Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2004, 22:22
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
hoi, ik zit met een probleempje ivm mn studifinanciering, ik heb nl nog steeds niks ontvangen deze maand (juli) terwijl andere mensen, met dezelfde bank, het wel al hebben(postbank).
Nu vroeg ik me af of het te maken kan hebben met het feit dat er iets is misgegaan met het aanvragen van mn overbrugging, dit heb ik wel gedaan omdat ik het gehele afgelopen jaar tegemoetkoming scholieren heb gehad,omdat ik in 5havo zat.
Mijn vraag is dus, is het mogelijk dat er iets fout is gegaan( ja ,duhh) maar ook omdat ik in juni (24juni oid) wel mn standaardtegemoetkoming heb ontvangen...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2004, 22:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb volgens mij ook nog niets ontvangen en ik zit ook bij de Postbank. Ik zou het als ik jou was nog even rustig afwachten tot de maand echt afgelopen is en als je dan nog niets hebt even een meeltje sturen naar de IB-Groep.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 22:29
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
oow, okee, naja hopelijk is het er dan gewoon morgen of overmorgen , thnx anyway .
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 23:00
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 26-07-2004 @ 23:29 :
oow, okee, naja hopelijk is het er dan gewoon morgen of overmorgen , thnx anyway .
Ik heb het even nagekeken: ik heb de 23ste mijn tegemoedkoming al ontvangen. (abn amro)

Ik heb overigens nooit een overbrugging aangevraagd speciaal voor de vakantie (hoewel het wellicht ooit een optie zou kunnen zijn geweest bij het aanvragen van m'n stufi, maar dat weet ik niet meer). Ik neem aan dat m'n tegemoedkoming van voor de vakantie gewoon doorloopt tot en met augustus.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 07:52
Verwijderd
Volgens mij liep/loopt de toegemoetkoming niet door...want anders had die overbrugging nooit bestaan...denk ik. Ik heb ooit ook gebruik gemaakt van die overbrugging, maar ik weet niet meer precies hoe, wie en wat.

Postbank is altijd later dan andere banken... Misschien kun je de IBG even bellen (als ze open zijn) als je het niet krijgt om te vragen hoe het zit. Of er idd iets fout gegaan is of wat dan ook.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 09:49
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-07-2004 @ 08:52 :
Postbank is altijd later dan andere banken... Misschien kun je de IBG even bellen (als ze open zijn) als je het niet krijgt om te vragen hoe het zit. Of er idd iets fout gegaan is of wat dan ook.
IBG heeft ook een internet-programma. Daarmee kan je online bekijken wat je al hebt gehad enzo. Maar daar moet je je natuurlijk wel weer eerst voor aanmelden.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 27-07-2004 @ 10:49 :
IBG heeft ook een internet-programma. Daarmee kan je online bekijken wat je al hebt gehad enzo. Maar daar moet je je natuurlijk wel weer eerst voor aanmelden.
"Mijn IBG"
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 10:37
Verwijderd
Ik heb mijn overbrugging van juli nog steeds niet gekregen en ik heb rabobank. Zou het ermee te maken hebben dat ik pas in juni 18 ben geworden dan?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 27-07-2004 @ 11:37 :
Ik heb mijn overbrugging van juli nog steeds niet gekregen en ik heb rabobank. Zou het ermee te maken hebben dat ik pas in juni 18 ben geworden dan?
Dan krijg je pas vanaf 1 oktober studiefinanciering. En ik denk daarom dus ook geen overbrugging...? Je ouders krijgen nog kinderbijslag en ze doen niet aan dubbelop (helaas voor sommige mensen ).
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 27-07-2004 @ 11:41 :
Dan krijg je pas vanaf 1 oktober studiefinanciering. En ik denk daarom dus ook geen overbrugging...? Je ouders krijgen nog kinderbijslag en ze doen niet aan dubbelop (helaas voor sommige mensen ).
Ik heb een overbrugging voor juli en augustus toegekend gekregen én ik krijg gewoon vanaf 1 september stufi, voorzover ik weet Dus ik snap niet waarom het er nog niet is.
En mijn ouders krijgen dan toch ook geen kinderbijslag meer voor me?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 12:00
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ja dat hebben ze wel gehad als het goed is, 1juli...kijk dat eens na anders.

@Leonoor: heb me net aangemeld voor mijn IB-groep, dus dan wordt het in de toekomst iets overzichtelijker hoop ik.
Als het er morgen nog niet is ga ik maar eens wel bellen...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 20:22
Verwijderd
Ik heb mijn studiefinanciering op de 23e gekregen (Postbank).
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 27-07-2004 @ 11:48 :
Ik heb een overbrugging voor juli en augustus toegekend gekregen én ik krijg gewoon vanaf 1 september stufi, voorzover ik weet Dus ik snap niet waarom het er nog niet is.
En mijn ouders krijgen dan toch ook geen kinderbijslag meer voor me?
Dan is het misschien als je op 1 juli nog geen 18 bent dat je het dan niet krijgt, omdat je ouders dan nog kinderbijslag krijgen (dat heeft er iig mee te maken)...ik weet niet precies wat die grens is (ik was al lang 18 toen ik begon op het hbo ).
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 10:25
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 26-07-2004 @ 23:22 :
hoi, ik zit met een probleempje ivm mn studifinanciering, ik heb nl nog steeds niks ontvangen deze maand (juli) terwijl andere mensen, met dezelfde bank, het wel al hebben(postbank).
Nu vroeg ik me af of het te maken kan hebben met het feit dat er iets is misgegaan met het aanvragen van mn overbrugging, dit heb ik wel gedaan omdat ik het gehele afgelopen jaar tegemoetkoming scholieren heb gehad,omdat ik in 5havo zat.
Mijn vraag is dus, is het mogelijk dat er iets fout is gegaan( ja ,duhh) maar ook omdat ik in juni (24juni oid) wel mn standaardtegemoetkoming heb ontvangen...
Ik weet niet meer zeker of je die overbrugging zelf moest aanvragen. Zelf heb ik geen tegemoetkoming gehad omdat ik op de middelbare school nog geen 18 was (in de examenklas), gewoon kinderbijslag tot het moment van slagen. In juli en augustus (toen was ik wel net 18) kreeg ik echter wel die overbrugging. De papieren heb ik zo gauw niet bij de hand maar ik meen me te herinneren dat ik dat midden/einde van de maand kreeg.
Heb je het inmiddels al gekregen? (Zo nee, ik zou er dan maar snel achteraan gaan, misschien is het idd mis gegaan bij ibg)

Citaat:
Leonoor schreef op 27-07-2004 @ 11:41 :
Dan krijg je pas vanaf 1 oktober studiefinanciering. En ik denk daarom dus ook geen overbrugging...? Je ouders krijgen nog kinderbijslag en ze doen niet aan dubbelop (helaas voor sommige mensen ).
Nee hoor. Ze (Krummeltje) is in juni 18 geworden, dus is ze op 1 juli ook al 18 en krijgt ze vanaf sep 'gewoon' studiefinanciering.

kinderbijslag krijg je per kwartaal toch? dan janfebmrt, aprmeijun. daarna niet meer. je hebt dan geloof ik recht op die overbrugging (juli en augustus).
Die tegemoetkoming heb je niet gehad omdat je nog geen 18 was toen je in je examenklas zat en je ouders kinderbijslag kregen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 11:28
Verwijderd
Ik heb inderdaad ook recht op die overbrugging, maar ik snap niet waarom het er nog niet is
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 13:37
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef op 28-07-2004 @ 11:25 :
Nee hoor. Ze (Krummeltje) is in juni 18 geworden, dus is ze op 1 juli ook al 18 en krijgt ze vanaf sep 'gewoon' studiefinanciering.
Wat ik al zei, ik wist niet precies wat de grens was.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 16:19
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-07-2004 @ 14:37 :
Wat ik al zei, ik wist niet precies wat de grens was.
Ok

En nog een keer
Citaat:
*Juliah* schreef op 28-07-2004 @ 11:25 :
Heb je het inmiddels al gekregen? (Zo nee, ik zou er dan maar snel achteraan gaan, misschien is het idd mis gegaan bij ibg)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Overbrugging
Verwijderd
1 21-07-2012 16:17
Werk, Geld & Recht Wanneer wordt de overbrugging uitbetaald?
Verwijderd
19 22-11-2006 11:35
Algemene schoolzaken Overbrugging
ssjpan
1 02-07-2006 07:38
Algemene schoolzaken Overbrugging aanvragen
FEARandLOATHING
1 25-05-2006 18:49
Werk, Geld & Recht [IBgroep] overbrugging
Gigli
15 30-08-2005 16:31
Werk, Geld & Recht Recht op overbrugging?
Mea Culpa
15 25-05-2004 16:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.