Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2005, 18:50
marla
Avatar van marla
marla is offline
Kan dat? Ik had ooit gehoord dat het mogelijk was maar weet het dus niet zeker.
__________________
Het is beter een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2005, 19:01
Verwijderd
Je kunt na het hbo een universitaire studie gaan doen, dus na verpleegkunde ook geneeskunde. Vroeger kon je dan volgens mij in een hoger jaar instromen, dat kan inmiddels niet meer, je moet, voor zo ver ik weet, gewoon mee loten (lotingsklasse-C, dacht ik, of natuurlijk decentrale selectie)...kan je dus eventueel ook al doen als je je hbo-P hebt...volgens mij maak je dan dezelfde kans.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 21:32
charlotte87
Avatar van charlotte87
charlotte87 is offline
decentrale selectie kan niet met geneeskunde...

en je moet dan gewoon de lotingscategorie gebruiken waarmee je bent geslaagd voor je vwo.. dus je komt niet meer automatisch in c als je je P hebt gehaald.. dit is afgeschaft...

Of je zo geneeskunde kunt doen:

HAVO --> verpleegkunde --> geneeskunde

weet ik niet.. maar het lijkt me heel sterk... in ieder geval niet als je alleen je P hebt...
__________________
xxx charlot
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 21:43
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
charlotte87 schreef op 18-05-2005 @ 22:32 :
decentrale selectie kan niet met geneeskunde...
waarom niet?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 23:27
Verwijderd
Heb je niet in elk geval natuurkunde/scheikunde/bio op VWO-niveau nodig?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 18-05-2005 @ 22:43 :
waarom niet?
Dat vraag ik me ook af. (Ik ken nl iemand die het gedaan heeft.)

En voor zo ver ik weet kun je met je P gewoon naar de universiteit, dus waarom geen geneeskunde? Mee loten in de lotingscategorie "waarmee je bent geslaagd voor je vwo" lijkt me dan niet mogelijk, je loot met een hbo-diploma mee in de laagste categorie, als ik het goed heb.

Hoe het zit met natuurkunde/scheikunde/bio op VWO-niveau zou ik niet weten.

Bel anders een universiteit op (of mail), dan weet je het zeker.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 15:57
charlotte87
Avatar van charlotte87
charlotte87 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-05-2005 @ 16:51 :
Dat vraag ik me ook af. (Ik ken nl iemand die het gedaan heeft.)

okey ik heb me vergist.. het kan wel.. in rotterdam en amsterdam (en utrecht maar dit is de verkorte opleiding)

ik dacht dat het niet kon omdat ik zowel niet naar amsterdam als rotterdam wil en daar dus niet naar geinformeerd hebt... excuse me..

en het schijnt dat je na een compleet afgeronde studie HBO-V in kan stromen bij de verkorte opleiding in groningen.. maarjah dat zal je zelf maar verder moeten uitzoekn...
__________________
xxx charlot
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 16:35
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-05-2005 @ 16:51 :
En voor zo ver ik weet kun je met je P gewoon naar de universiteit, dus waarom geen geneeskunde?
dat lijkt me wel raar.
Stel je voor: ik wil geneeskunde gaan doen.
Dan had ik 3 jaar lang natuurkunde, scheikunde en biologie moeten doen. Maar dat heb ik niet gedaan.
Dus dan ga ik een jaartje HBO-V doen en plots mag ik ineens wel geneeskunde doen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 19-05-2005 @ 17:35 :
dat lijkt me wel raar.
Stel je voor: ik wil geneeskunde gaan doen.
Dan had ik 3 jaar lang natuurkunde, scheikunde en biologie moeten doen. Maar dat heb ik niet gedaan.
Dus dan ga ik een jaartje HBO-V doen en plots mag ik ineens wel geneeskunde doen?
Zoals ik al zei: "Hoe het zit met natuurkunde/scheikunde/bio op VWO-niveau zou ik niet weten." Het kan dus dat je met je P er niet naar toe zou kunnen, dat is dan dus iets dat je na zou moeten vragen. Maar met je hbo-diploma kan het iig.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 17:41
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-05-2005 @ 17:42 :
Zoals ik al zei: "Hoe het zit met natuurkunde/scheikunde/bio op VWO-niveau zou ik niet weten." Het kan dus dat je met je P er niet naar toe zou kunnen, dat is dan dus iets dat je na zou moeten vragen. Maar met je hbo-diploma kan het iig.
Je moet die vakken (natuurkunde, scheikunde, wiskunde B en bio) wel op VWO-niveau hebben, verder hoef je geen VWO-diploma te hebben. Je zou dus ook staatsexamen oid kunnen doen voor die vakken en verder je P halen. Tenminste dat zeiden ze in Leiden op de open dag.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 09:17
Verwijderd
Je kan als je je verpleegkunde opleiding hebt afgerond, in Groningen (en utrecht ???) een verkort traject van geneeskunde doen.
Je krijgt dan eerst een ''tussenjaar'' waarin je de stof van geneeskunde uit de eerste 3 jaar behandeld krijgt. Daarna stoom je in bij geneeskunde, het 4de jaar.
Maar ik weet niet of je dan vwo vakken gevolgd moet hebben, maar ik heb zo'n idee dat dat niet hoeft.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 10:06
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Voor de verkorte trajecten moet je een toelatingsexamen doen. Of je dan die vakken op VWO niveau nodig hebt weet ik niet.

Decentrale selectie is zeker te doen, maar op een beperkt aantal plaatsen. Ik wou eigenlijk ook niet naar Rotterdam, maar hier ben ik door de decentrale selectie gekomen. Naja, dan maar hierheen en ik het er eigenlijk best wel naar mijn zin. Je krijgt het denk ik overal wel naar je zin.
Ik denk dat je wel meer kans hebt in de eerste ronde van de decentrale selectie hier.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 16:28
Joyceb
Joyceb is offline
Er is in Utrecht het zogenaamde 'SUMMA'; 4 jarige opleiding tot basisarts, na het behalen van een bachelor oid bij een andere studie.

Volgens mij was dat alleen voor universitaire Bachelors, en niet voor HBO..

In Rotterdam is er idd eentje zonder specifieke opleidingseisen, behalve die van vwo misschien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap PvdA wil HBO en Universiteit samenvoegen
Nienna*
94 22-09-2005 12:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.