Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2014, 19:34
Jay1
Jay1 is offline
Hallo,

Ik heb sinds kort een baantje bij een supermarkt. Ik heb online gelezen dat er maximaal maar 9 uur gewerkt kan worden (dit is inc schooltijd). Ik heb een 70 minuten rooster en op woensdag moet ik tot het 6e uur wat betekent dat ik wettelijk maar tot 20:00 mag werken.
Alleen laat mijn leidinggevende mij tot 21:00 of 22:00 werken. Het is zeker niet aangenaam aangezien hij graag op mij oogt.
Moet ik hierover wat zeggen? Of word ik dan met nog meer werk opgescheept omdat ik er wat over heb gezegd?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2014, 19:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan hem wijzen op de CAO of de arbeidstijdenwet als daarin staat dat het niet mag.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2014, 19:55
Jay1
Jay1 is offline
Het staat in de arbeidstijdenwet, ik ben alleen bang dat als ik hem hierop wijs dat hij mij in de 2 uur dat ik werk helemaal sloopt met allerlei dingen dat ik moet vullen :/
Met citaat reageren
Oud 06-04-2014, 20:46
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
16-/17-jarigen is inderdaad maximaal 9 uur per dag, inclusief schooltijd.

Of je er wat over moet zeggen, ligt er in de eerste plaats aan of je zelf minder wil werken op woensdag.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2014, 07:52
Verwijderd
Als ik het zo lees vind je dat je baas toch al de pik op je heeft. Daarnaast ben je bang dat iets er van zeggen betekent dat hij je extra zware klusjes gaat geven. Dan denk ik niet dat de uren die je moet werken per se het probleem zijn.

Probeer er eens gewoon met je baas over te praten? Ik zou niet meteen de wet er bij slepen en op je strepen gaan staan maar proberen samen een oplossing te vinden. Is er een dag dat je minder uren op school maakt en dus wat langer zou kunnen werken? En vind je het echt een probleem om op woensdag meer dan 9 uur te "werken" of is het omdat je dit online hebt gelezen en nu denkt dat de wet heilig is? Er staan wel meer dingen in de arbeidstijdenwet, ik houd me daar ook lang niet altijd aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Exit langstudeerboete, enter sociaal leenstelsel
Verwijderd
193 11-02-2013 20:42
Werk, Geld & Recht Het grote Albert Heijn Topic (deel 4)
ikbenschipper1
501 24-10-2008 22:49
Verkeer & Vervoer Een vraagje....Het is dringend!!
HelloKitty3
2 26-04-2008 19:53
Werk, Geld & Recht Geld verdienen via Paypal ,Werkt ECHT!!!
MoneyMaker
3 02-02-2007 07:46
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Nederlanders werken weinig'
joopie
50 29-11-2004 10:20
Werk, Geld & Recht Albert Heijn ---> Snel aangenomen?
Sinasappeltje
49 05-02-2004 15:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16.