Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2014, 08:20
Kongolo
Avatar van Kongolo
Kongolo is offline
Ik heb een paar vragen, die ik al aan mijn ouders stelde maar die zeggen dat je eens een keer goed uitleg moet vragen op internet. Ik dacht dus aan Scholieren.nl.

- Ik hoorde dat als je een huis wilt, dat je ergens ingeschreven moet staan en dat je dan als er een huis vrij is dat je dan aanbiedingen krijgt. Dat snap ik niet helemaal. Je hebt toch ook gewoon Funda waar je naar een huis kan zoeken en als je er eentje hebt, die dan huren? Kan iemand die er verstand van heeft dat even uitleggen?

- Er is ook iets met categorieën, dat als je bijvoorbeeld 26.400 euro per jaar krijgt (2200 per maand), dat je dan alleen huizen mag kopen/huren in een bepaalde categoie. En dat als je meer verdient je ook een beter huis mag nemen. Kan iemand dat uitleggen? Eventueel met de prijzen van categoriën erbij?

Alvast bedankt voor het uitzoeken, en de moeite van het antwoord.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2014, 11:11
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Op Funda worden met name huurhuizen aangeboden door of namens particuliere verhuurders/beleggingsmaatschappijen. Daarnaast heb je veel huurwoningen die worden verhuurd door woningcorporaties. Als je in aanmerking wil komen voor een huurwoning van een woningcorporatie, moet je je daar inschrijven. Voor bijv. Rotterdam en omgeving hier: www.woonnet-rijnmond.nl

Als je (huishouden) meer verdient dan € 34.678 per jaar, kom je vaak niet meer in aanmerking voor woningen van corporaties met een huur tot en met € 699,48. Dit komt doordat maximaal 10% van deze woningen met een relatief lage huur mag worden toegewezen aan relatief hoge inkomens.

Laatst gewijzigd op 09-03-2014 om 11:18.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2014, 16:47
Kongolo
Avatar van Kongolo
Kongolo is offline
Citaat:
Op Funda worden met name huurhuizen aangeboden door of namens particuliere verhuurders/beleggingsmaatschappijen. Daarnaast heb je veel huurwoningen die worden verhuurd door woningcorporaties. Als je in aanmerking wil komen voor een huurwoning van een woningcorporatie, moet je je daar inschrijven. Voor bijv. Rotterdam en omgeving hier: www.woonnet-rijnmond.nl

Als je (huishouden) meer verdient dan € 34.678 per jaar, kom je vaak niet meer in aanmerking voor woningen van corporaties met een huur tot en met € 699,48. Dit komt doordat maximaal 10% van deze woningen met een relatief lage huur mag worden toegewezen aan relatief hoge inkomens.
Erg bedankt voor de duidelijke uitleg.

Nog een vraag: Hoe oud moet je in Nederland zijn om zelfstandig in een huis te wonen? Stel je bent 16 en kan het huis al betalen, mag het dan al?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2014, 16:54
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nee. Je moet 18 zijn voor je zelf een huurcontract mag ondertekenen, anders moeten je ouders ook tekenen. Overigens mag je je voor sociale huur ook pas vanaf je 18e inschrijven bij woonnet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-03-2014, 16:57
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Erg bedankt voor de duidelijke uitleg.

Nog een vraag: Hoe oud moet je in Nederland zijn om zelfstandig in een huis te wonen? Stel je bent 16 en kan het huis al betalen, mag het dan al?
Bij de meeste woningcorporaties mag je je pas inschrijven vanaf je 18de. (Studenten)kamers en enkele zelfstandige studentenwoningen (inschrijven bij studentenhuisvester) kun je wel krijgen als je minderjarig bent. Wat particuliere verhuurders eisen moet je navragen bij de verhuurder.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2014, 16:59
Kongolo
Avatar van Kongolo
Kongolo is offline
Bedankt beide. Ik ben nu goed ingelicht.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'De transformatie van de USA naar de USSRA'
Love & Peace
215 23-01-2009 13:17
Liefde & Relatie Hoe voel jij je op relationeel gebied topic #62
Bloem
500 24-05-2007 08:09
De Kantine Op welke partij zou jij stemmen als er nu verkiezingen waren?
Hongaar
456 07-11-2005 14:40
Verhalen & Gedichten Een treinbrief ( beetje lang weer )
Verwijderd
14 15-09-2004 14:45
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap CDA wil woningkraak verbieden
Gatara
152 09-11-2003 12:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.