Oud 22-06-2017, 15:43
Joopie1900
Joopie1900 is offline
Hallo ik had nog een vraag

Sinds kort heb ik een wezenpensioen van ongv 600 euro per jaar. Elke maand krijg ik dan een bepaald bedrag dus 600/12=50. Daar komt dan iets van 40% belasting overheen dus 50X0,6=30 euro dus dan krijg ik elke maand 30 euro. Maar als volwassene moet je een belastingaangifte doen ergens aan het einde van het jaar oid. Maar hoe zit dat met een kind want mijn vader zegt dat 40% belasting over dit bedrag te veel zou zijn dus krijg je een deel terug.

Iemand enige ervaring hiermee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2017, 16:11
Verwijderd
Gecondoleerd met het overlijden van je moeder.

Ik heb ervaring met belastingaangifte doen ja. Ben je dit jaar pas begonnen met pensioen ontvangen? Dan kun je dit in principe pas volgend jaar aanvragen, begin maart is de belastingaangifte al vooraf ingevuld voor je, even controleren en klaar. Heeft geen zin als ik je daar nu al meer over ga vertellen.

Als je nu al de belasting terug wilt, kun je een voorlopige aanslag aanvragen. Dan krijg je maandelijks de belasting terug. Geen idee of dat ook in jouw situatie geldt overigens, bel even de belastingtelefoon als je dat zeker wilt weten. Mocht dit voor jou gelden en je hebt nog vragen, laat maar weten.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2017, 23:16
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik doe elk jaar belastingaangifte en daarbij wordt bij mij het belastingtarief over mijn wezenpensioen dan over dat jaar aangepast aan mijn inkomen, waardoor ik wat geld terug krijg wat te veel ingehouden is.

Ps. Gecondoleerd met je verlies.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 23-06-2017, 13:46
Joopie1900
Joopie1900 is offline
Oke bedankt

Als het goed is krijg ik de 25ste mijn eerste bedrag dat dan van de maanden april, mei en juni is. Dan wacht ik wel tot maart volgend jaar en bekijk ik het dan

Fijne vakantie als dat voor jullie geldt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht (Belastbaar) inkomen - zorgtoeslag
TheWhiteOwl
4 09-12-2013 17:38
Huiswerkvragen: Exacte vakken [??] Bewijs belasting van lijmverbinding adhv boute
Thisisspartaaaa
0 12-06-2010 15:41
Werk, Geld & Recht [Centraal] Het Belasting-topic
Verwijderd
500 28-01-2010 14:12
Werk, Geld & Recht Belasting voor bedrijven
Snoezuuurrr
3 19-04-2007 19:41
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Belasting
knijtert!
14 20-10-2003 14:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.