Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2005, 16:41
Mariekje*
Mariekje* is offline
Hoi,

Door mijn vorige geopende topic, mogelijkheden? besloot ik na dit jaar een stap terug te doen naar VMBO-tl. Het vinden van een school levert nogal wat problemen, aangezien er hier weinig vavo's zijn in mijn regio, afijn dat valt uiteindelijk wel te regelen, maar toch zit ik wéér in dubio en wel omdat ik mijn school aankomend jaar moet gaan combineren met mijn therapie, en mijn ouders denken dat een verdere strengere begeleiding geen kwaad zou kunnen, denken zij nu aan particulier onderwijs, ondanks de kosten. Die in mijn ogen gewoon té ziek zijn, maar oke.

Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik een behoorlijk slechte werkhouding heb; spijbel veel (deels door gewoon geen zin hebben, deels door psychische problemen), kan me moeilijk concentreren, ben vaak onrustig, en kwam vroeger vaak gemaakte afspraken niet na. Dit in combinatie met faalangst, zorgt veelal voor slechte prestaties. Ik weet van mezelf dat ik heus beter kan dan dit, maar alles is zo'n "gewoonte" voor me geworden de afgelopen jaren, dat ik denk dat ik hier niet zonder begeleiding verandering in weet te brengen. Ik en mijn ouders hebben meerdere gesprekken gehad, met verschillende scholen, maar uiteindelijk spreekt het beleid van een particuliere school (alleen voor aankomend jaar) nog het meeste aan. Dit omdat je hier werkt in kleine groepen, eigen mentor, strenge begeleiding en veel draait om het bijbrengen van zelfdiscipline (iets wat ik dus wel kan gebruiken) etc.etc.

Als ik denk aan een particuliere school, heb ik hier totaal geen beeld bij. Tenminste ik denk al snel aan een stel verwende nesten, mensen met geld in iedergeval. Maken particuliere scholen ook daadwerkelijk waar wat ze beweren?

Iemand die mij hier meer over kan vertellen, op welk gebied dan ook? Eigen ervaringen, of ervaringen van mensen die je kent.. alle informatie is welkom.

Ik zie het zelf totaal (nog) niet zitten, ondanks dat het veel voordelen lijkt te hebben. Maar misschien is er hier iemand die me weet te overtuigen of juist niet

Alvast bedankt,
Kel.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2005, 17:05
Verwijderd
Nouja, je spreekt over 'het beleid van een particuliere school'. Maar wat het daadwerkelijke beleid is verschilt natuurlijk van school tot school, en het feit dat een school particulier is zegt op zichzelf niets over de inrichting en het soort onderwijs dat er gegeven wordt.

Over het algemeen is het wel zo dat particuliere scholen altijd iets aanbieden dat buiten het 'normale' onderwijs valt. Denk aan Iederwijs en dergelijke 'speel/leer'-scholen. Dat is geen normaal onderwijs, daarom bekostigt de overheid het niet. Maar bijvoorbeeld ook scholen als Luzac en De Boer zijn particuliere scholen, omdat daar mensen zitten die zó lang over hun diploma doen dat de overheid het niet meer normaal vindt dat te bekostigen. Daarom moeten ouders zelf enorm veel geld ophoesten.

Wat voor beleid jouw particuliere school voert, hangt dus af van je wensen. Je kunt het beste éérst bekijken wat je nodig hebt, welke vorm van onderwijs het beste aansluit bij jouw persoon en jouw problemen, en dan pas gaan kijken of er een school is die dat soort onderwijs aanbiedt (of dat nu particulier of normaal onderwijs is).
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 18:19
Mariekje*
Mariekje* is offline
Oke, dankjewel. Het gaat in mijn geval om het Luzac college, omdat dit de dichtsbijzijnde is in mijn geval, en aangezien op kamers gaan en dergelijke nog geen optie is, hebben we voorlopig enkel van deze school een brochure aangevraagd. Het probleem is dat ik eigelijk niet precies weet wat ik wil, maar ik merk dat ik er voorzichtig aan wel achter begin te komen. Het enige wat ik in iedergeval met zekerheid weet, is dat ik (hoe kut misschien ook) gewoon nauwlettend in de gaten wil worden gehouden. Ik ben mijn motivatie in de loop der jaren totaal verloren, en ik ben bang dat ik niet besef wat ik weggooi als ik nu niet een keer voor mezelf insta. Ik bedoel nu denk ik met alles; 'komt wel' of 'ach, wat maakt het uit'. Maw. ik ben gewoon verschrikkelijk laks, maar niet lui.. want werken wil ik wel, maar heb gewoon totaal geen idee waar ik moet beginnen. Hetgeen wat ik de laatste 2 jaar tijdens het volgen van regulier onderwijs enorm heb gemist was een persoon die me gewoonweg een keer achter de vodden zat, zodat ik ook eens doe wat ik heb beloofd.

Van een VAVO heb ik het idee dat het geheel eigen verantwoordelijkheid is: "kom je niet? oke, dat moet je zelf weten". Dan weet ik hoe het in mijn geval gaat: "Ow oke, dat is makkelijk" En ik vergeet al mijn goede voornemens...

Bij particulier onderwijs heb ik juist een tegenovergesteld beeld, juist omdat ze (zoals ze in iedergeval zelf zeiden) nauwer samenwerken zowel onderling als met ouders dan in het gemiddelde reguliere onderwijs en hier ook extra kennis aanwezig is voor faalangstige mensen. Of ze het waar maken is natuurlijk nog altijd een 2de, maar het 'idee' spreekt me vele malen meer aan.

Morgen ga ik nog eens bellen met nog wat reguliere scholen hier in de regio, in hoop dat nog beter te weten wat ik wil.

Bedankt in iedergeval.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 20:52
Verwijderd
Luzac is wel een school waar je extra in de gaten wordt gehouden. Er wordt heel scherp de hand gehouden aan aanwezigheidsplichten en als je dingen niet maakt, mag je gewoon op zaterdag terugkomen. Althans dat heb ik gehoord van verschillende vrienden van me die er hebben gezeten.

Nadeel is alleen wel de vies hoge prijs en het soort mensen waartussen je daar zit (inderdaad, voornamelijk oliedomme koters van stinkendrijke ouders die nog te stom zijn om hun eigen hol af te vegen, maar die per se een VWO-papiertje moeten hebben omdat pappie anders het pispaaltje van de lokale Rotary wordt).
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 21:12
Verwijderd
Je hebt onder andere geschreven in je openingspost hier:"Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik een behoorlijk slechte werkhouding heb; spijbel veel (deels door gewoon geen zin hebben, deels door psychische problemen (...)".

Het lijkt me beter het 'geen zin hebben', het gebrek aan motivatie, ook als een psychisch probleem te zien en dat derhalve te rekenen tot je psychische problemen. Het is daarom handig op zoek te gaan naar een school waar jij makkelijk je psychische problemen kunt oplossen of onderdrukken en in elk geval wat gemotiveerder raakt, want motivatie zou een hoop andere psychische problemen kunnen overwinnen, nietwaar?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 22:12
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
je zegt dat je graag begeleiding wil, en dat je snel in staat bent niet op te komen dagen etc. als er geen intensieve controle oid is. Het lijkt me verstandig iets te zoeken waar je persoonlijke ontwikkeling dan ook bij het onderwijs hoort, zodat je 'later als je groot bent' wel enige discipline op kan brengen.
Als ik je zo hoor, is de vavo niet echt een optie. Overigens is vavo voor 18-en-hoger normaal gesproken, en dat ben je nog niet. (daarnaast had ik een intake-gesprek van meer dan een uur, met de lerares die daar over ging en mn toekomstige mentor, om mn motivatie uit te leggen en om te bepalen of ik voldoende kwaliteiten had om zelfstandig een havo-diploma te kunnen halen. Eventueel is er wel enige begeleiding aanwezig in de vorm van mentoraat, en soms kan dat best intensief zijn, maar als je echt niks doet, jammer dan. Zo kwam ik vrij weinig in de lessen, eigenlijk alleen voor de gezelligheid, -het onderwijspeil is sowieso bedroevend laag-, en de stof nam ik thuis wel door. Dat was best; als ik in staat ben op die manier voldoendes te halen en aan mn verplichtingen te voldoen, best.)

*(op jouw leeftijd komt er waarschijnlijk ook nog een soort aanwezigheids-plicht bij kijken, vanwege de leerplicht. Bij ons is het zo, dat als die leerlingen met dergelijke verplichtingen niet op komen dagen na ingebrekestelling door hun mentor en vervolgens de decaan, ze uitgeschreven worden en dus geen onderwijs meer kunnen volgen. In jouw situatie denk ik niet dat je dat er bij zou kunnen hebben. Ik zou vavo dan ook voorlopig afraden. )
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 22:35
Mariekje*
Mariekje* is offline
@ perseus: Je hebt gelijk

@ MightyMarcel: De vavo is inderdaad voor leerlingen van 18 jaar en ouder, maar aangezien ik nogal een verhaal meedraag kan ik despensatie krijgen waardoor ik als 16 jarige evengoed terecht kan. Overigens gaat het in mijn geval over het behalen van een VMBO-tl diploma en volgt de havo mogelijk pas later. Daarbij heb ik met mijn 16 jaar al geen leerplicht meer. Ik leer normalite extreem makkelijk, enkel de laatste 2 jaar word mijn 'kunnen' met regelmaat onderdrukt door verschillende omstandigheden (Vader die geen contact meer wilde na de scheiding van mijn ouders, eindeloze pesterijen, misbruik, oudere broer die het allemaal niet meer zag zitten enzovoort, dat doet hier verder niet terzake) uiteindelijk ben ik er door dit alles zelf aan onder doorgegaan waardoor ook ik psychische problemen kreeg, en mijn faalangst toenam. Door mijn psychische problemen (destijds) ontstond een zekere vermijdingsdrang, ook voor school, waardoor ik veel ging spijbelen; ik had geen zin meer in die "onzin". Achteraf heb ik daar natuurlijk spijt van, maar je bent jong en ontwetend en levend met het idee dat er wel ergere dingen op de wereld zijn kan het je allemaal gestolen worden...

Zowel de vavo als particulier hebben zo hun voordelen, en wel omdat wanneer ik naar de vavo ga ik meer tijd heb om mijn therapie te intensiveren wat bij een school als het luzac niet mogelijk is.

Hetgeen wat perseus zei klopt overigens ook, en het is op beide scholen opzich denk wel haalbaar (ook wanneer ik gewoon verder ga in het regulier onderwijs) maar ik heb geen idee wat ik kan verwachten. Vandaar dat ik graag wat meningen en extra informatie wil krijgen. Hetgeen wat nare man zegt is wel iets waar ik enigzins voor "vrees" het imo een verkeerd (in hoeverre je het verkeerd kan/mag noemen) soort mensen..

Wederom bedankt allemaal
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 08:25
Verwijderd
Het is misschien een rare optie, maar zou een huiswerkbegeleidingsinstituut in combinatie met de vavo geen optie zijn? Ik weet niet waar je woont, maar die zijn er vooral in de randstad wel. Dat kost wel veel geld, maar misschien minder dan zo'n Luzac-college.
Als een huiswerkinstituut niks is, dan zou je misschien kunnen overwegen om één van je ouders alles te laten controleren dat je maakt. Dan heb je toch een soort controle, het kost minder, en je houdt meer tijd over voor die therapie van je.

Buiten dat vind ik zelf dat je maar eens wat moet doen aan dat spijbelen en die weinge motivatie, want dat zul je toch blijven houden. Ik zou zeggen: geef jezelf een schop onder je kont en ga aan het werk.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 10:46
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 01-06-2005 @ 09:25 :

Buiten dat vind ik zelf dat je maar eens wat moet doen aan dat spijbelen en die weinge motivatie, want dat zul je toch blijven houden. Ik zou zeggen: geef jezelf een schop onder je kont en ga aan het werk.
Daar valt hier in de omgeving denk ik wel wat voor te vinden, ik zal het eens opzoeken. Overigens, het spijbelen komt voort uit meerdere psychische problemen, ik heb niet voor niets therapie. Maar het feit dat ik therapie heb, maakt het nog niet gelijk zo dat ook al mijn problemen waaronder vermijdingsdrang (dus spijbelen bijv.) in één keer zijn verholpen, het is veel complexer dan dat. Tuurlijk uiteindelijk zal ik het zelf allemaal weer moeten doen, maar het "geef jezelf een schop onder je kont en ga aan het werk" klinkt wel heel kortzichtig en makkelijk vind ik.

Toch bedankt,
Kel.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 19:00
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
HvJ schreef op 01-06-2005 @ 11:46 :
Daar valt hier in de omgeving denk ik wel wat voor te vinden, ik zal het eens opzoeken. Overigens, het spijbelen komt voort uit meerdere psychische problemen, ik heb niet voor niets therapie. Maar het feit dat ik therapie heb, maakt het nog niet gelijk zo dat ook al mijn problemen waaronder vermijdingsdrang (dus spijbelen bijv.) in één keer zijn verholpen, het is veel complexer dan dat. Tuurlijk uiteindelijk zal ik het zelf allemaal weer moeten doen, maar het "geef jezelf een schop onder je kont en ga aan het werk" klinkt wel heel kortzichtig en makkelijk vind ik.

Toch bedankt,
Kel.
Het klinkt misschien kortzichtig maar het is absoluut waar (en natuurlijk heel goed bedoeld). Ik weet dat het niet altijd even makkelijk is om naar school te gaan maar als je echt iets wilt bereiken zul je er ook iets voor moeten doen. Op een nieuwe school begin je helemaal opnieuw en ik raad je dan ook van deze kans gebruik te maken, wanneer je eenmaal in de spiraal zit van spijbelen en thuisblijven is het heel moeilijk om dat weer te doorbreken en is er al veel kwaad aangericht. In ieder geval succes met je keuze!
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 08:33
Jades
Jades is offline
“Maar bijvoorbeeld ook scholen als Luzac en De Boer zijn particuliere scholen, omdat daar mensen zitten die zó lang over hun diploma doen dat de overheid het niet meer normaal vindt dat te bekostigen.”

- (nare man) Leerlingen die het volledige pakket volgen krijgen gewoon een "tegemoetkoming scholieren" van de overheid. Ik doe dit jaar examen op het Luzac in Arnhem en 95% slaagt van deze leerlingen en dat is ongeveer het gemiddelde van alle vestigingen. De overheid bekostigd deze scholen niet omdat de mensen die dit soort onderwijs volgen (naar jouw mening) lui en ongemotiveerd zijn maar puur omdat dit een particulier initiatief betreft.

“Nadeel is alleen wel de vies hoge prijs en het soort mensen waartussen je daar zit (inderdaad, voornamelijk oliedomme koters van stinkendrijke ouders die nog te stom zijn om hun eigen hol af te vegen, maar die per se een VWO-papiertje moeten hebben omdat pappie anders het pispaaltje van de lokale Rotary wordt).”

- (nare man) Wederom sla je hier de plank mis. De mensen die zitten hebben juist een brede kijk op de wereld. Veel buitenland ervaring en over het algemeen een goede ontwikkeling. Ik neem aan dat je deze uitspraken op directe ervaringen met het Luzac baseert?

- (HvJ) Als je nog vragen hebt kan je die natuurlijk altijd stellen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 08:41
Verwijderd
Citaat:
HvJ schreef op 01-06-2005 @ 11:46 :
Daar valt hier in de omgeving denk ik wel wat voor te vinden, ik zal het eens opzoeken. Overigens, het spijbelen komt voort uit meerdere psychische problemen, ik heb niet voor niets therapie. Maar het feit dat ik therapie heb, maakt het nog niet gelijk zo dat ook al mijn problemen waaronder vermijdingsdrang (dus spijbelen bijv.) in één keer zijn verholpen, het is veel complexer dan dat. Tuurlijk uiteindelijk zal ik het zelf allemaal weer moeten doen, maar het "geef jezelf een schop onder je kont en ga aan het werk" klinkt wel heel kortzichtig en makkelijk vind ik.
Ja, ik weet dat het kortzichtig klinkt, maar ik dacht, misschien helpt het.
Wat ik bedoelde was eigenlijk dat je misschien wel meer kunt dan je nu denkt. Het is goed dat je therapie hebt, zonder meer, maar misschien kun je jezelf wel tot meer dingen zetten dan je zelf denkt dat je kunt. Je wordt ook ouder en verstandiger natuurlijk. En als je op een school als het Luzac terechtkomt, probeer dan zoveel mogelijk zelfstandig te werken en te blijven, omdat op een vervolgopleiding je dit ook moet doen. Dat wilde ik even aangeven. Het lijkt me vervelend als je met veel pijn en moeite je examens hebt gehaald, dat je dan strandt op het hbo.

Oh, en nog iets, heb je een doel? Een opleiding die je heel graag wilt doen? Dat helpt misschien ook wel bij je schoolproblemen oplossen en vooral bij je motivatie opkrikken.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Jades schreef op 02-06-2005 @ 09:33 :
- (nare man) Leerlingen die het volledige pakket volgen krijgen gewoon een "tegemoetkoming scholieren" van de overheid. Ik doe dit jaar examen op het Luzac in Arnhem en 95% slaagt van deze leerlingen en dat is ongeveer het gemiddelde van alle vestigingen. De overheid bekostigd deze scholen niet omdat de mensen die dit soort onderwijs volgen (naar jouw mening) lui en ongemotiveerd zijn maar puur omdat dit een particulier initiatief betreft.
Ja, maar er zijn ook diverse particuliere initiatieven die wel voor bekostiging door de overheid in aanmerking komen. Ik weet niet of het je wel eens is opgevallen, maar scholen ontstaan ergens niet zomaar. Niet alle scholen zijn openbare scholen. Sterker nog, vrijwel alle bijzondere scholen (met bijzonder bedoel ik hier op religieuze of levensbeschouwelijke grondslag geënt) zijn oorspronkelijk ontstaan door ouders die ontevreden waren met het onderwijsaanbod in de eigen regio. Die scholen kwamen later wel voor subsidie in aanmerking omdat de overheid het als haar taak ziet onderwijs ook aan te bieden aan confessionelen.

Bij het Luzac is het echter anders. Dat wordt gewoon niet gesubsidiëerd omdat het een vorm van onderwijs is waar de overheid niet aan mee wil werken. Dat ligt hem er niet zozeer aan dat iets particulier is, maar aan de grondslag. Zoals ik hierboven uiteenzette zijn er particuliere scholen die wel en die niet voor subsidie in aanmerking zijn gekomen (alleen in het latere geval noem je ze dan in de regel niet meer particulier maar bijzonder of gesubsidiëerd).

Citaat:
- (nare man) Wederom sla je hier de plank mis. De mensen die zitten hebben juist een brede kijk op de wereld. Veel buitenland ervaring en over het algemeen een goede ontwikkeling. Ik neem aan dat je deze uitspraken op directe ervaringen met het Luzac baseert?
Brede kijk op de wereld? Laat me niet lachen. Ik ben zelf tijdens mijn middelbare-schoolperiode en ook studententijd veelvuldig omgegaan en in contact gekomen met Luzacleerlingen en hun ouders. Die brede kijk op de wereld bestaat er in de regel uit dat kinderen daar denken dat een diploma zo vanzelfsprekend is, dat kosten noch moeite gespaard moeten worden. De kijk op het buitenland waar jij zo van opgeeft vloeit voornamelijk voort uit het feit dat pappie en mammie veel en dure vakanties kunnen bekostigen, niet omdat de Luzacleerling zelf vanwege zijn goede schoolprestaties bijv. in aanmerking kwam voor een bijzondere buitenlandstage. Die 'goede algemene ontwikkeling' tenslotte is ook maar relatief. Je kunt je afvragen hoe goed 'algemeen ontwikkeld' iemand is als hij pas op zijn 23e met een vervolgopleiding begint. Een algemene ontwikkeling is niet alleen goede omgangsvormen en goede manieren (iets dat overigens vaak zelfs juist níet aanwezig is bij Luzacleerlingen, die denken dat ze alles kunnen maken).

Een mijn beste vrienden heeft ook Luzac gedaan en is uiteindelijk geslaagd. Bij hem was zijn deelname te wijten aan ADHD waardoor hij niet op zijn plek was op een gewone school. Bij hem was het dus meer een noodzaak. Ik heb het trouwens over het Luzac in Arnhem. Ook hij ergerde zich eraan hoeveel lamlullen er rondliepen, jongens van 22 die rondreden in een BMW van hun ouders maar al voor de zoveelste keer hun VWO niet haaden. Met name rijke stinkerds uit Rozendaal en Oosterbeek. Dat is gewoon niet goed voor de ontwikkeling van zo'n kind, dat gaven zijn ouders ook toe. Die wilden het ook liever niet maar als hij op dat onderwijs niet zou slagen zou hij waarschijnlijk afzakken naar sub-vmbo omdat hij het gewoon niet redde door zijn aandoening.

Ik kan er nog wel even over doorgaan, maar kinderen die het Luzac doen zijn niet 'normaal'. Het is normaal dat je op een gewone middelbare school in vijf of zes jaar een diploma haalt en dat je vervolgens in vier of vijf jaar een vervolgopleiding doet.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 14:25
Jades
Jades is offline
"Een mijn beste vrienden heeft ook Luzac gedaan en is uiteindelijk geslaagd. Bij hem was zijn deelname te wijten aan ADHD waardoor hij niet op zijn plek was op een gewone school. Bij hem was het dus meer een noodzaak. Ik heb het trouwens over het Luzac in Arnhem. Ook hij ergerde zich eraan hoeveel lamlullen er rondliepen, jongens van 22 die rondreden in een BMW van hun ouders maar al voor de zoveelste keer hun VWO niet haaden. Met name rijke stinkerds uit Rozendaal en Oosterbeek. Dat is gewoon niet goed voor de ontwikkeling van zo'n kind, dat gaven zijn ouders ook toe. Die wilden het ook liever niet maar als hij op dat onderwijs niet zou slagen zou hij waarschijnlijk afzakken naar sub-vmbo omdat hij het gewoon niet redde door zijn aandoening. "

-(nare man) Ben ik volledig met je eens, ik erger mij daar ook aan. Voor zover ik weet van de afgelopen twee jaar zijn er geen mensen geweest van die leeftijden (21+) maar waren het vooral leerlingen die al een HAVO diploma gehaald hebben of in het laatste jaar zitten van de HAVO en bijvoorbeeld binnen één jaar een VWO diploma willen halen. Dit zal natuurlijk ook jaarlijks verschillen al moet ik wel zeggen dat de toeloop van -om met jouw woorden te spreken- normale mensen de laatste jaren sterk is toegenomen.

Ik heb zowel regulier als particulier onderwijs gevolgd en puur afgaant op mijn eigen ervaringen zijn er niet direct verschillen (uitzonderingen daargelaten) tussen het soort mensen. Het onderwijs is echter wel anders, meer individuele aandacht indien nodig. Maar goed, iedereen moet lekker doen waar hij of zij zich goed bij voelt, toch?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 09:55
Mariekje*
Mariekje* is offline
@ Jades: Dankjewel.
@ Krummeltje: Oke, denk dat ik je dan verkeerd begreep. Vroeger wilde ik altijd graag psychologie/rechten studeren, maar op een 1 of andere manier spreekt dat me nu veel minder aan. Ik ben er nog niet overuit wat ik wil, maar je hebt gelijk wanneer je zegt dat wanneer ik dat wel zou weten het me iets meer motivatie zou geven. Ik ben nog druk opzoek. Dankje in iedergeval!
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 20:29
Vitamintje
Vitamintje is offline
Ik zit zelf ook op een particuliere school en het is echt niet zo dat daar geen 'normale mensen' zitten zo zitten er best veel mensen die na de havo in 1 jaar een vwo diploma willen halen of mensen die in de 5e zijn blijven zitten en toch het jaar daarna een diploma willen halen. Zelf zit ik daar omdat ik langdurig ziek geweest ben en op een reguliere school 2x zou blijven zitten omdat ik een half jaar niet en daarna slechts gedeeltelijk naar school kon gaan. Maar ik zie mezelf niet als abnormaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Overstap HAVO5 naar VWO5
sweet-star
16 27-02-2009 18:28
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Overheid en particulier
Tasinga
2 22-11-2007 15:41
Werk, Geld & Recht Wie bepaald de duur van je stage?
G.T.C.
14 22-12-2006 10:11
Algemene schoolzaken Particuliere scholen
tikmaarwat
2 14-06-2006 19:53
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [Betoog] Iederwijs
Soapsie
30 22-11-2004 18:18
Algemene schoolzaken Oproep tot algehele scholieren/studenten-staking!
Rabbi Daniel
6 09-12-2001 14:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.