Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2004, 17:27
kraagje
kraagje is offline
welke van onder staande kleuren heeft de beste invleod op de fotosynthese en welke de slechtste en waarom??

de kleuren zijn
paars
groen
rood


thnxzz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2004, 18:25
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Ik zou zeggen dat rood de beste invloed heeft en groen de minste.
Ik heb zojuist geleerd dat een plant voor zijn fotosynthese vooral ultraviolet en infrarood licht gebruikt. En de optima van chlorofyl a en b liggen tussen de 650 en de 700 nm. Dat is oranje tot rood licht.
Chlorofyl a heeft ook nog een optimum bij licht met een golflengte van ongeveer 450 nm, en dat is violet/blauw. Van chlorofyl b weet ik dat niet, maar omdat ik zeker weet dat ze allebei een optimum hebben in het rode gebied, ga ik voor rood.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 20:38
Verwijderd
Het is eigenlijk een pure gok, maar ik ga voor groen. Waarom zouden anders de bladeren groen zijn?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 21:40
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Een kleur wordt veroorzaakt doordat het voorwerp licht met golflengtes van die kleur reflecteert en licht met golflengtes van andere kleuren absorbeert. Als bladeren groen zijn betekent dat dat bladeren groen licht reflecteren, en dus kunnen de bladgroenkorrels nooit groen licht absorberen voor hun fotosynthese. Groen valt dus sowieso af.
En verder blijf ik bij mijn redenatie, ik ga voor rood als beste kleur.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [BIO] Examenvraag, het niet eens met het officiële antwoord.
Lychee
3 29-04-2012 13:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.