Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2002, 18:36
RekZ
RekZ is offline
Nepagenten beroven 2000 euro van bejaarde

Uitgegeven: 3-1-2002 18:09
Laatst gewijzigd: 3-1-2002 18:26

ROZENDAAL - Nepagenten hebben donderdag 2000 euro gestolen van een 88-jarige inwoner uit het Gelderse Rozendaal. Het bejaarde slachtoffer had net geld gepind toen twee mannen bij hem aanbelden. De twee lieten een pasje zien en gaven zich uit als politiemensen.


De twee dieven vertelden dat de eurobiljetten die de 88-jarige net had gepind, mogelijk vals waren en dat het geld voor onderzoek moest worden meegenomen.

De nepagenten beloofden terug te komen, maar toen zij niet kwamen opdagen, belde het slachtoffer de politie. Die stelt een onderzoek in naar de daders. De politie vermoedt dat de twee de bejaarde man hebben gevolgd van de pinautomaat naar zijn huis.


Dat soort "mensen" zijn echt triest bezig, een beetje 2000 euro van een oude man afpakken! 2000 euro, das meer dan 4400 gulden!!! Jezelf voordoen als een agent en die oude man weet nix beters en vertrouwd ze en weg is je geld.
__________________
we willen bloed zweet en tranen... BLOED ZWEET EN TRANEN
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2002, 18:41
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Tsja, shit happens. Wat wil je hiermee zeggen?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 19:31
Verwijderd
Hoe kun je in 's hemelsnaam meer dan 1000 euro in één keer pinnen? De limiet op oude automaten was altijd 2500 gulden per dag, lijkt me sterk dat je nu in één keer bijna het dubbele kunt opnemen.

Overigens: het is natuurlijk supertriest, dit soort dingen, maar misschien is het een stimulans om eens wat minder contact geld in huis te hebben voor een bepaalde, niet nader te noemen bevolkingsgroep. Contact geld trekt alleen maar boeven aan.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 19:32
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
De term is 'contant', toch?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 20:42
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Misselijk.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 13:27
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Tja. Tis natuurlijk in en in triest dat je op zo'n dergelijke manier je geld moet verdienen, maar de schuld ligt niet alleen bij die criminelen.

Wat doen een bejaarde vent in hemelsnaam met 2000 euro op zak? Moest dat weer zo nodig thuis bewaard worden? Spijt me, maar als je zo met geld omgaat...
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 13:39
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Tja. Tis natuurlijk in en in triest dat je op zo'n dergelijke manier je geld moet verdienen, maar de schuld ligt niet alleen bij die criminelen.

Wat doen een bejaarde vent in hemelsnaam met 2000 euro op zak? Moest dat weer zo nodig thuis bewaard worden? Spijt me, maar als je zo met geld omgaat...
waar slaat dat nou op? is het soms verplicht om het op de bank te bewaren? veel van die oudjes kost het behoorlijk veel moeite om uberhaupt naar de bank te gaa om te pinnen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 14:14
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
waar slaat dat nou op? is het soms verplicht om het op de bank te bewaren? veel van die oudjes kost het behoorlijk veel moeite om uberhaupt naar de bank te gaa om te pinnen.
Je gaat op je 88e toch niet met 2000 euro over straat! Wat ben je dan voor retard! Als je perse zoveel geld MOET hebben, neem dan een familielid mee.

Moeite hebben met pinnen okay, maar van 2000 euro kan de gemiddelde bejaarde 3 maanden luxe leven.

Beetje onzin dus. Het was, hoe dan ook, dom van die vent. Tuurlijk is het lullig, maar het was niet gebeurd als hij ff had nagedacht.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 14:20
Regalk
Regalk is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Je gaat op je 88e toch niet met 2000 euro over straat!
Waarom niet? Het is belachelijk dat het niet mogelijk is!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 14:22
John-17
John-17 is offline
'ze beroven 2000 euro van bejaarde' ?
arme 2000 euro
nogal een foute formulering zeg
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 14:26
krijgdepleuris
Avatar van krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
ik vind het zielig voor die man maar ik vraag me af of je wel 2000 Euro in een keer kan pinnen, ja kennelijk wel dus maar wat moet je met dat geld ik snap die man niet helemaal. maar ja wel lullig voor hem.
__________________
Ik ben als fee (zacht uitgedrukt) volledig en totaal mislukt
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 22:46
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Citaat:
SP666 schreef:
het probleem ligt gewoon bij het aantal mensen. 16 miljoen. Daar zitten dus rotte appels tussen. Je kan geen regeltjes maken waar 16 miljoen willekeurige mensen zich aan gaan houden.

En zeker niet in dit kapitalistische/christelijke systeem.
Kom eens even met eigen bedachten argumenten die wel enige inhoud hebben, dan deze losse kreten..
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 22:59
Griller
Griller is offline
Citaat:
SP666 schreef:
het probleem ligt gewoon bij het aantal mensen. 16 miljoen. Daar zitten dus rotte appels tussen. Je kan geen regeltjes maken waar 16 miljoen willekeurige mensen zich aan gaan houden.

En zeker niet in dit kapitalistische/christelijke systeem.
Welk systeem dan wel?? Volgens mij in geeneentje.. Mensen doen dit soort dingen nou een maal

__________________
Ik sta alleen!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 23:16
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Griller schreef:
Welk systeem dan wel?? Volgens mij in geeneentje.. Mensen doen dit soort dingen nou een maal
Hoeft helemaal niet, kapitalisme en de 'verzorgingsstaat' werken dit soort dingen gewoon in de hand. Maar ik zie het verband met christendom niet...
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 01:11
Adamh
Adamh is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Tsja, shit happens. Wat wil je hiermee zeggen?

Ben ik het mee eens hoor, die ouwe was gewoon dom bezig. Je weet dat in de hedendaagse samenleving eerlijkheid is opgegeven voor hebzucht (ik ben helaas een van die mensen die om te krijgen wat ie wil liegt).
Er wordt benadrukt dat het een ouwe man was, maar is een diamantenroof van miljoenen van een bedrijf dan minder erg omdat dat niet was gericht tegen een ouwe man die toch geen tijd meer heeft om zn geld uit te geven?
__________________
veni vidi vici
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 11:20
J-roen
Avatar van J-roen
J-roen is offline
Citaat:
Adamh schreef:
Ben ik het mee eens hoor, die ouwe was gewoon dom bezig. Je weet dat in de hedendaagse samenleving eerlijkheid is opgegeven voor hebzucht (ik ben helaas een van die mensen die om te krijgen wat ie wil liegt).
Hmmz, en dus moet je maar niet meer met grote bedragen op zak lopen, dat heeft dus geen zin, want als je dit toelaat wordt het gewoon steeds erger.

Citaat:
Er wordt benadrukt dat het een ouwe man was, maar is een diamantenroof van miljoenen van een bedrijf dan minder erg omdat dat niet was gericht tegen een ouwe man die toch geen tijd meer heeft om zn geld uit te geven?
Het was idd allebei een diefstal maar persoonlijk vind ik het van die oude man erger, tis misschien wat dichter bij je bed ofzo...


J-roen gaat ook regelmatig met zijn opa naar de pinautomaat omdat ie niet alleen durft....
__________________
dressed-up, messed-up, young, sexy, drunk and dirty.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 14:12
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Ja ik vind het dus nergens op slaan dat je niet met 2000 euro op zak kan lopen zonder bang te moeten zijn dat je met zo'n leugen je geld wordt afgepakt.

Je kan het iig niet aan die ouden man verwijten vind ik.
Heeft die man geen kinderen of kleinkinderen die dergelijke zaken voor hem regelen?
Mijn oma durft ook niet te pinnen, maar die woont dan ook in Amsterdam Noord, en dat doen mijn vader en ooms voor haar.
Dat is toch wel het minste wat je voor je ouders of opa en oma kunt doen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 14:17
Griller
Griller is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Hoeft helemaal niet, kapitalisme en de 'verzorgingsstaat' werken dit soort dingen gewoon in de hand. Maar ik zie het verband met christendom niet...

Kan wel maar .. Noem eens een systeem op waar dit soort dingen niet in de hand worden gewerkt...
__________________
Ik sta alleen!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-01-2002, 14:20
J-roen
Avatar van J-roen
J-roen is offline
Citaat:
RuffThugg schreef:
Dat is toch wel het minste wat je voor je ouders of opa en oma kunt doen.
Idd, het is wel een kleine moeite, maar het is toch gewoonweg achterlijk dat mensen bang zijn om de straat op te gaan door bepaalde figuren die op de 1 of andere manier niet gezond verstand genoeg hebben om andere mensen met rust te laten.
__________________
dressed-up, messed-up, young, sexy, drunk and dirty.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 14:22
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
J-roen schreef:
Idd, het is wel een kleine moeite, maar het is toch gewoonweg achterlijk dat mensen bang zijn om de straat op te gaan door bepaalde figuren die op de 1 of andere manier niet gezond verstand genoeg hebben om andere mensen met rust te laten.

Yep, zeker.
Maar dat heb ik al gezegd dus dat ga ik niet meer herhalen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 16:19
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Griller schreef:
Kan wel maar .. Noem eens een systeem op waar dit soort dingen niet in de hand worden gewerkt...
Er zijn zoveel systemen te verzinnen, die kan ik niet allemaal gaan opnoemen. Probleem is dat ieder van die systemen zelf ook weer grote bezwaren hebben...
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 16:26
Griller
Griller is offline
Ja ach zo heeft elk systeem nou eenmaal zijn eigen problemen en misschien zijn die wel groten dan in ons systeem.....
__________________
Ik sta alleen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart Topic #98
Miracle
496 05-06-2007 14:16
Liefde & Relatie Nog steeds geen sex?
John_doe
42 05-04-2005 00:52
Liefde & Relatie Zijn mensen zo?
barstje
36 03-01-2005 14:24
Levensbeschouwing & Filosofie voorbehoedsmiddelen
SiemdeCyper
65 30-11-2004 23:19
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Lieverdjes
Ieke
0 08-04-2004 20:00
De Kantine hoe denken jullie over extreem rechts en rasisten
anonieme_teddybeer
139 12-07-2002 14:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43.