Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2008, 17:42
twinkebel
Avatar van twinkebel
twinkebel is offline
Hallo jongens, ik ben eventjes opzoek naar een student die rechten studeerd. En wel om het volgende. Een vriendin van me heeft het ontzettend zwaar thuis. En houd het niet meer uit. Probleem is is dat ze 16 is. Graag zou ik contact krijgen met een rechten student. Het liefst via PM. Maar het gaat erom dat ze het niet meer uithoud dus en nu vragen we ons af wat haar opties zijn. Bij iemand anders wonen kan volgens mij niet zonder toestemming van haar ouders weer totdat ze 18 is. En een eigen huis al helemaal niet. Blijft Jeugdzorg dan als enige over?

Hartelijk dank alvast!
__________________
The Lord Will Once Return...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2008, 19:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ja, daarvoor zul je bij Jeugdzorg moeten zijn. Je moet daarvoor het lokale kantoor hebben in de gemeente waar die vriendin op het moment woont/is ingeschreven.

Neem het aan van iemand die het immer naar grotere incompetentie strevende Jeugdzorg heeft moeten bevechten: Met name als de ouders niet meewerken ben je volledig aan Jeugdzorg overgelevert.

De politie verwijst naar Jeugdzorg. Alle andere hulpverleners verwijzen naar Jeugdzorg. Jeugdzorg moet alle coördindatie van hulpverlening op zich nemen.. Er is geen ontsnappen aan. Wat echter wel kan helpen is de vertrouwenspersoon op de school van die vriendin erbij te betrekken. Jeugdzorg zal jou als 17-jarige behandelen als een kind die zijn mond moet houden, maar als een vertrouwenspersoon hetzelfde idee aandraagt, dan is de reactie vaak heel anders.