Oud 07-09-2017, 14:46
Suuz - PIMH
Suuz - PIMH is offline
Beste mensen!

Vandaag heeft mijn werkgever een nieuw soort dienst ingevoerd. De, jawel, 'beldienst'. Dit betekent dat je tussen bepaalde tijden (we spreken hier over urenlang) gebeld kunt worden en als je gebeld bent moet je er binnen 30 minuten zijn. In mijn geval betekent dit dat ik dan best moet haasten en m'n tas al gepakt moet hebben.

Je kunt dus niks doen, je kan nergens heen en je moet bereikbaar zijn.

Ik ga hiervoor geen vergoeding krijgen.

Mag dit zonder vergoeding?

Ik werk in de horeca dus val eventueel onder de horeca CAO.

Ik hoop dat jullie misschien wat meer duidelijkheid kunnen geven!

Groetjes,

Suuz - PIMH
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2017, 14:55
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Geen idee hoe dit wettelijk geregeld is, maar dit is een erg personeel-onvriendelijke regeling. Wat zijn de consequenties als je niet komt? En hoe vaak moet je beldienst draaien? Krijg je extra betaald als je door zo'n telefoontje naar het werk moet komen?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 07-09-2017, 14:56
Verwijderd
Stel dat het niet mag, wat wil je dan doen? En stel dat het wel mag, wat dan? Ik benadruk even dat ik geen idee heb of het volgens horeca CAO of regelgeving wel of niet mag.

Ik zou vooral bekijken wat jij er zelf van vindt, los of het mag of niet. Vind je het onzin, dan kun je je baantje opzeggen en elders wat zoeken. Of je trekt je er niets van aan en gaat lekker dingen doen als je "beldienst" hebt, en dat gaat dan wellicht een keer fout, en dan zie je dan wel verder hoe dat loopt. In het ergste geval krijg je geen diensten meer.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2017, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Geen idee hoe dit wettelijk geregeld is, maar dit is een erg personeel-onvriendelijke regeling. Wat zijn de consequenties als je niet komt? En hoe vaak moet je beldienst draaien? Krijg je extra betaald als je door zo'n telefoontje naar het werk moet komen?
Nou, er zijn banen waarbij dit vrij normaal is, ik vind het niet per sé personeel-onvriendelijk. Maar meestal zijn dat soort banen wel wat beter betaald dan een gemiddeld horeca-medewerker. Ik heb vrienden (jawel, meerdere) waarbij we bijvoorbeeld als we een rondje gaan wielrennen niet ver van Maastricht kunnen gaan want bij telefoontje moeten ze meteen terug. En die kunnen dan op het terras ook geen biertje drinken. Dat soort dingen. En volgens mij krijgen die daar ook geen wachtgeld oid voor, maar nogmaals: hun basissalaris is niet verkeerd dus je kan stellen dat het daar in verrekend is.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2017, 15:14
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Nou, er zijn banen waarbij dit vrij normaal is, ik vind het niet per sé personeel-onvriendelijk. Maar meestal zijn dat soort banen wel wat beter betaald dan een gemiddeld horeca-medewerker. Ik heb vrienden (jawel, meerdere) waarbij we bijvoorbeeld als we een rondje gaan wielrennen niet ver van Maastricht kunnen gaan want bij telefoontje moeten ze meteen terug. En die kunnen dan op het terras ook geen biertje drinken. Dat soort dingen. En volgens mij krijgen die daar ook geen wachtgeld oid voor, maar nogmaals: hun basissalaris is niet verkeerd dus je kan stellen dat het daar in verrekend is.
Als je een medische baan hebt, of baan hebt met meer verantwoordelijkheid (en bijpassend salaris) dan de gemiddelde serveerster/ afwasser in de horeca vind ik het wel een ander verhaal.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 07-09-2017, 17:47
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik werk in de zorg en heb regelmatig zo'n bereikbaarheidsdienst (consignatiedienst is net iets anders). Als ik niet gebeld word om te komen werken, krijg ik geen geld en per dienst van negen uur een uur tijd voor tijd.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2017, 18:03
Verwijderd
In principe krijg je er dus wel geld voor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:53.