Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2007, 15:14
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Omdat kamerverhuur-/koop slechts voor die zaken is.

Ik wil op kamers in Utrecht en zoek daarom tips!

Hoe reageer ik het beste op kamernet? Wat moet er sowieso wel (of niet) in een reactie staan? Moet ik nou juist wel grappig overkomen en moet je niet te serieus zijn? Hoe zorg je ervoor dat de reactie heen aanspreekt zonder over-de-top te doen?

Wat moet in je profiel staan? Moet je daar ook weer 'grappig' zijn of algemene schets van jezelf met wat leuke dingen over hoe je bent?

Waar vindt je buiten kamernet, ssh en mondeling een kamer?

En wat als je bent uitgenodigd; wat moet je doen om op te vallen, maar niet álle aandacht wil vergen?

Nou ja, gewoon tips dus.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2007, 16:02
Verwijderd
Ik zeg altijd: opvallend, maar niet té opvallend. hHt moet niet te wanhopig of overdreven worden, maar een leuke twist aan je berichtje kan nooit kwaad, maak het vooral enthousiast! Zorg dat het opvalt op een positieve manier. Hetzelfde geldt voor je profiel. Buiten Kamernet, SSH en mondeling kun je misschien denken aan Direct Wonen of een constructie waarbij je een kamer koopt, maar dat is nogal duur en ook niet echt nodig.

Als je bent uitgenodigd moet je gewoon lekker jezelf blijven en enthousiast overkomen, dat laatste is heel belangrijk. Stel veel vragen en laat echt merken dat je graag de kamer wil.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 16:05
Verwijderd
Een vriendin van me had telkens echt zó een kamer (ze is vrij vaak verhuisd, telkens van Utrecht naar Amsterdam en toch maar weer terug ) door grappige reacties op kamers te geven, met een kern van waarheid. Dus ze vertelde over haar hobby's, en gaf daar een leuke draai aan. Die stukjes waren altijd zo grappig/bizar dat ze werd uitgenodigd omdat mensen haar wel eens wilden zien. Nu ís ze ook grappig enzo, dus ja, het was niet gespeeld. Ze had zo telkens binnen 2 weken een prachtige kamer
Zorg dus dat je reactie opvalt, want vaak krijgen ze er veel; je moet er uit springen. En bij kijkavonden ook; praat met de mensen daar, doe geinteresseerd, maar niet te overdreven. Ik heb op een kijkavond een keer gezien dat iedereen heel schuchter bij elkaar bleef staan; dat werkt natuurlijk niet, spring eruit, praat met mensen en informeer
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Ik zeg altijd: opvallend, maar niet té opvallend. hHt moet niet te wanhopig of overdreven worden, maar een leuke twist aan je berichtje kan nooit kwaad, maak het vooral enthousiast! Zorg dat het opvalt op een positieve manier. Hetzelfde geldt voor je profiel. Buiten Kamernet, SSH en mondeling kun je misschien denken aan Direct Wonen of een constructie waarbij je een kamer koopt, maar dat is nogal duur en ook niet echt nodig.

Als je bent uitgenodigd moet je gewoon lekker jezelf blijven en enthousiast overkomen, dat laatste is heel belangrijk. Stel veel vragen en laat echt merken dat je graag de kamer wil.
Als je een kamer kan kopen - met behulp van je ouders natuurlijk - is dat vaak qua maandelijkse lasten helemaal niet zo duur. En je hebt een eigen keuken en badkamer. Dus als je niet echt in een studentenhuis wil wonen (en dus keuken/badkamer delen), is dat een hele mooie oplossing. En wanneer jij niet meer studeert en er niet meer woont, kun je 't appartementje vaak makkelijk weer verkopen óf je verhuurt het aan een student
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 16:16
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
Citaat:
Als je een kamer kan kopen - met behulp van je ouders natuurlijk - is dat vaak qua maandelijkse lasten helemaal niet zo duur. En je hebt een eigen keuken en badkamer. Dus als je niet echt in een studentenhuis wil wonen (en dus keuken/badkamer delen), is dat een hele mooie oplossing. En wanneer jij niet meer studeert en er niet meer woont, kun je 't appartementje vaak makkelijk weer verkopen óf je verhuurt het aan een student
maar gesteld dat je in een leuk studentenhuis terecht wil komen is dat natuurlijk niet aan te raden
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 16:17
Verwijderd
Citaat:
maar gesteld dat je in een leuk studentenhuis terecht wil komen is dat natuurlijk niet aan te raden
Haha, nee, inderdaad
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Als je een kamer kan kopen - met behulp van je ouders natuurlijk - is dat vaak qua maandelijkse lasten helemaal niet zo duur. En je hebt een eigen keuken en badkamer. Dus als je niet echt in een studentenhuis wil wonen (en dus keuken/badkamer delen), is dat een hele mooie oplossing. En wanneer jij niet meer studeert en er niet meer woont, kun je 't appartementje vaak makkelijk weer verkopen óf je verhuurt het aan een student
Ik vind in een studentenhuis wonen juist gezellig, ik heb eigenlijk helemaal geen zin om alleen te moeten wonen. Het is juist leuk mensen tegen te komen in de keuken om een praatje mee te maken, maar goed, dat ben ik dan.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 16:29
Verwijderd
Ik heb een paar keer gereageerd op kamernet en ben alle keren meteen uitgenodigd om naar de kijkavond te komen (ook met de mededeling "dat ik zo'n leuk bericht had geschreven", trouwens. En uiteindelijk naar geen enkele kijkavond gegaan omdat ik al op een andere manier een kamer had bemachtigd ). Maar eh, ik schreef gewoon iets over mijzelf, iets uitgebreider dan 'ik studeer Nederlands en rook niet'. Beetje grappig, misschien, maar dan op een manier die voor mij natuurlijk is. Geen geforceerde humor, maar gewoon, zoals je tegen vrienden enigszins humoristisch iets zou vertellen.

Op een kijkavond maak je een goede indruk als je ook informeert naar je huisgenoten. Echt doen; ik hoor heel regelmatig dat men de wenkbrouwen optrekt bij een kandidaat die niet vraagt wat zijn potentiële huisgenoten nu eigenlijk studeren, of dat iemand gekozen werd onder andere omdat hij/zij dat wél deed. Pop psychology: iedereen houdt ervan om over zichzelf te praten.

En verder moet het gewoon klikken. Heel stom, maar goed. Bij een kijkavond van een kennis laatst was er een meisje dat gewoon meedeed met het gegein onderling. De huisgenoten zaten te klieren, elkaar een beetje af te zeiken en uit te dagen, en haar dus ook (van het niveau van "We verwachten natuurlijk wel dat je elke avond kookt" ofzo), en daar reageerde zij in dezelfde trant op. Werkte perfect, want nu woont ze er.

Verder is het altijd handig om in gedachten te houden dat er heel veel kandidaten zijn en het maar net moet klikken met de huisgenoten. Voor als je telkens afgewezen wordt Een vriendin van een vriendin is volgens mij wel naar 70 kijkavonden geweest voor ze een kamer had. En als ze nou strontvervelend of kklelijk was geweest, maar dat is allebei niet het geval. Domweg pech hebben, dus. (Maar bij de meeste mensen die ik ken gaat het een stuk sneller, om je niet te ontmoedigen ).
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 18:45
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Dank voor de tips!

Ik heb een reactie proberen te versturen (de 1e!), maar keek daarna pas bij "efficient reageren". De tips van kamernet. Maar daar zag ik al dat ik m'n leeftijd niet had vermeld, de reistijd en m'n telefoonnummer. Nou staat m'n leeftijd natuurlijk in m'n profiel en m'n mobiel-nummer ook, maar zal iedereen daar kijken?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Ik vind in een studentenhuis wonen juist gezellig, ik heb eigenlijk helemaal geen zin om alleen te moeten wonen. Het is juist leuk mensen tegen te komen in de keuken om een praatje mee te maken, maar goed, dat ben ik dan.
Ja, precies, ik zou dood willen
(Serieus, ik ben gesteld op m'n privacy en m'n sociale angststoornis helpt ook niet mee )
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 18:58
Verwijderd
Nou ja, ik ben ook geen sociaal wonder hoor - verre van. Maar ik vind het fijn aanspraak te hebben!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 18:59
Verwijderd
Reistijd kun je er in zetten als het echt heel lang is, maar anders niet - je leeftijd zou ik er wel inzetten. Mobiel telefoonnummer zou ik wel in een reactie zetten, maar niet in je profiel.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 19:03
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Nou op zich is aanspraak wel leuk, maar je kunt als je alleen woont ook gewoon zelf mensen meenemen. Ik zou juist wel graag mijn eigen appartementje willen hebben. Maar ik vind alleen zijn dan ook fijn en niets delen lijkt me ook wel wat!

Oh en misschien moet je ook gewoon een beetje op je studie vragen, tutorgroepjes enzo. Of bij verenigingen als je daarbij zit (ik las zoiets geloof ik ). Ik vind het sowies ook wel belangrijk of je zelf bij de mensen die in het huis wonen past enzo, anders zou ik er niet fijn wonen. Maar goed, dat voelen zij ook wel aan neem ik aan.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, ik ben ook geen sociaal wonder hoor - verre van. Maar ik vind het fijn aanspraak te hebben!
Ik vind alleen zijn hemels, en aangezien ik samenwoon (met iemand die ik zelf heb uitgekozen ) heb ik ook aanspraak.
Ik ben sociaal geen ramp ofzo, het is alleen dat ik me er ongelooflijk rot bij voel, maar goed, daar wordt aan gewerkt
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 19:33
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Reistijd kun je er in zetten als het echt heel lang is, maar anders niet - je leeftijd zou ik er wel inzetten. Mobiel telefoonnummer zou ik wel in een reactie zetten, maar niet in je profiel.
Nee, m'n reistijd is niet lang. Leeftijd ben ik dus vergeten, maar ik wel gezegd dat er meer informatie staat in m'n profiel en ik het in die reactie gewoon even dunnetjes overdeed.

Waarom niet in profiel?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:28.