Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2004, 12:50
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Hey,

Ik denk niet dat dit hier hoort, maar wist ook niet waar ik het anders moest vragen.
Ik wil graag mijn handtekening veranderen. (Die die ik nu heb, is van toen ik 12 was en een eigen rekening kreeg, en die bevalt me absoluut niet).
Maar hoe moet ik dat aanpakken? Moet ik mn banken, de IB-Groep, verzekering etc allemaal aanschrijven/opbellen ofzo?
En kan ik dat dan gewoon melden, of hebben ze daar formulieren voor? En hoe zit het bijvoorbeeld met de handtekening achterop mn ID en bankpasjes?

Alvast bedankt!
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2004, 12:53
Verwijderd
Ik ben gewoon een andere handtekening gaan gebruiken. Op een gegeven moment kreeg ik een brief van de Postbank dat de handtekening die ik gebruikte niet overeen kwam met de handtekening die daar geregistreerd stond, toen moest ik één of ander formuliertje invullen en opsturen, dan werd het gewijzigd.

Soms zette ik op dingen waarvan ik wist dat het gecontroleerd werd met m'n oude handtekening, nog m'n oude handtekening. En als ik dan bv. een nieuw paspoort of pasje of wat dan ook moest hebben, dan zorgde ik dat daar mijn nieuwe handtekening op kwam te staan.

Maar goed, ik weet niet of dat de juiste manier is.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 13:38
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Naar verloop van tijd verandert je handtekening inderdaad.
Ik begon eens met mijn naam met een streepje eronder, dat vond ik niet mooi en heb toen een heel ingewikkelde bedacht die ik vrij lang heb gehouden. Toen kwam er een tijd dat ik vanwege mijn werk heel veel handtekeningen onder brieven moest zetten en heb er weer een simpele van gemaakt.

Ik denk dat je best de methode van Leonoor kunt gebruiken (ik weet ook niet of het de juiste is).

Overigens valt mijn handtekening op pasjes altijd anders uit dan dat ik bedoel omdat het zo'n klein rotplekkie is en ik zo'n achterlijk grote handtekening heb, maar er is altijd wel iets waaraan je kan zien dat het van mij is.

Best wel een vaag verhaal geworden volgens mij
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 14:08
aap777
aap777 is offline
Ik heb nog helemaal geen echte handtekening, ik schrijf gewoon mn naam. Maar ik wil wel graag een handtekening, maar ik weet niets leuks/moois. Wie kan me een paar tips geven voor het maken van een handtekening?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 15:13
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik heb nooit dezelfde handtekening...

Ik begin meestal met het schrijven van m'n voornaam en als ik dan geen zin meer heb, hang ik er een paar krabbels aan...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 15:31
Yolcu
Yolcu is offline
Ik zou het even navragen bij je bank. Je kunt het beter zelf melden denk ik. Je hoeft dan alleen maar een papiertje te tekenen en dan wordt het verwerkt in het systeem.

Ik heb het ook op de Leonoor-manier gedaan.. maar ik heb nogal veel problemen gekregen. Ik had m'n oude handtekening ook al vanaf m'n 10e ofzo en heb toen gewoon bij een nieuw paspoort (op m'n 17e) m'n nieuwe handtekening gezet. Met als resultaat dat ik op m'n paspoort een andere handtekening had staan dan op m'n bankpas e.d.

Toen ik een keer bij de bank was om geld op te nemen (normaal gesproken doe ik dat bij de pinautomaat maar die automaat was stuk en ik had geen zin om naar een andere automaat te gaan) keek de bankbeambte me heel raar aan. Ze liep weg zonder iets te zeggen en ging een eindje verderop een telefoontje plegen. Ik vroeg me af wat er was, ik had er helemaal niet bij nagedacht dat er een andere handtekening op m'n bankpas stond. Ik heb toen met m'n paspoort moeten bewijzen dat ik ben wie ik ben en er werd een leidinggevende bijgehaald om dat te bevestigen. Ook moest ik een aantal papieren tekenen.
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 18:47
Verwijderd
Ik ben ook gewoon een andere gaan gebruiken, nooit iets over gehoord. Op mijn paspoort staat nog wel de oude, op mijn bankpasjes staat de nieuwe. Volgens mij maakt het weinig uit; als ik m'n nieuwe paspoort af ga halen, zet ik er wel m'n nieuwe handtekening in. Maar aan de hand van de foto en m'n persoonsgegevens kunnen ze me echt wel identificeren...

Ik heb verder geen credit-card oid, misschien dat het dan wel belangrijk is dat hij gelijk is.

En oh ja; bij mijn bank hoef ik me niet te identificeren met m'n paspoort, dat kan ook met een pasje + pincode. Toen ik mijn adres ging veranderen gaf dat geen probleem; ze vroeg mijn geboortedatum, om te controleren volgens mij, en klaar.

Maar misschien kan je ook naar de gemeente en/of bank gaan om het 'officieler' te laten wijzigen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 18:48
Verwijderd
Citaat:
webjunk schreef op 04-07-2004 @ 15:08 :
Ik heb nog helemaal geen echte handtekening, ik schrijf gewoon mn naam. Maar ik wil wel graag een handtekening, maar ik weet niets leuks/moois. Wie kan me een paar tips geven voor het maken van een handtekening?
Voorletters, achternaam, streep erdoor..
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 21:34
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 04-07-2004 @ 19:48 :
Voorletters, achternaam, streep erdoor..
Goh, daar was ik nog niet opgekomen Ik moet er ook nog eentje hebben, doe altijd maar wat. Gevolg; weetikveel hoeveel verschillende handtekeningen. Maarja, ik had er een, maar die heeft mijn zus gejat
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 04:26
Verwijderd
van mij veranderd ook wel eens, heb dr eigelijk verschillende
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 13:17
Verwijderd
Ik heb de bank gewoon een briefje gestuurd... zo van "geachte heer/mevrouw, ik wil graag mijn handtekening veranderen, de handtekening die nu in uw bestand staat is <oude handtekening>, de handtekening die ik voortaan wil gaan gebruiken is <nieuwe handtekening> met vriendelijke groet, Sarah <nieuwe handtekening>". Niets meer van gehoord, dus kennelijk was het goed genoeg.

Laatst gewijzigd op 11-02-2014 om 10:02. Reden: naam verwijderd op verzoek
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 13:16
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik wil die van mij ook graag veranderen deze is nl makkelijk te kopieren.. had er al een tijd niet meer bij stilgestaan maar nu ik een creditcard heb vind ik het toch wel verstandiger...
ga denk ik na de vakantie eens bekijken wat mijn nieuwe handtekening word
alleen ga ik m op mn paspoort niet laten veranderen dat is me ff te duur kan ik altijd nog doen als ik hem echt nodig mocht hebbe met nieuwe handtekening..
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 22:51
Verwijderd
Citaat:
webjunk schreef op 04-07-2004 @ 15:08 :
Ik heb nog helemaal geen echte handtekening, ik schrijf gewoon mn naam. Maar ik wil wel graag een handtekening, maar ik weet niets leuks/moois. Wie kan me een paar tips geven voor het maken van een handtekening?
Pak een heel groot kladblok en leef je uit, probeer maar zoveel combinaties als je kan bedenken. Je komt vanzelf wel een goeie tegen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Handtekening laten veranderen?
Southtown
9 01-07-2007 19:36
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De sage van Leukoplastiloslaat
Verwijderd
4 29-10-2006 12:55
Werk, Geld & Recht Naam veranderen
Troll
23 14-08-2004 01:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.