Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2014, 19:33
Pancakelover
Avatar van Pancakelover
Pancakelover is offline
Ik zal even uittlegen wat er eergisteren is gebeurd ik was in Engeland met mijn klas, er was wat gebeurd waardoor ik al helemaal gestressd was geraakt maar toen maakte en klasgenoot een opmerking tegen mij, Hierdoor voelde ik een enorme woede opkomen (heb ik vaker door vroeger pest verleden) normaal reageer ik dit af op mijn kussen van mijn bank maar die had ik natuurlijk niet mee.
Ik rende naar binnen naar de kamer en reageerde mij af op het bed aangezien pijn altijd de woede weghaalde (ik sneed mijzelf vroeger ook, doe ik nu niet meer) dat werkte niet, ik ben toen gaan hyperventileren ongeveer 40 minuten lang waarvan ik de eerste 10 minuten niet meer weet (klasgenoot had het beschreven wat er precies was gebeurd) ik had geen controle meer alles stond helemaal vast en was ook ongeveer 3 X flauwgevallen uiteindelijk na 40 minuten rustig geworden en heb daarna nog zo 15 minuten gezeten aangezien ik nog helemaal duizelig en overstuur was.
Mijn vraag hebben hier mensen last van en zo ja hoe kom je ervanaf en is dit NORMAAL???

Groetjes
Frank
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2014, 20:20
Champs-Élysées
Avatar van Champs-Élysées
Champs-Élysées is offline
Ja, dit is volstrekt normaal. Je hoeft je hoeft je helemaal geen zorgen te maken. Gebeurt iedereen wel eens joh.
__________________
Echt superlief van mijn mams dat ze een babybel in mijn broodtrommel gedaan heeft <3
Met citaat reageren
Oud 14-06-2014, 20:22
Pancakelover
Avatar van Pancakelover
Pancakelover is offline
Oke dat scheelt gelukkig
Maar ik denk dat ik wel eens wat moet doen aan het nog steeds last hebben van het pesten van de basisschool

Groetjes
Frank
Met citaat reageren
Oud 14-06-2014, 21:20
Champs-Élysées
Avatar van Champs-Élysées
Champs-Élysées is offline
Citaat:
Oke dat scheelt gelukkig
Maar ik denk dat ik wel eens wat moet doen aan het nog steeds last hebben van het pesten van de basisschool

Groetjes
Frank
Dude, ik was hardcore sarcastisch. Sorry
__________________
Echt superlief van mijn mams dat ze een babybel in mijn broodtrommel gedaan heeft <3
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 10:33
Pancakelover
Avatar van Pancakelover
Pancakelover is offline
Ow ook goed sorry hoor -_-
Reageer dan niet you know
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 12:30
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Er zullen vast wel meer mensen dit wel eens hebben maar normaal is het niet. Heb je dit vaker gehad? Misschien kan je er via je huisarts hulp voor zoeken. En goed van je dat je gestopt bent met snijden!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 12:36
Pancakelover
Avatar van Pancakelover
Pancakelover is offline
Ik heb dit vaker gehad de laatste was 2 jaar geleden ofzow
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 12:40
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ok, op zich valt dat dan wel mee maar als je het vaker hebt of weer de neiging krijgt om je zelf pijn te doen zou ik er toch hulp voor zoeken. Dan kan je ook doen als je voelt dat dat pesten je nog erg dwars zit.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 13:04
Pancakelover
Avatar van Pancakelover
Pancakelover is offline
Tja daar zit een beetje het probleem, op een paar vrienden na weet niemand de ''echte'' ik.
ik vertel het liever niet aan mijn ouders vandaar
Ik ben wel van plan om binnekort een psychologe op te zoeken

Groetjes
Frank
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 13:07
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Iedereen wordt wel eens heel erg boos. Jongens overkomt dat iets makkelijker dan meisjes. Zo te zien heb je best een goede manier gevonden om die spanning kwijt te raken (je kussen stompen), dus dat doe je al heel goed!
Zo'n hyperventilatieaanval is iets lastiger. Hyperventilatie betekent dat je te snel ademt. Hierdoor wordt het kooldioxide gehalte in je bloed te laag, en dan krijg je een gevoel van paniek, benauwdheid en uiteindelijk val je dan flauw. Als je flauw bent gevallen gaat je lichaam vanzelf weer normaal ademen en dan kom je weer bij. Maar als je vervolgens weer opnieuw begint dan schiet dat natuurlijk niet op.
Je kunt jezelf helpen met ademhalingsoefeningen. Dat betekent dat je je helemaal concentreert op je ademhaling: 4 seconden inademen, 4 seconden vasthouden, 8 seconden uitademen. Lukt dat niet omdat je teveel in paniek bent, dan moet je zorgen dat je in een plastic zak kunt in- en uitademen. Dat zorgt ervoor dat je de kooldioxide die je uitademt ook weer inademt, en dan heb je het niet meer benauwd. Er is ook een speciaal klein kastje dat hetzelfde doet (hyperfree heet dat ding, verkopen ze bij de drogist en de apotheek), alleen zo'n ding kost rond de 10 euro en een plastic zak is dan een stuk goedkoper .
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 13:39
Pancakelover
Avatar van Pancakelover
Pancakelover is offline
Bedankt voor je reactie pluis
De 3 docenten die nodig waren om mij te kalmeren (geloof mij maar ) hadden ook een plastic zak alleen ik was zo erg in die aanval dat dat niet echt hielp dus het heeft toen alsnog 20 minuten extra geduurd

Mvg
Frank
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 16:36
Verwijderd
Niet meer boos worden om niets.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 17:20
Pancakelover
Avatar van Pancakelover
Pancakelover is offline
Reverend het heeft meerdere redenen waarom ik boos ben geworden dus het was niet om ''niks'' zoals jij het beschrijft anders was het een stuk makkelijker om ervan af te komen

Mvg
Frank
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 17:42
Verwijderd
Dan kunnen die redenen nog wel gerelativeerd worden. Te meer omdat woede een weinig vruchtbare emotie is om ergens beter van te worden. Als jij daadwerkelijk zo woest kan worden door iets wat een klasgenoot zegt dan zou ik dat wel degelijk aanmerken als een overreactie.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 18:04
Pancakelover
Avatar van Pancakelover
Pancakelover is offline
Ik zal het even iets duidelijker maken
-Het was niet OM de klasgenoot hij ''activerde het zeg maar''
-Dit was deels opgekropte woede omdat ik altijd alles weglach
de laatste keer dat ik zowiets had was tijdens mijn depresi, de voornaamste reden die ik kan benoemen is omdat ik het hoofdstuk van de basischool nog niet heb afgesloten, hoe ik dit doe weet ik zelf ook niet.
Reverend ik snap dat jij mijn situatie niet kent en die hoef ik ook niet tot in de details uitteleggen maar de dingen die ik heb gedaan en gedacht hoorde niet voor die leeftijd.

Mvg
Frank
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Ik zal het even iets duidelijker maken
-Het was niet OM de klasgenoot hij ''activerde het zeg maar''
Dat lijkt me een dilemma, als je zo makkelijk uit de tent wordt gelokt door iemand die er eigenlijk helemaal niets mee te maken heeft.
Citaat:
-Dit was deels opgekropte woede omdat ik altijd alles weglach
Ik lach ook altijd alles weg, maar ik lach het dan ook echt weg. Er wordt niets opgekropt en het komt er later opeens niet meer uit want, zoals gezegd, is het al weg.
Citaat:
de laatste keer dat ik zowiets had was tijdens mijn depresi, de voornaamste reden die ik kan benoemen is omdat ik het hoofdstuk van de basischool nog niet heb afgesloten, hoe ik dit doe weet ik zelf ook niet.
Wat is er dan allemaal gebeurt op de basisschool en wat voor depressie betreft het?
Citaat:
Reverend ik snap dat jij mijn situatie niet kent en die hoef ik ook niet tot in de details uitteleggen
Dat hoeft niet nee, maar als je hierheen komt en je gaat expres dingen achterhouden dan valt er ook weinig relevants over te zeggen. Te meer omdat hier niet bepaalde geschoolde psychologen rondlopen.
Citaat:
maar de dingen die ik heb gedaan en gedacht hoorde niet voor die leeftijd.
Ik geloof niet dat er dingen wel of niet horen voor leeftijden. Denk jij dat je de enige boze scholier was die met zichzelf in de knoop zat?

Het is er niet veel duidelijker op geworden, dus allicht moet je iets meer in detail treden.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 19:12
Pancakelover
Avatar van Pancakelover
Pancakelover is offline
De belangrijkste punten van de basisschool tijd
- ik ben 4,5 jaar gepest
- Was depresief had een laag vetrouwen in iedereen, was beetje paranoia, kreeg nachtmerries over mijn pesters, sneed mijzelf, was suicidaal,
Nog steeds draag ik de psychologische littekens van het pesten
-Nog steeds bang voor mensen
-verlatingsangst
-continu opzoek naar bevestiging
-snel onzeker
-durf niet goed tegen mensen in te gaan
Ik hoop dat dit het iets duidelijker maakt
mocht je nog iets missen zeg het gerust.

Mvg
Frank
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 20:51
Verwijderd
Hoi frank,
Misschien toch slim om eens hulp te zoeken zodat je het verleden beter een plekje kan gaan geven.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-06-2014, 21:00
Pancakelover
Avatar van Pancakelover
Pancakelover is offline
_Melove bedankt voor je reactie, Ik ben dit ook zeker van plan maar ben opzoek naar een psychologe, of het wordt gedekt door de verzekering, en of ze een geheimhoudingsplicht hebben ben ik nu ook even aan het uitzoeken

Groetjes
Frank
Met citaat reageren
Oud 15-06-2014, 22:49
ESCLEPIOS
ESCLEPIOS is offline
Je bent pas 14, dus je hebt nog een hele ontwikkeling te gaan. Het wordt allemaal beter.
Ik kan je nu al wel verklappen dat je extreem kwetsbaar bent voor drugs, en verslaving.
TIP: raak nooit en te nimmer een sigarret, biertje, jointje of cocaïne aan.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2014, 14:00
Pancakelover
Avatar van Pancakelover
Pancakelover is offline
Ik weet niet of hier ook weer sarcasme in zit maar zo niet,
Ik hoef geen drugs,sigareten etc
Biertje zal ik waarsch wel drinken maar,
vanwaar die conclusie dat ik extreem vatbaar ben voor verslavingen?

Mvg
Frank
Met citaat reageren
Oud 16-06-2014, 14:54
Verwijderd
Citaat:
De belangrijkste punten van de basisschool tijd
- ik ben 4,5 jaar gepest
- Was depresief had een laag vetrouwen in iedereen, was beetje paranoia, kreeg nachtmerries over mijn pesters, sneed mijzelf, was suicidaal,
Nog steeds draag ik de psychologische littekens van het pesten
-Nog steeds bang voor mensen
-verlatingsangst
-continu opzoek naar bevestiging
-snel onzeker
-durf niet goed tegen mensen in te gaan
Ik hoop dat dit het iets duidelijker maakt
mocht je nog iets missen zeg het gerust.

Mvg
Frank
Ga op een vechtsport

En luister niet naar escledinges
Met citaat reageren
Oud 16-06-2014, 15:00
Pancakelover
Avatar van Pancakelover
Pancakelover is offline
Reverend das een tip waar ik wat aan heb
Heb ik ook overnagedacht maar ik zit al op genoeg sporten dus dan moet ik van zwemmen af
Maar wel bedankt
Met citaat reageren
Oud 16-06-2014, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Reverend das een tip waar ik wat aan heb
Heb ik ook overnagedacht maar ik zit al op genoeg sporten dus dan moet ik van zwemmen af
Een keer per week een uurtje of twee boksen of iets dergelijks moet er toch wel bij kunnen? Ik denk dat je er een hoop aan hebt. Het geeft meer zelfvertrouwen, je bent weerbaarder en bovendien spaar je allicht zo een paar dure kussens uit.

Ik ben geen psycholoog maar bij gevallen van onzekerheid, pesten en onnodige agressie lijkt een goede vechtsport mij de ideale oplossing. Je hoeft niet meteen een lidmaatschap te nemen maar het kan nooit kwaad om wat gratis proeflessen bij verschillende sporten te proberen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2014, 15:40
Pancakelover
Avatar van Pancakelover
Pancakelover is offline
Bedankt voor de tip Reverend!
Ik zit bij een jongen in de klas die doet aan vechtsport en ken hem best wel goed dus miss dat ik een keer met hem mee proeflessen kan gaan draaien

Mvg
Frank
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2014, 19:15
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik weet niet of hier ook weer sarcasme in zit maar zo niet,
Ik hoef geen drugs,sigareten etc
Biertje zal ik waarsch wel drinken maar,
vanwaar die conclusie dat ik extreem vatbaar ben voor verslavingen?

Mvg
Frank
Ik zou die opmerking van esclepios over verslaving niet al te serieus nemen. Hij overdrijft vaak nogal en stelt graag rigoreuze diagnoses.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 16-06-2014, 19:28
Pancakelover
Avatar van Pancakelover
Pancakelover is offline
Oke bedankt voor de info pluis!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2014, 20:18
brokenwings
brokenwings is offline
Als ik mij mag meebemoeien met een advies.
Allereerst is het verleden een verleden.. die nog bloedende wonden heeft achtergelaten. Die wonden moeten verzorgd worden: praat met een begeleider, iemand die je vertrouwen kan.
Alle wonden moeten worden bekeken, schoongemaakt dwz besproken worden.
Daarnaast moet je bereid zijn degenen die jou hebben gekwest te VERGEVEN om vrij te zijn van het verleden en de wonden te laten helen. Zolang je niet WILT vergeven ( het zal niet in een keer lukken om te vergeven, maar de WIL moet er zijn) blijf je prikken en slaan op de bloedende wonden. WIL je vergeven dan is dit gelijk aan de WIL om de wonden te laten genezen door het te accepteren, met rust te laten. Met de tijd zal er wel herinneringen blijven, maar die doen niet meer pijn want je bent niet meer de jongen, hulpeloos, van vroeger, sterker ben je geworden omdat je a niet meer gepest ben, b, je bent dapper en moedig om je vijanden te vergeven (die waren geestelijk zwak waardoor zij anderen moesten pesten om sterker te doen overkomen), c. je kijkt naar het heden en leeft in het heden, het verleden is voorbij, de toekomst ligt buiten je bereik. Leef in het heden.
Hyperventileren, de woede wordt groter wanneer je gaat slaan op wat voorwerp ook. Je voelt te beter wanneer je diep ademhaalt, tegen jezelf zegt bijv. het is niet waard wat de andere van mij vindt, over mij denkt... ik ken mijzelf, ik weet wat de waarheid is.. denk positief en NEGEER door niet te REAGEREN.
Hyperventileren = paniek, angst.
Let op je ademhaling en denk aan iets anders.

Mvg
Met citaat reageren
Oud 18-06-2014, 13:11
Pancakelover
Avatar van Pancakelover
Pancakelover is offline
Brokenwings dit is een text waar ik echt heel veel aan heb!
Zoals gezegt de psychologe komt er waarschijnlijk binnekort, maaar het vergeven...
Daar zou ik dan als ik jou tekst mag geloven toch maar langzaam aan moeten werken, maar dit zal wel even duren
Iniedergeval bedankt voor je nuttige tekst en ik zal hier zeker tips van gebruiken!

Mvg
Frank
Met citaat reageren
Oud 19-06-2014, 17:03
Verwijderd
Ik ben ook gepest! Nooit naar een hulpverlener geweest. Maar ik heb me me mindset veranderd en ben anders gaan denken ik dacht: ik ben nu en niet gister. Fuck it! Kan me allemaal schelen. Ik ga het halen! En dit heeft voor mij heel goed geholpen. Al klinkt het niet logisch werkt het een super. Ik ben nu ook gewoon zelfverzekerd. En heb vrienden en ben al lang niet meer gepest. Mijn woedeaanvallen zijn compleet weg. Allemaal weg. Ik ben niet onzeker en heb veel vertrouwen. En weet hoe ik in moeilijke situaties moet handelen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2014, 19:45
Pancakelover
Avatar van Pancakelover
Pancakelover is offline
Bedankt voor je verhaal InstaSkatertjeh
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.