Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2020, 13:39
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Het is een verkoudheids/luchtwegvirus. Er zijn net als met griep (influenza) meerdere varianten van. De heftige zoals SARS en MERS die relatief dodelijk zijn, maar die bijna niet voorkomen (effectief ingedamd paar jaar geleden). Daarnaast heb je een paar varianten die behoren tot de gewone verkoudheidsvirussen (wat dus betekend dat je ooit al besmet geweest bent met een Corona virus)
Het grote probleem met deze is dat nog niemand hem gehad heeft, dus worden er relatief veel mensen ziek omdat niemand er nog afweer tegen heeft. Maar voor de meeste mensen verloopt het vrij mild. Vooral de ouderen (met name >80 jaar) en mensen die kwetsbaar zijn lopen risico op slechte afloop. Dat is met de griep ook zo, alleen daar geven we ieder jaar een vaccinatie aan deze risico groepen. Die is voor deze Corona variant niet beschikbaar op dit moment, dus kan dat toch wel relatief veel sterfte geven.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Advertentie
Oud 03-03-2020, 13:50
Verwijderd
Ik zou al twee uur geleden een update krijgen.
Oud 03-03-2020, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Maar heel eerlijk, corona klinkt heel erg en zo, maar het is toch gewoon een vorm van griep?
Waarom kijk je niet even wat informatiefilmpjes van de publieke omroep of RTLZ hierover ofzo? Ik snap dat niet, wee wee wee punt er ie vee em punt en el
Oud 03-03-2020, 14:42
Verwijderd
Ja ik snap dat ook niet.
Oud 03-03-2020, 15:33
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
ZUID-NEDERLAND GAAT TER ONDER
Ten.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 03-03-2020, 20:17
Verwijderd
Post 3 als je denkt dat die 900 vindischatjes met het corona-virus naar huis komt!
Oud 03-03-2020, 20:17
Verwijderd
3
Oud 03-03-2020, 20:20
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Dat er nog geen poules zijn zeg.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 03-03-2020, 22:27
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
3
Oud 03-03-2020, 22:27
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Achtelijke zuipschuiten
Oud 04-03-2020, 08:00
Struilhuik
Struilhuik is offline
Ik ben een beetje in shock -- http://www.taipeitimes.com/News/taiw.../23/2003731479 (overgenomen door o.a. https://beta.firstwordpharma.com/story/4957495)
Oud 04-03-2020, 08:15
Verwijderd
Ik ook wel een beetje
Oud 04-03-2020, 19:52
Verwijderd
Jup. Ik ook wel ja. En ergens besef ik dat ik er niet van opkijk.
Oud 04-03-2020, 20:14
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Was dat niet heel vroeg al een theorie? Omdat die markt een paar minuten van het virologisch instituut ligt?
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 04-03-2020, 20:17
Verwijderd
Ja.
Oud 05-03-2020, 06:07
Verwijderd
Citaat:
Post 3 als je denkt dat die 900 vindischatjes met het corona-virus naar huis komt!
Citaat:
Achtelijke zuipschuiten
Ik heb echt helemaal niets met Vindicat maar vind dat het wel heel makkelijk framen van de media is. Ze zitten niet precies in het echte risicogebied en hebben conform rivm en in overleg met ggd gehandeld. Verzekering/reisorganisatie weigerde ook geld terug te geven precies om voorgaande redenen. Het wordt nu weggezet alsof ze tegen alle adviezen in tòch zijn gaan reizen. Totaal niet waar.
Oud 05-03-2020, 14:23
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Bij ons mogen nu stagaires en coassistenten niet meer aan een patiëntenbed komen of een mondkapje opdoen of iets dergelijks tenzij ze echt een mega belangrijke rol hebben, zodat we materiaal kunnen besparen
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 05-03-2020, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Ik heb echt helemaal niets met Vindicat maar vind dat het wel heel makkelijk framen van de media is. Ze zitten niet precies in het echte risicogebied en hebben conform rivm en in overleg met ggd gehandeld. Verzekering/reisorganisatie weigerde ook geld terug te geven precies om voorgaande redenen. Het wordt nu weggezet alsof ze tegen alle adviezen in tòch zijn gaan reizen. Totaal niet waar.
Ik ben het zowaar met je eens
Oud 05-03-2020, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Ik heb echt helemaal niets met Vindicat maar vind dat het wel heel makkelijk framen van de media is. Ze zitten niet precies in het echte risicogebied en hebben conform rivm en in overleg met ggd gehandeld. Verzekering/reisorganisatie weigerde ook geld terug te geven precies om voorgaande redenen. Het wordt nu weggezet alsof ze tegen alle adviezen in tòch zijn gaan reizen. Totaal niet waar.
Jonge ik maakte maar een grapje johhhhhhhh

Sterker nog ik heb zelf een vindischatje Je kent mijn eeuwige tweestrijd toch jung
Oud 05-03-2020, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Bij ons mogen nu stagaires en coassistenten niet meer aan een patiëntenbed komen of een mondkapje opdoen of iets dergelijks tenzij ze echt een mega belangrijke rol hebben, zodat we materiaal kunnen besparen
Jaja, alleen zeer belangrijke mensen mogen nog.
Oud 05-03-2020, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Jonge ik maakte maar een grapje johhhhhhhh

Sterker nog ik heb zelf een vindischatje Je kent mijn eeuwige tweestrijd toch jung
Ja ik reageer vooral omdat ik me erger aan de commentaren op nu.nl maar daar ga ik niet reageren dus maar hier

Zag dat ze nu toch vervroegd terugkeren trouwens.
Oud 06-03-2020, 17:41
Verwijderd
Staat er gvd iemand achter me te hoesten. Gewoon geen elleboog ofzo. Tief op
Oud 06-03-2020, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Staat er gvd iemand achter me te hoesten. Gewoon geen elleboog ofzo. Tief op
Sorry.
Oud 06-03-2020, 17:43
Verwijderd
Nee jij was het niet
Oud 06-03-2020, 17:50
Verwijderd
Gelukkig
Oud 06-03-2020, 18:32
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
De jongen voor mij op de trein wil zich laten testen op corona.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 06-03-2020, 21:42
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik ben kapotziek en ik zie duizent mensen elke dag en ik kan me niet ziekmelden, dus JIJ KRIJGT CORONA, JIJ KRIJGT CORONA, JULLIE KRIJGEN ALLEMAAL COROOONAAAAAA!
__________________
Who's this jabroni?
Oud 06-03-2020, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Ik ben kapotziek en ik zie duizent mensen elke dag en ik kan me niet ziekmelden, dus JIJ KRIJGT CORONA, JIJ KRIJGT CORONA, JULLIE KRIJGEN ALLEMAAL COROOONAAAAAA!
Is je mond stuk dat je je niet kan ziekmelden?
Oud 06-03-2020, 22:16
Verwijderd
Ik ben je gezeik spuugzat hierover. 'Ik kan me niet ziek melden'. In welk fucking land woon je in godsnaam?
Oud 06-03-2020, 22:17
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
In ieder geval niet in Nederland.
Oud 06-03-2020, 22:18
Verwijderd
De arrogantie "JIJ KRIJGT CORONA JIJ KRIJGT CORONA".
Snappen mensen niet hoe groot een kans van twee fucking procent is? Het is niet alleen onverantwoord ik vind het doodslag als er iemand door komt te overlijden en je zou er aansprakelijk voor gesteld moeten worden.
Oud 07-03-2020, 10:24
Verwijderd
Als je ziek bent, moet je je inderdaad gewoon ziek melden.
Oud 07-03-2020, 12:36
Verwijderd
Tot het jouw zaak is Trimmie, is een personeelstekort niet jouw probleem. Jammer voor hen dat ze te weinig mensen hebben, maar jij bent niet expres ziek geworden. Ziek is ziek.
Oud 07-03-2020, 21:20
Verwijderd
https://localfocus2.appspot.com/5e610a49eec24

Ik vind deze kaart echt fascinerend.
Oud 07-03-2020, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Paus zal zegeningen streamen om verspreiding virus te voorkomen
De paus zal zijn zondagsmis niet uitspreken op het Sint-Pietersplein, maar streamen vanuit een plek binnen in het Vaticaan.

Er komen altijd duizenden mensen af op zijn zegeningen. Dat zou besmettingen in de hand kunnen werken, vandaar dat het moment zondag via internet te volgen is.

Vorige week was de paus wel aanwezig op het plein. Hij heeft daar toen ook handen geschud.
Klootzak
Oud 07-03-2020, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Vier studenten Vindicat getest
Vier van de ongeveer negenhonderd Groningse studenten die zijn teruggekomen uit Noord-Italië zijn getest op het coronavirus. Uit privacyoverwegingen maakt de GGD Groningen deze uitslagen niet bekend.
Het was chlamydia.
Oud 07-03-2020, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Hotel met coronapatiënten ingestort
In de Chinese stad Quanzhou is een hotel ingestort waar zo'n 70 coronapatiënten in quarantaine zaten. Volgens de brandweer zijn inmiddels ruim 30 mensen uit het puin gered.
Dubbel pech.
Oud 07-03-2020, 21:37
Verwijderd
Citaat:
aandacht
En?

Laatst gewijzigd op 08-03-2020 om 13:24.
Oud 07-03-2020, 22:15
Verwijderd
Citaat:
https://localfocus2.appspot.com/5e610a49eec24

Ik vind deze kaart echt fascinerend.
https://gisanddata.maps.arcgis.com/a...23467b48e9ecf6 deze is veel beter
Oud 07-03-2020, 22:37
Verwijderd
O
M
G

<3
Oud 07-03-2020, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Ik ben kapotziek en ik zie duizent mensen elke dag en ik kan me niet ziekmelden, dus JIJ KRIJGT CORONA, JIJ KRIJGT CORONA, JULLIE KRIJGEN ALLEMAAL COROOONAAAAAA!
Nou? Normaal heb je altijd zo'n grote bek over je tokkiefamilie, nu word je er zelf op aangesproken en hou je je klep stijf dicht. Wat probeer je nou precies te bereiken? Medeleven? Advies?
Oud 07-03-2020, 22:56
Verwijderd
Als je denkt dat ik dit loslaat heb je het echt verkeerd.
Oud 07-03-2020, 22:57
Verwijderd
Godverdomme een stiefzus die niet naar buiten kan en geen bezoek kan ontvangen omdat ze geen immuunsysteem heeft VANWEGE MENSEN ZOALS JIJ. EN ZE GAAT ER GODVERDOMME DOOD AAN.
Oud 08-03-2020, 02:07
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Nou? Normaal heb je altijd zo'n grote bek over je tokkiefamilie, nu word je er zelf op aangesproken en hou je je klep stijf dicht. Wat probeer je nou precies te bereiken? Medeleven? Advies?
Doe effe chill fucko, ik kijk niet 24/7 op dit forum, jeez. Wat probeer jij te bereiken?
Alsof ik serieus bij mensen in hun bek ga hoesten ofzo.
Fucking kut voor mensen die een slecht imuunsysteem hebben (mijn moeder is er ook één van) maar dat is elke andere vorm van griep ook.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 08-03-2020, 06:44
Verwijderd
Behalve dan dat ik je gisteren drie keer heb zien terugkomen, buckaroo.

Wat ik probeer te bereiken is dat je eens kapt met je oneindige zieligheid en het heft in eigen hand neemt en niet de hele fucking wereld op je eigen schouders mee probeert te dragen inclusief die van anderen want je bent er nu mensen potentieel mee aan het kapotmaken.
Was dat nog niet duidelijk?
Oud 08-03-2020, 06:52
Verwijderd
200 tot potentieel een factor duizend dodelijker dan de griep en enkele honderden keren meer besmettelijk maar het is een griepje.

Kijk dokter HO eens shinen.
Oud 08-03-2020, 07:59
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Madagascar
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 08-03-2020, 10:28
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
https://localfocus2.appspot.com/5e610a49eec24

Ik vind deze kaart echt fascinerend.
Ik heb wat grafiekjes voor jullie gemaakt
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 08-03-2020, 10:37
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
ik ga je volgens op github
Oud 08-03-2020, 10:37
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
The only thing I will commit to is github
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.