Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2001, 18:47
dutch lion
dutch lion is offline
het is allang bekend dat de VVD de rechtervleugel grotendeels is kwijtgeraakt aan Leefbaar Nederland.
dat zie je aan de daling van de VVD en de stijging van LN.
maar na de chaos met van Gijzel en het overdragen van de leiding van Kok aan Melkert stappen veel kiezers weg.
vandaag is bekend geworden dat de PVDA in een klap 7 zetels is kwijtgeraakt en is de VVD de grootste als er nu verkiezingen zouden zijn.

wat denken jullie blijft de PVDA toch de grootste onder Melkert?

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2001, 18:58
Lateralus
Avatar van Lateralus
Lateralus is offline
ik zag op tv dat de pvda 4 zetels kwijt was.
ik denk wel dat ze de grootste partij blijven, omdat de vvd (gelukkig) ook zetels kwijtraakt.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 19:12
Dj Pjotr
Dj Pjotr is offline
De stijging van de PvdA is de afgelopen jaren toch vooral aan Kok te danken denk ik, en nu die er niet meer is... Ik denk dat ze het onder Melkert uiteindelijk toch gaan afleggen tegen de VVD, en LN komt in ieder geval niet aan regeren toe, en naar mijn schatting is die over 4 of 8 jaar weer uit beeld verdwenen...want woorden zijn mooi, maar LN heeft zich nog nergens kunnen bewijzen, en om nou te zeggen dat ze grote politieke kennis in huis hebben gehaald...neh...Mijn visie: VVD komt als grootste uit de bus deze verkiezingen, en Dijkstal zel premier worden. Afhankelijk van hoe hij het doet (ik verwacht wel goed) blijft VVD voor in ieder geval de komende 8 jaar de grootste
__________________
wat doet een beker zure room met een uiterste houdbaarheidsdatum?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 19:16
dutch lion
dutch lion is offline
Citaat:
System of a Deftone schreef:
[B]ik zag op tv dat de pvda 4 zetels kwijt was.
B]
maar op teletekst staat dat de PVDA er nu 38 zou krijgen,7 minder dan het huidige aantal van 45 en een zetel minder dan de VVD.

Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 20:48
Ninnoc
Ninnoc is offline
dat is de kracht van Nederland, we hebben een vrij groot midden, daardoor hebben we een vrij stabiel land en geen noord ierland of afghanistan ofzo (okay heel xtreme voorbeelden)

dus ja denk het wel
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 20:51
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
dat is de kracht van Nederland, we hebben een vrij groot midden, daardoor hebben we een vrij stabiel land en geen noord ierland of afghanistan ofzo (okay heel xtreme voorbeelden)
Das niet noodzakelijk een voordeel. Zweden is 120 jaar lang geregeerd door een sociaal-democratisch-conservatieve zeer gematigde coalitie, en hoewel het een van de welvarendste landen van de wereld is, is het in sociaal opzicht een catastrofe...
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 21:13
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Denk niet dat de PvdA hier heel hard op achteruit gaat, natuurlijk wel wat, Melkert is Kok niet, maar hij is zo slecht nog niet denk ik, we zullen zien.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 10:36
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
Nee!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 11:18
Mabo
Avatar van Mabo
Mabo is offline
Met Melkert meer Mans
__________________
"Een kans Een ziel Een hart om te vergeven Om door te kunnen gaan Een doel Een liefde Een reden om te leven De wereld te verslaan" [Ferry van Leeuwen]
Met citaat reageren
Oud 24-12-2001, 20:23
NN
NN is offline
Ik hoop dat ze de grootste blijven. In elk geval zal het toch wel weer uitdraaien op paars, aangezien bijna geen enkele andere coalitie mogelijk is.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2001, 20:43
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
Dj Pjotr schreef:
De stijging van de PvdA is de afgelopen jaren toch vooral aan Kok te danken denk ik, en nu die er niet meer is... Ik denk dat ze het onder Melkert uiteindelijk toch gaan afleggen tegen de VVD, en LN komt in ieder geval niet aan regeren toe, en naar mijn schatting is die over 4 of 8 jaar weer uit beeld verdwenen...want woorden zijn mooi, maar LN heeft zich nog nergens kunnen bewijzen, en om nou te zeggen dat ze grote politieke kennis in huis hebben gehaald...neh...Mijn visie: VVD komt als grootste uit de bus deze verkiezingen, en Dijkstal zel premier worden. Afhankelijk van hoe hij het doet (ik verwacht wel goed) blijft VVD voor in ieder geval de komende 8 jaar de grootste
ben het hier volledig mee eens

*DJ's onder elkaar *
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 14:13
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Alles beter dan Dijkstal als premier, dus ik hoop het toch écht niet

Door dat gedoe met van Gijzel zullen ze idd wel zetels verliezen, maarjah, dat heeft de VVD idd ook door de komst van LN. En CDA heeft ook gezicht verloren door dat gezeik met die lijsttrekker, De Hoop Schepper vs. Balkenende. En nu ik toch bezig ben, GL zal ook wel lichtelijk zakken door die Sing Varma.. Hé, misschien gaat D66 wel de nieuwe premier leveren...

Nee, ik denk wel dat Melkert het gaat worden
__________________
I love you for your money not for who you are
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 20:40
Verwijderd
Tsja, zoals het er nu uitziet blijft de PvdA inderdaad de grootse. Maar is Melkert nou zo anders dan Kok?

’Koksmaat Melkert is te zeer gecompromitteerd geraakt (vier jaar paars minister, drie jaar paarse vazal in de Kamer) dat hij niet bij machte is de partij in plaats van naar rechts naar links te laten kijken. Met Melkert heeft de PvdA een tweede Kok binnen gehaald. En Kok heeft zich ontpopt als een tweede Lubbers. Stevige linkse oppositie is morgen net zo nodig als vandaag. Melkert zal in plaats van de eerste weg links weer de eerste weg rechts nemen, denkend dat drie maal rechts (Lubbers 1 en Kok 1 en 2) ook links is.’
-- Jan Marijnissen (SP)


Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.