Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2004, 11:54
Michelj88
Avatar van Michelj88
Michelj88 is offline
Na een jaar prutsen met Reason heb eindelijk iets gemaakt waar ik zelf wel enigsinds tevreden over ben. Nu is nog de vraag wat anderen ervan vinden

De Instrumenten die ik gebruikt heb voor Samba Festiva:

Bassdrum
Snaredrum
Ride bekken
Bongo
Conga
Claves
Cowbell

Basgitaar
Akoestische Gitaar
Vibrafoon
Trompet
Hoorns
Fluit
Piano
Strings (Violen + Chello + Contrabass)

Om een of andere reden verlaagd Windows Media Player het tempo en de pitch na 1 maat. Winamp heeft hier geen last van!!

Klik hier


Feedback is welkom.

Grtz and have fun!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2004, 13:06
Anathema
Avatar van Anathema
Anathema is offline
Chill!
__________________
Do you remember when we were transparent?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 13:50
Verwijderd
Ik zie dat je een V - IV - I turnaround gebruikt, die bevredigt echter niet. Net zoals de meeste andere cadensen die je gebruikt. Het 'raamwerk' van je stuk is niet erg spannend. De soloinstrumenten springen er ook niet uit. Het stuk is een aardig voorbeeld wat je met zo'n programma kan doen, maar als muziekstuk is het niet compleet.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 14:19
Sjoerd
Avatar van Sjoerd
Sjoerd is offline
Is wel een lekekr achtergrondmuziekje
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 08:07
Verwijderd
whoei! Kvind hem wel vet Maarja.. kheb ook niet zo heel veel verstand van dat proggie en dit soort muziek.. Maar het klinkt goed in mijn oren
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 10:12
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
tja, wel knap hor, veel afwisseling, een boel instrumenten.. Maar het klinkt zo lullig.. Je hoort meteen dat het uit een computer komt.. En daardoor klinkt het een beetje alsof het muziek van een of ander oud, goedkoop compuspelletje is..
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 12:35
Michelj88
Avatar van Michelj88
Michelj88 is offline
Thx voor de replies en feedback.

En jah, het klinkt idd alsof uit de computer komt (wat ook zo is). Hetgeen je bijna altijd zult hebben als je composities maakt op de computer waar normaalgesproken echte instrumenten voor worden gebruikt. Helaas heb ik geen hardware (instrumenten, mic's, mengpaneel en effecten) om het op dit moment anders te doen.

Ik ga in ieder geval aan de slag met de gegeven tips (kadensen, raamwerk).

Grtz,

Michel
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 19:31
Daevrem
Daevrem is offline
Heb je ook de bladmuziek/partituur? Zo ja dan kan ik denk ik beter commentaar geven.

Ik heb even geluisterd, en het is inderdaad een erg statisch stuk. Je lijkt creativiteit genoeg te hebben, je mist alleen nog wat kennis en ervaring met het vormgeven van je ideeen, natuurlijk het moeilijkste gedeelte.

Je hoort meer dan 4 minuten lang dezelfde twee akkoorden, de enige afwisseling is het kleur, de ligging en het ritme.

Stel, je muziekstuk was een verhaal. Wat voor een verhaal was het dan als het begin, midden en einde op die manier gelijk is?

Ik vraag me alleen af in hoeverre deze kritiek ook op het hele genre van toepassing is , dit soort muziek heeft immers vaker statische modale harmonie. Ik vraag me af hoe het op te lossen is, want dit is niet echt componeermuziek. Het genre zelf kan gebruik maken van spannende geimproviseerde solo's, jij natuurlijk niet.

Je kunt denk ik best wel simpel var harmonische variatie toevoegen. Je kunt bijvoorbeeld het Dm akkoord in D veranderen en dan dus van D dorian('gewoon' de noten van C majeur waarin het Dm akkoord overheerst) naar G majeur (of G mixolydian(C majeur noten waar G overheerst), of nog wat anders) gaan. En dan bij het einde weer terug naar D dorian.

Of je kunt de akkoorden wat meer kleur meegeven, niet alleen drieklanken. Ik hoorde dacht ik alleen in een van de pianosolo's wat andere akkoorden.

Of je kunt ergens een soort interlude inbouwen, iets dat heel anders is dan de rest, en ook in een andere toonsoort staat, gewoon voor de variatie.

Misschien kun je de snaarpassage iets uitgebreider maken en dan echt volle akkoorden laten spelen. Heb je gelijk al een interlude waar je de helft al van hebt.

Of je kunt misschien aan het einde meer instrumenten tegelijk laten spelen zodat de luisteraar op die manier een soort steigende lijn naar een einde ziet. Of je kunt de solo's in het einde uitbundiger maken dan in het begin.

(oke, ik heb nog even geluisterd, en volgens mij gebruikte je die laatste twee technieken al )

In iedergeval, ik denk dat qua variatie de harmonie het zwakste is, je hebt zelfs minder akkoorden dan AC/DC!

Snees, ik hoor helemaal geen turnaround of cadens of V akkoord. Ik hoor alleen maar het Dm thuisakkoord en het G majeur spanningsakkoord (wel in i-IV-i relatie). Maar ik vertrouw m'n oor niet (vaak onterrecht) dus als er bladmuziek is, graag.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane

Laatst gewijzigd op 11-09-2004 om 20:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.