Oud 15-07-2004, 13:35
ZHAzha
Avatar van ZHAzha
ZHAzha is offline
Ik heb vakantiewerk in een verzorgingshuis. Ik ben een soort van invalkracht.

Nu moest ik vandaag ergens ingewerkt worden en daar werd mij verteld dat je daar altijd alleen werkt! Tijdens het "inwerken" ben ik 2 1/2 uur alleen gelaten en ik vond het verschrikkelijk en ik zie het ABSOLUUT NIET zitten om het een paar dagen nog eens alleen te doen maar er zijn al een paar dagen gepland en je bent verplicht om dan te komen. Ik weet nu al dat ik de hele nacht niet zal slapen en met pijn in mijn buik daar heen ga want het is echt dubbel niks voor mij. Kan ik hier nog onderuit komen? en kan ik zomaar ontslag nemen? Hoe pak je dat aan?

Ik heb de mensen die mij inroosteren net een e-mail gestuurd met daarin: dat ik äls ik had geweten dat ik alleen zou moeten staan ik dit nooit gedaan had. En of ik er nog onderuit kan komen.

Hoop snel wat te horen alvast bedankt.
__________________
hm
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-07-2004, 13:37
Verwijderd
Meestal heb je wel een proefperiode.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 13:40
ZHAzha
Avatar van ZHAzha
ZHAzha is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-07-2004 @ 13:37 :
Meestal heb je wel een proefperiode.
Ook als vakantiebaantje? Is mij niks van verteld.
__________________
hm
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 13:50
Hagel
Hagel is offline
dat is eigenlijk altijd zo, kijk je contract even na, of bel ze meteen af. Zeg gewoon dat je het niet leuk vind.
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 13:54
ZHAzha
Avatar van ZHAzha
ZHAzha is offline
Er staat niks in mijn contract over het "afzeggen" van werk. Er staat wel in: Door de verwerking van jouw akkoord en overige gegevens zullen de partijen zich aan de gemaakte afspraken houden. In het gesprekje is me verteld dat je verplicht was een afgesproken dienst te draaien. Maar als ik morgen nog geen e-mail terug heb gehad dan bel ik wel even. Kunnen ze je verplichten om die dienst wel te draaien?
__________________
hm
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 13:56
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
kunt beter direct even bellen,
en leg de situatie gewoon even uit.
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 13:57
Verwijderd
Citaat:
ZHAzha schreef op 15-07-2004 @ 13:54 :
(...) Kunnen ze je verplichten om die dienst wel te draaien?
Hoe zie je dat voor je als ik vragen mag? Dat ze met een busje bij je langs komen en in een dwangbuis afvoeren naar het werk? Je kunt niet tot werken verplicht worden, nooit. Als je simpelweg stelt dat je niet meer komt omdat je het shitwerk vindt, word je natuurlijk wel op staande voet ontslagen. Maar je kunt (natuurlijk) nooit gedwongen worden om te werken. Het is dus jouw keuze, er een conflictpunt van maken of de koninklijke weg volgen (dus praten en gewoon opzeggen).
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 14:03
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Ik denk dat zij bedoeld dat haar werkgever misschien later juridische stappen onderneemt omdat zij een contract heeft getekend en daar van af wilt blablabla zoiets... dat ze daar geen gelazer mee krijgt?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 14:05
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Ik zie trouwens dat je SPW doet dan leer je toch ook hier voor zeg maar? Geen stages gehad?

Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 14:05
Verwijderd
Citaat:
IjSbLoKiE schreef op 15-07-2004 @ 14:03 :
Ik denk dat zij bedoeld dat haar werkgever misschien later juridische stappen onderneemt omdat zij een contract heeft getekend en daar van af wilt blablabla zoiets... dat ze daar geen gelazer mee krijgt?
Dat lijkt me sterk. Ten eerste komt het in de praktijk nooit voor dat een werknemer aansprakelijk wordt gesteld voor schade die de werkgever lijdt omdat hij niet op komt dagen. In de praktijk loopt dat altijd uit op een ontslag op staande voet. Ten tweede zal haar werkgever er echt niet over denken om te gaan procederen, nu het gaat om een vakantiekrachtje voor een paar dagen en een rechtszaak al heel snel heel veel geld kost. Dat heeft hij er echt niet voor over, zeker niet gezien zijn zeer geringe winkansen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 14:08
ZHAzha
Avatar van ZHAzha
ZHAzha is offline
Citaat:
IjSbLoKiE schreef op 15-07-2004 @ 14:05 :
Ik zie trouwens dat je SPW doet dan leer je toch ook hier voor zeg maar? Geen stages gehad?

Ik doe spw in 12 maanden gericht op de kinderopvang dus nee ik heb geen stages gehad met ouderen.
__________________
hm
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 14:12
ZHAzha
Avatar van ZHAzha
ZHAzha is offline
Ik laat ook te snel over me heen lopen. Ik heb net gebeld maar diegene die ik moest hebben was er niet. Morgen is ze er weer dan bel ik en vertel ik dat ik dat niet ga doen. Bedankt voor de snelle reacties.
__________________
hm
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 14:22
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-07-2004 @ 14:05 :
Dat lijkt me sterk. Ten eerste komt het in de praktijk nooit voor dat een werknemer aansprakelijk wordt gesteld voor schade die de werkgever lijdt omdat hij niet op komt dagen. In de praktijk loopt dat altijd uit op een ontslag op staande voet. Ten tweede zal haar werkgever er echt niet over denken om te gaan procederen, nu het gaat om een vakantiekrachtje voor een paar dagen en een rechtszaak al heel snel heel veel geld kost. Dat heeft hij er echt niet voor over, zeker niet gezien zijn zeer geringe winkansen.
Maar misschien weet zij dat niet
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 14:23
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Citaat:
ZHAzha schreef op 15-07-2004 @ 14:12 :
Ik laat ook te snel over me heen lopen. Ik heb net gebeld maar diegene die ik moest hebben was er niet. Morgen is ze er weer dan bel ik en vertel ik dat ik dat niet ga doen. Bedankt voor de snelle reacties.
Je avatar ben jij dat?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 15:34
Verwijderd
Citaat:
IjSbLoKiE schreef op 15-07-2004 @ 14:22 :
Maar misschien weet zij dat niet
Waarschijnlijk niet, daarom vraagt ze het ook hier, snugger.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Botsing Georgische en Ossetische troepen
hhendrikxx
500 02-10-2008 23:01
Werk, Geld & Recht verplicht ontslag door stage
Nobucta
14 07-09-2006 15:54
Vrije tijd Team Coast Alweer geschorst door UCI
B@RTOLI
17 15-05-2003 23:04
Vrije tijd dag Verstappen - Rothengatter: Verstappen mogelijk terug bij Arrows
rickert
138 13-08-2002 22:37
Liefde & Relatie Vreemdgaan opnemen in wetboek van strafrecht.
Built to last
36 11-06-2002 20:11
Vrije tijd Schumacher haalt fel uit naar Walkinshaw
Moonspell
13 04-03-2002 14:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.