Oud 11-05-2013, 23:01
Jan159
Jan159 is offline
Hoi,

Ik zit met het volgende

Ik ben al anderhalf jaar samen met mijn vriendin, super lief en al wat je wil.
Maar de laatste maanden lijd ik meer onder deze relatie dan er plezier aan te beleven, maar over het algemeen voel ik me ook niet meer lekker zo super in mijn vel deze laatste maanden...

Dit komt grotendeels omdat ik een studiekeuze heb gemaakt aan de universiteit die uiteindelijk te moeilijk blijkt te zijn. Hierdoor heb ik vrij weinig tijd en ben ik sowieso al wat gestresseerd. Tijdens de examens van januari was ik grotendeels op al mijn vakken gebuist, dus deze moet ik opnieuw doen tijdens de herexamens in augustus.
Ik ga waarschijnlijk stoppen met de studierichting dat ik nu doe, maar ik ga toch nog de herexamens mee doen. (je weet maar nooit + sommige vakken kan ik dan in mijn nieuwe studierichting skippen omdat ik er al op geslaagd ben in mijn huidige richting)

Ik heb dus al vrij weinig tijd, en bijna al die tijd besteed ik samen met mijn vriendin. Ik plan dus echt wel heel veel naar haar. Zijzelf is een jaartje jonger en zit nog in het 6de middelbaar dus heeft veel mij vrije tijd dan mij. Maar als ik tijd vrij heb, maakt zij ook altijd tijd vrij op de momenten dat ik vrij heb.

Nu is er een jongen dat in haar klas zit en waar ze heel goed mee bevriend is, ze lacht constant met al zijn mopjes en is er heel vaak mee samen (wel nog met andere vrienden bij). Maar goed, ik vond dat ze wel héél veel lachte met elkaar. Ik geef zonder problemen toe dat ik jaloers was, dus ik heb het haar dan ook gewoon uitgelegd wat ik ervan vond en ze zei dat ze mij begreep en er rekening mee ging houden. Ik vertrouw haar wel, maar ze zitten samen in de klas dus ze zien elkaar toch nog heel veel...
Dit is gewoon al iets waar ik mij aan erger, maar goed, niks aan te doen.

En nu komt eigenlijk hetgene waar ik echt mee zit:
Mijn gezin gaat in juli naar Thailand voor een kleine maand. Mijn vriendin zou niet meekunnen omdat dit financieel/pracktisch niet mogelijk was. En omdat ik al heel augustus moet leren tijdens de herexamens heb ik de reis voor haar opgezegd zodat wij samen toch nog weg konden gaan onder ons tweetjes en ik haar nog wat zou zien tijdens juli.

Zo gaan we samen voor 8 dagen naar Santorini, wat echt super leuk is! Maar eens we terug zijn (rond 8 juli), vertrekt zij met de jeugdbeweging 10 dagen op kamp. Daarna is ze terug een dag en half thuis en vertrekt ze weer op kamp met de jeugdbeweging voor 9 dagen. Ik vind het gewoon enorm kut dat ik mijn vakantie naar Thailand opzeg opdat ik haar meer kan zien, en haar dan in totaal een kleine 10 dagen kan zien tijdens Juli. Hier erger ik mij ook aan!

Ik weet niet wat ik moet doen hiermee. Ik kan het haar gewoon vertellen, maar dan zet ik haar onder druk waardoor ze misschien met tegenzin niet op kamp gaat. En ik wil haar zeker niet onder druk zetten. Ik vind als ze (een stukje) van haar kamp wil opzeggen, ze dat uit haar eigen moet doen, en niet omdat ik dat zou willen. En ik weet ook wel dat ik zèlf de beslissing heb gemaakt om niet naar Thailand te gaan, maar ik had toch ergens verwacht dat zij enkele daagjes van haar kampen zou opofferen om mij te zijn.

Wat moet ik doen?

Alvast bedankt als je tot hier bent geraakt met lezen, het is een hele boterham, ik weet het.

Jan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2013, 23:37
Verwijderd
Over die jaloerzie. Je kan je vriendin toch wel vertrouwen? Je vriendin kan ook gewoon jongens vrienden hebben zoals jij (?) meisjesvrienden hebt. Daar hoef je je echt niet druk om te maken. Ze zou echt niet vreemdgaan ofzo.

Over de vakantie. Tjah, het was wel jouw keuze om niet mee te gaan naar Thailand. Heeft ze gevraagd of je niet mee kon gaan? Als ik het goed begrijp niet. Sowieso mag zij zelf echt wel weten wat ze in haar vakantie doet! Als ze graag mee gaat op kamp dan zou ze dat gewoon moeten kunnen. Tuurlijk kan je het wel aan haar vragen, maar ik weet niet hoe ze hierop zou reageren.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2013, 23:54
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Heb je jouw vakantie in overleg met haar afgezegd?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2013, 07:00
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Je moet je niet zo aanstellen. Laat haar gewoon haar leven hebben, en als je je wat minder aanstelt kun je de tijd die je een studie steekt ook efficiënter gebruiken, waardoor je weer meer tijd overhoudt voor haar.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2013, 10:03
Jan159
Jan159 is offline
Over die jaloezie heb je wel een punt. Er is ook gewoon niks aan te doen, maar het is gewoon niet fijn, want die jongen heeft al liggen rotzooien met andere meisjes terwijl die meisjes ook een lief hadden. Vandaar dat ik hem gewoon voor geen haar vertrouw.

Nu over die vakantie:
Vorig jaar zaten we in exact dezelfde situatie tijdens juli. We hebben elkaar daar heel juli niet gezien omdat onze vakanties elkaar overlapten enzoverder. En toen heeft ze me zelf al wenend gebeld dat ze het echt niet meer aankom en ze mij echt zo graag wou terugzien. Toen we elkaar dan terugzagen zei ze dat ze dit nooit meer wou, ze zei dat de laatste dagen van haar vakantie in Italië niet meer kon genieten omdat ze mij te hard miste. Dus ze zei ten slotte dat ze het vreselijk vond dat we elkaar niet zo lang niet gezien hadden, en ze dit nooit meer wou voorhebben... Maar toen hadden we wel nog heel augustus om bij elkaar te zijn, in tegenstelling tot dit jaar...

Volk, ik heb het haar voordat ik die beslissing gemaakt had, gezegd dat ik waarschijnlijk niet mee op vakantie zou gaan omdat ik liever bij haar zou zijn en met haar vakantie zou willen gaan. Ze zei hierop dat ik dit echt niet speciaal voor haar zou moeten doen, maar ze het wel super leuk vond dat we dan samen op vakantie zouden kunnen gaan.

Ik vind het gewoon kut dat ik heel mijn jaar door bijna alles naar haar plan tot op mijn vakantie naar Thailand toe, en ze dan in de grote vakantie uiteindelijk niet zo veel kan zien.
Misschien is het mijn eigen dwaze fout dat ik alles naar haar plan, en nu gefrustreerd ben omdat ik ze dan toch niet veel ga kunnen zien. Ik wil uiteraard dat ze haar leven leidt en doet wat ze wilt. Ik wil haar zeker niet onder druk zetten.

Maar ik had wel gedacht da ze ook iets zou opofferen voor mij wat meer te kunnen zien, maargoed volgens jullie stel ik me hier dan dus teveel aan? Wat moet ik dan doen het komende jaar, minder naar haar plannen en haar amper zien?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2013, 14:16
*DragonBitch*
*DragonBitch* is offline
nee..je moet ook eens rust nemen als ik mijn vriendje bijna elke dag zou zien..zou ik ook helemaal doordraaien..je hebt ruimte nodig leg haar dat uit.....vertel tegen haar dat ze wat meer met zichzelf moet doen(met vriendinnen)...op de dagen dat jij vrij bent. Het is al lastig genoeg om het haar en jou naar te zin te maken...rust nemen voor jezelf is ook fijn spreek met vrienden in de vakantie af en door de week .>jij stelt je niet aan je wilt gewoon voor je vriendin zorgen en alles doen om het haar fijn te maken (en dat is ook heel goed) maar overbezorgd zijn is al helemaal niet fijn zeg tijdens dat je afspreekt met vrienden wat je doet houd haar op de hoogte ......ik hoop dat je hier wat aan hebt ...

en trouwens wat KoningCarl al zegt je kan het haar vragen een nee heb je een ja kan je krijgen XD (dat vind ik een mooi gezechte)(gezechte schrijf je toch zo << ??)
__________________
when the dark has tasted the tasty light it is unstoppable

Laatst gewijzigd op 12-05-2013 om 14:40.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 22:47
Jan159
Jan159 is offline
Bedankt voor je reactie.

Voor de rest niemand met wat advies? Ik weet dat het mijn beslissing was om heel het jaar veel voor haar op te offeren en dat het ook mijn beslissing was om de reis op te zeggen, maar het is dan toch vrij normaal dat ik wat teleurgesteld ben dat zij niet een paar daagjes afzegt ?

Als jullie vinden dat ik mij aanstel of dat ik er helemaal niet over moet zagen, zeg dit dan alsjeblieft ook. Ik weet gewoon niet wat ik ermee moet doen.

Volgend jaar ga ik maar gewoon lekker mee op vakantie hoor. Achteraf gezien geeft me dit meer miserie dan moest ik gewoon mee zijn gegaan.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 22:59
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Ik kan me wel in je verplaatsen hoor. Jij zegt iets groots voor haar af en dan blijkt ze het ineens heel druk te hebben. De volgende keer dat je zoiets afzegt zou ik eerst even met haar overleggen. Weet ze trouwens hoe je je voelt over het feit dat je nu voor niets je vakantie hebt afgezegd?

Verder is het heus niet een grote ramp om elkaar een paar weken niet te zien. Er zijn genoeg mensen met een relatie op afstand. Die overleven dat ook. Misschien is het een idee dat je iets zoekt om te doen wanneer zij op kamp is? Een zomerbaantje nemen of zelf alsnog ergens heen gaan bijvoorbeeld. Op die manier maak je in ieder geval nog iets van je zomer en ben je ook genoeg afgeleid zodat je haar minder mist.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 23:14
Jan159
Jan159 is offline
Dat zal ik zeker en vast doen de volgende keer als ik zou overwegen om zo iets groots af te zeggen.
Niet echt rechstreeks, maar toch eens subtiel aangehaald door te zeggen dat ik het jammer vond dat ik haar zo weinig ging zien door mijn herexamens en doordat ze zoveel weg is.

Ze werd toen wel wat emotioneel en zei dat ze moeilijk niet mee kon gaan omdat ze dan haar vrienden en vriendinnen van de jeugdbeweging in de steek zou laten. Maar dan zei ze ook dat ze eigenlijk niet heel veel zin had om 2x op kamp te gaan met haar jeugdbeweging omdat ze de jeugdbeweging het laatste jaar eigenlijk niet meer zo leuk vond.
Ik snap dan niet als ze er toch niet zo ongelofelijk veel zin in heeft, ze niet een dagje of 2-3 kan laten vallen.

Ik had gezegd dat ik er begrip voor had en dat ze moet doen waar ze zich het beste bij voelt. Maar verder ben ik er niet op ingegaan, en ik ben er ook niet meer op teruggekomen aangezien ze toen al vrij emotioneel was en ik niet goed weet wat ik ermee moet doen. Vandaar ook deze post
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 22:05
Jan159
Jan159 is offline
Iemand nog wat raad voor me?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Wat moet ik doen?
Verwijderd
12 08-02-2005 07:56
Liefde & Relatie Help wat moet ik doen?? Me Lerares Smst me terug!! Hopeloos Verlieft
Bi_Anoniem
11 13-12-2004 11:28
Liefde & Relatie ´ruzietjes´ met mijn vriend, wat moet ik doen?
proof of life
30 06-08-2004 15:11
Liefde & Relatie Wat moet ik doen? (heel verhaal sorry toch bedankt als je het lezen wilt)
HipHopSter
9 17-10-2003 12:24
Psychologie Wat moet ik doen?
aboe
13 09-08-2003 01:38
Psychologie Help. ik zit klem. wat moet ik doen?
Snow White
10 20-10-2002 12:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.