Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2007, 15:06
Goldfish
Avatar van Goldfish
Goldfish is offline
Hoe gaat dat eigenlijk?

Ik wil graag in de horeca gaan werken (het liefst in een restaurantje), maar hoe kun je dat het beste aanpakken? Ik heb gehoord dat gewoon langsgaan en vragen of ze iemand nodig hebben het beste is, maar hoe breng je dan zoiets.. moet je dan naar de leiding vragen? En is het noodzakelijk om je cv of complete sollicitatiebrief bij je te hebben?

Bedankt alvast
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2007, 15:45
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Een sollicitatie niet, je weet niet van tevoren waar ze iemand nodig zullen hebben (tenzij er een briefje hangt). Je kunt inderdaad gewoon binnen lopen en hard hopen, maar verwacht niet al te veel succes omdat dergelijk toeval weinig voorkomt. Mocht je toch een tentje vinden waar ze positief reageren kun je vragen wat je moet doen om de sollicitatieprocedure te starten. Vragen ze om een cv is het leuk als je die direct in je tas hebt, maar vaak vragen ze gewoon om je naam en adres.

Misschien wel een tip voor je: zoek sites met bijbaantjes (studentenwerk e.d.) waarbij e-mail notificatie wordt gegeven als er een vacature online komt die aan jouw opgegeven specificaties voldoet.

Zonder ervaring is het trouwens moeilijk aan de bak komen in de horeca. Zwart werken wil beter, maar wat barervaring bij verenigingen e.d. is een ietwat legalere optie.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 15-03-2007, 16:34
blondaapje
blondaapje is offline
hey, toen ik in de horeca wilde gaan werken had ik hetzelfde probleem als jij. eerst ging ik een beetje mailtjes sturen, maar over het algemeen schiet dat niet op. 1 restaurantje had ik gebeld en die zeiden dat ik maar even moest langskomen, dus daar ben ik heen gegaan. het is belangrijk dat je je gezicht laat zien want uitstraling is in de horeca natuurlijk belangrijk. toen ik dat ene tentje eenmaal had gehad vond ik het niet zo eng meer en ben ik ook gewoon andere gelegenheden ingestapt om te vragen of ze nog mensen nodig hadden. bij 1 tent daarvan vonden ze meteen dat ik er de uitstraling voor had en vroegen ze meteen of ik een van de komende dagen een keertje wou meelopen. dat heb ik gedaan en sinsdien werk ik er (3kwart jaar nu)
gewoon doen! ze willen je toch zien, dus als je niet voor sjieke tenten gaat (daar zijn sollicitaties natuurlijk uitgebreider): gewoon binnenstappen! oh en CV is denk ik niet nodig, ze zullen wel gewoon vragen naar je ervaring, maar heb je die niet, dan kun je zeggen dat je wel enthousiast bent om te leren!

Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2007, 18:04
Goldfish
Avatar van Goldfish
Goldfish is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 15-03-2007 @ 16:45 :
Een sollicitatie niet, je weet niet van tevoren waar ze iemand nodig zullen hebben (tenzij er een briefje hangt). Je kunt inderdaad gewoon binnen lopen en hard hopen, maar verwacht niet al te veel succes omdat dergelijk toeval weinig voorkomt. Mocht je toch een tentje vinden waar ze positief reageren kun je vragen wat je moet doen om de sollicitatieprocedure te starten. Vragen ze om een cv is het leuk als je die direct in je tas hebt, maar vaak vragen ze gewoon om je naam en adres.

Misschien wel een tip voor je: zoek sites met bijbaantjes (studentenwerk e.d.) waarbij e-mail notificatie wordt gegeven als er een vacature online komt die aan jouw opgegeven specificaties voldoet.

Zonder ervaring is het trouwens moeilijk aan de bak komen in de horeca. Zwart werken wil beter, maar wat barervaring bij verenigingen e.d. is een ietwat legalere optie.
Ik heb al regelmatig op sites gekeken, maar ik kon alleen maar vacatures vinden voor dingen als de Burgerking en de Mc

Ik weet wel dat het lastiger is om aan de bak te komen als je nog geen horecaervaring hebt, maar je moet het toch ergens leren?



Citaat:
blondaapje schreef op 15-03-2007 @ 17:34 :
hey, toen ik in de horeca wilde gaan werken had ik hetzelfde probleem als jij. eerst ging ik een beetje mailtjes sturen, maar over het algemeen schiet dat niet op. 1 restaurantje had ik gebeld en die zeiden dat ik maar even moest langskomen, dus daar ben ik heen gegaan. het is belangrijk dat je je gezicht laat zien want uitstraling is in de horeca natuurlijk belangrijk. toen ik dat ene tentje eenmaal had gehad vond ik het niet zo eng meer en ben ik ook gewoon andere gelegenheden ingestapt om te vragen of ze nog mensen nodig hadden. bij 1 tent daarvan vonden ze meteen dat ik er de uitstraling voor had en vroegen ze meteen of ik een van de komende dagen een keertje wou meelopen. dat heb ik gedaan en sinsdien werk ik er (3kwart jaar nu)
gewoon doen! ze willen je toch zien, dus als je niet voor sjieke tenten gaat (daar zijn sollicitaties natuurlijk uitgebreider): gewoon binnenstappen! oh en CV is denk ik niet nodig, ze zullen wel gewoon vragen naar je ervaring, maar heb je die niet, dan kun je zeggen dat je wel enthousiast bent om te leren!

Succes ermee!
Heeft het lang geduurd voordat je werk vond? En in wat voor soort restaurant(of cafe?) ben je uiteindelijk aangenomen?

Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2007, 20:02
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ik heb meerdere keren in de horeca gewerkt; eerste baantje kreeg ik via via.

Begon in de keuken met afwassen en dingen als op straat flyers uitdelen, maar werd toch vaak gevraagd of ik even bij kon springen met serveren e.d. Als je laat zien dat je niet te beroerd bent om hard te werken en ook het 'vieze' werk te doen, zullen ze dat waarderen, en kan je na een tijdje ook meer eisen gaan stellen.

Verder heb ik een keer een heel leuk baantje in een thema-restaurant gekregen via een gewoon uitzendbureau.

Maar binnenlopen is waarschijnlijk toch de beste manier om aan werk te komen. Het blijft in de horeca belangrijk hoe je eruitziet (uitstraling/uiterlijk, hoe je het ook wilt noemen, de meeste bedrijven nemen nou eenmaal liever iemand aan die mensen aantrekt dan iemand die mensen afschrikt), dus als je denkt dat je er representatief uitziet, zou ik ook nog een foto bij je cv voegen die je eventueel achter kunt laten.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 15-03-2007, 20:37
Verwijderd
gewoon langsgaan inderdaad. zo heb ik ook twee keer een baantje in de horeca gevonden, bij één werk ik nog steeds. ik ging langs, vroeg of ze nog iemand nodig hadden en een week later was ik aan het werk via sites, e-mail, telefoon werkt niet omdat het inderdaad gaat om je uitstraling etc. gewoon langsgaan en zeggen dat je een baantje zoekt en vragen of zij misschien nog iets hebben. CV hoeft niet per se, maar staat wel netjes, geeft ook meteen de indruk dat je serieus bezig bent en dat baantje heel graag wilt. overigens heb je voor bediening vaak minder ervaring nodig dan voor bijv. barwerk.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2007, 23:22
Verwijderd
idd, langsgaan....
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 07:31
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Je kunt het eventueel ook nog bij hotels proberen. Als je een beetje flexibel bent in je werkuren dan kunnen zij je heel vaak goed gebruiken.
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 07:46
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik ben inderdaad gewoon ergens waar ik heb leuk vond naar binnen gelopen en ik heb gevraagd of ze iemand nodig hadden. Ze waardeerden mijn initiatief dus ik mocht komen.
Tsja, verwacht niet meteen dat je bij het eerste cafeetje waar je binnen loopt mag komen werken, maar als je er een paar langs gaat hebben ze heus wel ergens mensen nodig. Succes.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 08:01
Verwijderd
Ik zou wel een CV mee nemen als je naar binnen loopt. Als ze alleen je naam en telefoonnummer hebben en ze hebben twee maanden later wél iemand nodig, dan zijn ze je allang vergeten, met een CV 'onthouden' ze je wat beter. Een fotootje op je CV is dan wel handig, dan kunnen ze je beter herkennen aan de hand van je CV ('Ohja, dat was dat beleefde meisje dat hier binnen kwam lopen'). Een maand later nog eens bellen om te vragen of ze al iets hebben kan ook geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 09:51
blondaapje
blondaapje is offline
Citaat:
Goldfish schreef op 15-03-2007 @ 19:04

Heeft het lang geduurd voordat je werk vond? En in wat voor soort restaurant(of cafe?) ben je uiteindelijk aangenomen?

Bedankt! [/B]
Nee ik was in 1x een paar restaurantjes binnengestapt (op 1 middag) en bij die ene was ik na een middagje meelopen meteen aangenomen.. gewoon durven dus! Zorg dat ze zien dat je er zin in hebt en bereid bent om inzet te tonen, komt goed! Succes!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 13:34
Goldfish
Avatar van Goldfish
Goldfish is offline
Bedankt allemaal.

Is het nodig om naar iemand van de leiding te vragen als je ergens binnenstapt?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 13:52
Mara
Mara is offline
Ach, leiding.

Makkelijkste is degene die je 't eerst tegenkomt uit te leggen dat 't je leuk lijkt daar te werken, en dat je graag degene wil spreken die daarover gaat
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 15:22
blondaapje
blondaapje is offline
Citaat:
Goldfish schreef op 16-03-2007 @ 14:34 :
Bedankt allemaal.

Is het nodig om naar iemand van de leiding te vragen als je ergens binnenstapt?
gewoon de eerste de beste medewerker die je ziet die tijd heeft (dus niet 1 met een vol dienblad ) aanspreken en vertellen dat je opzoek bent naar een baantje en dat je graag degene zou spreken die daar over gaat
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 17:52
wup
wup is offline
Dit is trouwens wel een goede tijd om in de horeca te beginnen als je geen ervaring hebt. Veel terassen gaan nu weer open en daar is personeel voor nodig. Zo ben ik vorig jaar ook begonnen, ze stonden zo te springen om mensen, dat ze niet moeilijk deden over ervaring. En met die ervairng kan je dan weer verder komen.

Ik ben zelf nu ook weer op zoek en ga idd bij wat leuke restaurant langs. . Wel eng, maar moet maar even.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 19:22
Goldfish
Avatar van Goldfish
Goldfish is offline
Citaat:
wup schreef op 16-03-2007 @ 18:52 :
Dit is trouwens wel een goede tijd om in de horeca te beginnen als je geen ervaring hebt. Veel terassen gaan nu weer open en daar is personeel voor nodig. Zo ben ik vorig jaar ook begonnen, ze stonden zo te springen om mensen, dat ze niet moeilijk deden over ervaring. En met die ervairng kan je dan weer verder komen.

Ik ben zelf nu ook weer op zoek en ga idd bij wat leuke restaurant langs. . Wel eng, maar moet maar even.
Ja maar aan de andere kant.. over 3 maanden ofzo is het zomervakantie en dan ga ik minimaal 3 weken weg, ik denk dat dat zo handig is.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 23:01
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Als je nu al begint met werken, denk ik dat je best 3 weken wegmag in de zomer.

Ik zag inderdaad ook overal bij café's posters hangen met "personeel gezocht".

Ga overigens wel een beetje op een rustig moment langs, dus niet wanneer het terras stampvol zit
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2007, 17:25
Goldfish
Avatar van Goldfish
Goldfish is offline
Citaat:
Roos schreef op 17-03-2007 @ 00:01 :
Als je nu al begint met werken, denk ik dat je best 3 weken wegmag in de zomer.

Ik zag inderdaad ook overal bij café's posters hangen met "personeel gezocht".

Ga overigens wel een beetje op een rustig moment langs, dus niet wanneer het terras stampvol zit
Nouja we zien wel.. ik denk dat ik het gewoon ga proberen.

Dat kan ik zelf ook wel bedenken
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-03-2007, 16:10
BleuEyes
Avatar van BleuEyes
BleuEyes is offline
Ik werk ook in de horeca. Ik ben erheen gegaan met de vraag of er nog mensen nodig waren. Diezelfde avond kon ik beginnen.

Geen sollicitatie, geen cv, alleen wat gegevens meegenomen.
__________________
Je hebt een vriend, iemand die voor jou door vuur gaat, elke dag weer voor je klaar staat, voor altijd aan je zij**
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 16:04
Goldfish
Avatar van Goldfish
Goldfish is offline
Citaat:
BleuEyes schreef op 19-03-2007 @ 17:10 :
Ik werk ook in de horeca. Ik ben erheen gegaan met de vraag of er nog mensen nodig waren. Diezelfde avond kon ik beginnen.

Geen sollicitatie, geen cv, alleen wat gegevens meegenomen.
Wat voor gegevens?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 20:37
ozwart
ozwart is offline
Sofi nr. is wel erg handig, en kopie van je legetimatie.Verder is er eigenlijk niets nodig.In de meeste horeca bedrijven wordt een min. leeftijd van 17 jaar gehanteerd.

Andersom: kan iemand mij vertellen hoe en waar je als horecabedrijf, het snelst leuk, gemotiveerd, partime personeel vindt?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Goldfish schreef op 23-03-2007 @ 17:04 :
Wat voor gegevens?
een lijstje met de naam van je hond, moeder, goudvis en waar je vorig jaar op vakantie bent geweest...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 12:34
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
ozwart schreef op 23-03-2007 @ 21:37 :
Andersom: kan iemand mij vertellen hoe en waar je als horecabedrijf, het snelst leuk, gemotiveerd, partime personeel vindt?
Horeca is klein, gewoon vragen via via, collega's zat

Ik zoek volgend jaar nog een part time job als Zelfstandig Werkend Kok/Patissier
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 22:28
Verwijderd
oh als je achter de bar wilt staan oid: zorg dat je 18 bent
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 10:32
mandarijn
Avatar van mandarijn
mandarijn is offline
Citaat:
koekjes schreef op 26-03-2007 @ 23:28 :
oh als je achter de bar wilt staan oid: zorg dat je 18 bent
Ja, dat kan ze nu nog wel even regelen, denk je niet??

Wat ik heb gedaan: M'n cv een aantal keer uitgeprint en naar de stad gegaan. Als iets leuk leek ging ik naar binnen en vroeg of ze nog mensen nodig hadden voor de bediening.
Werkt echt het beste!

Maar toch ben ik blij dat ik de horeca uit ben! Ze zeggen wel dat er een horeca-cao is, maar niemand hanteerd (t?) het!!!
En waardering krijg je ook nauwelijks...
__________________
We should have each other to tea. We should have each other with cream.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2007, 19:04
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
mandarijn schreef op 31-03-2007 @ 11:32 :
Maar toch ben ik blij dat ik de horeca uit ben! Ze zeggen wel dat er een horeca-cao is, maar niemand hanteerd (t?) het!!!
En waardering krijg je ook nauwelijks...
Het is vaak hard werken in de horeca. No doubt about that!

Dat je geen waardering krijg is natuurlijk onzin. Dan heb je duidelijk bij een verkeerde tent gewerkt.
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 19:26
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
ik ken iemand die werkt via uitzenbureau, hij komt dan in heel veel verschillende plekken.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 20:07
BleuEyes
Avatar van BleuEyes
BleuEyes is offline
Citaat:
Goldfish schreef op 23-03-2007 @ 17:04 :
Wat voor gegevens?
ID, sofinummer. Dat soort dingen.
__________________
Je hebt een vriend, iemand die voor jou door vuur gaat, elke dag weer voor je klaar staat, voor altijd aan je zij**
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 21:32
Verwijderd
Citaat:
G.T.C. schreef op 02-04-2007 @ 20:04 :
Het is vaak hard werken in de horeca. No doubt about that!

Dat je geen waardering krijg is natuurlijk onzin. Dan heb je duidelijk bij een verkeerde tent gewerkt.
ja idd, ik word echt elke keer doodgeknuffeld door mn collegas en iedereen die daar vaker komt vind me gaaf dus ik krijg reteveel waardering ^^
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 19:36
mandarijn
Avatar van mandarijn
mandarijn is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 02-04-2007 @ 20:04 :
Het is vaak hard werken in de horeca. No doubt about that!

Dat je geen waardering krijg is natuurlijk onzin. Dan heb je duidelijk bij een verkeerde tent gewerkt.
tent? Restaurants!

Collega's waren altijd wel aardig, maar het zou leuk zijn als je door de eigenaar eens bedankt wordt!
__________________
We should have each other to tea. We should have each other with cream.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 17:46
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
mandarijn schreef op 03-04-2007 @ 20:36 :
tent? Restaurants!

Collega's waren altijd wel aardig, maar het zou leuk zijn als je door de eigenaar eens bedankt wordt!
Strandtent, Grand-café, (hotel)restaurant. Bij alle drie de soorten heb ik altijd netjes de waardering gekregen die je behoort te krijgen.

Ik blijf erbij dat je waarschijnlijk net pech hebt gehad...

Mijn ervaring is dat horeca-ondernemers vaak heel wat beter met hun personeel kunnen omgaan dan de gemiddelde manager op kantoor.
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 17:56
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Ik krijg alle sollicitaties binnen bij de discotheek waar ik werk. Ik kan je verzekeren dat alleen een mailtje sturen geen zin heeft en zeker niet zoiets:

Yo,

ik wil graag bij jullie komen werken achter de bar of glas lopen ik kan wel bier tappen ik wil alleen op zaterdag werken en dan tussen 22.00 en 02.00 uur wat ga ik verdienen mijn emailadres is kud0wboy-17@hotmai.com groetjes,

pierre

ps mijn gsmnummer is 0612345678 daar kan je me ook op berijken!!!!!!!!!!!

Altijd lachen. :')

Gewoon even naar binnen lopen bij een tent die je wel leuk lijkt is beter.
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 11:57
Goldfish
Avatar van Goldfish
Goldfish is offline
Citaat:
mandarijn schreef op 31-03-2007 @ 11:32 :
Ja, dat kan ze nu nog wel even regelen, denk je niet??

Wat ik heb gedaan: M'n cv een aantal keer uitgeprint en naar de stad gegaan. Als iets leuk leek ging ik naar binnen en vroeg of ze nog mensen nodig hadden voor de bediening.
Werkt echt het beste!

Maar toch ben ik blij dat ik de horeca uit ben! Ze zeggen wel dat er een horeca-cao is, maar niemand hanteerd (t?) het!!!
En waardering krijg je ook nauwelijks...
Mijn cv is zo leeg dat ik me wel afvraag of het wel enig nut heeft Maar het staat wel netjes ofzo..
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 11:58
Goldfish
Avatar van Goldfish
Goldfish is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 04-04-2007 @ 18:56 :
Ik krijg alle sollicitaties binnen bij de discotheek waar ik werk. Ik kan je verzekeren dat alleen een mailtje sturen geen zin heeft en zeker niet zoiets:

Yo,

ik wil graag bij jullie komen werken achter de bar of glas lopen ik kan wel bier tappen ik wil alleen op zaterdag werken en dan tussen 22.00 en 02.00 uur wat ga ik verdienen mijn emailadres is kud0wboy-17@hotmai.com groetjes,

pierre

ps mijn gsmnummer is 0612345678 daar kan je me ook op berijken!!!!!!!!!!!

Altijd lachen. :')

Gewoon even naar binnen lopen bij een tent die je wel leuk lijkt is beter.
Jezus Was dat serieus?

Ik was ook van plan om gewoon langs te gaan al moet ik toegeven dat ik dat nu nogsteeds niet gedaan heb.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Igorrrai schreef op 04-04-2007 @ 18:56 :
Ik krijg alle sollicitaties binnen bij de discotheek waar ik werk. Ik kan je verzekeren dat alleen een mailtje sturen geen zin heeft en zeker niet zoiets:

Yo,

ik wil graag bij jullie komen werken achter de bar of glas lopen ik kan wel bier tappen ik wil alleen op zaterdag werken en dan tussen 22.00 en 02.00 uur wat ga ik verdienen mijn emailadres is kud0wboy-17@hotmai.com groetjes,

pierre

ps mijn gsmnummer is 0612345678 daar kan je me ook op berijken!!!!!!!!!!!

Altijd lachen. :')

Gewoon even naar binnen lopen bij een tent die je wel leuk lijkt is beter.
of van die mensen die binnenlopen met "ik wil werk" hilarisch
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 17:08
wup
wup is offline
Gister langsgegaan bij een erg leuke kroeg in Groningen. Vandaag gebeld om op gesprek te komen. Maar ze hadden ook al wat gesprekken gehad.. dus ben benieuwd.

De vorige keren dat ik een 'gesprek' had voor een horeca baantje, vroegen ze alleen per wanneer ik beschikbaar was, en op welke dagen ik kon. Meteen aangenomen dus. De andere was een restaurant in Aruba en die nam me al aan na een mailtje met de vraag of ze iemand nodig hadden.
Ben dus erg benieuwd wat ik kan verwachten.

Ik ben trouwens ook altijd 'gewaardeerd' door zowel gasten als bazen. Alhoewel mijn vorige baas wel een erg opvliegende fransman was.. Maar na een poosje was hij erg lief en noemde me steeds zijn 'best wiatress' (L)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-04-2007, 12:30
nugget
nugget is offline
[QUOTE]Goldfish schreef op 15-03-2007 @ 16:06 :
[B]Hoe gaat dat eigenlijk?

Hee Goldfish, moet je is op www.ikzoekeenbijbaan.nl gaan kijken. Deze vacature site is net van start en er staan al horeca baantjes op. Voorlopig wel in de regio Gooi en Eemland maar ze gaan binnenkort landelijk.

Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen

Gr,
Nugget
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 14:44
Schuah
Avatar van Schuah
Schuah is offline
Begin in de afwas o.i.d. Of bij een groot catering/sport of iets gebeuren met veel personeel. Daar leer je het van je collega's, vaak niet het écht leuke horecawerk (cafe oid), maar als je het een seizoen volhoudt, heb je 't op je CV staan en kan je bij de echte leuke baantjes langs.
Bij mij op t werk= geen ervaring geen werk.
__________________
Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 09:46
b@rt-online
b@rt-online is offline
Citaat:
Goldfish schreef op 15-03-2007 @ 16:06 :
Hoe gaat dat eigenlijk?

Ik wil graag in de horeca gaan werken (het liefst in een restaurantje), maar hoe kun je dat het beste aanpakken? Ik heb gehoord dat gewoon langsgaan en vragen of ze iemand nodig hebben het beste is, maar hoe breng je dan zoiets.. moet je dan naar de leiding vragen? En is het noodzakelijk om je cv of complete sollicitatiebrief bij je te hebben?

Bedankt alvast

Ik werk in een eetcafé/Bar/Pub achtige gelegenheid.

Ik ben er gewoon binne gelopen, de volgende dag was ik aan het werk.

gewoon enthousiast overkomen en spontaan ''acteren'' of zijn. dan is het geen enkel probleem en kom je altijd aan de bak
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 12:13
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
koekjes schreef op 05-04-2007 @ 13:28 :
of van die mensen die binnenlopen met "ik wil werk" hilarisch
Ja. Ik behandel al het emailverkeer van de onderneming waar ik werk en af en toe komen er dingen langs... :') Zoiets als wat ik eerder had gepost.
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 20:35
Goldfish
Avatar van Goldfish
Goldfish is offline
Citaat:
b@rt-online schreef op 18-04-2007 @ 10:46 :
Ik werk in een eetcafé/Bar/Pub achtige gelegenheid.

Ik ben er gewoon binne gelopen, de volgende dag was ik aan het werk.

gewoon enthousiast overkomen en spontaan ''acteren'' of zijn. dan is het geen enkel probleem en kom je altijd aan de bak
Ik merk wel dat het dus duidelijk verschilt per cafe/restaurant whatever..
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 21:26
engelmeisje
Avatar van engelmeisje
engelmeisje is offline
haha, ik zag laatst een sollicitatiebrief op mijn werk (ik werk in een restaurant) en daarop stond dat ze graag fulltime wou werken, 40 uur het liefst, maar dat ze niet in het weekend wou werken en dat ze 's avonds ook regelmatig rijlessen had, of we hier even rekening mee konden houden. We hebben er allemaal hartelijk om gelachen, en de sollicitatiebrief vervolgens door de papierversnipperaar gehaald.
__________________
stofzuiger
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 16:20
Goldfish
Avatar van Goldfish
Goldfish is offline
Lol Sommige mensen.. zijn gewoon stom.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 15:20
Goldfish
Avatar van Goldfish
Goldfish is offline
Yeah, ik ben net voor het eerste ergens naar binnengelopen en ze hadden er mensen nodig. Ik heb mn gegevens achter gelaten en begin volgende week zouden ze met terugbellen en mag ik een keertje meelopen!

Ik hoop dat ik geschikt ben enzo..
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 16:12
wup
wup is offline
Citaat:
Goldfish schreef op 27-04-2007 @ 16:20 :
Yeah, ik ben net voor het eerste ergens naar binnengelopen en ze hadden er mensen nodig. Ik heb mn gegevens achter gelaten en begin volgende week zouden ze met terugbellen en mag ik een keertje meelopen!

Ik hoop dat ik geschikt ben enzo..
Hoppa, heel goed! Alvast succes volgende week!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 21:27
Goldfish
Avatar van Goldfish
Goldfish is offline
Citaat:
wup schreef op 27-04-2007 @ 17:12 :
Hoppa, heel goed! Alvast succes volgende week!
Dankje
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 22:56
Luki
Avatar van Luki
Luki is offline
Wil je solliciteren bij horeca, laat dan weten dat je goed kan luisteren, werken in hectische omgevingen en ook belangrijk, maak duidelijk dat je flexibel bent, en geen problemen heb om ook op vrijdag en zaterdag te werken.

Deze dingen vergroten je kans al een stuk denk ik.
__________________
Don't laugh! Life's very serious business!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 14:33
Schuah
Avatar van Schuah
Schuah is offline
stressbestendigheid is echt wel een hele hele grote pré bij een café/pub met een terras.

Daarnaast is het -bij ons- belangrijk om proper te zijn (tafeltjes ten alle tijde schoon, asbakjes etc) en goed te onthouden, notitieboekjes zijn bij ons uit den boze! Alleen om je fooi op te schrijven (en telefoonnummers, maar dat ter zijde)

Maar dat zal tegenwoordig ook niet zoveel voorkomen, omdat er nu 70% van de terassen van die irritante hersenloze niet-horecamensen zomerkrachten hebben die alles met zo'n triest zakcomputertje doen. Het systeem van 'terminals', 'runners' en 'barpersoneel'. Als je trots wil zijn op je werk, doe je het allemaal zelf en onthoud je wie wat heeft besteld en maak je gezellig een praatje met iedereen. Daar komen je gasten voor terug en mijden ze het andere terras, waar service niet in het woordenboek staat.
__________________
Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 22:34
Goldfish
Avatar van Goldfish
Goldfish is offline
Citaat:
Schuah schreef op 29-04-2007 @ 15:33 :
stressbestendigheid is echt wel een hele hele grote pré bij een café/pub met een terras.

Daarnaast is het -bij ons- belangrijk om proper te zijn (tafeltjes ten alle tijde schoon, asbakjes etc) en goed te onthouden, notitieboekjes zijn bij ons uit den boze! Alleen om je fooi op te schrijven (en telefoonnummers, maar dat ter zijde)

Maar dat zal tegenwoordig ook niet zoveel voorkomen, omdat er nu 70% van de terassen van die irritante hersenloze niet-horecamensen zomerkrachten hebben die alles met zo'n triest zakcomputertje doen. Het systeem van 'terminals', 'runners' en 'barpersoneel'. Als je trots wil zijn op je werk, doe je het allemaal zelf en onthoud je wie wat heeft besteld en maak je gezellig een praatje met iedereen. Daar komen je gasten voor terug en mijden ze het andere terras, waar service niet in het woordenboek staat.
Tja ik zal er nog wel een hoop leren.. ik weet zelf nog niet precies waar ik allemaal mee te maken ga krijgen, maar dat zien we dan dus wel weer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Werken bij een uitzendbureau
Daan'Nijmegen
6 24-12-2009 15:14
Werk, Geld & Recht Denken jullie dat ik werk zal kunnen vinden (wel een beetje leuk natuurlijk..)
flipvla
6 09-08-2003 20:21
De Kantine Bijbaantjes
ikbenschipper1
52 10-11-2002 19:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:49.