Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2003, 16:55
alwaysgood
alwaysgood is offline
hier is het bewijs dat de politie alleen maar uit is op geld en niet meer op verkeersveiligheid bij het bekeuren van hardrijders. In dit krantenbericht staat hoeveel bonnen de politie in omgeving wijchen komend jaar moet uitschrijven. Het flitsen voor te hard rijden, heeft dus helemaal niet meer te maken met het verhogen van de verkeersveiligheid, maar gewoon om geld in het laatje te krijgen.
Ik vind dit gewoon te absurd voor woorden, de politie moet controleren op gevaarlijke wegen, met betrekking tot het verhogen van de verkeersveiligheid, en niet met de gedachte in het achterhoofd dat ze vandaag zoveel bonnen moeten uitschrijven, om genoeg geld in het laatje te krijgen.
wat vinden jullie hier nou van
groeten mark
__________________
Do or do not. There's no try
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2003, 17:23
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
nou ja
als je weet hoeveel procent van de auto's (of eigenlijk de automobilisten erin) te hard rijdt
dan weet je ook hoe lang en hoeveel je ongeveer moet controleren en wat het effect daarvan op de verkeersveiligheid is.
maar om dat duidelijk te maken, heeft de gelderlander dit getal eruit gepakt om te laten zien hoeveel de politie wil gaan controleren.

Offtopic: de gelderlander nijmegen is prut, ik vraag me af wat er dan wel in godsnaam in de editie wijchen-beuningen staat
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 17:45
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef:

Offtopic: de gelderlander nijmegen is prut, ik vraag me af wat er dan wel in godsnaam in de editie wijchen-beuningen staat

idd, het is gewoon een regionale Telegraaf
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 18:06
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Prima, sterker nog: Ik hoop dat ze het dubbele er aan verdienen!

Waar maak je je nou druk om?
- Rijd gewoon niet te hard, heb je nergens last van!
- 'T is veiliger, ook in dat kleine plaatsje!
- Extra geld, betekent extra geld om andere dingen op te lossen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 21:48
alwaysgood
alwaysgood is offline
klein plaatsje??? g*dverdomme, wijchen heeft wel 40.000 inwoners ,

maar het gaat gewoon om het feit dat de politie hardrijders niet meer bekeurt op grond van de verkeersveiligheid, maar opgrond van 'we moeten vandaag zoveel mensen bekeuren'
__________________
Do or do not. There's no try
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 21:58
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
alwaysgood schreef:
klein plaatsje??? g*dverdomme, wijchen heeft wel 40.000 inwoners ,

maar het gaat gewoon om het feit dat de politie hardrijders niet meer bekeurt op grond van de verkeersveiligheid, maar opgrond van 'we moeten vandaag zoveel mensen bekeuren'
Nee, op grond van 'er zijn zo-en zoveel hardrijders, en als we er zoveel pakken, is dat een redelijk percentage'.

Bovendien schelen al die hardrijdende eikels mij belastinggeld
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 10:43
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Ik zie toch heel duidelijk staan:
Citaat:
Het team hoopt daarmee het aantal snelheidsovertredingen te beperken tot een maximum van tien procent op wegen in het gebied.
Ze stellen een richtlijn voor de hoeveelheid bekeuringen, met als doel het beperken van de snelheidsovertredingen.
Het geld dat ze 'verdienen' met bekeuringen mogen ze toch niet zelf houden, dat vloeit namelijk direct terug naar de staatskas. Elke motivatie ontbreekt dus.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 11:10
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Ik zie toch heel duidelijk staan:

Ze stellen een richtlijn voor de hoeveelheid bekeuringen, met als doel het beperken van de snelheidsovertredingen.
Het geld dat ze 'verdienen' met bekeuringen mogen ze toch niet zelf houden, dat vloeit namelijk direct terug naar de staatskas. Elke motivatie ontbreekt dus.
Op zich kan ik me wel indenken dat ze toch nog enige motivatie hebben!!! Het is uiteindelijk hun baan en ik zou het stiekem zelf ook wel leuk vinden om een dagje boetes uit te schrijven . Maar i.d.d. zal de motivatie van alwaysgood niet van toepassing zijn
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 13:33
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Iotje schreef:
Op zich kan ik me wel indenken dat ze toch nog enige motivatie hebben!!! Het is uiteindelijk hun baan en ik zou het stiekem zelf ook wel leuk vinden om een dagje boetes uit te schrijven . Maar i.d.d. zal de motivatie van alwaysgood niet van toepassing zijn
Denk je serieus dat die agenten het leuk vinden om mensen aan te houden, bonnen uit te delen om daarna te worden uitgescholden, geïntimideerd en regelmatig in elkaar geslagen?
Dat denk ik niet.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 15:08
MoHaMeDJaLaL
Avatar van MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Overal op de wereld is de politie niet nuttig bezig.

Als je ze nodig hebt zijn ze er niet.
En waarneer je ze niet nodig hebt,dan zijn ze er wel.

Ze zetten zich overigens voor schut.Als er een kleine ruzie is tussen 2 personen komen ze met 8 politie bakken en 1 m.e. busje.

PeaCe
__________________
HIIIGH FIVE babehhh
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.