Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2001, 13:33
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
in een Amerikaans vliegtuig. Gelukkig hebben zem nog net op tijd kunnen onderscheppen. Hij zat in de schoen van een passasier. Wie weet hier meer over?
Advertentie
Oud 23-12-2001, 13:49
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Aanslag op Amerikaans vliegtuig verijdeld

Uitgegeven: 23-12-2001 0:21
Laatst gewijzigd: 23-12-2001 1:46

BOSTON - Een Amerikaans verkeersvliegtuig is zaterdag uitgeweken naar de luchthaven van Boston nadat in de bagage van een passagier een kleine hoeveelheid explosieven was aangetroffen.

Volgens directeur Kinton van het vliegveld heeft de bemanning voorkomen dat er iets ernstigs zou gebeuren. De gearresteerde passagier bleek ook een vals paspoort te hebben. Het toestel van American Airlines met 185 passagiers aan boord kwam uit Miami en was onderweg naar Parijs.

Volgens Kinton greep een steward in toen de passagier tijdens de vlucht een lucifer aanstak. Er ontstond een handgemeen waarna de man met steun van meer bemanningsleden en te hulp geschoten passagiers werd overmeesterd.

Het paspoort van de verdachte passagier was drie weken geleden in België uitgegeven op naam van de 28-jarige Richard Reid.

Oud 23-12-2001, 13:59
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
aha, thnx, op rtl 4 text stond dat die bom in z'n schoen zat ofzo, maarja iedereen z'n eigen versie. Gelukkig dat er nix is gebeurd.
Oud 23-12-2001, 16:24
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Op het journaal zeiden ze ook schoen...

Gelijk overal op vliegvelden de schoenen van passagiers controleren
Oud 23-12-2001, 19:33
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
ghehe dat was wel vaag idd, zag je die schoenen door dat rolding gaan waar ze ook de handbagage in checken. straks moeten de passagiers daar ook doorheen
Oud 23-12-2001, 19:39
Verwijderd
Ach ja. Gekken hou je altijd.
Oud 23-12-2001, 19:59
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ach ja. Gekken hou je altijd.

thank you very mucho!!
Oud 24-12-2001, 14:05
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ik vind het maar een vreemd bericht.
Wie stopt er nou explosieven in z'n schoen? En probeert dat met een lucifer aan te steken? Waarom gaat hij niet naar het toilet? Wat kunnen die, laten we zeggen, 200 gram aan explosieven nou helemaal aanrichten? Ik betwijfel of je daar zelfs maar een gat in de romp kan blazen. En dan nog, de kans dat het vliegtuig dan neerstort, is vrij klein....
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 24-12-2001, 14:43
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Wat kunnen die, laten we zeggen, 200 gram aan explosieven nou helemaal aanrichten?
Nogal afhankelijk van het type explosieven. Als het semtex is, is dat in ieder geval meer dan genoeg om een aardig gat in 't vliegtuig te maken.

Alleen kun je semtex, net zoals veel andere explosieven, niet gewoon ff aansteken. Semtex brand dan gewoon ff op.

Ik vraag me dus hard af hoe de vork nu precies in de steel zit.
Oud 24-12-2001, 15:24
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
http://www.cnn.com/2001/US/12/24/inv...ane/index.html

Voor meer info.

Ben het met Chimera eens overigens; zoveel explosieven kun je niet in je schoenen krijgen. Niet genoeg om een vliegtuig neer te laten storten, dat weet ik zeker.
Oud 24-12-2001, 20:17
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Ben het met Chimera eens overigens; zoveel explosieven kun je niet in je schoenen krijgen. Niet genoeg om een vliegtuig neer te laten storten, dat weet ik zeker.
Dat ZEG ik niet. Een klein beetje semtex is genoeg om een vliegtuig neer te laten storten. Ik zeg alleen dat je semtex niet gewoon met een vlam kan aansteken (kan wel, maar dan brandt het op i.p.v. te detoneren). Hij kan best een detonator bij zich hebben gehad.

Oud 24-12-2001, 20:41
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
hoorde op het radio-nieuws dat het idd niet genoeg explosieven waren om hele erge schade aan te richten.

Maar waarom wil die pik het in godsnaam midden in het vliegtuig gaan sfsteken? Zoals al eerder hier gezegd... ga dan naar de wc ofzo, maar gelukkig was hij daar niet slim genoeg voor
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic-#41
Redhair
493 05-11-2005 15:57
Verhalen & Gedichten Een bom in de oorlog
Bumpie
4 07-06-2003 18:40
Games Naam van een spel gezocht#4356
Verwijderd
24 07-02-2003 14:21
Games cs1.6 ( 3 kills voor bom planten :S )
Suqeunse
33 31-01-2003 14:11
Drugs & Alcohol Speed-bommetjes, die knallen erin!
Ringmaster
17 11-11-2002 18:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.