Oud 21-06-2010, 17:26
juulerd
juulerd is offline
hallo iedereen

volgende week ga ik staatsexamens doen ( de mondelingen) en onze school doet dit voor het eerste jaar (heel gedoe, blah blah mag geen Nl examen op curacao dus maar staatsexamen) en de school heeft dus eigenlijk geen idee hoe ze ons moeten voorbereiden en naar mijn mening doen ze dat ook niet echt. Heeft iemand tips over mondelingen?? Ik heb de vakken : Nederlands, Engels, Frans, Spaans, biologie, natuurkunde, scheikunde, wiskunde b en economie. Zijn er bepaalde onderwerpen die belangrijk zijn bij die vakken? En bij de talen? Heel erg bedankt!
Advertentie
Oud 21-06-2010, 21:23
Verwijderd
Besteed bij Geschiedenis in elk geval aandacht aan de specifieke VWO onderwerpen als de Veiligheidsraad, vetorecht etc. bij Vietnam. Die komen zeker terug, net als een spotprent die je ieder jaar krijgt. Formuleren is ook erg belangrijk, je kan alles weten maar toch punten mislopen als je het onjuist vertelt.

Bij talen natuurlijk aan je uitspraak denken en boeken lezen is ook wel handig, maar ik weet niet wat je precies krijgt dan? Is het hetzelfde als bij middelbare scholen dat je boeken moet lezen, of is het een vervanging van het CSE (samenvatten en tekstverklaren)?

Economie is vooral logica, probeer oorzaak en gevolg te begrijpen en te beredeneren.
Oud 21-06-2010, 23:52
juulerd
juulerd is offline
Bedankt! In plaats van de toetsen die je maakt in de bovenbouw bestaats je cijfer uit CSE en mondelinge examens. Dus al mijn cijfers van de vorige jaren (en ik stond er best goed voor) vervielen opeens :-( heel stom. We moetn dan inderdaard veel boeken lezen enzo voor de talen en dan de literaire periode van dat boek weten enzo.
Oud 22-06-2010, 19:42
Verwijderd
Wat vervelend, heel veel succes in elk geval!!
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Centraal eindexamen [VWO] Staatsexamen 2017
LoveLace
2 06-06-2017 10:18
Eindexamens 2014 [VWO] Staatsexamen combinatiecijfer
DeMosselman
1 17-05-2014 07:38
Studeren Profiel NG : Staatsexamen in wiskunde C ?? , terwijl je wiskunde A hebt!
staatsexamen112
0 23-01-2011 11:20
Algemene schoolzaken Staatsexamen VWO
asdasd
7 13-04-2010 10:51
Algemene schoolzaken VWO literatuurlijst
Guimaraes
13 09-01-2005 15:18
Algemene schoolzaken staatsexamen VWO/HAVO
Verwijderd
2 30-10-2003 11:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.