Oud 27-05-2015, 14:54
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Na afloop van dit examen konden jullie aangeven hoe het examen ging. Met die informatie maken wij een voorspelling van de norm. Let op! onze schatting heeft géén invloed op de officiële norm!
Ik neem aan dat jullie dit zodra de N-termen gepubliceerd zijn zullen doen, maar wil toch voor de zekerheid nog even meegeven om te evalueren of jullie enquêtes een goede indicatie van de officiële N-termen hebben gegeven
Ik krijg enigszins de indruk dat er best wel wat verwarring ontstaat bij scholieren door de schattingen op de website, en als het straks nou helemaal nergens op blijkt te slaan, kan het beter niet meer gedaan worden.


Verder nog: complimenten voor de blogredactie!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2015, 16:57
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Citaat:
Ik neem aan dat jullie dit zodra de N-termen gepubliceerd zijn zullen doen, maar wil toch voor de zekerheid nog even meegeven om te evalueren of jullie enquêtes een goede indicatie van de officiële N-termen hebben gegeven
Ik krijg enigszins de indruk dat er best wel wat verwarring ontstaat bij scholieren door de schattingen op de website, en als het straks nou helemaal nergens op blijkt te slaan, kan het beter niet meer gedaan worden.
De evaluatie staat op de planning en we hebben het ook meegenomen in de tevredenheidsenquete. Uit de eerste reacties maak ik op dat mensen het fijn vinden dat ze konden zien dat ze niet de enige waren die iets moeilijk vonden, maar ook (zelf al) vraagtekens plaatsen bij de representativiteit.

Dit was voor ons een experiment, in eerste instantie om te kijken of we voor de meeste examens voldoende stemmen konden genereren, en vervolgens of we met die informatie ook iets konden. Dat eerste is gelukt (>30.000 stemmen in totaal), dat laatste moet blijken.

In de toekomst zouden we misschien beter gewoon direct naar een inschatting van de N-term kunnen vragen, dan is die vertaalslag van moeilijkheidsgraad niet nodig. En dan liefst meteen ook van meerdere bronnen (docenten!). En benadrukken dat het een graadmeter is. Kortom, genoeg te verbeteren!

Citaat:
Verder nog: complimenten voor de blogredactie!
Zal het doorgeven.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.