Oud 30-01-2008, 14:56
Urs
Urs is offline
Ook zo'n last van lastige klanten!?!?
Meld het hier!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2008, 15:02
err0r
err0r is offline
gewoon paar tikke geve
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 15:09
Verwijderd
gewoon hete koffie eroverheen, that will teach em
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 17:56
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Wat is volgens jou dan een lastige klant?
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 19:30
Skater13
Skater13 is offline
lastige klanten evengoed met respect behandelen, je geduld bewaren en proberen diegene te lozen
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 19:56
Elmoo
Avatar van Elmoo
Elmoo is offline
Ik heb een poos bij het zwembad gewerkt. En sommige mensen behandelen je dan echt alsof je een stuk dom vuil bent die niet meer kan dan toezicht houden in het zwembad. Terwijl het gewoon een bijbaantje was.. naja, ik denk maar zo: die mensen weten niet beter
__________________
Huiswerk?? Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school?!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 19:58
Verwijderd
Genoeg gehad aan de telefoon.
Gewoon rustig en redelijk blijven, de klant in zijn waarde laten en zo goed mogelijk blijven helpen. In mijn geval uiteraard altijd de telefoonetiquette blijven toepassen en dus altijd vriendelijk & beleefd antwoorden. Natuurlijk waren er dan altijd van die mensen die zelf niet redelijk waren of niet wilden/konden kalmeren, die mochten we na 2x waarschuwen óf afgeven aan de supervisor (die inhoudelijk minder wist) óf de verbinding verbreken (Wel vermelden: "Meneer/mevrouw, ik ga nu de verbinding verbreken. Ik wens u nog een prettige dag.").
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 22:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
lastige klanten evengoed met respect behandelen, je geduld bewaren en proberen diegene te lozen
Ik ga jou aanmelden voor de huurdersincasso bij Ymere. Als je dat overleeft met die attitude ben je de koning.

Dat was best zwaar. Aan de telefoon zeiken mensen zo'n eind weg, vaak omdat ze het niet begrijpen. En mijn persoonlijke favoriet; meerdere malen bellen in de hoop een minder strenge medewerker te treffen. Bij gesprekken face to face hebben ze daar ook alles gehad, van schelden tot vuurwapens trekken. Nu heb je vaak te maken met mensen die gewoon dom zijn, en voor een deel zelfs eigenlijk te stom om voor zichzelf te kunnen (en voor mijn part mogen) zorgen, maar goed.

Maar ja, met een strikte zakelijke opstelling kom je een heel eind. Wie echt onredelijk is krijgt opeens de hoorn op de haak, of het verzoek te vertrekken, en dat doet het in principe.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Ik ga jou aanmelden voor de huurdersincasso bij Ymere. Als je dat overleeft met die attitude ben je de koning.

Dat was best zwaar. Aan de telefoon zeiken mensen zo'n eind weg, vaak omdat ze het niet begrijpen. En mijn persoonlijke favoriet; meerdere malen bellen in de hoop een minder strenge medewerker te treffen. Bij gesprekken face to face hebben ze daar ook alles gehad, van schelden tot vuurwapens trekken. Nu heb je vaak te maken met mensen die gewoon dom zijn, en voor een deel zelfs eigenlijk te stom om voor zichzelf te kunnen (en voor mijn part mogen) zorgen, maar goed.

Maar ja, met een strikte zakelijke opstelling kom je een heel eind. Wie echt onredelijk is krijgt opeens de hoorn op de haak, of het verzoek te vertrekken, en dat doet het in principe.
Zo ging het bij de BelastingTelefoon ook (op die vuurwapens na dan ). Gewoon rustig blijven en desnoods het gesprek beëindigen.
Het is me bijna nooit overkomen dat ik iemand niet kon kalmeren en/of tot iemand kon doordringen. Laat staan dat iemand om mijn supervisor vroeg.
Zoals je zegt, zakelijk en consequent zijn helpt een hoop.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 22:54
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Meest gehoord is toch wel: jij kunt niets, jij bent tot niets in staat, wat doe je hier dan eigenlijk, ga terug naar school, enz. Dat was altijd tijdens stage. Sommige mensen komen naar je toe en hebben dan al een bepaalde oplossingsstrategie. Ik kan er alleen niets mee als iemand verwacht dat ik de politie bel voor correctie vanwege een boete voor door rood licht rijden. Dat soort dingen.

Het ergste was denk ik discriminatie. Een Marokkaanse man accepteerde het blijkbaar niet geholpen te worden door een vrouw, dus ik ben uitgescholden tot en met. Inclusief het erbij betrekken van de wachtkamer, dat ik een achterlijk dom varken was enzo. En varkens in combinatie met de islam.. in hun termen een goeie belediging.
Ik probeerde altijd kalm te blijven, maar toch dringend te benadrukken dat ik van grove taal e.d. niet gediend ben en dat de hulpverlening dan gewoon eindigt. In sommige gevallen moesten collega's de cliënt de deur uitwerken en werd er een ontzegging gedaan.

In mijn bijbaan (winkel) valt het alles erg mee eigenlijk. Hoogstens mensen die me als achterlijk behandelen omdat ik toevallig een verkoopster ben. Dat kan ik nog wel hebben.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 00:04
Verwijderd
Werk als bijbaan in een parkeergarage, ik spreek mensen alleen als er problemen zijn. Rustig blijven, luisteren en begrip tonen tot op zekere hoogte werkt vaak wel. Ik ben echter al vaak uitgemaakt van alles van rotte vis tot een baan die ik totaal niet heb, maar die wel beter zou verdienen denk ik.. Maar goed, hoort erbij denk ik, bij mij valt het nog mee, in vergelijking met sommige collega's..
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 07:05
Verwijderd
een collega van mij kreeg ooit te horen: "ja, je kan je handen wel wassen, maar dat bruin gaat er toch nooit meer af"
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 09:55
Go
Avatar van Go
Go is offline
Weleens een 'klant' gehad die dreigde mij in elkaar te slaan of in het water te gooien (werk op een haven).
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 10:36
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Vroegah in m'n werk bij een attracktiepark genoeg vervelende types gehad. Maargoed, je moet maar zo denken, die lui zijn helemaal over de zeik nadat ze vanuit het westen 3 uur in de file gestaan hebben met jengelende kids op de achterbank, dus veel kunnen ze niet meer hebben dan

Ik heb nu een baan als consultant voor een softwarebedrijf, en ga dus heel veel bij klanten langs. Wat ik nu dus heb is dat ik keer op keer dezelfde idioten tegenkom. En maar vriendelijk en geduldig blijven, terwijl het gewoon kansloze rukkers zijn die gewoon te dom zijn voor hun functie.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 10:45
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Toen ik op een camping werkte, kreeg ik vaak commentaar van mensen die vonden dat ik hun vakantie verpestte, door de geldende regels op de zwemplas en bijbehorende glijbanen te hanteren. Dat dat uiteindelijk voor hun eigen veiligheid is, snappen ze niet.
Wij moesten altijd gewoon beleefd blijven en uitleggen dat het voor hun eigen veiligheid was. Voor klachten stuurden wij ze standaard door naar de receptie. Bij ernstig grensoverschrijdend gedrag waarschuwden wij de parkbeheerder, die in een paar gevallen de gasten van de camping verwijderd heeft (vaak gasten die op meerdere plekken op de camping al voor overlast hadden gezorgd).
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 18:32
Ivo
Ivo is offline
Ik heb bij m'n bijbaan in een winkel zo nu en dan weel eens een klant voor me neus die wil dat ik een garantiegeval met een nieuwe aankoop ter plaatse oplos, terwijl de klant het volgens hem defecte product niet bij zich heeft. Tja, dan zal het allemaal wel, maar daar kan ik niets mee. Voor omruilen of reparatie moet ik wel eerst het defecte product hebben, met aankoopbon waaruit blijkt dat de fabrieksgarantie nog geldig is.
En ookal leg je dat 3 of 4 keer rustig uit, er zijn mensen die het dan blijkbaar nog niet snappen en je gaan uitschelden of gaan roepen dat je slechte service levert. Tja euh... als je als klant de mogelijkheid niet geeft om service te verlenen weet ik het ook niet meer.
Gelukkig mag ik na 3 of 4 keer rustig uitleggen mijn geduld wel verliezen (van m'n werkgever) en de klant op de deur wijzen. Indien nodig helpt ie daar (verbaal) persoonlijk bij.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 20:27
Mara
Mara is offline
Met m'n werk in een supermarkt ongelofelijk veel naar m'n hoofd gekregen. Mensen die vinden dat ze 10 minuten na sluitingstijd nog naar binnen mogen en als ik zeg dat dat niet mag/kan ben ik vanalles en nog wat.

Ik was ook dom en onredelijk toen een man opzetstukjes voor z'n elektrische tandenborstel had gekocht, ze had opengemaakt, geprobeerd had op z'n tandenborstel te zetten, erachter kwam dat hij helemaal het verkeerde model had en hij ze van mijn niet retour mocht doen

Jeugd van 15-23 jaar is ook leuk als ze drank willen kopen maar ze hun ID niet bij zich hebben en ze 't niet meekrijgen. Collega van mij is eens bedreigd.

Mensen vinden 't raar als hun hond niet mee naar binnen mag. Zelfs niet als ik uitleg dat we dat ivm hygiene doen. Heb zelfs eens te horen gekregen 'maar een blinde mag 't toch ook? Waarom ik dan niet?'. Dieptepunt.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 21:56
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
Zo ging het bij de BelastingTelefoon ook (op die vuurwapens na dan ). Gewoon rustig blijven en desnoods het gesprek beëindigen.
Het is me bijna nooit overkomen dat ik iemand niet kon kalmeren en/of tot iemand kon doordringen. Laat staan dat iemand om mijn supervisor vroeg.
Zoals je zegt, zakelijk en consequent zijn helpt een hoop.
Jaaa.....op het moment dat jullie geld willen hebben, weten jullie me gelijk te vinden, maar zodra ik geld van jullie moet krijgen duurt het hartstikke lang!
Ja die slogan van jullie is echt het stomste wat jullie ooit hebben verzonnen....Jullie maken het en niet leuker en niet makkelijker.

Schelden en dergelijke heb ik ook wel meegemaakt, maar ik denk dan altijd maar dat die persoon aan de andere kant van de lijn zich echt 100 keer drukker maakt dan ik.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-02-2008, 14:22
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Toen ik op een camping werkte, kreeg ik vaak commentaar van mensen die vonden dat ik hun vakantie verpestte, door de geldende regels op de zwemplas en bijbehorende glijbanen te hanteren. Dat dat uiteindelijk voor hun eigen veiligheid is, snappen ze niet.
Heh. Wat dacht je van een man en vrouw in de achtbaan, waarbij de man hun dochter op schoot had. Die kan niet onder de beugel denk je? Nee, klopt, ze zat ervoor op schoot. Toen ik hem meldde dat ik dat helaas niet toe kon staan (in m'n hoofd dacht ik meer iets in de trant van dat zulke mensen uberhaupt geen kinderen moeten hebben maargoed) werd die kerel gewoon enorm kwaad. Hij kon haar best vasthouden, hij was sterk zat, en ik was een zeikerd die er plezier in vond hun dag te verpesten...

Dit is dus een achtbaan met een looping en een kurketrekker, en die kerel meent dat hij haar wel 'vast kan houden'. Retard...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2008, 16:29
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Heh. Wat dacht je van een man en vrouw in de achtbaan, waarbij de man hun dochter op schoot had. Die kan niet onder de beugel denk je? Nee, klopt, ze zat ervoor op schoot. Toen ik hem meldde dat ik dat helaas niet toe kon staan (in m'n hoofd dacht ik meer iets in de trant van dat zulke mensen uberhaupt geen kinderen moeten hebben maargoed) werd die kerel gewoon enorm kwaad. Hij kon haar best vasthouden, hij was sterk zat, en ik was een zeikerd die er plezier in vond hun dag te verpesten...

Dit is dus een achtbaan met een looping en een kurketrekker, en die kerel meent dat hij haar wel 'vast kan houden'. Retard...
Die ken ik idd ja..mensen die niet helemaal doorhebben hoe zo'n attractie eigenlijk werkt. Ooit een keer een kerel gehad met zijn dochtertje van zeven jaar oud ofzo bij een attractie waar je wel over de kop gaat, maar niet vastzit. Je wordt op je plaatsgehouden door de middelpunt-vliegendekracht (het ding draait rond). Dat kind was duidelijk enkele centimeters kleiner dan de minimumlengte. Maar toch kon hij er best met haar in, vond hij. Ik vond van niet. Zo'n kind kan waarschijnlijk de druk namelijk helemaal niet aan. Toen ik hem dat uitlegde was ik ook van alles wat mooi, maar vooral lelijk was. Nadat hij klaar was met zijn tirade kwam de meest briljante opmerking: "Ik denk dat ik dan maar gewoon doorloop en er met mijn dochter in ga zitten". Meneer was nog verbaasd dat ik hem vertelde dat ik in dat geval de attractie niet zou aanzetten. Heb hem overigens vriendelijk -maar zeer dringend- verzocht zijn heil bij een andere attractie te zoeken. Als je tegen me gaat schelden ben je toch echt verkeerd bezig.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2008, 09:00
Alwien
Avatar van Alwien
Alwien is offline
Er blijven altijd mensen die denken dat je dom bent als je een bijbaantje achter de kassa hebt. En die dan denken dat ze het recht hebben om je onbeschoft te behandelen, want 'dan had je maar een echte baan moeten zoeken' (?!)

Er zijn ook altijd mensen die korting proberen te krijgen en die het dan doodleuk nog een keer bij je collega proberen als jij niet het antwoord geeft dat ze willen horen. Ik weet dat mensen het vaak extra bij mij gaan proberen, omdat ik verlegen over kan komen (veel bloos) denken ze dan dat ze mij wel gemakkelijk 'kunnen hebben'. Altijd grappig als ze zich daar dan in vergissen.

Echt lastige klanten die over vuurwapens beschikten heb ik niet gehad, wel het gebruikelijke gezeur over mensen die dingen terug willen brengen die ik dan niet terug mag nemen en dergelijke. Zoveel mogelijk rustig en vriendelijk blijven is eigenlijk het enige wat je kunt doen, soms kalmeren ze daar wel van. Een keer kwam er iemand de winkel binnen rennen, nogal over de rooie: "Ik moet de chef spreken, ik moet NU de chef spreken!" "Goedemorgen mevrouw, wat is er aan de hand?" Die mond ging open en weer dicht, er kwam niks meer uit. Geweldig
__________________
Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind
Met citaat reageren
Oud 02-02-2008, 12:59
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Jeugd van 15-23 jaar is ook leuk als ze drank willen kopen maar ze hun ID niet bij zich hebben en ze 't niet meekrijgen. Collega van mij is eens bedreigd.
Bedreiging is dan achterlijk, maar als je als 23-jarige nog geen fles of blikje mee krijgt is het ook behoorlijk frustrerend natuurlijk. Zeker als je er ook gewoon uit ziet als 23 jaar. Soms laat het beoordelingsvermogen van de cassière ook ver te wensen over.

En ik heb zat lastige klanten gehad. Ik werkte in het Kruidvat en daar schijn je je niet aan normen te hoeven houden, daar mag je tieren wat je wil en daar is het personeel slechts vuil. En bij m'n huidige werk heb ik ook vaak zat lastige klanten. We moeten in 20 minuten met 12 man 800 tot 1000 man helpen bij de bar. En dan gaat zo'n zeikerdje lopen pietlutten dat ie toch echt eerder aan de bar stond dan z'n buurman. Alsof ik dat van iedereen bij hou zeg Ik leg hem dan uit dat ik met een systeem werk, maar dat maakt het meestal niet veel beter. Vaak eindig ik gewoon met 'Meneer, u bent zometeen aan de beurt, nu nog niet' en laat ik hem verder schreeuwen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2008, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Bedreiging is dan achterlijk, maar als je als 23-jarige nog geen fles of blikje mee krijgt is het ook behoorlijk frustrerend natuurlijk. Zeker als je er ook gewoon uit ziet als 23 jaar. Soms laat het beoordelingsvermogen van de cassière ook ver te wensen over.

En ik heb zat lastige klanten gehad. Ik werkte in het Kruidvat en daar schijn je je niet aan normen te hoeven houden, daar mag je tieren wat je wil en daar is het personeel slechts vuil. En bij m'n huidige werk heb ik ook vaak zat lastige klanten. We moeten in 20 minuten met 12 man 800 tot 1000 man helpen bij de bar. En dan gaat zo'n zeikerdje lopen pietlutten dat ie toch echt eerder aan de bar stond dan z'n buurman. Alsof ik dat van iedereen bij hou zeg Ik leg hem dan uit dat ik met een systeem werk, maar dat maakt het meestal niet veel beter. Vaak eindig ik gewoon met 'Meneer, u bent zometeen aan de beurt, nu nog niet' en laat ik hem verder schreeuwen.
Even uit nieuwsgierigheid, wat voor systeem is dat?

Dat van de kruidvat is inderdaad zeer herkenbaar, ik heb daar ook een aantal jaar gewerkt en heb ook regelmatig denigrerende dingen naar m'n hoofd gekregen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2008, 14:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Even uit nieuwsgierigheid, wat voor systeem is dat?

Dat van de kruidvat is inderdaad zeer herkenbaar, ik heb daar ook een aantal jaar gewerkt en heb ook regelmatig denigrerende dingen naar m'n hoofd gekregen.
Gewoon van links naar rechts alle personen die vooraan staan helpen en dan weer terug naar het begin van je rijtje (dus links). Op die manier help je nooit een klant die nét nadat iemand z'n drinken heeft gehaald en wegloopt, er snel van achter even tussen piept en meteen al geholpen wordt. En dan is het ook niet afhankelijk van wie het hardste schreeuwt dat ie aan de beurt is of wie er op de hoek staat (vergeethoekje) of in het midden staat.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2008, 20:06
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Nauwelijks last van lastige klanten. Wel zeurende klanten, maarja dat houd je altijd.

Gelukkig zijn er ook niet veel regeltjes bij mij op het werk, dat geeft ook geen reden tot lastig zijn.
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2008, 00:26
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Ik weet nog dat ik mijn allereerste biertje tapte die bestond voor drie kwart uit schuim. Dat vond de mevrouw niet zo leuk maar de tap waar ik mee werkte was een automaat dus een klein beetje bij tappen ging niet. Ik probeerde haar uit te leggen dat ik eerst aan iemand moest vragen of ik wel een nieuw biertje mocht tappen toen ze al over mijn bar heen hing en de bier automaat aan zette. Uiteraard stopte die niet toen ze de hendel weer omhoog deed dus ze zat zelf onder het bier, en dan boos op mij

Verder heeft iemand wel eens tegen mij gezegd 'ach jij bent toch maar een serveerster.

Toen ik nog op een terras werkte heb ik op koninginnendag (topdrukte + zwaar onderbezet = kei en keihard werken) weleens een boze mevrouw gehad. Haar vriendin wilde me fooi geven en dat mens was het daar niet mee eens 'je gaat toch geen fooi geven voor zo'n kutbediening?' niet voor rede vatbaar zo iemand heeft dan echt geen inlevingsvermogen. Ik stond al zwaar onder stress en dat kon er net ff niet bij, dus ik in tranen, zegt dat mens 'in plaats van energie te gaan verspillen kun je beter bij die mensen *wijst* gaan afruimen'
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Oud 03-02-2008, 13:23
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Lastige klanten vind ik het leukst . Hou ervan lekker correct te blijven doen dan haha. Maar ik heb ze bijna nooit.

Ik heb een poosje als pompbediende gewerkt, en toen kwam een keer een man die per se zelf wilde tanken omdat 'jullie er overheen hadden geknoeid' de vorige keer. En vervolgens spoot hij zelf zn hele auto onder haha .

Dit is ook geweldig filmpje trouwens moest ik aan denken http://www.youtube.com/watch?v=cE1fUZVm-cA
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ

Laatst gewijzigd op 03-02-2008 om 13:31.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2008, 15:09
Verwijderd
Ik heb ooit horeca werk gedaan op festivals en dan gingen mensen 2 biertjes afrekenen met 100 euro. ‘Ja godverdomme, het is toch allemaal GELD Ohja, en als je het lef had toevallig 5 cent minder te geven (meestal door het hoge tempo in verband met de drukte) dan was je meteen een domme koe/mongool. Leuk is dan om juist heel dom te gedragen en vervolgens in slakkentempo en een onnozel gezicht in discussie te gaan.

Een vriendinnetje van mij werkt bij de klantenservice van een telecombedrijf. Zij krijgt dus dagelijks met lastige klanten te maken. Er was een keer een vrouw die het gesprek begon met: Ja, jullie zijn vuile kankerlijers blabla. Vriendinnetje: 'Pardon, zei u kanker?'. Klant: 'Ja, ben je doof ofzo'. Vriendinnetje met een heel droevige stem: 'Nee, maar gisteren is die ziekte bij mij geconstateerd, -snik-, prettige dag verder.' Onzin uiteraard maar ze merkte wel dat het haar wat deed. Asowijven opvoeden is tof.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2008, 19:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Een vriendinnetje van mij werkt bij de klantenservice van een telecombedrijf. Zij krijgt dus dagelijks met lastige klanten te maken. Er was een keer een vrouw die het gesprek begon met: Ja, jullie zijn vuile kankerlijers blabla.
Hey, ook de andere kant benaderen.

Voor hetzelfde geld werkte ze bij het legendarische UPC en sprak ze met iemand die na acht a tien maanden bakkelijen (tot voor kort geen uitzondering bij die maatschappij) nog steeds niks gedaan kon krijgen. Het letterlijk uitspreken is een tweede zaak, maar instellingen en bedrijven die dergelijke bureacratische vertoningen houden kan ik in de regel na verloop van tijd ook wel schieten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-02-2008, 20:53
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Hey, ook de andere kant benaderen.

Voor hetzelfde geld werkte ze bij het legendarische UPC en sprak ze met iemand die na acht a tien maanden bakkelijen (tot voor kort geen uitzondering bij die maatschappij) nog steeds niks gedaan kon krijgen. Het letterlijk uitspreken is een tweede zaak, maar instellingen en bedrijven die dergelijke bureacratische vertoningen houden kan ik in de regel na verloop van tijd ook wel schieten.
Helaas heb je bij heel veel bedrijven goede en slechte medewerkers. Bij UPC zitten ook zat mensen die wel snappen waar ze het over hebben of zelfs meer weten dan ze nodig hebben of ooit kunnen gebruiken. Dat lijkt me geen reden om een ander uit te schelden die je toevallig aan de telefoon krijgt. Als je dat doet ben je gewoon dom en asociaal.

Dat mensen al wat geërgerd zijn wanneer ze bellen kan ik me voorstellen, ze bellen immers omdat iets het niet doet. Maar dan kun je nog wel normaal tegen anderen doen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 03-02-2008, 21:27
Verwijderd
ik verbaas me altijd over het feit dat er veel mensen bij een callcentre werken terwijl ze totaal niet weten waar ze mee bezig zijn of geen sociale vaardigheden hebben of niks snappen, ga dan ander werk zoeken, en als eigenaar: train je personeel ofzo...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2008, 09:20
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ik verbaas me altijd over het feit dat er veel mensen bij een callcentre werken terwijl ze totaal niet weten waar ze mee bezig zijn of geen sociale vaardigheden hebben of niks snappen, ga dan ander werk zoeken, en als eigenaar: train je personeel ofzo...
Callcenters hebben een enorm hoog verloop, en het is bij elk bedrijf al lastig genoeg om uberhaupt mensen te vinden, laat staan goeie.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2008, 10:07
Verwijderd
Citaat:
ik verbaas me altijd over het feit dat er veel mensen bij een callcentre werken terwijl ze totaal niet weten waar ze mee bezig zijn of geen sociale vaardigheden hebben of niks snappen, ga dan ander werk zoeken, en als eigenaar: train je personeel ofzo...
Citaat:
Callcenters hebben een enorm hoog verloop, en het is bij elk bedrijf al lastig genoeg om uberhaupt mensen te vinden, laat staan goeie.
Beiden valide punten. Bij het callcenter waar ik heb gewerkt hadden we sowieso 2 dagen telefoontrainingen (dus enkel en alleen hoe je moet opnemen, ophangen, een gesprek moet houden etc) en daarna 1,5 - 2 weken training mbt de stof.
Kreeg je overigens allemaal uitbetaald dus was prima te doen
Met citaat reageren
Oud 04-02-2008, 10:39
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik werk ook bij de Kruidvat, maar in een klein dorpje en ben nog nooit uitgescholden ofzo. Het enige wat ik wel 's heb meegemaakt was een man die de filiaalmanager wilde spreken, en dus ging ik haar roepen en toen moest zij shampoo voor hem pakken, alsof ik dat niet zou kunnen . Ik moest er wel om lachen.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2008, 11:14
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik werk in een winkel en echt heel lastige klanten heb ik meestal niet, hoewel m'n collega's die wel eens hebben gehad, zeker toen we nog Giraffe heete. Nu ben ik vooral dom, soms krijg je dat in je gezicht te horen, soms zeggen klanten net expres te hard tegen de gene waarmee ze aan het winkelen zijn wat er wel allemaal niet geregeld is, of men vraagt mij iets en loopt vervolgens dood leuk naar een andere collega om het nog eens te vragen. Afhankelijk van m'n humeur denk ik ach bekijk het en ik geef gewoon netjes m'n antwoord en lach er om, of geef netjes antwoord en blaas ff stoom af int magazijn tegen een andere collega en klaar. Merk toch wel dat het heel goed werkt om als klanten het ergens niet mee eens zijn of niks aan willen nemen, ik gewoon ff de telefoon pak, het aan een andere collega vraag en vervolgens het zelfde antwoord nogmaals terug kaats. Misschien een makkelijke weg maar hun tevreden, ik tevreden.

En mensen moeten eens leren niet te gaan winkelen als ze haast hebben want dat werkt ave rechts.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 04-02-2008, 13:16
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Mijn collega's zijn soms wat directer dan ik. Een "denkt u dat ik hier uit m'n neus sta te eten?" als iemand tegen een buurman klaagt hoe langzaam het gaat, doet al wonderen. Dan hebben mensen een vuurrode kop. Je moet je soms ook afvragen of iemand het wel sneller kan, want als er 6 mensen tegelijkertijd naar een kassa lopen, dan kan je nou eenmaal niet binnen een minuut aan de beurt zijn.

En daarnaast, er zijn ook langzame werkers natuurlijk. Maar ja, supermarkten en winkels blijven goedkoop, juist doordat ze minder opgeleid personeel hebben en daardoor ook geen enorme salarissen hoeven te betalen. Dat het dan ietsje langzamer gaat kun je ook gewoon accepteren ipv er enorm over te staan klagen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-02-2008, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Jaaa.....op het moment dat jullie geld willen hebben, weten jullie me gelijk te vinden, maar zodra ik geld van jullie moet krijgen duurt het hartstikke lang!
Ja die slogan van jullie is echt het stomste wat jullie ooit hebben verzonnen....Jullie maken het en niet leuker en niet makkelijker.

Schelden en dergelijke heb ik ook wel meegemaakt, maar ik denk dan altijd maar dat die persoon aan de andere kant van de lijn zich echt 100 keer drukker maakt dan ik.
Hehe precies. Het gezeik met die slogan van de BelastingDienst gaat érg snel vervelen

Same here, mij maakte het niet uit eigenlijk, ik was niet degene die €xxxx moest terugkrijgen
Met citaat reageren
Oud 04-02-2008, 21:29
June bug
June bug is offline
Ik werk ook in een callcenter, van een postorderbedrijf, en verdorie daar gaat nog al es wat mis zeg. Ik krijg regelmatig ontevreden en lastige klanten aan de telefoon, het rare is alleen dat ik het 9 van de 10 keer volledig met ze eens ben. Er worden zulke omslachtige regels gehanteerd en de administratie wordt ZO slecht bijgehouden, dat ik het goed snap dat klanten boos worden en bellen. (krijgen 2 betalingsherinneringen thuis bijvoorbeeld, terwijl ze allang betaald hebben maar dan lopen ze bij ons gewoon achter met het verwerken van de binnengekomen betalingen) Meestal zeg ik dan dus ook gewoon dat ik de klant volkomen begrijp, dat ik het zal noteren maar dat ik meer niet kan doen, omdat ik er gewoonweg de mogelijkheden niet toe heb. Meestal beginnen ze dan wel van: "Nee ik bedoel het ook niet tegen jou persoonlijk, maar het is gewoon dat ... blabla". Betergezegd, ik irriteer me vaker aan de slechte werkwijze van mijn werkgever, waarvan ik als callcentermedewerkter direct de gevolgen op mijn bord krijg, dan aan de klanten.

Ik probeer klanten zo goed mogelijk te helpen, maar zodra ze het mij moeilijk gaan maken om ze te helpen (door me de hele tijd in de rede te vallen bijvoorbeeld) of beginnen te schelden zal ik netjes zeggen: "Meneer/Mevrouw, ik wil u graag helpen maar op deze manier gaat dat niet, dus ik verbreek nu de verbinding." (dat laatste als ze het echt bont maken)
__________________
Shake your body like the dance//
Met citaat reageren
Oud 04-02-2008, 22:14
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
Ik werk in een bouw- en woonwaren winkel en heb wel eens meegemaakt dat twee klanten bijna met elkaar op de vuist gingen vanwege een ruzie over voordringen...

Mensen kunnen zich soms zo druk maken om niks. Maar het went wel, op het begin schrok ik daarvan maar nu blijf ik gewoon rustig en probeer de klant uit te leggen/gerust te stellen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2008, 12:59
Mara
Mara is offline
Citaat:
Bedreiging is dan achterlijk, maar als je als 23-jarige nog geen fles of blikje mee krijgt is het ook behoorlijk frustrerend natuurlijk. Zeker als je er ook gewoon uit ziet als 23 jaar. Soms laat het beoordelingsvermogen van de cassière ook ver te wensen over.
De boete is gigantisch als wij het mis hebben en we gepakt worden, dat wil je gewoon niet. Minste of geringste twijfel vraag ik ernaar. Zoveel moeite is 't toch niet om even je ID te laten zien?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2008, 14:49
Yolcu
Yolcu is offline
Ik werk bij een benzinestation met delifrance en vooral bij de delifrance zijn mensen enorme zeikerds. Oplossing: op 10% van het normale tempo werken en je vooral niet laten opjutten. Als ze het te langzaam vinden gaan, gaan ze maar weg. Gelukkig denkt m'n baas er ook zo over. Vooral Fransen en Walloniërs vinden het soms nodig om maar agressief in het Frans te blijven roepen, zeker als het druk is. Waarop ik gewoon in het Nederlands blijf antwoorden, waarna ze boos worden omdat ik geen Frans spreek. Tja ze doen maar, dan help ik gewoon de volgende en in het ergste geval zetten we de vervelende klant met een paar collega's buiten. Ik ben best bereid om Engels, Frans en Duits te spreken (doe ik ook regelmatig, bij normale mensen) maar als ze zich zo belachelijk gedragen dan doe ik net zo belachelijk terug.

En verder is het erg grappig als mensen ervanuit gaan dat ik een dom blondje ben. Dat spelletje speel ik graag mee, zeker als ik 's avonds laat werk zorgt dat voor veel fooi. Dat ik dat werk alleen als bijbaantje doe en doordeweeks een universitaire master doe is informatie die ik lekker voor me hou
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 05-02-2008, 17:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
De boete is gigantisch als wij het mis hebben en we gepakt worden, dat wil je gewoon niet. Minste of geringste twijfel vraag ik ernaar. Zoveel moeite is 't toch niet om even je ID te laten zien?
Hoewel het officieel moet, heb ik hem echt niet bij me als ik geen zakken heb. En dan baal ik toch echt wel dat ik terug naar huis moet. Zeker als het dan om een drankje gaat en zelfs een blinde cassière nog had kunnen zien dat ik al een hele tijd geen 15 meer ben.. Soms is het inschattingsvermogen van iemand ook wel erg triest.

Weet je, ik snap het wel hoor. Maar als zo'n cassière dan met een voldane glimlach kijkt, dan komen er ook wel dingen in me op (die ik overigens niet hardop zal zeggen). Je kan er ook blijk van geven dat je het lullig vindt, maar dat je het risico op die boete gewoon niet kan lopen.

Ik hoor trouwens ook te vragen om ID maar dat heb ik nog nooit gedaan
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2008, 00:21
Mara
Mara is offline
Citaat:
Hoewel het officieel moet, heb ik hem echt niet bij me als ik geen zakken heb. En dan baal ik toch echt wel dat ik terug naar huis moet. Zeker als het dan om een drankje gaat en zelfs een blinde cassière nog had kunnen zien dat ik al een hele tijd geen 15 meer ben.. Soms is het inschattingsvermogen van iemand ook wel erg triest.

Weet je, ik snap het wel hoor. Maar als zo'n cassière dan met een voldane glimlach kijkt, dan komen er ook wel dingen in me op (die ik overigens niet hardop zal zeggen). Je kan er ook blijk van geven dat je het lullig vindt, maar dat je het risico op die boete gewoon niet kan lopen.

Ik hoor trouwens ook te vragen om ID maar dat heb ik nog nooit gedaan
Snap ik ook wel, als het gewoon erg duidelijk is is het dat gewoon.
Ik zei er ook altijd wel bij dat het gewoon regels zijn, ik er ook niks aan kan doen.

Al moet ik wel bekennen het ook wel eens uit pesterij heb gedaan, maar dan meer bij van die 'stoere' gasten die al met een bepaalde houding die winkel inkomen
Met citaat reageren
Oud 06-02-2008, 01:56
Verwijderd
ik doe dat altijd bij die middelbare school meisjes die bij ons peuken komen halen, vinden ze nooit tof. ach ja, mensen vragen het mij ook de hele tijd dus wgaf, heb m standaard bij..
Met citaat reageren
Oud 07-02-2008, 09:16
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Nou, er is een moeder die standaard een halfuur te laat haar kind komt ophalen. Dat is wel vervelend
Verder zeuren er ouders altijd over vanalles, maar dat hoort erbij denk ik. Het zijn toch hun kinderen die ze aan mijn genade overleveren.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 07-02-2008, 12:02
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Hoewel het officieel moet, heb ik hem echt niet bij me als ik geen zakken heb. En dan baal ik toch echt wel dat ik terug naar huis moet. Zeker als het dan om een drankje gaat en zelfs een blinde cassière nog had kunnen zien dat ik al een hele tijd geen 15 meer ben.. Soms is het inschattingsvermogen van iemand ook wel erg triest.

Weet je, ik snap het wel hoor. Maar als zo'n cassière dan met een voldane glimlach kijkt, dan komen er ook wel dingen in me op (die ik overigens niet hardop zal zeggen). Je kan er ook blijk van geven dat je het lullig vindt, maar dat je het risico op die boete gewoon niet kan lopen.

Ik hoor trouwens ook te vragen om ID maar dat heb ik nog nooit gedaan
maak meestal grapje in de richting van : ben al weer een poosje 20 hoor

waar ik me wel aan erger is dat als je je rijbewijs laat zien en zo'n kassier/kassiere gaat een half uur naar je geboortedatum zitten kijken...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2008, 14:06
cagie
Avatar van cagie
cagie is offline
Ik werk in een bioscoop en daar heb ik vaak lastige klanten. Ben meerdere malen uitgescholden en/of bedreigd toen ik mensen moest weigeren voor een film of mensen een zaal uit moest zetten.
Het allerergst vind ik nog wel ouders. Deze worden echt om het minste en geringste boos, als een kinderfilm uitverkocht is (alsof ik er iets aan kan doen dat er zoveel mensen naar die ene film gaan.), als ze zelf een half uur te laat zijn en de film niet meer in kunnen, hun kinderen van 13/14/15 niet naar een 16+ film mogen, als hun kinderen letterlijk in de gordijnen hangen en de ouders daarop worden aangesproken ect.

Overigens ben ik best wel slecht in leeftijd schatten en probeer er ook altijd een grapje van te maken als ik er weer eens erg naast zit...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2008, 12:49
Verwijderd
Sinds een tijdje werk ik in een supermarkt.
We waren op een zaterdag de hele toonbank van de vleeswaren per meter uit aan het halen om het grondig te poetsen. Ivm tijd moest een gedeelte voor sluitingstijd worden gedaan. Komt een vrouw aanlopen die geïrriteerd vraagt: "wat zijn jullie aan het doen!?. Iemand antwoordt vriendelijk dat we de toonbank aan het poetsen zijn. "Kan dat niet ná sluitingstijd!? Wij legden uit dat we het dan niet af zouden krijgen als we het nog na sluitingstijd moesten doen. We gaven wel aan dat als mevrouw wat wilde hebben we het voor haar konden pakken, al lag het op dit moment voor een gedeelte dus niet in de toonbank...
De vrouw liep zonder wat te zeggen weg. Even later kwam een bedrijfslijder aanlopen. Er scheen een mevrouw te zijn geweest die had geklaagd dat we onbeleefd tegen haar waren geweest...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2008, 13:41
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Er scheen een mevrouw te zijn geweest die had geklaagd dat we onbeleefd tegen haar waren geweest...
Ik vind dat zo laf he, mensen die je proberen te 'pakken' door bij de baas te gaan klagen. Als het terecht is, prima, maar dat is gewoon een opzettelijke naaistreek.

Ik werk als consultant, en soms heb je met hele vervelende typetjes te maken. Van die mensen die als ze antwoorden op een mailtje waar ze zelf niet zo goed in afgeschilderd staan hun manager uit de CC lijst halen, maar als ze iets te klagen hebben ongeveer iedereen tot aan onze CEO aan toe in-CC-en.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2008, 01:34
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik werk nu al 3,5 jaar op het station en heb in die tijd al aardig wat meegemaakt aan kwade,gestoorde of gewoon gekke klanten.
De grootste bron van ergernis is toch wel als mensen bij ons geld willen wisselen. Dat mogen wij niet doen, en als je verteld dat mensen de trap op moeten omdat daar een wisselautomaat hangt word je soms al voor vanalles uitgemaakt. Toen ik nog in de kiosk werkte was ik vaak de enige over op het station en stond er vlak voor de winkel een kaartautomaat. En ik moest voor m'n eigen wisselgeld zorgen. Als ik dan liet merken dat het echt he-le-maal op was werd ik nog wel eens uitgemaakt voor kkhoer. Pff.

Ook leuk is als mensen vinden dat ze eerder aan de beurt zijn dan iemand anders. Zo was er eens een man die stond te kijken en weg liep, dus ik help iemand anders. Komt 'ie terug met een grote bek dat hij veel eerder was en dat hij een broodje zalm wilt. Ik leg nog rustig uit dat ik eerst die andere meneer help en dat ik dan hem kom helpen.
Meneer zei toen: "Hou je bek en doe wat ik zeg!" Ik heb meneer toen even laten weten dat als iemand zo tegen mij praat hij dus even helemaal niks meer van mij gaat krijgen en dat 'ie maar beter kan ophoepelen. Collega's kwamen erbij om te kijken of alles in orde was, en meteen begon een tirade van stoerdoenerij. ('ik verdien 1000x zoveel als jij' 'kom naar buiten dan ga ik je kapotklappen' etc.)

Toen stresste ik ervan en stond ik te shaken, maar nu kijk ik er niet meer van op. Nu reageer ik meer "Daaag meneer, u ook nog een fijne dag he!"
Wat niet iedereen kan waarderen, maar ja dan moeten ze maar niet zo irritant doen.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Werkende mensen, assemble! #26
Tigerly
500 06-12-2015 12:20
Eten & Drinken eten bij de MC Donalds, lekker?
Christiana
104 19-01-2006 19:33
Werk, Geld & Recht Sommige klanten...
Balance
15 13-03-2003 14:50
De Kantine Stel je mag wat kapot gooien..
Verwijderd
68 10-03-2003 23:21
Werk, Geld & Recht horeca?
aquafemme
39 10-03-2003 12:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54.