Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2005, 21:11
Soulwing
Avatar van Soulwing
Soulwing is offline
Ik zit erover te denken om na mijn vwo iets met musicals etc. te doen.

dus nou vroeg ik me af> er zijn toch vast wel van die musicalopleidingen enzo>

heeft iemand misschien een site?
of naja, weet iemand hier meer over??
xx
__________________
Let's open up a restaurant in Santa Fe
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2005, 21:24
lithuania
Avatar van lithuania
lithuania is offline
de kleinkunstacademie heeft een opleiding Jazz- en Musicaldans
--> http://www.the.ahk.nl/02_studieaanbo..._jmd/index.jsp
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 14:09
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb zelf op Lucia Marthas gezeten (www.luciamarthas.com).

Mag ik vragen wat je nu aan ervaring hebt? Want je komt er echt niet zomaar. Veel mensen hebben deze droom maar zitten totaal niet op het niveau. Je moet ook kunnen zingen en acteren. Maar met de auditie is voornamelijk uitstraling erg belangrijk.

Tip:Kijk ook op toneel&cultuur.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 11:42
Soulwing
Avatar van Soulwing
Soulwing is offline
Nou,, em mijn ervaring is dat ik al 7 jaar bij een (welliswaar amateur) musicalvereniging speel en zing en dans.

En zo met de jaren zijn we van ons amateuristisch imago afgekomen. Kranten vergeleken ons met Joop van de Ende musicals/ er wordt gesproken of veel profesionaliteit .. en superveel nieuwe talenten (waaronder Ik )

En. ik heb echt ook alleeeen maar goede reacties gehad na het Jubileum Gala concert (waarbij ipv een musical speciaal voor het jubileum een soort van samenvatting hadden gemaakt met heeeel veeel verschillende musicals:
Annie
JCS
Anatevka
Phantom of the Opera
Aida.. etc etc
Elisabeth

En. ik zong toen dus Te Ver Gegaan. (aida dus). En ik heb in die 5 dagen van voorstellingen (en daarvoor met repetitie) NOOIT, maardan ook echt NOOIT een negatieve reactie gehad.

Na de laatste voorstelling kwam zelfs iemand naar me toe: die bij het Circustheater werkt, en zei dat we niet onderdeden aan de artiesten die toen te ver gegaan zongen (Chaira , Rene, Antje)

Maargoed. Ik moet zeggen dat het niveau ook niet echt heeel laag ligt bij ons. We kunnen echt wel wat.

En qua, muzikaliteit, en dans: ik heb nu 7 jaar viool achter de rug (dus best muzikaal nu) en ga nu beginnen met gitaar, kan ik al het een en ander van. En zang leren we dus ook bij die musicalvereniging
Dans: heb 4 jaar streetdance gedaan, doe nu een jaar Hiphop

(Ik hoop op een reactie hierna)
x
__________________
Let's open up a restaurant in Santa Fe

Laatst gewijzigd op 18-06-2005 om 11:44.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 11:45
Soulwing
Avatar van Soulwing
Soulwing is offline
Maar ik kijk op de site van Lucia Marthas, en is dat niet alleen heel veel dans of?

en. waar is het lucia marthas? plaats in ned. dan he
__________________
Let's open up a restaurant in Santa Fe
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 14:28
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Hogeschool Dansacademie Lucia Marthas
Rustenburgerstraat 436
1072 HK Amsterdam

staat op de eerste pagina...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 17:31
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Soulwing schreef op 18-06-2005 @ 12:45 :
Maar ik kijk op de site van Lucia Marthas, en is dat niet alleen heel veel dans of?

en. waar is het lucia marthas? plaats in ned. dan he
Het is erg gericht op dans, maar dat trok mij juist. Maar we hebben 4 verschillende zanglessen in een week en een lange acteer les van bijna 3 uur. Je wordt ook opgeleid tot musicalartiest.

Als dansen niet jouw sterkte punt is, moet je naar Tilburg toe gaan (fontys). Daar zijn ze meer op zang gericht. Maar ik moet ook zeggen dat hun dansniveau soms bar slecht kan zijn (een docent van mij gaf een keer een workshop en sommige mensen konden gewoon niet slagen bij haar, wat dus wel moest. Uiteindelijk moest ze ze maar een voldoende geven, anders kwam het er nooit van. Geeft dus wel aan hoe slecht dat moet zijn geweest).

Ik zou zeggen: schrijf je voor verschillende audities in (Tilburg, Lucia Marthas en de theaterschool -> dan heb je van alles wat) en kijk wat er gebeurt.

Maar danstechniek is ook erg belangrijk. Je kan goede reacties hebben, dan nog hebben mensen soms een te hoog beeld van zichzelf. Het blijft amateur. Maar ik heb je nog nooit gezien en je kan natuurlijk ook helemaal geweldig zijn. Maar toch: amateur blijft over het algemeen toch echt wel amateur: dansniveau toch vaak wel een stuk lager. Zangniveau vaak niet omdat dat veel meer van talent afhankelijk is: je kan zonder te oefenen al heel mooi zingen. Sommige mensen leren het door te oefenen. Bij dansen komt toch wel altijd veel oefening bij kijken, hoeveel talent je ook hebt.

Edit: hoofdsponsor van Lucia Marthas is ook Joop van den Ende. Geeft ook aan hoeveel het met musicals te maken heeft, maar dus ook veel met televisie productie. Ik denk dat je bijna nergens zoveel goede stages kunt lopen als op deze school. Echt van hoog niveau dus.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 18:51
Soulwing
Avatar van Soulwing
Soulwing is offline
Ja ik geef ook toe, de dans bij ons is echt het minste. Maar iig Bedankt!!!
Ik kijk ff waar ik me meer op wil richten, het dansen of verder gwn de zang/acteren

of of ik uberhaupt toch niets wil met zang/dans/acteren

pff lastige keuze>dan denk ik altijd: stel als ik al toegelaten wordt, kan je er later dan wel iets nuttigs mee?


xx
p.s. mijn vorige berichtje was niet om mezelf goed-voorte doen. ook niet arrogant ofzo. maar t is gwn lastig te beschrijven, omdat t woord amateur etc. toch blijft. en is natuurlijk ookzo
__________________
Let's open up a restaurant in Santa Fe
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 19:15
Verwijderd
Die vriend van Jos Brink heeft toch ook een musicalschool?

Check! http://www.franksandersakademie.nl/
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 19:19
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik zou zeggen: doe gewoon een aantal audities, je kan altijd nog weigeren.

Ikzelf ben gestopt omdat ik ten eerste te lang op dezelfde school heb gezeten (8 jaar) en dus een beetje vastliep voor mn gevoel, maar ook omdat ik goed kan leren en toch liever koos voor een zekere toekomst. Het is inderdaad zo dat de kans heel klein is dat je er een goede baan mee vindt. Dat zeiden zelfs mn eigen docenten tegen me toen ik ging stoppen. Maar als ik het gevoel had dat ik nog groeide in deze opleiding, was ik wel doorgegaan denk ik. Het wereldje is geweldig en dansen was/is een echte passie van mij. Zang en acteren waren duidelijk mijn mindere kanten. Maar ik ben ook te onzeker voor zo'n toekomst denk ik, dat werkte mij heel erg tegen en voor mn gevoel kon ik daardoor ook niet alles geven: oftewel, ga goed bij jezelf na of dit echt wat voor je is.

Maar toch: doe gewoon audities. Het is ook gewoon een ervaring rijker. En als je het niet doet terwijl je toch aangenomen was, kan je wel zeggen dat je aangenomen was. Iets om trots op te zijn dus. Net zoals ik trots ben op die 8 jaar en dat ik aangenomen was op de hbo-opleiding.

Succes Voor steun en nuttige adviezen straks mag je me altijd toevoegen op msn
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 19:25
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
stefano schreef op 18-06-2005 @ 20:15 :
Die vriend van Jos Brink heeft toch ook een musicalschool?

Check! http://www.franksandersakademie.nl/
Van Frank Sanders moet je echt houden: de school is ongelofelijk creatief. Ook veel meer met lichten, eigen script schrijven, zelf produceren, ed. Meiden uit mijn klas die daar auditie hebben gedaan, vonden het helemaal niets. Er zaten ook veel "zweverige, geitenwollensokken" types op. Beetje apart sfeertje dus. Ben er zelf nooit geweest.

De beste musical-opleiding die vooral op zang is gericht is die in Tilburg, de beste musical-opleiding die meer op dans is gericht is Lucia Marthas. De theaterschool kan weer leuk zijn omdat je daar ook een vrije deel hebt en dus zelf vakken kan kiezen, wat vrijer dus. Deze 3 opleidingen zijn in Nederland vooral aan te raden. Maar daar zijn de audities dus ook het strengst (bij Lucia Marthas over t algemeen wat strenger omdat veel leerlingen die t daar niet halen worden doorverwezen naar Tilburg ).

Er heerst overigens een ongelofelijk concurrentiestrijd bij de theaterschool tegenover Lucia Marthas (andersom dus niet). Dat merkten een paar uit mn klas toen ze daar auditie deden.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 19:59
Soulwing
Avatar van Soulwing
Soulwing is offline
Gewoon Theaterschool (bv Artez in Arnhem etc). lijkt me niets. Vriendin van mij zit daar, en wat zij llemaal doen, dat lijkt me echt niets.


Arrgg, ik word ook echt gek van mezelf weet nie wat ik wil eigenlijk, mijn voorkeur ligt heel sterk aan de kant van muziek/dans etc.
dus netzogoed de musicalacademie als de rockacademie (k weet het totaaal iets anders)

maarja, daar zit je weer met de zekerheid van de toekomst.. en als ik niet zo'n soort opleiding kies (of niet wordt toegelaten) wat moet ik dan??

Ik heb gewoon/ kan gewoon geeeeeeen alternatief bekenden
__________________
Let's open up a restaurant in Santa Fe
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 20:01
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Waarom ga je geen vooropleiding doen op een academie? Waar woon je? Je bent nog jong en dat vergroot je kansen en je weet ook of t wat voor je is.

En wat voor n niveau doe je?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 20:03
Soulwing
Avatar van Soulwing
Soulwing is offline
ik ben nu 15. woon in doetinchem (gelderland dus is echt heeeel ver weg van amsterdam )
en doe 4vwo. (nogmaar 1 dag)
__________________
Let's open up a restaurant in Santa Fe
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 20:10
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Soulwing schreef op 18-06-2005 @ 21:03 :
ik ben nu 15. woon in doetinchem (gelderland dus is echt heeeel ver weg van amsterdam )
en doe 4vwo. (nogmaar 1 dag)
Ik woon in Scherpenzeel, ook in Gelderland. Op Lucia Marthas heb je een vooropleiding die alleen in het weekend wordt gegeven (vrijdag eind middag/avond en zaterdag overdags). Ik heb daar dus mijn hele middelbare schooltijd gezeten en ben ieder weekend daarheen gegaan. Het kan dus wel. En het is zeker aan te raden. Ik vond het geweldig. Helaas heb je de audities van dit jaar gemist en betekent dat dus dat je waarschijnlijk pas in 6VWO daarheen kunt... Maar er komt zeer regelmatig voor dat iemand die auditie doet voor t hbo, toch eerst naar de vooropleiding moet een jaar om je techniek bij te spijkeren. Je moet je beseffen dat er van buitenaf vaak nog geen eens 10 mensen aangenomen worden. Dit omdat het niveau van vele vooropleiding leerlingen al ontzettend hoog is en mensen van buitenaf daar niet aan kunnen tippen.

Overigens had ik in mijn klas niemand die van een amateurs groep kwam. Allemaal kwamen ze van een academie, hetzij uit Rotterdam, Arnhem, Amsterdam of wat dan ook.

Laatst gewijzigd op 18-06-2005 om 20:13.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 20:13
Soulwing
Avatar van Soulwing
Soulwing is offline
hehehe met andere woorden: ik ben kansloos
ja zo'n gevoel krijg ik nu ook..
__________________
Let's open up a restaurant in Santa Fe
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 20:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Soulwing schreef op 18-06-2005 @ 21:13 :
hehehe met andere woorden: ik ben kansloos
ja zo'n gevoel krijg ik nu ook..
Nee, dat is niet zo. Ten eerste kun je dus nog een jaar vooropleiding doen. Ten tweede is jouw amateursgroep misschien wel een uitzondering. Ten derde vergroten je kansen als je erg goed kunt zingen, uitzonderlijk goed dus. Dan is Tilburg zeker een aanrader. Maar je zou het ook bij het conservatorium kunnen zoeken. Er zijn zat hoofdrollen in een musical waarvoor geen danservaring wordt vereist, maar juist alleen een hele mooie stem en een geweldige uitstraling en acteerkunsten.

Dansen is gewoon een verhaal apart. Je moet al een hoog niveau hebben voordat je met een hbo-opleiding begint. Maar je kunt daar nu nog wat aan doen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 20:18
Soulwing
Avatar van Soulwing
Soulwing is offline
Ja ik snap het
dankjewel hoor voor al je verhalen .. ik kijk wel ff, maar bluuuuuuuuup ik word nu eeen beetje lam van mn gedachtes:
past het wel bij me? raak ik er niet op uitgekeken? kan ik het? wil ik dat?

etc etc
__________________
Let's open up a restaurant in Santa Fe
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-06-2005, 20:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Daarom moet je nu al her en der lessen op hoog niveau gaan nemen En echt hoor, zo'n vooropleiding is echt wel fijn om erachter te komen of het wat voor je is...

Succes met je denken
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 21:03
Soulwing
Avatar van Soulwing
Soulwing is offline
Jaa, dankje ik zal erover nadenken , maar het let me een beetje dat het zo ver weg is.
dat houdt me tegen.
__________________
Let's open up a restaurant in Santa Fe
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.