Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2005, 14:01
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Is er veel zelfdiscipline voor nodig?
Hoe beta zijn de beta vakken? (Zijn ze haalbaar voor iemand met wiskunde-A probleemoplossingsvermogen?)
Is het aan te raden voor iemand met een grote interesse voor economie, maar een brede algemene belangstelling?
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2005, 14:00
TIEN
Avatar van TIEN
TIEN is offline
ik heb gen verstand van de opleiding sry maar beta is toch natuur en scheikunde?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 19:37
kebkebe
kebkebe is offline
Voor zover ik weet ben je heel vrij in de vakken die je kiest.

Er zijn niet echt colleges Liberal Arts & Sciences, je volgt 'blokken' (o.i.d.) van andere studies. Daarom kun je zelf bepalen hoe beta de beta-vakken zijn. Je moet geloof ik wel een bepaald deel beta hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 12:00
Snow Cherries
Avatar van Snow Cherries
Snow Cherries is offline
Ik heb dit jaar Taal- en Cultuurstudies gestudeerd in Utrecht (je denkt, wat doet ze dan op een scholieren-forum, maar ik vind dit forum gewoon leuk ). TCS is een soort Liberal Arts & Sciences, maar dan met alleen alfa-vakken. Het probleem met zo'n hele vrije kies-zelf-maar-studie vind ik, dat je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer ziet. Wij kregen een enorme studiegids, en dat waren dan alleen nog de Letteren-vakken. Alles lijkt wel leuk, maar het is moeilijk om er een samenhangend pakketje van te maken. Bovendien moet je er rekening mee houden, dat je ieder blok weer bij volslagen vreemden in de werkgroep komt, die elkaar allemaal wél kennen. Ik had dan het geluk dat ik één meisje steeds weer tegenkwam, maar verder heb ik niet veel echte vrienden gemaakt dit jaar.
Ik denk dat je er niet meer zelfdiscipline voor nodig hebt dan bij andere studies, want qua huiswerk en tentamens werkt het hetzelfde als bij een "normale" studie.
Op zich is het wel aan te raden als je een brede algemene interesse hebt, maar je moet er wel tegen kunnen om nergens echt bij te horen, je moet niet al teveel last hebben van besluiteloosheid en je moet ook zeker niet te verlegen zijn...
__________________
* the sexiest thing is trust *
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 12:45
Verwijderd
Offtopic:
Citaat:
Snow Cherries schreef op 19-05-2005 @ 13:00 :
(je denkt, wat doet ze dan op een scholieren-forum, maar ik vind dit forum gewoon leuk ).
Er zitten ook erg veel studenten hier hoor
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 20:20
Verwijderd
onkruid vergaat gewoon niet
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 21:43
Snow Cherries
Avatar van Snow Cherries
Snow Cherries is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-05-2005 @ 13:45 :
Offtopic: Er zitten ook erg veel studenten hier hoor
daar ben ik inmiddels ook achter gekomen ja, gezellig!
__________________
* the sexiest thing is trust *
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 01:04
Verwijderd
Laat je niet misleiden door de mooie naam van de studie. Het komt er een beetje op neer dat je van het hele zooitje vakken dat de universiteit aanbiedt vakken mag volgen (okee ik overdrijf maar dat is wel het idee)
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 18:08
Psychedelic
Avatar van Psychedelic
Psychedelic is offline
Liberal Arts and Sciences is voor mensen met een brede belangstelling die na hun studie het liefst patatbakker of hoffilosoof worden.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 22:55
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Psychedelic schreef op 25-05-2005 @ 19:08 :
Liberal Arts and Sciences is voor mensen met een brede belangstelling die na hun studie het liefst patatbakker of hoffilosoof worden.
Iets genuanceerder mag wel

Maar ik zou geen Liberal Arts and Sciences studeren. Zelf heb ik het ook overwogen, maar heb ervan af gezien. Simpelweg omdat je echt onmogelijk een baan kunt vinden die overeenkomt met jouw studieniveau. Je weet van alles wat, maar je weet nergens genoeg van om aan een baan te kunnen komen. De studie zal waarschijnlijk een stuk leuker zijn dan standaard studies, maar je hebt er gewoon erg weinig aan.

Mijn advies: ga iets studeren wat al veel langere tijd bestaat. Het liefst zo vakgericht mogelijk. Denk bijvoorbeeld aan studies als natuurkunde, of iets met scheikunde. Volop werk in te vinden later in tegenstelling tot de fancy opleidingen zoals LA&S, industrial design, kunstmatige intelligentie etc.

Als je een brede interesse hebt kun je nog altijd een minor erbij doen in een ander vakgebied. Maar dan heb je tenminste wel een fatsoenlijk diploma.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 11:49
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Krekker schreef op 28-05-2005 @ 23:55 :
Volop werk in te vinden later in tegenstelling tot de fancy opleidingen zoals LA&S, industrial design, kunstmatige intelligentie etc.
Industrieel ontwerpen heeft zich de afgelopen jaren wel bewezen als serieuze en noodzakelijke studie; vormgeving is niet iets dat werktuigbouwkundigen ook wel even erbij kunnen.
Ik heb wel het vermoeden dat LAS interessant kan zijn mits je een echt samenhangend vakkenpakket hebt. Is het niet zo dat doordat je een normale master doet, je ook prima een baan vind in het vakgebied waar je je master in hebt gedaan?

Oh ja, bedankt voor de reacties!
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 13:57
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
REIE schreef op 10-06-2005 @ 12:49 :
Industrieel ontwerpen heeft zich de afgelopen jaren wel bewezen als serieuze en noodzakelijke studie; vormgeving is niet iets dat werktuigbouwkundigen ook wel even erbij kunnen.
En dan neemt het bedrijf wel een echte ontwerper erbij. Iemand die maar half van techniek afweet en half kan vormgeven kan vrij weinig betekenen voor het bedrijf.
Citaat:
Ik heb wel het vermoeden dat LAS interessant kan zijn mits je een echt samenhangend vakkenpakket hebt. Is het niet zo dat doordat je een normale master doet, je ook prima een baan vind in het vakgebied waar je je master in hebt gedaan?
Als je echt een samenhangend vakkenpakket wilt kun je net zo goed de 'echte' studie van dat vakgebied gaan doen lijkt mij. Staat een stuk netter op je cv dan "Liberal Arts & Sciences met voornamelijk economische vakken en daarnaast ook wat natuurkundige en wat filosofische, met aansluitend een master in de kunstgeschiedenis" .
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 18:18
Li
Avatar van Li
Li is offline
Jongen die ik ken heeft industrieel ontwerpen gestudeerd en ontwerpt nu achtbanen bij pretparken. Best leuk dacht ik zo

En iedereen blaat bij interdisciplinaire studies altijd maar wat je er later mee kan blabla, maar kies vooral iets wat je leuk vindt.. Als je daar goed in bent krijg je sowieso wel een baan op je niveau, dat vertrouwen moet je gewoon hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Liberal Arts & Sciences
Breg
23 19-03-2005 18:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.