Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2002, 18:25
Rhinus
Rhinus is offline
Je leest 't hier wel eens vaker, mensen die 't 't niet meer zien zitten. Maar waarom zou je je dan oppeens van kant maken? Er is toch altijd wel iets moois in iemands leven waardoor 't de moeite waard is om door te gaan.

Toch?
Advertentie
Oud 14-02-2002, 18:26
Verwijderd
niet altijd, ik ken een meisje die voor de trein is gesprongen omdat ze zo diep in de sjit zal dat ze er niet zonder nog meer problemen uit kon komen.
Oud 14-02-2002, 18:47
lupus
lupus is offline
Ja, soms zijn er wel leuke dingen

Aan die dingen denk ik op het moment dat ik me echt rot voel, of geniet dan opeens ervan... *vreemd*

*luistert op het moment Sting - If I ever lose my faith in you*

Ik word er spontaan vrolijk van
__________________
~ what the eye sees, it believes ~
Oud 14-02-2002, 18:51
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
niet altijd, ik ken een meisje die voor de trein is gesprongen omdat ze zo diep in de sjit zal dat ze er niet zonder nog meer problemen uit kon komen.
Ik kan me hier dus niks bij voorstellen..

Waar moet ik dan aan denken?
Oud 14-02-2002, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:
Ik kan me hier dus niks bij voorstellen..

Waar moet ik dan aan denken?
euhm, ok het wordt een verhaal.
Ze is duys van jong af aan aan haar lot overgelaten door haar ouder,kreeg slechte vrienden,raakte verslaafd aan de drugs, deed echt alles om eraan te komen, werdt een hoer, en daardoor kreeg ze zoveel problemen dat ze geen uitweg meer zag.

En er zullen wel meer dingen bij zijn die ik en andere nooit te weten komen.
Oud 14-02-2002, 20:06
Rhinus
Rhinus is offline
En (klinkt misschien stom/maf enzo, sorry dan) blij dat je nog leeft?
Oud 14-02-2002, 21:27
Kleine A*
Avatar van Kleine A*
Kleine A* is offline
nou, als je je behoorlijk kut voelt, niet gewaardeerd voelt, enzo, dan krijg je echt het ideej dat niemand je zal missen en dat het maar beter is dat je niet bestaat....
dat heb ik 2 jaar moeten doorstaan....je komt er wel doorheen maar sommige niet, en met hulp wasset bij mij misschien sneller gegaan maar als je ouders niet achter je staan......
dan wordt het erger
__________________
Whatever..
Oud 14-02-2002, 21:30
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Je leest 't hier wel eens vaker, mensen die 't 't niet meer zien zitten. Maar waarom zou je je dan oppeens van kant maken? Er is toch altijd wel iets moois in iemands leven waardoor 't de moeite waard is om door te gaan.

Toch?
t leven is nie mooi, tis nutteloos, en dr zijn geen leuke dingen

__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Oud 14-02-2002, 22:24
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Je moet het eigenlijk niet meteen zien als een continu proces, maar een zichzelf versnellende vicieuze cirkel, die zelfs door niks in werking kan treden.. Zit je er eenmaal in, dan zie je alles voor je ogen vervagen, kan je niet meer fatsoenlijk nadenken en lijkt de dood de enige uitweg. Ben je de situatie nog een beetje de baas, dan kan je er waarschijnlijk nog wel tegen, en zal je er niet aan toegeven.. Maar hoe vaker je in zo'n vicieuze cirkel bent geweest, hoe gevaarlijker en heftiger deze wordt. Er komt dan vanzelf een keer dat je er aan toe geeft.. Soms overleef je dat, soms niet. Overleef je het, dan begin je weer overnieuw... Je komt er echt niet zo makkelijk van af..

Genesis
Oud 14-02-2002, 23:04
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Gwennygirl schreef:
t leven is nie mooi, tis nutteloos, en dr zijn geen leuke dingen
Hoezo? Ik snap dat echt niet.
Er is toch altijd wel wat wat mooi is?

Als ik me compleet slecht voel ga ik iets creatiefs doen. Dat werk altijd, probeer het ook..

En er zijn altijd mensen die om je geven..
Oud 15-02-2002, 01:01
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
waarom niet in dit geval ik heb n schat van n vriendin weet echtniet wat ze ooit in mij kan zien maar toch als er iets is wat me op de been hou is zij het....
__________________
Subtiel
Oud 15-02-2002, 09:08
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
neuh niemand die je mist (in mijn geval dan) en ik doe nix nuttigs, hek ok geen behoefte aan, ik vind t leven gewoon nutteloos, keej misschien dak me ma dr pijn mee doen, maar alsk blijf leven doek dr ook pijn en mezelf ook duz,
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Oud 15-02-2002, 14:10
Andora
Avatar van Andora
Andora is offline
Waarom? Misschien omdat je niet voor jezelf leeft, maar voor anderen bijv.
of omdat je het leuke niet meer ziet.
Of omdat je 'gewoon' dood ongelukkig bent.

ik leef omdat ik geen zin heb om moeite te doen om zelfmoord te plegen. *klinkt best wel raar eigenlijk*
Als ik nu dood zou gaan, zou ik er niks op tegen hebben.
Ik geniet niet van het leven. Verlang best we; naar de dood eigenlijk. Maar moeite doen... mja, ik weet niej waarom... maar ut zouw muh niej lukken opt moment *maybe beter zow, I shall see later*
Maybe doe ik geen moeite omdat ik anderen niej de pijn aan wil doen?
*gaat daar maar eens diep over nadenken*

Blackdolfin
Oud 15-02-2002, 14:31
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Waarom je je als mens van kant zou maken? Nou, omdat je geen reden meer hebt om te leven. Als je die reden bent kwijtgeraakt of gaat kwijtraken. Zoals ik.

Ik leef al een aantal jaren met de wens om dood te gaan, maar ik ben te laf om het te doen. Ik snijd me wel eens, maar ik durf niet zo diep te gaan, omdat ik dat eng vind, met al dat bloed. Maar er is een andere manier. Met slaappillen of met drugs (XTC ofzo) in combinatie met alcohol. Zodra ik aan die middelen ben gekomen, zal het gebeuren. Ja, op een dag zal ik eindelijk van mijn zielige bestaan op deze wereld verlost zijn.

Maar nu gaat dat dus nog niet, en kan ik enkel hopen dat, iedere keer als ik 's avonds ga slapen, dat ik dan niet meer wakker word.

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 15-02-2002, 14:36
*Norena*
Avatar van *Norena*
*Norena* is offline
ik zie totaal niet veel meer als postief..

Negatief is een soort maatje van me geworden..Dankzij de traumatische ervaringen die ik heb mee moeten maken!!

Ben ik nu zo diep in de grong gezakt..dat de gene die me eruit willen halen het totaal niet meer lukken zal..

Soms doe ik nog weleens mijn best ervoor..
Tuurlijk zit er altijd een lichtpuntje..
Voor mij is dat zingen..Maar als je je zo erg down voelt..Dan wil je dat ook niet meer zien..kwaade overtreft het goede!!
__________________
** (w) Sometimes the very thing you`re Looking for, Is the one Thing you can`t see (w) **Debbie** Melisa**Breggie**Lars**Mars**
Oud 15-02-2002, 16:06
kizzy
kizzy is offline
Citaat:
Ripper schreef:
Waarom je je als mens van kant zou maken? Nou, omdat je geen reden meer hebt om te leven. Als je die reden bent kwijtgeraakt of gaat kwijtraken. Zoals ik.

daar ben ik het helemaal mee eens.. 'k heb me vriend nog, dat is ook het enige wat me nog in leven houd...

. Maar er is een andere manier. Met slaappillen of met drugs (XTC ofzo) in combinatie met alcohol. Zodra ik aan die middelen ben gekomen, zal het gebeuren.

ik vind NIET dat je dit hier kan neerzetten, je zet mensen aan het denken... ik heb dit ook ergens gelezen.. ik ben me slaaptabletten gaan sparen.. toen ik me laatst ontzettend kut voelde HEB IK SLAAPPILLEN EN ALCOHOL gebruikt omdat ik niet meer wou.. en vooral niet meer kon.. ik wou NIET met pijn sterven amar het makkelijker doen.. op het laatste moment wou ik toch niet, ik besefte dat ik me vriend niet alleen kon achterlaten. heb me vingger in me strot gestoken alles eruit gebraakt, ik heb een zooi laxeertabletten ingenomen en me vriend gebelt.... ik ben bang dat met de hoeveelheid dat ik had genomen dat ik nu dit niet meer kon typen.. als ik dit NOOIT had gelezen, had het me niet op het idee gebracht om dat te doen.. want voor de trein springen uit mezelf zou ik NOOIT doen.. je brengt mensen op een idee om de makkelijkste weg zonder pijn te kiezen... houd de manier waarop je het wil voor jezelf!!
Oud 15-02-2002, 19:59
Rhinus
Rhinus is offline
Maar dat K*T zijn is een moment opnamen. Misschien ben je over 10 jaar wel extreem gelukkig. Dan baal je toch best wel als je je vantevoren al van kant gemaakt hebt.

Ik voel me soms ook alleen. Soms depri. Soms wel echt HELEMAAL K*T. Maar ik had/heb hoop op betere tijden. En dat is nu ook.

Ik vind het jammer en eng om te horen dat jullie 'allemaal' zo denken over het leven. Vergeet niet dat fouten maken niet erg is. Alle fouten zijn op te lossen. ALLEMAAL! Behalve zelfmoord.. Want je kan je dan niet meer levend maken. NIET DOEN DUS!

Misschien is het zelfs goed voor 'jullie' om een geloof te gaan 'nemen'. Daar haal je ook veel kracht uit denk ik. Sterke iniedergeval allemaal. En blijf leven, want 't leven is al zo kort..
Oud 15-02-2002, 21:39
Andora
Avatar van Andora
Andora is offline
moment opnamen jah...
tis waar.
Maar op zo'n moment, denk je niet van dat ut over een tijd beter zal gaan.
Da's nauw ut jammere eraan vind ik...
want de neiging zou er veel minder snel zijn, als je weet dat alles goed komt
en erin gelooft.

Als ik me vreselijk klote voel, denk ik niet aan de toekomst. En als het helemaal erg is, soms niet meer aan anderen of aan mezelf.

life is hard...

Blackdolfin
Ads door Google
Oud 16-02-2002, 20:37
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
kizzy schreef:
ik vind NIET dat je dit hier kan neerzetten, je zet mensen aan het denken... ik heb dit ook ergens gelezen.. ik ben me slaaptabletten gaan sparen.. toen ik me laatst ontzettend kut voelde HEB IK SLAAPPILLEN EN ALCOHOL gebruikt omdat ik niet meer wou.. en vooral niet meer kon.. ik wou NIET met pijn sterven amar het makkelijker doen.. op het laatste moment wou ik toch niet, ik besefte dat ik me vriend niet alleen kon achterlaten. heb me vingger in me strot gestoken alles eruit gebraakt, ik heb een zooi laxeertabletten ingenomen en me vriend gebelt.... ik ben bang dat met de hoeveelheid dat ik had genomen dat ik nu dit niet meer kon typen.. als ik dit NOOIT had gelezen, had het me niet op het idee gebracht om dat te doen.. want voor de trein springen uit mezelf zou ik NOOIT doen.. je brengt mensen op een idee om de makkelijkste weg zonder pijn te kiezen... houd de manier waarop je het wil voor jezelf!!
Het spijt me, Kizzie, vergeef me mijn onnadenkendheid. Daar had ik helemaal niet aan gedacht, dat ik andere mensen op een idee zou kunnen zetten. Bedankt, goed van je dat je me gewaarschuwd hebt, ik zal het niet meer doen. Ik zal het voor me houden. Nogmaals sorry.

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 16-02-2002, 22:29
No FooL No MorE
No FooL No MorE is offline
Soms kan je in zo'n diep gat terecht komen, dat je van alles alleen nog maar de negatieve kanten kunt zien...
__________________
Save the planet, kill yourself.....
Oud 16-02-2002, 23:35
Doc
Avatar van Doc
Doc is offline
Het is niet de bedoeling mensen aan te zetten tot zelfmoord, dat is tegen de forumgeboden en tegen de wet...
__________________
Ik ontken met kracht dat ik erkenning geef aan mensen die onkennen te erkennen onkennend miskend te zijn...:p
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin I Summon Panopticon!
Verwijderd
46 09-10-2018 20:32
Levensbeschouwing & Filosofie Katholieke school
Verwijderd
176 10-08-2009 14:16
Levensbeschouwing & Filosofie geloof, hoop, liefde
Gerlinda
126 12-05-2009 06:32
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 11:00
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Verhalen & Gedichten [verhaal] Gevangen Zielen, samenvatting van het verleden... (??)
Lindatje
2 17-10-2002 14:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10.