren dat van Besten ooit zei dat hij mensen alleen op hun eigen positie wilde opstellen en dat hij zo zijn selectie in elkaar wilde zetten.

Met Heitinga op rachts en Kuyt op links (normaal rechts), zoet hij daar iig zwaar afbreuk aan en deze spelers renderen daardoor ook matig tot slecht. En over het beleid van wel/niet selecteren zijn al genoeg woorden vuil gemaakt, maar ik zou tijdens de volgende wedstrijden toch een aantal spelers thuislaten.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 03-09-2006, 09:45
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Niet om aan te zien.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Oud 03-09-2006, 09:52
Verwijderd
Citaat:
RodeKrab schreef op 02-09-2006 @ 22:47 :
Zelfs het volkslied klopte niet, of vergis ik mij hierin ?
Ze speelden anderhalf couplet volgens mij.
Oud 03-09-2006, 11:54
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Acromega schreef op 02-09-2006 @ 22:00 :
Ach, zeur niet, tegen van die schrale landen spelen ze toch nooit goed. Gewoon winnen, desnoods met 1-0 en dan op naar de echte wedstrijden.
Als je controlerend voetbal wil spelen, zul je ook kansen moeten afdwingen. Het was nog beroerder dan het WK en dat had ik toch écht niet verwacht.

Mathijsen speelde in de eerste helft weer beroerd, Kuyt vond ik eigenlijk wel heel erg sterk, hoewel hij geen linksbuiten is (maar dat spel lijkt van Basten nooit gespeeld te willen hebben). In de tweede helft was gewoon iedereen onder de maat. Vennegoor heeft weer bewezen wat voor pinch-hitter hij is en de verdediging is zwakker dan ooit.

Ik hoop nog steeds dat van Batsen (oeps, hehe, die laat ik staan ) het niet haalt tot het EK. De KNVB moet gewoon inzien dat ze een grote fout hebben gemaakt met deze combinatie.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 03-09-2006, 11:55
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
WolterB schreef op 03-09-2006 @ 10:32 :
ik zou tijdens de volgende wedstrijden toch een aantal spelers thuislaten.
Vooral een paar meenemen, zou ik zo zeggen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 03-09-2006, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-09-2006 @ 12:54 :
Als je controlerend voetbal wil spelen, zul je ook kansen moeten afdwingen. Het was nog beroerder dan het WK en dat had ik toch écht niet verwacht.

Mathijsen speelde in de eerste helft weer beroerd, Kuyt vond ik eigenlijk wel heel erg sterk, hoewel hij geen linksbuiten is (maar dat spel lijkt van Basten nooit gespeeld te willen hebben). In de tweede helft was gewoon iedereen onder de maat. Vennegoor heeft weer bewezen wat voor pinch-hitter hij is en de verdediging is zwakker dan ooit.

Ik hoop nog steeds dat van Batsen (oeps, hehe, die laat ik staan ) het niet haalt tot het EK. De KNVB moet gewoon inzien dat ze een grote fout hebben gemaakt met deze combinatie.
Op het WK hebben ze tegen geen enkele ploeg gespeeld die met 10 man voor de goal bleef hangen. Verder misten ze een aantal spelers t.o.v. de ultieme selectie van Van Basten: Sneijder, van der Vaart, Boulahrouz, van Bronckhorst, de Jong (niet fit) en Robben.

De selectie die van Basten geselecteerd heeft is over het algemeen vrij jong en zal daardoor de komende jaar nog groeien en mss zelfs nog aangevuld worden met nieuwe talenten (Jenner, Afellay, Aissati). Ook moet je niet vergeten dat ze een paar weken geleden met na genoeg hetzelfde team met 4-0 van Ierland B wonnen, een team dat ik toch nog wel hoger aansla dan Luxemburg.
Oud 03-09-2006, 12:44
PV
PV is offline
Citaat:
Acromega schreef op 03-09-2006 @ 13:08 :
Ook moet je niet vergeten dat ze een paar weken geleden met na genoeg hetzelfde team met 4-0 van Ierland B wonnen, een team dat ik toch nog wel hoger aansla dan Luxemburg.
Daarom hadden ze toch juist van Luxemburg met 5-0, 6-0 moeten winnen. Doelsaldo kan op het eind belangrijk worden toch?
Oud 03-09-2006, 12:51
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
ik heb nu al zin in 2008
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Oud 03-09-2006, 16:41
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-09-2006 @ 12:55 :
Vooral een paar meenemen, zou ik zo zeggen.
Idd, maar of een paar spelers daar nog zin in hebben, betwijfel ik.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 03-09-2006, 20:03
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Acromega schreef op 03-09-2006 @ 13:08 :
De selectie die van Basten geselecteerd heeft is over het algemeen vrij jong en zal daardoor de komende jaar nog groeien
Dat is nou juist het hele punt dat ik al jaren maak. Dat krampachtig kiezen voor vernieuwing werkt gewoon niet. Je moet kiezen voor kwaliteit en ervaring en vervolgens in die lijn ook jong talent een kans geven. Robben is wat mij betreft bijvoorbeeld de onbetwiste nummer één op zijn positie, maar Huntelaar, Mathijsen, Janssen, Sneijder en Schaars komen wat dat betreft gewoon nog niet in aanmerking als eerste keus.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 03-09-2006, 20:09
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
WolterB schreef op 03-09-2006 @ 17:41 :
Idd, maar of een paar spelers daar nog zin in hebben, betwijfel ik.
Dat komt er ook nog eens bij. Van Basten lijkt privé en werk niet genoeg te scheiden en gaat in sommige gevallen gewoon onbeschoft met zijn mensen om. Dat voetballers verwende nesten zijn, de laatste jaren, ontken ik niet. Toch blijft presteren het belangrijkste op dit niveau. Daarom moet van Nistelrooij van de andere kant natuurlijk ook accepteren dat zelfs hij eens niet geselecteerd kan worden. Het moet van twee kanten komen, maar ik heb wel het gevoel dat van Basten z'n trekjes als voetballer niet helemaal weg zijn.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 03-09-2006, 21:34
Bequiristain
Bequiristain is offline
Ik vind dat Van Basten met zijn selectiebeleid er een speeltuin van maakt,het consequent spelers blijven oproepen die niks te zoeken hebben in Oranje zoals Babel,Heitinga,Maduro,Theo Janssen,Jaliens,Vennegoor en Landzaat.

Het was erg slecht tegen Luxemburg,gelukkig vonden ze dat zelf ook
Oud 03-09-2006, 22:58
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Bequiristain schreef op 03-09-2006 @ 22:34 :
Ik vind dat Van Basten met zijn selectiebeleid er een speeltuin van maakt,het consequent spelers blijven oproepen die niks te zoeken hebben in Oranje zoals Babel,Heitinga,Maduro,Theo Janssen,Jaliens,Vennegoor en Landzaat.

Het was erg slecht tegen Luxemburg,gelukkig vonden ze dat zelf ook
Het viel me wel op hoe eensgezind alle spelers waren en hoe ze leken met de mond van van Basten te praten. Geen één van de spelers durft volgens mij ook maar een greintje kritiek op hem te uiten, omdat ze ws bang zijn dat zij de volgende zijn die eruit zal vliegen. Nu is het goed als alles spelers met de neus dezelfde kant op staan, maar welke veldspeler is er nog geselecteerd met een echte persoonlijkheid, die als leider kan fungeren?
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 04-09-2006, 14:13
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Het is idd wel een leuke ontwikkeling, 'vroeger' was het probleem bij Oranje altijd dat de spelers teveel te zeggen hadden, en er daarnaast ongeveer 11 leiders in het team liepen waardoor het voor geen meter draaide. Nu lijkt precies het omgekeerde de situatie en zullen we nog steeds geen prijzen kunnen pakken. Als Van der Sar Babel nog aanwijzingen moet gaan geven dan zijn de verhoudingen in het elftal echt helemaal zoek. We hebben geen leider op het middenveld en fysiek staan er gewoon 3 dwergjes waar geen speler meer van onder de indruk is. Davids zou zoveel toe kunnen voegen aan dit elftal, maar Van Basten is misschien wel een beetje te arrogant om fouten toe te geven, en deze te herstellen.
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Oud 04-09-2006, 19:30
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Het was om te janken zaterdag.

En dat zijn precies 6 woorden te veel gezegd.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 04-09-2006, 19:45
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 04-09-2006 @ 15:13 :
Het is idd wel een leuke ontwikkeling, 'vroeger' was het probleem bij Oranje altijd dat de spelers teveel te zeggen hadden, en er daarnaast ongeveer 11 leiders in het team liepen waardoor het voor geen meter draaide. Nu lijkt precies het omgekeerde de situatie en zullen we nog steeds geen prijzen kunnen pakken. Als Van der Sar Babel nog aanwijzingen moet gaan geven dan zijn de verhoudingen in het elftal echt helemaal zoek. We hebben geen leider op het middenveld en fysiek staan er gewoon 3 dwergjes waar geen speler meer van onder de indruk is. Davids zou zoveel toe kunnen voegen aan dit elftal, maar Van Basten is misschien wel een beetje te arrogant om fouten toe te geven, en deze te herstellen.
En wat vertelde ik je nou, vorig jaar?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 04-09-2006, 20:42
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-09-2006 @ 20:45 :
En wat vertelde ik je nou, vorig jaar?
Ik wil eerst resultaten zien voordat ik iemand op zijn gebreken veroordeel
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Oud 05-09-2006, 11:38
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 04-09-2006 @ 21:42 :
Ik wil eerst resultaten zien voordat ik iemand op zijn gebreken veroordeel
Ik wil niet arrogant of pretentieus overkomen, maar het viel me wel op dat ik vorig jaar al gezegd heb wat Johan Derksen en Willem van Hanegem gisteravond aan tafel zaten te vertellen.

Ik wil niet zeggen dat ik het beter zou kunnen dan van Basten en meer verstand van coaching heb dan hij. Ik zou niet durven, hij is nota bene gediplomeerd. Wel durf ik te zeggen dat ik redelijk wat geleerd heb over beleids- en bestuurskunde en zodoende redelijk heb kunnen voorzien wat er nu is gebeurd. In dat opzicht verschilt van Basten niet veel van een middelhoge manager in een publiek bedrijf. Sterker nog, het is, buiten de specifieke taakomschrijving, vergelijkbaar. Ik ben nog steeds verbijsterd dat de KNVB niet inziet dat ook in de voetballerij goede beleidsanalyses door kundige mensen een must zijn. Dat hoeven echt geen voetbalkenners te zijn.

Natuurlijk was mijn voorspelling ergens ook wel een gok. Het had net zo goed fantastisch kunnen uitpakken, maar nog steeds vind ik dat een onwaarschijnlijk scenario.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 05-09-2006, 12:36
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Dat klopt maar hij voldoet nog steeds wel degelijk aan de verwachtingen qua resultaten. Ik had weinig andere coaches zijn resultaten zien overtreffen, we moeten er wel bewust van zijn dat we gewoon géén topland meer zijn en er eigenlijk verder af dan ooit. En dan kan je wel zeggen dat je dat niet bent als je Van Nistelrooij, Van Bommel en Davids buiten de selectie laat maar als je die jongens naast andere spelers zet van de 'concurrentie' stelt het niet zo veel voor. Van Bommel is geen Lampard, Kaka, Pirlo, Ballack of Riquelme, en dit zelfde geldt voor Van Nistelrooij of Davids/Seedorf. Maar ik zou niet weten of het team met deze spelers beter is dan het huidige, en dát is Van Basten dan wel te verwijten; hij geeft jongens vrijwel geen 2de kans.
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Oud 05-09-2006, 12:45
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Ik twijfel nu ook over van Basten... Hij draaft een beetje door met zijn selectiebeleid. Het niet selecteren van bepaalde grote namen waren absoluut te verklaren, ook al waren er veel mensen niet mee eens.
Echter, in het begin gaf van basten aan dat hij de selectie zoveel mogelijk hetzelfde wilde houden, en daarmee naar het EK toe wilde leven/groeien.
Maar ik heb het idee dat ie wat paniekerig wordt. Dat heeft als gevolg dat de selectie wederom op veel posities zal worden gewijzigd (mocht de wedstrijd tegen Wit rusland ook tegenvallen). Gevolg is dat hij weer naar jongere of minder vaardige spelers zal grijpen, omdat hij (om zijn gezicht niet te verliezen) geen beroep meer kan doen op de afgeserveerde oudere spelers.

Aan de andere kant, ik zie nog steeds geen andere coach het beter doen dan Van Basten op dit moment. Wedstrijden tegen de voetbaldwergen zijn altijd lastig, en toch verbazen we ons er elke keer over.
Veel mensen roepen nog steeds dat Davids, Makaay, Bommel e.d. terug in Oranje moeten. Maar vergeet niet dat zij 4 jaar terug zich niet konden kwalificeren voor het WK. Toen waren 9 van de 10 wedstrijden ook niet al te best.

Het blijft een eindeloze discussie natuurlijk, maar alleen achteraf zal duidelijk worden wie er gelijk had.
En lopen roepen dat je hoopt dat we ons niet kwalificeren heeft ook geen zin, want je kunt ook niet zeggen dat het mislopen van het wk 4 jaar terug enig effect had op de prestaties nadien.
__________________
Zuur...
Oud 05-09-2006, 12:45
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 05-09-2006 @ 13:36 :
Dat klopt maar hij voldoet nog steeds wel degelijk aan de verwachtingen qua resultaten. Ik had weinig andere coaches zijn resultaten zien overtreffen,
Puur naar de punten kijkend ging de voorbereiding wel aardig. Het was dan ook een enorm gemakkelijke poule en er moet gezegd worden dat het voetbal zelden een voldoende scoorde.
Citaat:
we moeten er wel bewust van zijn dat we gewoon géén topland meer zijn en er eigenlijk verder af dan ooit. En dan kan je wel zeggen dat je dat niet bent als je Van Nistelrooij, Van Bommel en Davids buiten de selectie laat maar als je die jongens naast andere spelers zet van de 'concurrentie' stelt het niet zo veel voor. Van Bommel is geen Lampard, Kaka, Pirlo, Ballack of Riquelme, en dit zelfde geldt voor Van Nistelrooij of Davids/Seedorf. Maar ik zou niet weten of het team met deze spelers beter is dan het huidige
Daar ben ik eigenlijk wel heel zeker van. Ervaring is wat dit team mist. Kwaliteit natuurlijk ook, maar dat komt wat mij betreft nog op de tweede plaats, ook omdat een jongen als Sneijder bijvoorbeeld steeds beter begint te voetballen.

Daarnaast zit het tactisch gewoon beroerd in elkaar. Nogmaals, wat mij betreft is het prachtig om een boegbeeld als van Basten te hebben, maar ook in de staf mist gewoon ervaring. Ik hoef daarvoor niet eens in te gaan op het selectiebeleid of de specifieke prestaties van spelers op het veld, maar alleen maar naar het functioneren van van Basten te kijken.

Ik geef je eerlijk toe, ik walg van Marco. Dat heb ik nog nooit gehad met een bondscoach. Zelfs bij Rijkaard had de KNVB het beter aangepakt. Johan Neeskens liep er immers als ervaren rot naast.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 05-09-2006, 12:47
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 05-09-2006 @ 13:45 :
Het blijft een eindeloze discussie natuurlijk, maar alleen achteraf zal duidelijk worden wie er gelijk had.
En lopen roepen dat je hoopt dat we ons niet kwalificeren heeft ook geen zin, want je kunt ook niet zeggen dat het mislopen van het wk 4 jaar terug enig effect had op de prestaties nadien.
Ik begin steeds onverschilliger te worden. Natuurlijk hoop ik ergens wel dat ze zich kwalificeren, maar ik heb niets met de selectie en haar coach.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 05-09-2006, 12:53
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Tja, het enige punt van kritiek dat ik op Van Basten gehad heb is de aanstelling van zijn assistentie. Hij had keus in zoveel goede en ervaren assistenten en hij komt met een vriendenclubje met nog minder ervaring dan hij zelf. Het is ook vreemd dat de KNVB daar niet meer druk achter gezet heeft, maar misschien was dat zijn voorwaarde en in Zeist doen ze alles voor hem.
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Oud 05-09-2006, 12:57
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 05-09-2006 @ 13:47 :
Ik begin steeds onverschilliger te worden. Natuurlijk hoop ik ergens wel dat ze zich kwalificeren, maar ik heb niets met de selectie en haar coach.
In welke spelers kun je dan wel vertrouwen hebben? Eigenlijk heeft Oranje na 1998 (misschien 2000) niet meer goed gevoetbalt. Die lijst spelers die van Basten aan de kant heeft geschoven hebben in de periodes Van Gaal en Advocaat niets laten zien. Ik vraag me af of ze onder van Basten ineens wel de sterren van de hemel zouden spelen.

Het probleem van Oranje is misschien de taktiek. Als we Robben en Van Persie tot onze beschikking hebben kunnen we absoluut 4-3-3 spelen. Echter, als 1 van deze 2 afwezig is moet Van Basten misschien een voorbeeld nemen aan van Gaal. Geen linksbuiten? dan maar gewoon 4-4-2.
Ik weet het niet, maar deze matige jaren van Oranje begint een beetje op de slechte periodes van Ajax te lijken in de afgelopen jaren. Krampachtig aan een systeem vasthouden, terwijl je er niet de juiste spelers voor hebt.
__________________
Zuur...
Oud 05-09-2006, 17:57
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 05-09-2006 @ 13:53 :
Tja, het enige punt van kritiek dat ik op Van Basten gehad heb is de aanstelling van zijn assistentie. Hij had keus in zoveel goede en ervaren assistenten en hij komt met een vriendenclubje met nog minder ervaring dan hij zelf. Het is ook vreemd dat de KNVB daar niet meer druk achter gezet heeft, maar misschien was dat zijn voorwaarde en in Zeist doen ze alles voor hem.
Dat is nou juist het punt waar ik indertijd zoveel kritiek op had. Een onervaren coach met een eigen wil en een onervaren staf die helemaal meegaat met die coach. Dat dat uiteindelijk in mijn ogen naïef en tegendraads selectiebeleid en voetbal oplevert, is niet eens zo relevant. Dat blijven meningen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 06-09-2006, 17:19
Verwijderd
Volgende keer zit theo lucius weer bij de selectie, die zal wat vuurwerk laten zien
Oud 06-09-2006, 17:53
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 06-09-2006 @ 18:19 :
Volgende keer zit theo lucius weer bij de selectie, die zal wat vuurwerk laten zien
na 10x istie niet grappig meer

ik hoop vanavond eigenlijk op een 0-1 /0-3 en dan eens toch een paar mensen á la stijn schaars en martijn meerdink én V. Basten zelf oranje uit
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Oud 06-09-2006, 19:51
Fides
Fides is offline
Heitinga :')
Wat een drama.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59.